Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    duality skrev:
    papworth'en var pene greier! synd du ikke selger:(
    Om prisen er den rette, er det meste tilsalgs heter det ;D Den er begynt å bli noen år nå, stått på skrudd 98% av tiden og ikke vet jeg hvor lenge den kommer til å holde heller, å så mye under 10k klarer jeg ikke å la den gå for, dermed står den her, skal alltids greie å holde den med arbeid ;)

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    Smibakkjen skrev:
    duality skrev:
    papworth'en var pene greier! synd du ikke selger:(
    Om prisen er den rette, er det meste tilsalgs heter det ;D Den er begynt å bli noen år nå, stått på skrudd 98% av tiden og ikke vet jeg hvor lenge den kommer til å holde heller, å så mye under 10k klarer jeg ikke å la den gå for, dermed står den her, skal alltids greie å holde den med arbeid ;)
    litt under 10k hadde jeg ikke kjøpt den for heller, så vi er nok enige! hehe

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Prøv å få tak i en "gammel" krell forsterker, dvs amerikaprodusert. gjerne intergrert. Trenger heller ikke vere snakk om mer en 100-150 watt. Spiller fletta av både primare og hegel på Klipsch. Myk og varm diskant og veldig detaljert og behagelig, men det beste er punschen og drivet i bassen/nedre mellomtone, ala Knyttneve. De fleste som ikke har hørt disse produktene, og evt sammenligner med nyere krell ala 400xi vet rett og slett ikke hva de snakker om. Aberet er at det kan vere vanskelig å få tak i på brukten... De fleste som har disse produktene selger de ikke!:)

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    takk for tips, gammel krell skal jeg se etter..!
    hvor gammel er det snakk om? 10 år? 15 år? så jeg vet hva jeg skal se etter:)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Bare et lite sidespor......
    si at man hadde hatt et par Klipschorn (den ultimate høytaleren og drømmehøytaleren min), penger hadde ikke vært et tema.......
    Hva ville vært (av kommersielle produkter) den perfekte forsterkeren (pre/power/integrert) til å matche drømmeoppsettet???

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Bare et lite sidespor......
    si at man hadde hatt et par Klipschorn (den ultimate høytaleren og drømmehøytaleren min), penger hadde ikke vært et tema.......
    Hva ville vært (av kommersielle produkter) den perfekte forsterkeren (pre/power/integrert) til å matche drømmeoppsettet???
    SET selvsagt.
    BP og/eller AN burde gjøre susen.

Int.amp, tja si det. Blir bare synsing men vil tro AN (OTO/SORO) vil gjøre jobben.

/jan

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    duality skrev:
    takk for tips, gammel krell skal jeg se etter..!
    hvor gammel er det snakk om? 10 år? 15 år? så jeg vet hva jeg skal se etter:)
    7-8 år og nedover. Kav-350 er vel den siste forsterkeren før produksjonen ble flyttet til kina hvis jeg ikke husker helt feil. Finnes mange forskjellige både effekt og intergrerte...:
    http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=45376&id=450269

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Smibakkjen skrev:
    duality skrev:
    jeg har hørt att hegel kan bli litt kald, kantete og skarp på klipsch, jeg ble i alle fall fraråda til h100 og h200 på mine RB81... er på utskikk etter forsterkeri jeg også..

forresten, har du en link til forsterkern din? bilde, specs etc?
    skal du selge den? åssen var den på rb81?:)
    Den har egentlig prestert veldig godt, sammenlignet med andre forsterkere jeg har hørt på Klipsch. Det er omtrent komplett umulig å finne så mye på nettet om den, den er bygd i Cambridge, og ble importert av Hi-Fi Huset i Bærum, men jeg har lagt ut en del bilder av forsterkeren i denne tråden her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=17515.0
    Jeg var tidligere inne på tanken å selge den, hadde ute noen annonser, men den har nokk fått litt for stor verdi for meg, så prisen bli for høy for de fleste.

JanR skrev:
    Sikkert nevnt det før her i tråden men tåler engang til.

En kompis sitter/satt på en Primare amp (5 kanals sak, husker ikke navnet) som han brukte på sine KLF 20, det spilte faktisk meget bra. Spilte da selvsagt i stereo, sånn for ordens skyld.
    Tror jeg hadde vurdert Primare før Hegel, iaf på klipsch. Meg om det ;)

/jan
    Det skal litt krefter til for å holde styr på 2 10"ere når det dras på for fult, men jeg skal undersøke litt rundt Primare, takk for tipset. Det ser i hvertfall ut som mine anelser når det kommer til Hegel kan være noe i, så da tror jeg det er best å avvente med det, å heller kikke rundt etter andre alternativer.
    Litt krefter til å holde styr på 10 tommerne , men ikke glem strømmen da folkens , watt er en ting , men hjelper ikke en dritt om du kjører tom for strøm....Klipsch bruker få watt til å spille høyt , for å klare det må det være nok strøm......

Espen

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    takk for svar! nå begynner det og bli en fin liste med forsterkere så skulle en av dem dukke opp så kanskje man slår til:)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

Siste par sanger før de pakkes ned til ny eier :'( / 8)
    Vi har nok samme K.I.S.S-filosofi, JanR. Om enn min kanskje er litt meir ungdommelig :-X

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.026
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:

Siste par sanger før de pakkes ned til ny eier :'( / 8)
    Vi har nok samme K.I.S.S-filosofi, JanR. Om enn min kanskje er litt meir ungdommelig :-X

Fint og rent dette, Brasse.
    Men de trådene du har bak racket, hva er det for noe ?
    Edderkoppnett?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Neida, det er signalkablene mine, som er lagt opp langsgåande i forhold til de elektromagnetiske feltene som vandrer i veggen bak. Best lyd sånn.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.026
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Neida, det er signalkablene mine, som er lagt opp langsgåande i forhold til de elektromagnetiske feltene som vandrer i veggen bak. Best lyd sånn.
    Aha. ;D
    Bra.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Det tror jeg vi kanskje vi har ja ;)

Takk for den foresten !

;D

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    rolfozzy skrev:
    Brasse skrev:
    Aha. ;D
    Bra.
    Jepp. Først hang dei nedover. Nå har eg oppheva deler av tyngdekrafta slik at halvparten av kablene først går ned og så opp igjen.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Det er eit lite delay, men går ikkje i loop. Ei stund var lyden opp ned (horna spilte bass og elementa spilte diskant) men det ordna seg ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Det er eit lite delay, men går ikkje i loop. Ei stund var lyden opp ned (horna spilte bass og elementa spilte diskant) men det ordna seg ;)
    Bekymringsfullt ;D

Og så over til noe helt annet :)
    Når ventes Heresy inn ?
    Hvis det drøyer, hva i alle dager skal du spille på da ?

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Snakka med JetCarrier i går. Dei sa ETA på pakken var Norge i morgon. Oslo dagen etter. Tar det med ei klype salt. I mellomtiden må eg spele på eit sett Monitor Audio Monitor One. Planen var jo å ha begge para inne for sammenlikning, men fikk interesse så det blei salg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Snakka med JetCarrier i går. Dei sa ETA på pakken var Norge i morgon. Oslo dagen etter. Tar det med ei klype salt. I mellomtiden må eg spele på eit sett Monitor Audio Monitor One. Planen var jo å ha begge para inne for sammenlikning, men fikk interesse så det blei salg.
    Ahh, da blir det uansett ikke mange dagene uten Klipsch, enda godt :)

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Har jo akkurat bytta plassering på de igjen. 90 grader rundt i rommet. Første gang i denne posisjonen med lydkort istadenfor DAC. Forskjellen er enorm. Rush TRØKKER på relativt moderat volum. Det lover godt for de basslettvekteren Heresy.

I tillegg har eg fått hentemelding på målemikrofon, så eg vil kunne stille inn lyden rimelig perfekt. Og eg har enda ikkje begynt med Digital EQ etc - kan berre bli bedre. RF'ene har jammen gjort jobben sin. Takk til naboer og tolmodige sambuarar i kollektivet. Bra musikksmaken min ikkje er jævlig :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Har jo akkurat bytta plassering på de igjen. 90 grader rundt i rommet. Første gang i denne posisjonen med lydkort istadenfor DAC. Forskjellen er enorm. Rush TRØKKER på relativt moderat volum. Det lover godt for de basslettvekteren Heresy.

I tillegg har eg fått hentemelding på målemikrofon, så eg vil kunne stille inn lyden rimelig perfekt. Og eg har enda ikkje begynt med Digital EQ etc - kan berre bli bedre. RF'ene har jammen gjort jobben sin. Takk til naboer og tolmodige sambuarar i kollektivet. Bra musikksmaken min ikkje er jævlig :)
    Hehehe.

Skal bli morro å følge deg på veien fremover :)

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ja, går ein fin musikkhøst i møte.
    Her er ein video som tar for seg ARC-systemet eg har klart (minus mikrofonen), kanskje feil tråd for sånt - MEN, dette er då planen min. AudioNote og Klipsch - Noko av det beste innen musikkspelande utstyr kobla sammen med digital avspeling og ikkje minst skal eg ta i bruk dei mulighetane eg har i eit avansert lydkort og software.

Planen vidare for anlegget er:
    - Få vinyllyden bedre
    - Eit nivå eller to opp på AudioNote stigen
    - Ny Mac Mini

Alt dette i ny leilighet, ny stove og nytt rack (eller 50-talls sjenk, om du vil)

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Utrolig smakfult Thumper!

Ser ut som du har et flott hjem også! :)

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    Marantz + RB81? bra eller dårlig match?
    tenker på Marantz PM15S1..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Planen vidare for anlegget er:
    - Få vinyllyden bedre
    - Eit nivå eller to opp på AudioNote stigen
    - Ny Mac Mini
    De 2 første, se etter en AN OTO SE Phono :)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn