Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Og ikke bry deg om stemmen i hodet, har slutta å høre på min(e) for lenge siden ;)
    Nå har jeg ignorert den, og bekreftet bestilingen/avtalt henting.

Har litt angst for at de ikke skal trykke på nok i bassen her hjemme, (jeg har bare hørt dem i en bråkete butikk, men tar sjansen likevel) og at jeg burde ha valgt 83, men etter advarslene om at rommet er for lite selv til 63, er den angsten forhåpentligvis grunnløs.

Nå må jeg bare tenke ut hvordan jeg skal få plass til en Abrahamsen V4.0UP til i racket. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Og ikke bry deg om stemmen i hodet, har slutta å høre på min(e) for lenge siden ;)

Har litt angst for at de ikke skal trykke på nok i bassen her hjemme, (jeg har bare hørt dem i en bråkete butikk, men tar sjansen likevel) og at jeg burde ha valgt 83, men etter advarslene om at rommet er for lite selv til 63, er den angsten forhåpentligvis grunnløs.

Nå må jeg bare tenke ut hvordan jeg skal få plass til en Abrahamsen V4.0UP til i racket. :)
    Luxus problem ;)

Tror ikke du angrer på kjøpet. Bruke litt tid på plassering (på den plassen du har tilgjengelig) og være litt tålmodig så tror jeg det her blir jævlig morro :)
    De er helt nye ?

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    JanR skrev:

jeg opplevde at plasseringen hadde veldig innvirkning på lyden, og når jeg fant den ultimate plassen hos meg ble det bra, tok en del tid dog, men det er jo bare kos :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Luxus problem ;)
    Ja, det kan du vel ha rett i. Supermoro med servicen fra Per Abrahamsen sjøl også!

JanR skrev:
    Tror ikke du angrer på kjøpet.
    Det tror ikke jeg heller. :)

JanR skrev:
    Bruke litt tid på plassering (på den plassen du har tilgjengelig) og være litt tålmodig så tror jeg det her blir jævlig morro :)
    Får prøve på det, men tålmodig er noe jeg ikke er. ;)

JanR skrev:
    De er helt nye ?
    Jepp. Brand spanking shiny new! Innspillingen kommer til å ta tid, siden kona er hjemme hele dagen og jeg ikke kan jukse ved å la de stå og dundre hele arbeidsdagen. :)

Gleder meg. Planen er henting på lørdag.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.579
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    ru-jo skrev:
    Det kommer ikke ny RF-63 Men en overraskelse,for di som ble skuffet 8)
    Hvem ble som barna på juleaften (Ny fiken). ;D
    Retep skrev:
    Er det noen av dre Klipsch gutta som vet noe sikkert ang en ny utgave av RF63? Siden alle de andre i RF serien har blitt oppgradert til MkII men ikke RF63...? Det synes jeg er noe merkelig.

Om dette er tat topp før, så beklager jeg. Er mange sider i denne Klipsch tråden gitt... ;D

Mvh Peter ( Sparer til at par Klipsch)
    Pratet med importøren som jeg kjenner godt,og han bekrefter dette
    Ser ut som det stemmer,de sier det ikke kommer en RF med 3 basser.
    RF 5 MKII som blir en nedskalert RF 7MKII er ikke usannsynlig ;D.

O

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Innspillingstiden på tusenvis av timer på RF-serien er ein hype. Eit par arbeidsdagar og ein fest så mykje gjort. Trur det ofte er øyrene til ny-Klipschere som blir tilvende.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Innspillingstiden på tusenvis av timer på RF-serien er ein hype. Eit par arbeidsdagar og ein fest så mykje gjort. Trur det ofte er øyrene til ny-Klipschere som blir tilvende.
    Håper du har rett, men f.eks. Rognlien er jo ikke akkurat noen nybegynner på klipsch. ;)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Neida, veit kva Rognlien seier, og det er mulig hans gullører er langt edlere enn mine og gutta på Stereofil sine ;D
    Og så er det jo i kva grad ein brukar hifiskalaen der smått er enormt. Mine tidligere RF'er låt knall rett ut av eskene, så litt dårligere og så bra igjen. Alt iløpet av 60 timer.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, vi får se. Jeg har heller ikke tro på behovet for innspilling av komponenter, men akkurat med høyttalere, som har mekaniske, bevegelige deler, er det jo mer plausibelt. Det høres mer troverdig ut med timer enn måneder for å myke opp membraner, etc, dog.

Time will tell.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    So it will!

De Stereofil fortalte meg var at det, etter nokon timar, oppstår ein forsinkelse i bassene ift. diskanthornet og at de da høyres litt off ut, men dette retter seg på magisk vis etterkvart! Gratulerer med 63! Om du mangler punch, så sel jo Oslo Hificenter Paradigm Sub 1 ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    So it will!

De Stereofil fortalte meg var at det, etter nokon timar, oppstår ein forsinkelse i bassene ift. diskanthornet og at de da høyres litt off ut, men dette retter seg på magisk vis etterkvart! Gratulerer med 63! Om du mangler punch, så sel jo Oslo Hificenter Paradigm Sub 1 ;)
    Billigste du fant 8)

Tror nok ikke det blir mangel på hverken trykk eller bassnivå i badstua til Daz ;)

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Brasse skrev:
    So it will!

hehe med riktig oppsett så trengs ingen sub på RF63

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    eddie1 skrev:
    Brasse skrev:
    So it will!

hehe med riktig oppsett så trengs ingen sub på RF63
    +1

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gutta på OHC prøvde å selge meg subber til både 63 og 83. :)

Tror det blir nok som det er, jeg. :)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.950
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Neida, veit kva Rognlien seier, og det er mulig hans gullører er langt edlere enn mine og gutta på Stereofil sine ;D
    Og så er det jo i kva grad ein brukar hifiskalaen der smått er enormt. Mine tidligere RF'er låt knall rett ut av eskene, så litt dårligere og så bra igjen. Alt iløpet av 60 timer.
    Gullører? Ikke F...! :)
    Beskrivelsen over er ellers er temmelig presis. Poenget er dog ikke antall timer, men antall timer x påtrykt effekt. Erfaringsmessig endrer de seg ikke mye etter 5 - 600 Wattimer, og har du passert 1 kWt omsatt effekt er de definitivt ferdige. Det der gjelder i grunn alle høyttalere. Grunnen til at det tar så lang tid med Klipsch, er jo at de spiller så høyt for lite effekt, at de omsetter mye mindre enn alle andre ved samme volum.
    Og til Dazed som er redd for maglende bass... Tror nok problemet ditt heller blir motsatt, gitt... Men ikke nødvendigvis rett ut av boksen. Gi dem bank en stund. Doble Abrahamsen setter nok i sving både deg og naboen, frykt ei, de boksene mangler IKKE bass! :eek:

Mvh
    Håkon Rognlien

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Kan ikke fatte hvordan det kan bli et slikt lydtrykk av 3 stk 6,5" :eek:
    Det virker også som at de går dypere enn specs men meg om det ;)

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    eddie1 skrev:
    Hos meg går de garantert dypere enn 30Hz.. An-E går ned til 20Hz sier de.. Ikke f...
    Da går isåfall Reffene ned til 12 ;)

EDIT: Rommet og plassering har selvsagt mye å si her og..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    So it will!

Billigste du fant 8)

Tror nok ikke det blir mangel på hverken trykk eller bassnivå i badstua til Daz ;)

/jan
    Prøve å lete opp En sånn kanskje?

Badstu, ja. Det var nesten det den kvelden du var innom. Det er litt enten eller. ;) Ikke så lett å regulere pådraget i en sånn Jøtul. :) Blir gjerne full gass til det er varmt nok, og da er det for sent. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Haakon_Rognlien skrev:
    Og til Dazed som er redd for maglende bass... Tror nok problemet ditt heller blir motsatt, gitt... Men ikke nødvendigvis rett ut av boksen. Gi dem bank en stund. Doble Abrahamsen setter nok i sving både deg og naboen, frykt ei, de boksene mangler IKKE bass! :eek:
    Olbor skrev:
    Hos meg går de garantert dypere enn 30Hz.. An-E går ned til 20Hz sier de.. Ikke f...
    Da går isåfall Reffene ned til 12 ;)
    Lovende! ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    So it will!

Billigste du fant 8)

/jan
    Prøve å lete opp En sånn kanskje?
    Tror som sagt ikke bass blir noe problem hos deg :)
    Men hvis det mot formodning skulle bli det er ikke den sub'en det værste du kan ha i hus vil jeg tro.

Dazed skrev:
    Badstu, ja. Det var nesten det den kvelden du var innom. Det er litt enten eller. ;) Ikke så lett å regulere pådraget i en sånn Jøtul. :) Blir gjerne full gass til det er varmt nok, og da er det for sent. :)
    Hehe vet jo det.
    Har ei oppe som er glad i å fyre på høst - vinter, fort 27-28 grader i stua. Da flykter jeg ned i bunkers, hvor det er mere "normal" temp.

Du har 63'ene i hus til helgen sa du ?

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Tror som sagt ikke bass blir noe problem hos deg :)
    Nei, det er jo iofs greit med bass med bare 1x8" pr. høyttaler i Dali-ene også. Det skal nok duge.

JanR skrev:
    Men hvis det mot formodning skulle bli det er ikke den sub'en det værste du kan ha i hus vil jeg tro.
    Tror ikke jeg har plass, men... ;)

JanR skrev:
    Hehe vet jo det.
    Har ei oppe som er glad i å fyre på høst - vinter, fort 27-28 grader i stua. Da flykter jeg ned i bunkers, hvor det er mere "normal" temp.
    Sånn er det. :)

JanR skrev:
    Du har 63'ene i hus til helgen sa du ?
    Det skal jeg nok ha, ja. Du får komme og takstere. :)

Så blir det spilling på én V4 frem til Solberg får inn en til jeg har bestilt, så skal begge til Per Abrahamsen der den eldste skal kureres for brumming, begge skal sjekkes over, og så skal de matches for å være sikker på å få 100% samme nivå på kanalene. Når de kommer hjem fra besøk hos han, skal det pokker meg bli sirkus! ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Det skal jeg nok ha, ja. Du får komme og takstere. :)

Så blir det spilling på én V4 frem til Solberg får inn en til jeg har bestilt, så skal begge til Per Abrahamsen der den eldste skal kureres for brumming, begge skal sjekkes over, og så skal de matches for å være sikker på å få 100% samme nivå på kanalene. Når de kommer hjem fra besøk hos han, skal det pokker meg bli sirkus! ;D
    Ahh mange jern i ilden skjønner jeg :D

Se hva jeg får til søndag da kanskje. Slår på tråden etterhvert, nærmere helgen.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det Belle Klipsch, de som står som nr. 2 fra midten?

J

J.J

Gjest
    Dazed skrev:
    Ja - dem litt små-lubne høyttalerne ved siden av dem lekre -kjappe - ekstremt dynamiske og fineste i Klipsch familien - ja det er Belle.

;D ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Dazed skrev:
    Ja - dem litt små-lubne høyttalerne ved siden av dem lekre -kjappe - ekstremt dynamiske og fineste i Klipsch familien - ja det er Belle.

;D ;D ;D ;D
    Småhøytalere 8)

Liker Belle, flotte "møbler"

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    Dazed skrev:

;D ;D ;D ;D
    står de ved siden av cw lll? ;D ;D ;D

J

J.J

Gjest
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:
    Dazed skrev:

;D ;D ;D ;D
    Dem er jo ikke med i regninga engang .......... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:
    Dazed skrev:

;D ;D ;D ;D
    stemmer det, de er i egen klasse ;D ;D ;D ;D ;D

J

J.J

Gjest
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:
    Dazed skrev:

;D ;D ;D ;D
    Nå skal jeg være litt diplomatisk + helt ærlig ... Heritage serien er fantastisk - det gjelder bare å finne dem som matcher ens egne preferanser....
    SÅ enkelt ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Nå skal jeg være litt diplomatisk + helt ærlig ... Heritage serien er fantastisk - det gjelder bare å finne dem som matcher ens egne preferanser....
    SÅ enkelt ;D

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:
    Dazed skrev:

;D ;D ;D ;D
    SÅ enkelt ;D
    kjedelig med dilomatisk, men får si meg 100% enig ;D ;D ;D ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Da var fremmøte komplett og møtet igang :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn