Kom med bilder du,så døper vi deg om fra sansui til Klipsch`i :sansui skrev:Etter å ha lyttet på disse forbannede Klipsch KLF-10 i dagevis skjønner jeg hvordan en hore i Bombay faktisk makter en natt til. Dette er for sterkt, jeg er tømt, brukt, utnyttet,misbrukt av en halvfet amerikaner i minst 2 måneder- og selvfølgelig nyter jeg det. Noe så siinsykt enkelt spiller ræva av meg fullstendsig. Heldigvis har jeg en forståelsesfull samboer - hun faktisk elsker meg og pleier meg så godt hun kan. Fy fan!!! detter er enkle greier, men dæven, det svinger. (Har fått en tripath til og det svinger. Snart kommer røra til mine trofaste WSma100) Når jeg har lært å ladde opp et bilde på dette hersens medium så skal dokker pinade se hvilken familie jeg omgås.
Ville gjette på kvarttom, jeg, men....ru-jo skrev:Hei kara 8)
Lengesiden, så jeg tengte å drite meg ut litt.!!!!!
Er det M8 elle M6 under RF-82 MK1 ?? Mener det er M-8 men ikke sikker.
Spør for å slippe å røre på meg. Ha en knall lørdag 8)
R.J
Kan ikke døpe om en med så flott navn ! ;Dru-jo skrev:Kom med bilder du,så døper vi deg om fra sansui til Klipsch`i :sansui skrev:Etter å ha lyttet på disse forbannede Klipsch KLF-10 i dagevis skjønner jeg hvordan en hore i Bombay faktisk makter en natt til. Dette er for sterkt, jeg er tømt, brukt, utnyttet,misbrukt av en halvfet amerikaner i minst 2 måneder- og selvfølgelig nyter jeg det. Noe så siinsykt enkelt spiller ræva av meg fullstendsig. Heldigvis har jeg en forståelsesfull samboer - hun faktisk elsker meg og pleier meg så godt hun kan. Fy fan!!! detter er enkle greier, men dæven, det svinger. (Har fått en tripath til og det svinger. Snart kommer røra til mine trofaste WSma100) Når jeg har lært å ladde opp et bilde på dette hersens medium så skal dokker pinade se hvilken familie jeg omgås.Er vel ok det?
R.J 8)
Hmmm!! Kan ikke måle seg med Klipsch`i men men en gjør som en vill 8)Ove W skrev:Kan ikke døpe om en med så flott navn ! ;Dru-jo skrev:Kom med bilder du,så døper vi deg om fra sansui til Klipsch`i :sansui skrev:Etter å ha lyttet på disse forbannede Klipsch KLF-10 i dagevis skjønner jeg hvordan en hore i Bombay faktisk makter en natt til. Dette er for sterkt, jeg er tømt, brukt, utnyttet,misbrukt av en halvfet amerikaner i minst 2 måneder- og selvfølgelig nyter jeg det. Noe så siinsykt enkelt spiller ræva av meg fullstendsig. Heldigvis har jeg en forståelsesfull samboer - hun faktisk elsker meg og pleier meg så godt hun kan. Fy fan!!! detter er enkle greier, men dæven, det svinger. (Har fått en tripath til og det svinger. Snart kommer røra til mine trofaste WSma100) Når jeg har lært å ladde opp et bilde på dette hersens medium så skal dokker pinade se hvilken familie jeg omgås.Er vel ok det?
R.J 8)
O
HeiDazed skrev:Ville gjette på kvarttom, jeg, men....ru-jo skrev:Hei kara 8)
R.J
For å si det på en annen måte.janix skrev:Er litt forvirret til en avveksling. :
Ser at Heresy er populære her inne, men mangler de ikke mye i bånn?
Er egentlig på nippet til å kjøpe RF-82 II. Noen meninger?
Spør Jokris. Han hadde Gjengede Soundcare Superspikes under sine RF63, tror jeg.ru-jo skrev:HeiDazed skrev:Ville gjette på kvarttom, jeg, men....ru-jo skrev:Hei kara 8)
R.J
Takk for sist!! :
Kvart tom,Hmm æ har ikke peiling,men siden det er Amerikansk er det jo mulig. ENJOY 8)
R.J 8)
Smaksak, bra høytalere begge to!janix skrev:For å si det på en annen måte.janix skrev:Er litt forvirret til en avveksling. :
Ser at Heresy er populære her inne, men mangler de ikke mye i bånn?
Er egentlig på nippet til å kjøpe RF-82 II. Noen meninger?
Ville dere kjøpt Heresy III eller RF-82 II, og hvorfor?
hehe mkll går vel litt dypere i bassen samt litt mer nøytrale i lyden. Heresy er vel litt mer "live" i lyden samt en strammere(kjappere) bass og ennå mer dynamikk. selv så liker jeg både heritage og RFmkll, når det gjelder utseende så blir jo også det en smaksak. Fordelen til Heresy er jo at de tar mindre gulvplassjanix skrev:Takker for svar, eddie1.
Det hjalp faktisk.![]()
Det lurte jeg også på, men jeg tok sjansen og kjøpte Heresy III...Ser at Heresy er populære her inne, men mangler de ikke mye i bånn?
stemmer det, men jeg husker dog ikke helt, sjekke med f.eks jfs soundsystems, han har alltid slike på lager til klipschDazed skrev:Spør Jokris. Han hadde Gjengede Soundcare Superspikes under sine RF63, tror jeg.ru-jo skrev:HeiDazed skrev:Ville gjette på kvarttom, jeg, men....ru-jo skrev:Hei kara 8)
R.J
Takk for sist!! :
Kvart tom,Hmm æ har ikke peiling,men siden det er Amerikansk er det jo mulig. ENJOY 8)
R.J 8)
Jeg er helt enig i det!sansui skrev:"Kan ikke døpe om en med så flott navn !"
Sitat slutt.
Navnet skjemmer ingen, men Sansui har jeg hatt et mye lengre og stabilere forhold til enn denne uforutsigbare, høylytte slasken av en brautende amerikaner... Så foreløpig blir det ingen navnefest her på sentralen.
kjetil80 skrev:Liv i stuen og koser meg med musikk mer enn noen gang tidligere ;D Heresy III rocker noe ut av h......te.
Dette er ganske enkelt helmaks.
De har fått noen timer på baken og jeg merker allerede at ting går seg til, blandt annet bedre bass
En livlig høyttaler dette her synes jeg 8)
JanR skrev:kjetil80 skrev:Liv i stuen og koser meg med musikk mer enn noen gang tidligere ;D Heresy III rocker noe ut av h......te.
Dette er ganske enkelt helmaks.
De har fått noen timer på baken og jeg merker allerede at ting går seg til, blandt annet bedre bass
En livlig høyttaler dette her synes jeg 8)![]()
![]()
/jan
RF 63 er knall gode høyttalere,men om de må stå nære bak vegg er nok HerseyIII bedre for deg.St.Peter skrev:Hei, første post på sentralenmen har et spørsmål om noen kan ta seg tid
RF63 vs HerseyIII? Pros an cons.
Kan tilføye at jeg må ha ht nært bakvegg
Heresy og RF63 er på mange måter de mest forskjellige høyttalerne i Klipsch-sortimentet, ergo er det lett å si noe om forskjellene også.St.Peter skrev:Hei, første post på sentralenmen har et spørsmål om noen kan ta seg tid
RF63 vs HerseyIII? Pros an cons.
Kan tilføye at jeg må ha ht nært bakvegg
Hva styrer Parasound'en din da? Kom ikke her og si at det er en "#¤%! hjemmekinoreceiver, for da ligger problemet ditt der, og ikke på høyttalersiden!St.Peter skrev:Aight... Noe å tenke på ja
Har 20 cm fra bakbaffel til bakvegg uten kjangs til å dra de lenger ut egentlig.
Ønsker meg egentlig en mørkere/fetere lydsignatur med snappy bass(tror jeg hvertfall)
Tenke litt i de baner om og bytte NC2250 og RF63 mot HeresyIII og en røramp - Eller bare bytte NC'n i en røramp...
Må nesten nevne at det spiller ikke dårlig på noen måte, faktisk så spiller det griserått på høye volum(med småbarn i hus så er det skremmende skjeldent), men er vel på lavere lyttevolum jeg savner noe.
Har RC64 og RS52 på vei i posten btw... Kan det bli en dårlig match med HIII?
Hehe... Det er en reciver.Haakon_Rognlien skrev:Hva styrer Parasound'en din da? Kom ikke her og si at det er en "#¤%! hjemmekinoreceiver, for da ligger problemet ditt der, og ikke på høyttalersiden!St.Peter skrev:Aight... Noe å tenke på ja
Har 20 cm fra bakbaffel til bakvegg uten kjangs til å dra de lenger ut egentlig.
Ønsker meg egentlig en mørkere/fetere lydsignatur med snappy bass(tror jeg hvertfall)
Tenke litt i de baner om og bytte NC2250 og RF63 mot HeresyIII og en røramp - Eller bare bytte NC'n i en røramp...
Må nesten nevne at det spiller ikke dårlig på noen måte, faktisk så spiller det griserått på høye volum(med småbarn i hus så er det skremmende skjeldent), men er vel på lavere lyttevolum jeg savner noe.
Skaff deg en (rør) pre med HT-input, og problemet vil i hvert fall bli litt annerledes! 8)
Mvh
Håkon Rognlien
http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=Preamplifiers&ProductId=C220St.Peter skrev:Hehe... Det er en reciver.Haakon_Rognlien skrev:Hva styrer Parasound'en din da? Kom ikke her og si at det er en "#¤%! hjemmekinoreceiver, for da ligger problemet ditt der, og ikke på høyttalersiden!St.Peter skrev:Aight... Noe å tenke på ja
Skaff deg en (rør) pre med HT-input, og problemet vil i hvert fall bli litt annerledes! 8)
Mvh
Håkon Rognlien
Har riktignok prøvd et par preamper(gamle og billige) med brukbart resultat, men uten HT bypass så gadd ikke bale noe særlig.
Men kan du linke meg til rørpre med HT som ikke koster et helt stasbudskjett? Spiller ingen rolle om det er nytt eller brukt i såmåte.
Ahh, det er en flott forforsterker!Haakon_Rognlien skrev:http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=Preamplifiers&ProductId=C220St.Peter skrev:Hehe... Det er en reciver.Haakon_Rognlien skrev:Hva styrer Parasound'en din da? Kom ikke her og si at det er en "#¤%! hjemmekinoreceiver, for da ligger problemet ditt der, og ikke på høyttalersiden!St.Peter skrev:Aight... Noe å tenke på ja
Mvh
Håkon Rognlien
Har riktignok prøvd et par preamper(gamle og billige) med brukbart resultat, men uten HT bypass så gadd ikke bale noe særlig.
Men kan du linke meg til rørpre med HT som ikke koster et helt stasbudskjett? Spiller ingen rolle om det er nytt eller brukt i såmåte.
Hvor stort er et statsbudsjett i disse dager, tro? Muligens vil ovenstående velte det greske, men nå er de allerede nokså mo i knærne... rundt 35000,- eller noe under 20 på brukt'en.
Det finnes gode alternativer noe rimeligere der ute, da...
Mvh
Håkon Rognlien
jeg fikk montert en slik cinemaloop på min audio note L2 for under tusingen også, og den pre er jo veldig god, og kan oppgraderes underveisOlbor skrev:Ahh, det er en flott forforsterker!Haakon_Rognlien skrev:http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=Preamplifiers&ProductId=C220St.Peter skrev:Hehe... Det er en reciver.Haakon_Rognlien skrev:Hva styrer Parasound'en din da? Kom ikke her og si at det er en "#¤%! hjemmekinoreceiver, for da ligger problemet ditt der, og ikke på høyttalersiden!St.Peter skrev:Aight... Noe å tenke på ja
Mvh
Håkon Rognlien
Hvor stort er et statsbudsjett i disse dager, tro? Muligens vil ovenstående velte det greske, men nå er de allerede nokså mo i knærne... rundt 35000,- eller noe under 20 på brukt'en.
Det finnes gode alternativer noe rimeligere der ute, da...
Mvh
Håkon Rognlien![]()
Grattis med flotte høytalerejanix skrev:Bestilte meg RF-82 II i dag, fremfor Heresy III da høyttalerne må stå godt ut fra veggen her i stua. Har RB-81 her for øyeblikket, og det spiller egentlig stort og flott nok bare det. Gleder meg selvfølgelig, men tar en uke ekstra da jeg vil ha dem i cherry.
Har også tidliger hatt RF-83 og RF-7 II med bare gode erfaringer rent lydmessig.
Stemmer det, mener på man kan gå ned -10 db fra referanse nivå, men har det noen praktisk betydning igrun?jokris skrev:har ikke testet de to sammen, men høres ut som en spennende klipsch kombo, para har vel gain justering også
bygge sett det ja, det har den betydningen at hvis man f.eks får høyt lyd ved lite volum så kan man justere ned gain på effekten slik at man kan "ratte" mer ;DSt.Peter skrev:Stemmer det, mener på man kan gå ned -10 db fra referanse nivå, men har det noen praktisk betydning igrun?jokris skrev:har ikke testet de to sammen, men høres ut som en spennende klipsch kombo, para har vel gain justering også
Hva mener de med kit, at det er byggesett els.?