KJOENIK's stereoanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    596
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette musikkeksemplet er sikkert det værste du kunne finne, Kjoenik. Men jeg synes det er kjekt at du liker søte syngedamer. Du vet, de er der for vår skyld. :) :)

Olllie

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.980
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Har du fått testet ut Carlsson i stuen da, Kjoenik?
    Anbefaler deg å gjøre det.... ;D
    (kan hende du blir mer enn litt overrasket...)

mvh
    Proffen

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    16
    @teste ut carlsson i stuen; designet er laget for å fungere optimalt i "normale rom"; dvs firkantet og normal takhøyde, helst inntil side/bakvegg. Hadde selv et par OA 58 i stue liknende med kjoenik sin (stor takhøyde, skrått mm), dette funket ikke optimalt. Da jeg flyttet dem i mindre og egnet rom derimot :)

alt i beste mening!

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.980
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Nido skrev:
    @teste ut carlsson i stuen; designet er laget for å fungere optimalt i "normale rom"; dvs firkantet og normal takhøyde, helst inntil side/bakvegg. Hadde selv et par OA 58 i stue liknende med kjoenik sin (stor takhøyde, skrått mm), dette funket ikke optimalt. Da jeg flyttet dem i mindre og egnet rom derimot :)

alt i beste mening!
    Hva var det som ikke "funket optimalt" da, Nido? Bare sånn fordi det er greit med bakgrunnen.
    Godt mulig at de ikke vil funke i alle rom...

mvh
    Proffen

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    16
    ...er ikke helt stødig i teorien (men det ligger slikt på carlssonplanet om jeg husker rett); fritt etter hukommelsen har det med spredning- og refleksjonsforhold ift vegg/tak. I mitt tillfelle manglet det blant annet substans/fylde pluss det vanskelige, udefinerbare om at "noe ikke var helt riktig". I stuen (ikke ulik din proffen) til kameraten min som kjøpte disse satt alle parametre som en kule.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4

Men på kveldene er det musikk som gjelder ;)

Nå om dagen går det mye i britisk musikk fra 80-tallet. Mye artig der!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Skal ikke si hvilke assosiasjoner jeg får men dette er jo bare helt kanon, et bilde med stereoen OG sykkelen! Det vil komme lignende i min tråd! Kan ikke være dårligere!

Herlig!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Sånn tråsykkel kjøring er jo helsefarlig blant alle disse billistene som opptar kjørefeltet..... ;D
    Fin sykkel.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    Skal ikke si hvilke assosiasjoner jeg får men dette er jo bare helt kanon, et bilde med stereoen OG sykkelen! Det vil komme lignende i min tråd! Kan ikke være dårligere!

Herlig!
    En Cannondale på en seng av britiske førsteutgivelser med Gentle Giant...nice ;D

johnnygrandis skrev:
    Sånn tråsykkel kjøring er jo helsefarlig blant alle disse billistene som opptar kjørefeltet..... ;D
    Fin sykkel.
    Hah, jeg kommer ikke til å oppta noe kjørefelt med denne sykkelen, helt sant!
    Det er "single track", "big air", og "drops" som gjelder (har jeg lest på nettet ;D)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du er snill med kona di, Kjoenik! Fin damesykkel det der. 8)

R

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Du er snill med kona di, Kjoenik! Fin damesykkel det der. 8)

R
    Noen som vet hvor jeg kan finne en fin kurv til å feste på styret, til blomstene...?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    ;D

Svigerinnen min har en australsk terrier (den til høyre), så da er vi der!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du har jo verken skjermer eller bagasjebrett heller? Fikk den billig den der håper jeg? ::)

R

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Du har jo verken skjermer eller bagasjebrett heller? Fikk den billig den der håper jeg? ::)

R
    Alt er relativt...

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Plateleveranse på sykkel over rallarveien må nok vente på seg! Det ble fredagsbirken isteden! Vi får se hva som skjer når snøen faller!

Mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Får håpe du kom deg gjennom Birken Øystein, uten dritalvorlige følger (if you catch my drift...? ;))

Her har det kommet nok en boks på plass.
    Fruen er i Paris med venninner. Det kan jo betraktes som et audiofilt overgangsvindu, og da må man handle kjapt og kontant.

Det dreier seg om den svarte boksen.

Det er en JL Audio Fathom 110, lukket kasse, 10 tommer, 900W forsterker.

Kjørte automatisk set-up i går, ved hjelp av målemikrofon. Denne tar vekk peakene, men gjør ikke noe med dippene.
    Kjører med delefrekvens på 30hz og 24dB LP-filter.

Synes den integreres meget bra allerede. Med ytterligere justeringer skal det nok bli helt supert. Elementet skal vel også gå seg litt til.
    Mahlers 2.symfoni med Bernstein satt som et skudd i formiddag. Fundamentet blir bedre. Man får med seg mye ekstra informasjon helt der nede. Og det er ofte mye informasjon der nede. Og ikke minst gir suben en flott "ambiance", følelse av luft eller romfølelse. Vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive det. Det er lettere å høre akustikken i opptaksrommet, f.eks en konsertsal.

Ser frem til å bli litt mer aktiv på besøksfronten nå som høsten kommer snikende. Audiofilien lever ihvertfall i beste velgående etter en lavaktivitetsperiode de siste månedene. Alle kan ha godt av en liten pause nå og da, for å få litt perspektiv på tingene, imho :)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Grattis med nyanskaffelsen. Håper du får integrert den tilfredsstillende, for med habil hjelp i bassområdet er jeg styggredd at anlegget ditt når nye høyder :) For egen del har jeg slitt med å få integrert sub i systemet før jeg fant en måte som kuttet hovedhøyttalernes bassrespons. Kan lett bli litt for puklete og rart i overlappingsområdet. I så måte er nok en sub med korreksjonsmuligheter en helt annen verden. Håper å få kjangs til å høre anlegget ditt med en godt integrert sub.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Takk! Du må bare ta kontakt neste gang du er i Bergen. Tror det letter integreringen at jeg deler suben så lavt, 35hz nå i kveld, med bratt avrulling over det. Men det er nok endel jobb igjen før det er optimalt. Har ikke prøvd antimode-dingsen enda heller, kun brukt korreksjon innebygget i sub.
    Men med såpass gode resultater allerede er jeg veldig optimistisk.
    Jeg har forøvrig forferdelig lyst til å høre hvordan det låter hos deg. Den nye preen din er helt rå. Men jeg er ikke så ofte på de traktene. Sist gang var med seilbåt, i 1995... ::) Tar definitivt kontakt om jeg er i området!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Callisto er bra ja :) Skulle du få lyst å lufte sjørøverskuta, kan jeg ordne plass til å fortøye gliset 8) Ellers planlegger vi et hornalliansetreff her første helga i november. Kan legge inn et godt ord for deg hvis du skulle ha lyst eller mulighet for å være med. Får storfint besøk fra østlandet, så jeg antar at findressen må være med ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, den helgen er jeg i Larvik. The Residents spiller på det lokale konserthuset. En bekjent av meg har overtalt dem til å komme nettopp dit. Smått sensasjonelt vil jeg si at det er!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Hehe, den helgen er jeg i Larvik. The Residents spiller på det lokale konserthuset. En bekjent av meg har overtalt dem til å komme nettopp dit. Smått sensasjonelt vil jeg si at det er!
    Wow. Moro!

Kult med Sub! Jeg kom meg igjennom uten for mye møkk ser det ut som! :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4

Med nytt kamera er ingen bildesvisker for, eh...sviskete ;)
    Etter 2 år med 1000D kunne jeg konkludere med at jeg hadde bestått testen ( som lyder "Kommer jeg til å drasse med meg dette både hit og dit?").
    Valget falt på EOS 7D. Bruker foreløpig EF-S 17-85mm som er en fleksibel og ok linse. Kommer kanskje til å skifte den ut med EF-S 17-55mm på sikt(2.8 over hele zoomområdet som iflg tester er like bra eller bedre enn Canon sin egen L-optikk). Og kanskje en telezoom hadde vært moro, 70-200mm feks. Kom gjerne med synspunkter på dette om dere har noen (om det er noen som fremdeles leser denne etterhvert litt sidrumpa hifi-tråden ;D)

Høst på Tyin

Veien og fjellene inn mot Eidsbugarden

Tur på Skørsnosi (1450moh), like over Tyinkrysset, med unger. Ungene liker å gå på tur, og det er naturligvis kjekt for de voksne. Det hjelper også godt på ungenes humør og motivasjon at fjellet er fullt av Lemen i år.

Fra toppen er det flott utsikt til Suletind (til høyre).

Her hjemme har Dynavector XX2 forsvunnet i en byttehandel med Graham Slee Era Gold Reflex mm phonofosterker.

Som pu i Audio Origami-armen brukes Denon DL10, en vellydende high-output MC. Har mer nok gain i systemet til at dette fungerer bra. Kommer nok til å prøve noen andre pu´er i denne armen etterhvert (MM)

Og ellers...

Her er en fin Jazz-boks om man ikke har for mye av det fra før (innholdet i boksen altså, ikke jazz generelt... 8))

LP-boksen med de fem første utgivelsene til Grateful Dead svarte til forventningene og anbefales.

Og så vil jeg anbefale en flott vinylutgivelse, nyeste til Joanna Newsom. 3LP boks med nydelig musikk til 199,-.

:)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    herlige bilder, kjoenik!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Flotte bilder, det Kameraet du skyter med står høyt på min ønskeliste !...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Takker!
    Disse bildene er ubehandlede jpeg´s. Har jobbet litt med RAW-versjonene av de samme bildene og resultatet blir mye bedre. Har fremdeles mye å lære om digital photo professional (canon sin RAW-fremkaller).
    Kameraet fungerer helt supert johnnygrandis, og veldig bra på video også.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    Er det noe Oslo tur på tapeten?
    Skulle på Residentskonsert i Larvik 5 nov, men nå lurer jeg på om det går i vasken pga jobb.
    Var det noe spesielt?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    Skulle på Residentskonsert i Larvik 5 nov, men nå lurer jeg på om det går i vasken pga jobb.
    Var det noe spesielt?
    Usj da! Nei det hadde vært moro med besøk, nå begynner det å svinge litt her i heimen og!

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Fy skamme seg Kjoenik, tenk å kalle tråden sin for sidrumpa. Du er tvert imot en stor inspirasjon for oss andre som prøver å lage kosetråder her inne.

mvh Elektron

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    Var det noe spesielt?
    Usj da! Nei det hadde vært moro med besøk, nå begynner det å svinge litt her i heimen og!
    Ja absolutt, en vaskeekte prog-kveld! Skal nok finne anledning til Oslotur, men spørs om det blir i 2010...

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    Var det noe spesielt?
    Ja absolutt, en vaskeekte prog-kveld! Skal nok finne anledning til Oslotur, men spørs om det blir i 2010...
    Jo lenger du venter jo bedre, tankene går på ny vinylrigg her i fjerde!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Elektron skrev:
    Fy skamme seg Kjoenik, tenk å kalle tråden sin for sidrumpa. Du er tvert imot en stor inspirasjon for oss andre som prøver å lage kosetråder her inne.

mvh Elektron
    Jaja, men det er ikke så mye snert over oppgraderingene lenger...
    Samtidig kan jeg ikke oppgradere til Shindo Latour bare for å øke underholdningsverdien i denne tråden (skulle gjerne gjort det, men jeg kan ikke ;D).

Bare se på disse her...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    Var det noe spesielt?
    Spennende!
    Du har jo en meget oppegående vinylrigg. Det skal litt til for å overgå den. Holder du deg til VPI?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    Var det noe spesielt?
    Spennende!
    Du har jo en meget oppegående vinylrigg. Det skal litt til for å overgå den. Holder du deg til VPI?
    Det lukter Avid Acutus. Jeg lurer egentlig mest på hvilken PSU jeg skal gå for. Også må jeg jo selvfølgelig få solgt VPIen.

Men tror jeg ønsker å kjøre på Lyra skala enda! Selv om Titan i frister.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    kjoenik skrev:
    Skink_123 skrev:
    Var det noe spesielt?
    Spennende!
    Det lukter Avid Acutus. Jeg lurer egentlig mest på hvilken PSU jeg skal gå for. Også må jeg jo selvfølgelig få solgt VPIen.

Men tror jeg ønsker å kjøre på Lyra skala enda! Selv om Titan i frister.
    Acutus er lekker!
    Blir spennende dette her skjønner jeg :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn