;DJanR skrev:Sånn må det være, kose seg - spille masse musikk.
Iaf vi som kan, ikke sant J.J
/jan
Audiovalve er ikke gale.Retep skrev:Opptatt av å høre musikk. Helt riktig.
Men dere som er litt mere ærfarne med Klipsch, jeg holer på å planlegge en kino som skal bygges iløpet av vår/sommer.
Og jeg har startet letingen etter min nye amp. HT er Klipsch RF-5. Rommet kommer til å bli ca 45m2.
Er noen bilder her på det uferdige rommet: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55303.0/all.html
Jeg har sett med ut noe alternativer som ligger på brukten.
1 Pathos TT RR som jeg kjenner godt, men ikke på Klipsch, hadde den på til mine Triangle Quartet.
2. AUdiovalve Eklipse + Baldur 70. Har aldri hatt Audiovalve, men får gode tester
3. AUdiovalve Assistent 50.
4. Musical Fidelity A5- Har også hatt den på Triangle, men hvordan vil den vere på Klipsch
5. Primare Pre30 og a31.2. Aldri hatt Primare, men de fpr gode skussmål, spes effekttrinnet kanskje.
Fordelen med nr 4 og 5 er at det har home teathre inngang slik at kombinasjon mellom 2 kanal og multikanal vil vere enkel.
Er det noen som har noen tips?
Jeg hører på dett meste av musikk, bortsett ifra klassisk og electronisk musikk, spiller ikke nevneverdig høyt,
Mvh Peter
Jo, skal bygge opp et fungerende surroundanlegg, men vil ha mest og de beste kvalitetene til 2 kanal.JanR skrev:Audiovalve er ikke gale.Retep skrev:Opptatt av å høre musikk. Helt riktig.
Men dere som er litt mere ærfarne med Klipsch, jeg holer på å planlegge en kino som skal bygges iløpet av vår/sommer.
Og jeg har startet letingen etter min nye amp. HT er Klipsch RF-5. Rommet kommer til å bli ca 45m2.
Er noen bilder her på det uferdige rommet: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55303.0/all.html
1 Pathos TT RR som jeg kjenner godt, men ikke på Klipsch, hadde den på til mine Triangle Quartet.
2. AUdiovalve Eklipse + Baldur 70. Har aldri hatt Audiovalve, men får gode tester
4. Musical Fidelity A5- Har også hatt den på Triangle, men hvordan vil den vere på Klipsch
5. Primare Pre30 og a31.2. Aldri hatt Primare, men de fpr gode skussmål, spes effekttrinnet kanskje.
Fordelen med nr 4 og 5 er at det har home teathre inngang slik at kombinasjon mellom 2 kanal og multikanal vil vere enkel.
Jeg hører på dett meste av musikk, bortsett ifra klassisk og electronisk musikk, spiller ikke nevneverdig høyt,
Mvh Peter
Skal sies at jeg har kun hørt pre'n, meget bra sak.
Alt. 4 og 5 er kanskje veien å gå hvis du skal bruke anlegget til både til 2 og 5 kanaler ?
Primare har jeg kun hørt på KLF-20 og det fungerte meget bra i mine ører.
/jan
Rør og klipsch pleier å være en vellykket komboRetep skrev:Jo, skal bygge opp et fungerende surroundanlegg, men vil ha mest og de beste kvalitetene til 2 kanal.JanR skrev:Audiovalve er ikke gale.Retep skrev:Opptatt av å høre musikk. Helt riktig.
Mvh Peter
Alt. 4 og 5 er kanskje veien å gå hvis du skal bruke anlegget til både til 2 og 5 kanaler ?
/jan
A5 har jeg hatt, og det var referansen min under 30k for noen år siden... Men så var det dette med Klipsch og rør da...
Eklipsen mener du er bra altså, den jeg har på lur her ikke HT inngang slik som den nye V2 har. Men det skulle vel ikke vere vanselig å få noen til å etternontere det, eller?
Mvh Peter
Og et raskt spml til. Kjenner du til om Audiovalve suser mye på tomgang?JanR skrev:Rør og klipsch pleier å være en vellykket komboRetep skrev:Jo, skal bygge opp et fungerende surroundanlegg, men vil ha mest og de beste kvalitetene til 2 kanal.JanR skrev:Audiovalve er ikke gale.Retep skrev:Opptatt av å høre musikk. Helt riktig.
Mvh Peter
/jan
A5 har jeg hatt, og det var referansen min under 30k for noen år siden... Men så var det dette med Klipsch og rør da...
Eklipsen mener du er bra altså, den jeg har på lur her ikke HT inngang slik som den nye V2 har. Men det skulle vel ikke vere vanselig å få noen til å etternontere det, eller?
Mvh Peter
Han kompisen med primare brukte en 5 kanals sak (husker ikke navn) som han kjørte i stereo på KLF'ene, fungerte som sagt meget bra i hans oppsett.
Eclipse, bare synsing men vil tro det lar seg gjøre å "modde" den litt ja.
H.R sitter på en Eclipse og han er vel alt annet enn misfornøyd
/jan
Nei, ikke som jeg har lagt merke til når jeg har vært innom H.R.Retep skrev:Og et raskt spml til. Kjenner du til om Audiovalve suser mye på tomgang?
H.R. han bor på Jessheim? Da her jeg vert hos han for en stund tilbake, kanskje jeg skal kontakte han. Han har hadde Belle?
Mvh Peter
Bare hyggeligRetep skrev:Takker Jan,
sender han en pm.
Mvh Peter
Er du åpen for andre tips også? Sjekk signaturen min! Den ampen er en helt fantastisk match til Ref. serien! Det er veldig mange tråder rundt på nettet om nettopp Halo-serien til Parasound og Klipsch.skjeldaas skrev:Er det noen som har peiling på om Naim Supernait kunne vært en grei match til RF63.
Hvis det er lov å synse litt ?skjeldaas skrev:Er det noen som har peiling på om Naim Supernait kunne vært en grei match til RF63.
RF63 har en ganske tung og fin horndriver, så ja, horndiskant.Brasse skrev:To ganske vidt forskjellige "kulturer", men det er jo bare å prøve.
Naim har ikkje rykte på seg for å være fri for sus, noko ein kanskje ikkje ynskjer med horn. Ellers er det ein gjengs oppfatning at forsterkerene fra de britiske øyer likar noko å "jobbe mot". Igjen, ikkje horn der altså.
På ei anna side, er RF-serien horn? :
Sånn det var ja, surrete i dag.Brasse skrev:Hadde Audio Note på Klipsch, Naim på Audio Note. Det er ein match eg kan gå god for.
Nja, hva tror du ?TorErik skrev:Klipsch Venner, finnes det slike da mon tro?
Hva mener du her?TorErik skrev:Klipsch Venner, finnes det slike da mon tro?
Han synes nok det er for få sider her..jokris skrev:lukter troll her ;D
TorErik skrev:Klipsch Venner, finnes det slike da mon tro?
Ute etter en kraftig oppgradering ser jeg! ja da har du mye å velge i blandt her inneTorErik skrev:Klipsch Venner, finnes det slike da mon tro?