Rega RB250
Den første oppgraderingen jeg gjorde på denne armen var motvektsloddet til Origin Live som jeg satte på helt av meg selv
Dette ga et betydelig løft lydmessig med tightere bass og bedre oppløsning.
Nå har jeg hatt et par dager med armen etter at den kom hjem fra videre modifisering hos Audio Origami i Skottland.
Armen har fått kobber interkabling fra Cardas, sølvbelagt kobber i eksternkabel, skumfyll i armrør, og justering/vedlikehold av armlageret. Jeg hadde også bestilt Oil Booster kit slik at jeg kunne skifte dette i platespilleren. Hadde hørt bra ting om denne oljen fra flere hold.
Lydmessig har bassen blitt enda mer "liquid" og "bouncy", men etter denne modifiseringen ble jeg enda mer slått av bedringen i oppløsningen og roen i lyden. Det er rett og slett som om armen har fått bedre selvtillit.
Nå er det ikke lett å si hva som kommer av armmodifiseringen og hva som kommer av oljeskift. Men skitt det samme. Bestiller man armmodifiseringen ber man da sannelig om litt olje også.
Har knipset noen bilder av ASR mini basis. Kan trenges i salgsannonsen som sannsynligvis kommer ila kort tid. Thor Hauge mc step-up er nemlig på vei til Bergen, og forventes inn døra når som helst

Da kan jeg bruke riia i forforsterkeren, som etter sigende skal være bra. Får vel la ørene bestemme...
ASR mini basis, inside and out
Skikkelig fine farger inni denne riia'en ;D
Har også kommet en ny kabel mellom cd og pre, Chord Company Chorus. Og for andre gang i mitt liv hørte jeg forskjell på kabler ;D Første gangen var da jeg skiftet til Chord Co Oddyssey høytalerkabel.
Den andre Chord kabelen på bildet er en Chameleon silver plus som går til riia. Hmm, hørte jeg ikke forskjell på den da..? :-X Jaja, den var to meter lenger enn den gamle, og det hjalp i hvertfall betraktelig ;D