Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Antall liker
    1.995
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Har nå lagt 2-300 timer på disse P39, og de fortsetter å "løsne opp". Hvor lenge skal det ta? Noen erfaringer? Har dem stort set på hele døgnet, men det er ikke så enkelt å "dra på" da det jo fort blir Valle Hovin steming i stuen-hele huset.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hei
    Er tidligere eier av div klipsch høyttalere, men en jeg ikke kjenner til er CF-4.
    Flott om det er noen som kan hjelpe meg med litt info om spec, alder og hva denne er god for og hva den passer best til. Håper den IKKE spiller med litt slank mellomtone og hissig topp ::)
    mvh
    Bjørn

Mute

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    K2 skrev:
    Har nå lagt 2-300 timer på disse P39, og de fortsetter å "løsne opp". Hvor lenge skal det ta? Noen erfaringer? Har dem stort set på hele døgnet, men det er ikke så enkelt å "dra på" da det jo fort blir Valle Hovin steming i stuen-hele huset.
    Først satt bassen etter 300-400 timer. Hornet blir sakte bedre og bedre. Tar ikke skremmende lang tid men noen uker går det nok.

Har du fått Continuum? Hvordan er impedansen på P39???

K2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Antall liker
    1.995
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Nei jeg har ikke fått Continium 500 endda (neste uke), men jeg nyter fortsatt JF Concerto. Impedansen er vel ned mot 3 ohm på P39, så helt enklet er den ikke.. men det er fortsatt en meget lett drevet ht.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jonas skrev:
    Hei
    Er tidligere eier av div klipsch høyttalere, men en jeg ikke kjenner til er CF-4.
    Flott om det er noen som kan hjelpe meg med litt info om spec, alder og hva denne er god for og hva den passer best til. Håper den IKKE spiller med litt slank mellomtone og hissig topp ::)
    mvh
    Bjørn
    http://www.klipsch.com/products/details/cf-4.aspx

Det sies at CF-3 og CF-4 er absolutt noe å vurdere.
    Slank mellomtone og hissig topp er vistnok ikke noe som følger høytaleren ;)

/jan

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    JanR skrev:
    jonas skrev:
    Hei
    mvh
    Bjørn
    http://www.klipsch.com/products/details/cf-4.aspx

Det sies at CF-3 og CF-4 er absolutt noe å vurdere.
    Slank mellomtone og hissig topp er vistnok ikke noe som følger høytaleren ;)

/jan
    Spennende høyttaler som må sjekkes ut litt nærmere. Har tidligere hatt RB-81 stativhøyttaler som jeg solgte før de var innspilte. Angrer litt for de hadde mange gode kvaliteter. kunne tenkt meg å kjøpe stativhøyttaler igjen fra klipsch, men burde jeg heller gå for RB-75? hørt mye bra om dem, men er de så mye bedre enn RB61 oh RB-81?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jonas skrev:
    Spennende høyttaler som må sjekkes ut litt nærmere. Har tidligere hatt RB-81 stativhøyttaler som jeg solgte før de var innspilte. Angrer litt for de hadde mange gode kvaliteter. kunne tenkt meg å kjøpe stativhøyttaler igjen fra klipsch, men burde jeg heller gå for RB-75? hørt mye bra om dem, men er de så mye bedre enn RB61 oh RB-81?
    rolfozzy/JanOlav/BHO har alle eid/hatt RB-75. De svinger sikkert innom tråden etterhvert :)
    Hørt mye på RB-75 hos rolfozzy, det er en meget bra høytaler i mine ører. Skal du ha en stativhøytaler fra Klipsch så tror jeg 75'n bør stå øverst på lista.
    Ikke hørt "nyere" RB's så skal ikke uttale meg om de, egentlig.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    jonas skrev:
    rolfozzy/JanOlav/BHO har alle eid/hatt RB-75. De svinger sikkert innom tråden etterhvert :)
    Hørt mye på RB-75 hos rolfozzy, det er en meget bra høytaler i mine ører. Skal du ha en stativhøytaler fra Klipsch så tror jeg 75'n bør stå øverst på lista.
    Ikke hørt "nyere" RB's så skal ikke uttale meg om de, egentlig.

/jan
    Har heller ikke hørt RB-81, men 81 er jo stativvarianten av RF-82, som igjen er arvtager etter RF-35/RF-3, så det er jo på en måte en annen divisjon. ;) :D

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.026
    Torget vurderinger
    2
    Fins det Klipschforhandler i Kristiansandsdistriktet ?

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rolfozzy skrev:
    Fins det Klipschforhandler i Kristiansandsdistriktet ?
    Hørt noen rykter om at Expert skulle begynne å selge Klipsch, men vet ikke sikkert.

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    åssen er densen/klipsch?

tenker på komboen RB81/Beat-200/Beat-300?
    var fin pris på det settet så vis den ser bra ut "live" så er det kanskje en bra mulighet.
    ja, jeg husker alle andre tipsene jeg har fått, men det er ikke flust av disse på brukten;)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei nå ser jeg ut til og bli Klipsch venn selv ;D, skal høre på La Scala på lørdag og tar dem sikkert med meg der og da.
    Skal først prøve med mine egne JungSon klasse A blokker først. Fungerer ikke dette så vil jeg teste ut Audio Note,Leben,Xintak etc.
    Vil ha noe med varm klang og trykk i bassen, noen forslag til rundt 10000 nytt/brukt.
    Ogå greit hvis forsterkeren også kan brukes som ren pre men det er vel ikke så lett og få tak i.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Heresy lar vente på seg gitt! Var i ferd med å bli lei av å vente, men så kom eg på AN historien til Espen. Da gikk det fint :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Heresy lar vente på seg gitt! Var i ferd med å bli lei av å vente, men så kom eg på AN historien til Espen. Da gikk det fint :D
    ;D ;D

/jan

klingon

Medlem
    Ble medlem
    06.06.2007
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Heisann, begynner å bli bitt av Klipsch basillen er jeg redd.. Rør og for den del ;)

Kjøpte ett par RF-63 i ren nyskjerrighet.. og må si at jeg ikke hadde så mange preferanser på Klipsch høytaler. Føler at det begynner å løsne da det nærmer seg 300 timer med variert inspilling, men aner at det er mere å gå på. Flesket og til med Mc 275 etter noen uker, kan ikke si jeg angrer på det heller.. Noen erfaringer med disse? (Hørt mye rart om innspillingstid)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    klingon skrev:
    Heisann, begynner å bli bitt av Klipsch basillen er jeg redd.. Rør og for den del ;)

Kjøpte ett par RF-63 i ren nyskjerrighet.. og må si at jeg ikke hadde så mange preferanser på Klipsch høytaler. Føler at det begynner å løsne da det nærmer seg 300 timer med variert inspilling, men aner at det er mere å gå på. Flesket og til med Mc 275 etter noen uker, kan ikke si jeg angrer på det heller.. Noen erfaringer med disse? (Hørt mye rart om innspillingstid)
    Gratulerer med flotte høyttalere og fin amp! :D
    Nyskjerrighet er en fin ting, spesiellt når det fører til Klipsch! 8)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Har ingen erfaringer med Mc 275, men det er vel KT-88 rør som sitter i den? :-\

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    klingon skrev:

Gratulerer så mye ja :)
    Flott amp det der.

Innspilling, vel de trenger timer, mange timer sies det.
    Hørt rykter om opp mot 1000 (?) timer før de har sluppet helt, rett meg gjerne de som har 63.

/jan

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.970
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    klingon skrev:

Gratulerer så mye ja :)
    Flott amp det der.

Innspilling, vel de trenger timer, mange timer sies det.
    Hørt rykter om opp mot 1000 (?) timer før de har sluppet helt, rett meg gjerne de som har 63.

/jan
    Blir alt for upresist å snakke om timer. Det gjelder for så vidt alle høyttalere. Som en tommelfingerregel har jeg, etter å ha spilt inn en god del høyttalere i testøyemed, kommet til at de alle sammen behøver omsatt om lag 1 kWh (kilowattime). Nå er det sånn med Klipsch at de spiller mellom 2 og 16 ganger høyere for samme påtrykt effekt enn alle andre høyttalere, ergo bruker de mellom 2 og 16 ganger lengre tid. Jeg pleier å sette dem ansikt til ansikt, 0,5 cm avstand, bytte om + og - på den ene, gi dem monosignal fra NRK P3, og servere dem ca 20 - 50 Watt. Da våkner de i løpet av få dager.

Mvh
    Håkon Rognlien

klingon

Medlem
    Ble medlem
    06.06.2007
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Takker for tilbakemeldinger.. Kanskje jeg skulle prøve å sette de mot hverandre som du her beskriver Håkon, og gi de ett par dager med juling. Når du sier "mono" signal så kobler du begge kabler til en kanal på forsterkeren? Hva ligger bak denne teknikken?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.970
    Torget vurderinger
    2
    klingon skrev:
    Takker for tilbakemeldinger.. Kanskje jeg skulle prøve å sette de mot hverandre som du her beskriver Håkon, og gi de ett par dager med juling. Når du sier "mono" signal så kobler du begge kabler til en kanal på forsterkeren? Hva ligger bak denne teknikken?
    NEI, jeg mener absolutt IKKE å koble til en kanal på forsterkeren!
    Årsken til mono er at begge kanaler låter likt, og dermed kanselleres svært effektivt, sånn at du hører minimalt med lyd. Men det må gjøres ved å f.eks. trykke inn mono-kappen på tuneren. Dersom du ikke har muligheten fo rå kjøre signalet i mono vil du høre foskjellen mellom kanalene, og i et stereosignal er dette relativt mye lyd.
    Årsaken er altså kort og greit et ønske om å støye minst mulig. For med 40 Watt inn på RF 63 er det MYE lyd!!
    NB! Når høyttalerne står som beskrevet, vil elementen "hjelpe hverandre" å bevege seg, så du må heller spille litt for lavt, enn litt for høyt, ellers kan det koste litt i overkant...

Håkon

Mute

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Det er Klipsch heritage som du har ventet på ;D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Hm, ja, det kan hende :)
    Da er det berre å vente til eg er ferdig på jobb, ringe etter taxi og belage seg på å bestikke sjåføren til å bli med å bære de opp i 3. etasje. -Lykke til! Jo, takk.

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Eller dette?

Blir muligens til en byggetråd senere, men dere som har Heritage med K77 i toppen har kanskje ønsket dere et slikt sett.

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Hm, ja, det kan hende :)
    Da er det berre å vente til eg er ferdig på jobb, ringe etter taxi og belage seg på å bestikke sjåføren til å bli med å bære de opp i 3. etasje. -Lykke til! Jo, takk.
    Det skal bli spennnende å følge med på :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Eller dette?

Blir muligens til en byggetråd senere, men dere som har Heritage med K77 i toppen har kanskje ønsket dere et slikt sett.
    Der ja, det skjer ting i snickarboden til Erland :)

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Wes Phillips har testet P-39F i nyeste Stereophile. Er visstnok hyggelig lesning for oss Klipschere :)

Å, bli ferdig arbeidsdag!

Mute

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Endelig test av Palladium. Skal bli god lesning. :)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ga meg akkurat på eit høgtalerkjøp nr. 2 - Grado GS 1000 som låg ute på eBay for 900 kr. Steig rimelig fort til 300 €. Like greitt, kan vel sitte på eit teppe med Heresy som hodehøgtaler? :D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Klarte ikkje dy meg!

Kolli nr 3 måtte åpnes (minste pakken). Nedi der fant eg eit par risers og medfølgende skruer. Bra pakka - lover godt :)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Eg har aldri før følt meg voldtatt av ein høgtaler :'(

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Eg har aldri før følt meg voldtatt av ein høgtaler :'(
    Da kan du ikke engang forestille deg Forte II hvis du føler deg voldtatt av H II ;D

Flere bilder/inntrykk !

/jan

Mute

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    HVA! Er de helt nye? Hvilken forsterker bruker du?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    På ingen måte HEILT nye - det er eit par fra desember 1990. Matchende serienummer. 2 eiere. Siste, han eg kjøte av er Klipsch samler og har restaurert disse til MINT tilstand. Bruker ein Audio Note P1 med lydkort som kilde.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn