Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    hej
    ja då har man testat lite nytt fast äldre apparater ett luxman cl360 rörförsteg ihop med krell ksa50 låter fint ihop med klipschornen måste jag säga någon mer som kör med luxman här på forumet

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.407
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Sansuien tuppet liv i RF 3 MKII,spiller sykt bra med en utrolig bass ;D

O

J

J.J

Gjest
    :eek:

Ei uke siden siste posting ..... er folk lei Klipsch ???

Er det JBL som gjelder? .. er det Altec? ... er det Auto-tech ??

Hva skjer ??

Eller er det det at dere er så fornøyd at dere ikke deler mer ..... ;D ;)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Folk er sikkert for opptatt med å høre på musikk ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Sånn må det være, kose seg - spille masse musikk.

Iaf vi som kan, ikke sant J.J ;)

/jan

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Opptatt av å høre musikk. Helt riktig.

Men dere som er litt mere ærfarne med Klipsch, jeg holer på å planlegge en kino som skal bygges iløpet av vår/sommer.

Og jeg har startet letingen etter min nye amp. HT er Klipsch RF-5. Rommet kommer til å bli ca 45m2.

Er noen bilder her på det uferdige rommet: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55303.0/all.html

Jeg har sett med ut noe alternativer som ligger på brukten.

1 Pathos TT RR som jeg kjenner godt, men ikke på Klipsch, hadde den på til mine Triangle Quartet.
    2. AUdiovalve Eklipse + Baldur 70. Har aldri hatt Audiovalve, men får gode tester
    3. AUdiovalve Assistent 50.
    4. Musical Fidelity A5- Har også hatt den på Triangle, men hvordan vil den vere på Klipsch
    5. Primare Pre30 og a31.2. Aldri hatt Primare, men de fpr gode skussmål, spes effekttrinnet kanskje.

Fordelen med nr 4 og 5 er at det har home teathre inngang slik at kombinasjon mellom 2 kanal og multikanal vil vere enkel.

Er det noen som har noen tips?

Jeg hører på dett meste av musikk, bortsett ifra klassisk og electronisk musikk, spiller ikke nevneverdig høyt,

Mvh Peter

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Retep skrev:

Men dere som er litt mere ærfarne med Klipsch, jeg holer på å planlegge en kino som skal bygges iløpet av vår/sommer.

Og jeg har startet letingen etter min nye amp. HT er Klipsch RF-5. Rommet kommer til å bli ca 45m2.

Er noen bilder her på det uferdige rommet: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55303.0/all.html

1 Pathos TT RR som jeg kjenner godt, men ikke på Klipsch, hadde den på til mine Triangle Quartet.
    2. AUdiovalve Eklipse + Baldur 70. Har aldri hatt Audiovalve, men får gode tester
    4. Musical Fidelity A5- Har også hatt den på Triangle, men hvordan vil den vere på Klipsch
    5. Primare Pre30 og a31.2. Aldri hatt Primare, men de fpr gode skussmål, spes effekttrinnet kanskje.

Fordelen med nr 4 og 5 er at det har home teathre inngang slik at kombinasjon mellom 2 kanal og multikanal vil vere enkel.

Jeg hører på dett meste av musikk, bortsett ifra klassisk og electronisk musikk, spiller ikke nevneverdig høyt,

Mvh Peter
    Audiovalve er ikke gale.
    Skal sies at jeg har kun hørt pre'n, meget bra sak.

Alt. 4 og 5 er kanskje veien å gå hvis du skal bruke anlegget til både til 2 og 5 kanaler ?
    Primare har jeg kun hørt på KLF-20 og det fungerte meget bra i mine ører.

/jan

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    JanR skrev:
    Retep skrev:

Mvh Peter
    Audiovalve er ikke gale.

Alt. 4 og 5 er kanskje veien å gå hvis du skal bruke anlegget til både til 2 og 5 kanaler ?

/jan
    Jo, skal bygge opp et fungerende surroundanlegg, men vil ha mest og de beste kvalitetene til 2 kanal.

A5 har jeg hatt, og det var referansen min under 30k for noen år siden... Men så var det dette med Klipsch og rør da...

Eklipsen mener du er bra altså, den jeg har på lur her ikke HT inngang slik som den nye V2 har. Men det skulle vel ikke vere vanselig å få noen til å etternontere det, eller?

Mvh Peter

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Retep skrev:
    JanR skrev:
    Retep skrev:

Mvh Peter
    Audiovalve er ikke gale.

/jan
    Jo, skal bygge opp et fungerende surroundanlegg, men vil ha mest og de beste kvalitetene til 2 kanal.

A5 har jeg hatt, og det var referansen min under 30k for noen år siden... Men så var det dette med Klipsch og rør da...

Eklipsen mener du er bra altså, den jeg har på lur her ikke HT inngang slik som den nye V2 har. Men det skulle vel ikke vere vanselig å få noen til å etternontere det, eller?

Mvh Peter
    Rør og klipsch pleier å være en vellykket kombo :)

Han kompisen med primare brukte en 5 kanals sak (husker ikke navn) som han kjørte i stereo på KLF'ene, fungerte som sagt meget bra i hans oppsett.
    Eclipse, bare synsing men vil tro det lar seg gjøre å "modde" den litt ja.

H.R sitter på en Eclipse og han er vel alt annet enn misfornøyd :)

/jan

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    JanR skrev:
    Retep skrev:
    JanR skrev:
    Retep skrev:

Mvh Peter
    Audiovalve er ikke gale.

/jan

Mvh Peter
    Rør og klipsch pleier å være en vellykket kombo :)

Han kompisen med primare brukte en 5 kanals sak (husker ikke navn) som han kjørte i stereo på KLF'ene, fungerte som sagt meget bra i hans oppsett.
    Eclipse, bare synsing men vil tro det lar seg gjøre å "modde" den litt ja.

H.R sitter på en Eclipse og han er vel alt annet enn misfornøyd :)

/jan
    Og et raskt spml til. Kjenner du til om Audiovalve suser mye på tomgang?

H.R. han bor på Jessheim? Da her jeg vert hos han for en stund tilbake, kanskje jeg skal kontakte han. Han har hadde Belle?

Mvh Peter

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Retep skrev:
    Og et raskt spml til. Kjenner du til om Audiovalve suser mye på tomgang?

H.R. han bor på Jessheim? Da her jeg vert hos han for en stund tilbake, kanskje jeg skal kontakte han. Han har hadde Belle?

Mvh Peter
    Nei, ikke som jeg har lagt merke til når jeg har vært innom H.R.

Han bor på Jessheim ja, så da kjenner du til han ;)
    Belle og nå om dagen går det vel i elefantrazz.

/jan

skjeldaas

Fersking
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    0
    Er det noen som har peiling på om Naim Supernait kunne vært en grei match til RF63.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    To ganske vidt forskjellige "kulturer", men det er jo bare å prøve.
    Naim har ikkje rykte på seg for å være fri for sus, noko ein kanskje ikkje ynskjer med horn. Ellers er det ein gjengs oppfatning at forsterkerene fra de britiske øyer likar noko å "jobbe mot". Igjen, ikkje horn der altså.
    På ei anna side, er RF-serien horn? ::)

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    skjeldaas skrev:
    Er det noen som har peiling på om Naim Supernait kunne vært en grei match til RF63.
    Er du åpen for andre tips også? Sjekk signaturen min! Den ampen er en helt fantastisk match til Ref. serien! Det er veldig mange tråder rundt på nettet om nettopp Halo-serien til Parasound og Klipsch.
    Jeg må bare støtte oppunder om dette.

Den fikk en fantastisk test i Fidelity og ser i tillegg utrolig bra ut!

PS: Jeg vet det er kleint å anbefale eget utstyr, men denne gangen MÅ jeg bare. Skal ikke kødde med MOSFET-amper. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    skjeldaas skrev:
    Hvis det er lov å synse litt ?

"Innbiller" meg at Naim spiller bra på Klipsch, iflg de som har prøvd (som jeg kjenner) så er det ingen nedtur.
    63 er vel glad i både effekt og strømsterke amper, men fungerer selvsagt på de fleste kvalitetsamper.

Mulig jeg husker feil men brukte ikke Brasse en Naim amp sine Klipsch for en tid tilbake monn tro.

En bra amp det der, noe du har eller vurderer å kjøpe ?

/jan

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Brasse skrev:
    To ganske vidt forskjellige "kulturer", men det er jo bare å prøve.
    Naim har ikkje rykte på seg for å være fri for sus, noko ein kanskje ikkje ynskjer med horn. Ellers er det ein gjengs oppfatning at forsterkerene fra de britiske øyer likar noko å "jobbe mot". Igjen, ikkje horn der altså.
    På ei anna side, er RF-serien horn? ::)
    RF63 har en ganske tung og fin horndriver, så ja, horndiskant.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Hadde Audio Note på Klipsch, Naim på Audio Note. Det er ein match eg kan gå god for.

K

kveita

Gjest
    Etter å ha lyttet på disse forbannede Klipsch KLF-10 i dagevis skjønner jeg hvordan en hore i Bombay faktisk makter en natt til. Dette er for sterkt, jeg er tømt, brukt, utnyttet,misbrukt av en halvfet amerikaner i minst 2 måneder- og selvfølgelig nyter jeg det. Noe så siinsykt enkelt spiller ræva av meg fullstendsig. Heldigvis har jeg en forståelsesfull samboer - hun faktisk elsker meg og pleier meg så godt hun kan. Fy fan!!! detter er enkle greier, men dæven, det svinger. (Har fått en tripath til og det svinger. Snart kommer røra til mine trofaste WSma100) Når jeg har lært å ladde opp et bilde på dette hersens medium så skal dokker pinade se hvilken familie jeg omgås.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jassågett, har økonomisjefen (torpedoen) i HA en finger med i spillet på selger siden med Klipsch au :)

hørte rykter om at flere dro for gardina, slo av tlf og gjorde slik rundt midten av februar :)

JanR var forøvrig observert løpende rundt slik og i ekstreme tilfeller slik

J

J.J

Gjest
    jokris skrev:
    Jassågett, har økonomisjefen (torpedoen) i HA en finger med i spillet på selger siden med Klipsch au :)

hørte rykter om at flere dro for gardina, slo av tlf og gjorde slik rundt midten av februar :)

JanR var forøvrig observert løpende rundt slik og i ekstreme tilfeller slik

;D ;D ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Kikker dere på statusen der i gården, så bør dere skjønne lunta guttær.
    APEkister grande!! :eek:
    ;D ;D

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    TorErik skrev:
    Klipsch Venner, finnes det slike da mon tro?
    Ute etter en kraftig oppgradering ser jeg! ja da har du mye å velge i blandt her inne ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.785
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Godt å se at det er tilskudd her ja. Godt å se at man blir nøyd også. Selv så fikk jeg til hus disse trehorna som går rett inn i Bellene.

Synd at jeg neppe noengang kommer til å høre dem da jeg forhåpentligvis finner et nytt godt hjem til dem sammen med RSW-15 subben, dersom jeg ikke tar til fornuft og lagrer dem på roterommet....

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hmmm, hadde jeg hatt plass....
    Seriøst, de flotteste som har kommet fra pwk de der, imho.

Og med trehønn, ohlala.

Lånt fra klipsch forum.

/jan

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.785
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    se heller på at en uansvarlig mor og en uansvarlig far får et avkom du. Gikk heldigvis ikke så galt med det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn