Om prisen er den rette, er det meste tilsalgs heter det ;D Den er begynt å bli noen år nå, stått på skrudd 98% av tiden og ikke vet jeg hvor lenge den kommer til å holde heller, å så mye under 10k klarer jeg ikke å la den gå for, dermed står den her, skal alltids greie å holde den med arbeidduality skrev:papworth'en var pene greier! synd du ikke selger
litt under 10k hadde jeg ikke kjøpt den for heller, så vi er nok enige! heheSmibakkjen skrev:Om prisen er den rette, er det meste tilsalgs heter det ;D Den er begynt å bli noen år nå, stått på skrudd 98% av tiden og ikke vet jeg hvor lenge den kommer til å holde heller, å så mye under 10k klarer jeg ikke å la den gå for, dermed står den her, skal alltids greie å holde den med arbeidduality skrev:papworth'en var pene greier! synd du ikke selger
SET selvsagt.Milenko skrev:Bare et lite sidespor......
si at man hadde hatt et par Klipschorn (den ultimate høytaleren og drømmehøytaleren min), penger hadde ikke vært et tema.......
Hva ville vært (av kommersielle produkter) den perfekte forsterkeren (pre/power/integrert) til å matche drømmeoppsettet???
7-8 år og nedover. Kav-350 er vel den siste forsterkeren før produksjonen ble flyttet til kina hvis jeg ikke husker helt feil. Finnes mange forskjellige både effekt og intergrerte...:duality skrev:takk for tips, gammel krell skal jeg se etter..!
hvor gammel er det snakk om? 10 år? 15 år? så jeg vet hva jeg skal se etter
Litt krefter til å holde styr på 10 tommerne , men ikke glem strømmen da folkens , watt er en ting , men hjelper ikke en dritt om du kjører tom for strøm....Klipsch bruker få watt til å spille høyt , for å klare det må det være nok strøm......Smibakkjen skrev:Den har egentlig prestert veldig godt, sammenlignet med andre forsterkere jeg har hørt på Klipsch. Det er omtrent komplett umulig å finne så mye på nettet om den, den er bygd i Cambridge, og ble importert av Hi-Fi Huset i Bærum, men jeg har lagt ut en del bilder av forsterkeren i denne tråden her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=17515.0duality skrev:jeg har hørt att hegel kan bli litt kald, kantete og skarp på klipsch, jeg ble i alle fall fraråda til h100 og h200 på mine RB81... er på utskikk etter forsterkeri jeg også..
forresten, har du en link til forsterkern din? bilde, specs etc?
skal du selge den? åssen var den på rb81?
Jeg var tidligere inne på tanken å selge den, hadde ute noen annonser, men den har nokk fått litt for stor verdi for meg, så prisen bli for høy for de fleste.
Det skal litt krefter til for å holde styr på 2 10"ere når det dras på for fult, men jeg skal undersøke litt rundt Primare, takk for tipset. Det ser i hvertfall ut som mine anelser når det kommer til Hegel kan være noe i, så da tror jeg det er best å avvente med det, å heller kikke rundt etter andre alternativer.JanR skrev:Sikkert nevnt det før her i tråden men tåler engang til.
En kompis sitter/satt på en Primare amp (5 kanals sak, husker ikke navnet) som han brukte på sine KLF 20, det spilte faktisk meget bra. Spilte da selvsagt i stereo, sånn for ordens skyld.
Tror jeg hadde vurdert Primare før Hegel, iaf på klipsch. Meg om det
/jan
Brasse skrev:
Siste par sanger før de pakkes ned til ny eier :'( / 8)
Vi har nok samme K.I.S.S-filosofi, JanR. Om enn min kanskje er litt meir ungdommelig :-X
Aha. ;DBrasse skrev:Neida, det er signalkablene mine, som er lagt opp langsgåande i forhold til de elektromagnetiske feltene som vandrer i veggen bak. Best lyd sånn.
Det er Forte II.duality skrev:JanR, hvilken model er dette? så intressante ut
ssm skrev:Litt krefter til å holde styr på 10 tommerne , men ikke glem strømmen da folkens , watt er en ting , men hjelper ikke en dritt om du kjører tom for strøm....Klipsch bruker få watt til å spille høyt , for å klare det må det være nok strøm......
Espen
Det tror jeg vi kanskje vi har jaBrasse skrev:Vi har nok samme K.I.S.S-filosofi, JanR. Om enn min kanskje er litt meir ungdommelig :-X
Jepp. Først hang dei nedover. Nå har eg oppheva deler av tyngdekrafta slik at halvparten av kablene først går ned og så opp igjen.rolfozzy skrev:Aha. ;DBrasse skrev:Neida, det er signalkablene mine, som er lagt opp langsgåande i forhold til de elektromagnetiske feltene som vandrer i veggen bak. Best lyd sånn.
Bra.
Bekymringsfullt ;DBrasse skrev:Det er eit lite delay, men går ikkje i loop. Ei stund var lyden opp ned (horna spilte bass og elementa spilte diskant) men det ordna seg
Ahh, da blir det uansett ikke mange dagene uten Klipsch, enda godtBrasse skrev:Snakka med JetCarrier i går. Dei sa ETA på pakken var Norge i morgon. Oslo dagen etter. Tar det med ei klype salt. I mellomtiden må eg spele på eit sett Monitor Audio Monitor One. Planen var jo å ha begge para inne for sammenlikning, men fikk interesse så det blei salg.
JanR skrev:Brasse skrev:Vi har nok samme K.I.S.S-filosofi, JanR. Om enn min kanskje er litt meir ungdommelig :-X
Begynner å fylles opp i racket, hmm på tide med opprydding igjen 8)
Så mye for K.I.S.S :-\
/jan
Hehehe.Brasse skrev:Har jo akkurat bytta plassering på de igjen. 90 grader rundt i rommet. Første gang i denne posisjonen med lydkort istadenfor DAC. Forskjellen er enorm. Rush TRØKKER på relativt moderat volum. Det lover godt for de basslettvekteren Heresy.
I tillegg har eg fått hentemelding på målemikrofon, så eg vil kunne stille inn lyden rimelig perfekt. Og eg har enda ikkje begynt med Digital EQ etc - kan berre bli bedre. RF'ene har jammen gjort jobben sin. Takk til naboer og tolmodige sambuarar i kollektivet. Bra musikksmaken min ikkje er jævlig
De 2 første, se etter en AN OTO SE PhonoBrasse skrev:Planen vidare for anlegget er:
- Få vinyllyden bedre
- Eit nivå eller to opp på AudioNote stigen
- Ny Mac Mini
Takk!Borgenvik skrev:Utrolig smakfult Thumper!
Ser ut som du har et flott hjem også!
;D Takk... ;DBrasse skrev:OK, Thumper. Værsågod.
Skal vel vanskelig la seg gjøre ja... ;DJanR skrev:Stort mere K.I.S.S blir det ikke.
Pent
/jan