Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
Hva med DEQX og Snickers-is?
Vi må få til noe lytting i januar!totte skrev:Hadde jeg fortsatt hatt vinylrigg hadde jeg ment det samme. Skal det være analogt så skal det være analogt.
Jeg håper å få hørt anlegget med de nye komponentene en gang. Det eneste jeg ikke likte forrige gang var den ganske boomy bassen, og den skal jo nå være borte, hvilket er utmerket.
jatotte skrev:Jeg så Stoltzen-tiden din, og vil nok slite med å henge på. Går du med på å stille med ryggsekk så vi havner i samme BMI-klasse?
Hehe, du slo meg med to minutter ;DKarlinn skrev:en kandidat til
http://www.ariaaudio.com/WV.htm
Javisst, du har helt rett! Denne hadde jeg glemt, JP80MC. Tror desverre den er rimelig vanskelig å få tak i...SOA skrev:Hei Kjoenik...ser du har begynnt shoppingen etter eksotiske preamper med integrert Phonotrinn ;D. Som vi snakket om kommer man ikke utenom denne i vurderingen...
Matcher Goden Dream i design gjør den også
JP80MC
phono MM/MC and line
20 dB (line) / 57 dB (phono MM) / 84 dB (phono MC) à 1 KHz
1 MM input, 1 MC input, 4 line inputs
20 Hz - 50 KHz (line stage)
2 (separate power supply)
ECC88 X 2
ECC83 X 6
EF86 X 1
EL84 X 1
430 x 345 x 175 mm each
65W
The JP80MC is the best well known phono preamplifier of our brand. Its phono stage accepts all MM or MC cartridges even if they have very low impedance. This unit is the best choice for every vinyl lover.
Neida, jeg tar meg god tid. Det skjer ikke noe før nyttårElektron skrev:Jeg skjønner det er like før det er like etter her Kjoenik ;D
Ha en God Jul og takk for i år.
Mvh Elektron
Hvilken skal jeg velge da?Gago skrev:btw, mange fine preamper her, kjoenik.
nå forventer vi action!
og det kjapt.
Jadis'en er nok noe vanskelig å få tak i ja, men akkurat nå ligger en 240V utgave på Audiogon. Kun $8500. Nypris er godt over $20000....kjoenik skrev:Javisst, du har helt rett! Denne hadde jeg glemt, JP80MC. Tror desverre den er rimelig vanskelig å få tak i...
Mmm, ja den hadde definitivt tatt seg godt ut på Expedit-reolen!impulse skrev:Så du er i hypershoppingmodus, Kjoenik? Ser du spurte om åtter´n fra Audio Note, tror det kan fungere uhyre bra. Det du får såpass langt oppe i AN-hierarkiet er en nesten skremmmende innsikt i klangstruktur og instrumenttell egenart, en dypere innsikt i musikken , om du vil. Ellers, om du ikke har tenkt å blakke deg, men gjøre et alldeles fantastisk preampkjøp, kommer du ikke utenom Hovland HP 100, spør du meg. De kan plukkes opp for småpenger nå på grunn av konkurs og finanskrise, men den situasjonen snur...
Dessuten er den jo ikke akkurat stygg heller..og det liker vi jo, ikke sant? ;D
Gulp :-X Jeg skrev jo nettopp at det ikke ville skje noe før nyttår...SOA skrev:Jadis'en er nok noe vanskelig å få tak i ja, men akkurat nå ligger en 240V utgave på Audiogon. Kun $8500. Nypris er godt over $20000....kjoenik skrev:Javisst, du har helt rett! Denne hadde jeg glemt, JP80MC. Tror desverre den er rimelig vanskelig å få tak i...
kjoenik skrev:Gulp :-X Jeg skrev jo nettopp at det ikke ville skje noe før nyttår...SOA skrev:Jadis'en er nok noe vanskelig å få tak i ja, men akkurat nå ligger en 240V utgave på Audiogon. Kun $8500. Nypris er godt over $20000....kjoenik skrev:Javisst, du har helt rett! Denne hadde jeg glemt, JP80MC. Tror desverre den er rimelig vanskelig å få tak i...
Din stemme er registrertElektron skrev:VAC one vote!
Elektron
Jeg har hørt denne modellen en gang i tiden , meget bra men dyr!kjoenik skrev:
http://www.messengerofmusic.com/MessengerPreamp.shtml
The Messenger is the finest preamplifier in the world - period!
Winner of CES "Best Sound at Show" 2004
Winner of CES "Best Sound at Show" 2005
Winner of CES "Best Sound at Show" 2006
What this unique preamplifier does is to literally extract much more information from the source and transmit it to the amplifier without any loss of subtle harmonic or dynamic information. If this sounds impossible, just listen for yourself. All of a sudden the bass now has detail, depth and impact, the mids and highs have body without being bright or hard sounding, the instruments are now distinct and not blurred together, and the soundstage is huge with incredible presence and all without a trace of listening fatigue.
Up to now, there hasn't been a preamplifier in the world that would allow all of the recorded information to pass through it. All current preamps take what they can handle and reject the rest, leaving a great deal of information behind, or at worst, displacing it to another place in time destroying the texture of the music. Unfortunately, what ordinary preamps reject is the subtle and not so subtle detail, harmonic structure, ambient information and dynamic impact that gives music life and emotional content.
But now, The Messenger unleashes the full potential of all playback sources. For the very first time, hear all of the music! Sit back and be astounded.
* Tube complement-
... Linestage Preamp:
2- 6AS7
2-6H30Pi
... Phonostage:
2- 6H30Pi
2- 12AX7
* Input impedance: 250K
* Frequency response: + or - 1/2 db @ 1Hz - 90KHz
* Maximum gain: +20db
* Output S/N ratio: -90db
* THD:
.007% @ 20Hz (0db ref)
.035% @ 20Khz (0db ref)
.....35% @ 20Hz - 20Khz (+30db ref)
* Intermodulation distortion: .15% (0dbref)
* Maximum output level: +34dBm
* Maximum input level: +28dBm
* Output Impedance: 50 ohms nominal
* Channel separation: 75db
* AC line voltage: 117 Volts
* Fuse at 3 amp slow-blow
* Dimensions:
Preamplifier- 17.5"W x 16"D x 5.75"H
.Power Supply- 17.5"W x 11"D x 5.75"H
Brukererfaringer
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.pl?rprea&1215541407&read&3&4&
Jeg har allerede snakket med ham. Han har solgt den, men beholdt "aksjer" i den selv. Han vil aldri gi helt slipp på den. Beste pre-ampen han har hørt.JK skrev:Jeg har hørt denne modellen en gang i tiden , meget bra men dyr!kjoenik skrev:
http://www.messengerofmusic.com/MessengerPreamp.shtml
The Messenger is the finest preamplifier in the world - period!
Winner of CES "Best Sound at Show" 2004
Winner of CES "Best Sound at Show" 2005
Winner of CES "Best Sound at Show" 2006
What this unique preamplifier does is to literally extract much more information from the source and transmit it to the amplifier without any loss of subtle harmonic or dynamic information. If this sounds impossible, just listen for yourself. All of a sudden the bass now has detail, depth and impact, the mids and highs have body without being bright or hard sounding, the instruments are now distinct and not blurred together, and the soundstage is huge with incredible presence and all without a trace of listening fatigue.
Up to now, there hasn't been a preamplifier in the world that would allow all of the recorded information to pass through it. All current preamps take what they can handle and reject the rest, leaving a great deal of information behind, or at worst, displacing it to another place in time destroying the texture of the music. Unfortunately, what ordinary preamps reject is the subtle and not so subtle detail, harmonic structure, ambient information and dynamic impact that gives music life and emotional content.
But now, The Messenger unleashes the full potential of all playback sources. For the very first time, hear all of the music! Sit back and be astounded.
* Tube complement-
... Linestage Preamp:
2- 6AS7
2-6H30Pi
... Phonostage:
2- 6H30Pi
2- 12AX7
* Input impedance: 250K
* Frequency response: + or - 1/2 db @ 1Hz - 90KHz
* Maximum gain: +20db
* Output S/N ratio: -90db
* THD:
.007% @ 20Hz (0db ref)
.035% @ 20Khz (0db ref)
.....35% @ 20Hz - 20Khz (+30db ref)
* Intermodulation distortion: .15% (0dbref)
* Maximum output level: +34dBm
* Maximum input level: +28dBm
* Output Impedance: 50 ohms nominal
* Channel separation: 75db
* AC line voltage: 117 Volts
* Fuse at 3 amp slow-blow
* Dimensions:
Preamplifier- 17.5"W x 16"D x 5.75"H
.Power Supply- 17.5"W x 11"D x 5.75"H
Brukererfaringer
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.pl?rprea&1215541407&read&3&4&
Roald Mikkelsen har forresten en Messenger pre stående i butikken........
Oi, ser at jeg påstår at jeg har en smule smule edruelighet i behold ift pris, for i neste setning å skrive at syv-sifret er uaktuelt...kjoenik skrev:...Men har (forhåpentligvis) fremdeles en smule edruelighet inntakt ift forholdet mellom pris, ytelse, og i hvor stor grad dette har betydning for opplevelsen av musikken osv.
Syv-sifret er uaktuelt....
Jeg ønsker mer av det jeg har. De siste par ukene har lyden "stabilisert" seg. Det er vel rimelig å tro at den nye utgangstransformatoren har satt seg, og at rørene og delefilterne har gjort det samme. Ørene og hodet har vel kanskje også "satt" seg litt... :HSobstad skrev:Hei
Hva er du egentlig ute etter i en ny pre? (og da forstår jeg at oppgradering av lyd er overskriften)
Pre vil kunne sette meget heftig signatur på anlegget ditt. Å kjøpe i blinde er skummelt. Selv om pre-en er bra er det ikke sikkert du liker signaturen den gir. Har selv opplevd dette tidligere.
Pengene går fort...