Hei en E-210A. Er vel en av de minste modellen fra midten av 90'tallet i klasse a/bjokris skrev:hva har du fått på plass nå eddie ?
Har hatt forsterkere som spiller mer oppløst/detaljert men denne spiller musikk. I tilegg så gir den mer driv i høytalerne enn det jeg har fått til med rør!jokris skrev:cool, passer bra skjønte jeg
høres ut som du er nøyd og det er bra ;Deddie1 skrev:Har hatt forsterkere som spiller mer oppløst/detaljert men denne spiller musikk. I tilegg så gir den mer driv i høytalerne enn det jeg har fått til med rør!jokris skrev:cool, passer bra skjønte jeg
hehe den spiller musikk og frar bra til fra bunnen, "varm" i lyden er den også!JanR skrev:Grats ja eddie1
Gadd aldri huke den opp på hønna, spilte litt på Dali 104.
/jan
Ikke helt uenigDazed skrev:Blåhornet hadde jeg nok likt dersom det var i lakkert/polert edeltre-finish eller noe. Blå billakk/pianolakk synes jeg passer best på biler, jeg.![]()
BingoJ.J skrev:Bra at noen tar tøffe valg i det minste !!!
At noen går andre veier enn beito...
/JR
Har hatt problemet med andre forsterkere og, jo mer baluba forsterkeren skaper ut av høyttalerne, jo mer tydelig blir problemet. Mesteparten av tiden jeg har hatt høyttalerne, så har det vært mye mindre rom de har stått i og ergo har jeg spilt mye lavere med høyttalerne, så har jeg ikke merket det.J.J skrev:SIKKER på at det er H III sin feil og ikke Fx rør ??
Hei nå vet jeg ikke hva du er vant til fra før men merket også ressonanser både fra forte og cw, litt mindre på lascala men det er vel litt av grunn til den voldsomme dynamikken, kassene skal liksom spille med! merker det langt mindre på rf serien. Etter og ha hatt en del høytalere i hus så brukes lascala mest til film og "party" det finnes masse annet hvis du er opptatt av lydkvalitet men de får igang rockefoten, det skal de ha!Roberth skrev:Argh, opplever mye resonans i diskanthornet på mine heresy når det er en pågående vokal eller ekstremt skarp gitar eller lignende så er det noe resonans i lyden og til tider høres det utrolig godt, er det noe jeg kan gjøre med dette?
Prøv å dempe hornet med noe.Roberth skrev:Har hatt problemet med andre forsterkere og, jo mer baluba forsterkeren skaper ut av høyttalerne, jo mer tydelig blir problemet. Mesteparten av tiden jeg har hatt høyttalerne, så har det vært mye mindre rom de har stått i og ergo har jeg spilt mye lavere med høyttalerne, så har jeg ikke merket det.J.J skrev:SIKKER på at det er H III sin feil og ikke Fx rør ??
da forsvinner vel noe av dynamikken også eller?JanOlav skrev:Prøv å dempe hornet med noe.Roberth skrev:Har hatt problemet med andre forsterkere og, jo mer baluba forsterkeren skaper ut av høyttalerne, jo mer tydelig blir problemet. Mesteparten av tiden jeg har hatt høyttalerne, så har det vært mye mindre rom de har stått i og ergo har jeg spilt mye lavere med høyttalerne, så har jeg ikke merket det.J.J skrev:SIKKER på at det er H III sin feil og ikke Fx rør ??
Fordi ??eddie1 skrev:da forsvinner vel noe av dynamikken også eller?JanOlav skrev:Prøv å dempe hornet med noe.Roberth skrev:Har hatt problemet med andre forsterkere og, jo mer baluba forsterkeren skaper ut av høyttalerne, jo mer tydelig blir problemet. Mesteparten av tiden jeg har hatt høyttalerne, så har det vært mye mindre rom de har stått i og ergo har jeg spilt mye lavere med høyttalerne, så har jeg ikke merket det.J.J skrev:SIKKER på at det er H III sin feil og ikke Fx rør ??
:eddie1 skrev:da forsvinner vel noe av dynamikken også eller?JanOlav skrev:Prøv å dempe hornet med noe.Roberth skrev:Har hatt problemet med andre forsterkere og, jo mer baluba forsterkeren skaper ut av høyttalerne, jo mer tydelig blir problemet. Mesteparten av tiden jeg har hatt høyttalerne, så har det vært mye mindre rom de har stått i og ergo har jeg spilt mye lavere med høyttalerne, så har jeg ikke merket det.J.J skrev:SIKKER på at det er H III sin feil og ikke Fx rør ??
Du fikk svar fra klipsch men de hadde ikke tenkt på det selv ?eddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
hehe bare lurer på hvorfor ikke klipsch tenkte på dette selv da de konstruerte høytalerne hvis det er til det bedre! enkelte bytter jo ut halvparten av innmaten noe som må tyde på at de ikke liker lyden P w klipsch fikk frem i sine kreasjonerJanR skrev:Du fikk svar fra klipsch men de hadde ikke tenkt på det selv ?eddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
/jan
du må ha ting inn med teskje. det er sikkerteddie1 skrev:hehe bare lurer på hvorfor ikke klipsch tenkte på dette selv da de konstruerte høytalerne hvis det er til det bedre! enkelte bytter jo ut halvparten av innmaten noe som må tyde på at de ikke liker lyden P w klipsch fikk frem i sine kreasjonerJanR skrev:Du fikk svar fra klipsch men de hadde ikke tenkt på det selv ?eddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
/jan
Dejavu, har ikke vi hatt den her diskusjonen tidligere ?eddie1 skrev:hehe bare lurer på hvorfor ikke klipsch tenkte på dette selv da de konstruerte høytalerne hvis det er til det bedre! enkelte bytter jo ut halvparten av innmaten noe som må tyde på at de ikke liker lyden P w klipsch fikk frem i sine kreasjonerJanR skrev:Du fikk svar fra klipsch men de hadde ikke tenkt på det selv ?eddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
/jan
Vær så jævla snill a......ikke begynn å mess med det der igjen!eddie1 skrev:hehe bare lurer på hvorfor ikke klipsch tenkte på dette selv da de konstruerte høytalerne hvis det er til det bedre! enkelte bytter jo ut halvparten av innmaten noe som må tyde på at de ikke liker lyden P w klipsch fikk frem i sine kreasjonerJanR skrev:Du fikk svar fra klipsch men de hadde ikke tenkt på det selv ?eddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
/jan
Ja uten erfaring må jo selv p w klipsch være i følge deg!BHO skrev:Vær så jævla snill a......ikke begynn å mess med det der igjen!eddie1 skrev:hehe bare lurer på hvorfor ikke klipsch tenkte på dette selv da de konstruerte høytalerne hvis det er til det bedre! enkelte bytter jo ut halvparten av innmaten noe som må tyde på at de ikke liker lyden P w klipsch fikk frem i sine kreasjonerJanR skrev:yeddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
Du fikk svar fra klipsch men de hadde ikke tenkt på det selv ?
/jan
Der er du dønn uten erfaring på området, så pjattet ditt blir i grunn bare vås.
tror du klipsch bedriver kompromiløst?eddie1 skrev:Ja uten erfaring må jo selv p w klipsch være i følge deg!BHO skrev:Vær så jævla snill a......ikke begynn å mess med det der igjen!eddie1 skrev:hehe bare lurer på hvorfor ikke klipsch tenkte på dette selv da de konstruerte høytalerne hvis det er til det bedre! enkelte bytter jo ut halvparten av innmaten noe som må tyde på at de ikke liker lyden P w klipsch fikk frem i sine kreasjonerJanR skrev:yeddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
/jan
Om du føler deg bedre av det, så gjerne for meg.eddie1 skrev:Ja uten erfaring må jo selv p w klipsch være i følge deg!BHO skrev:Vær så jævla snill a......ikke begynn å mess med det der igjen!eddie1 skrev:hehe bare lurer på hvorfor ikke klipsch tenkte på dette selv da de konstruerte høytalerne hvis det er til det bedre! enkelte bytter jo ut halvparten av innmaten noe som må tyde på at de ikke liker lyden P w klipsch fikk frem i sine kreasjonerJanR skrev:yeddie1 skrev:Hei bare noe jeg fikk i svar fra klipsch for noen år tilbake da jeg hørte litt om demping av kasser/horn etc. Hvorfor har ikke klipsch tenkt på dette selv? Har de ikke testet høytalerne før de blir produsert? Vil tro det er en grunn siden disse "dempingene" ikke er særlig kostbare!
/jan
Gratis knep? tror du det er gratis å dempe noen tusen horn?eddie1 skrev:Er bare så rart at ikke sjefen sjøl gjorde slike enkle gratis knep før utsendig til forhandler. Vil tro det er en mening bak valgene menmen dere er jo ekspertene som dere selv uttaler. Alle andre som ikke har heritage tar jo feil hehe. Husker mitt møte ned palladium vs lascala! jeg ble jo "slaktet" her inne hehe men tar det ikke så tungt, er jo bare 3-4 av dere som går igjen...![]()
Også lurer du på hvorfor folk her inne ikke tar deg "alvorlig" ?eddie1 skrev:Er bare så rart at ikke sjefen sjøl gjorde slike enkle gratis knep før utsendig til forhandler. Vil tro det er en mening bak valgene menmen dere er jo ekspertene som dere selv uttaler. Alle andre som ikke har heritage tar jo feil hehe. Husker mitt møte ned palladium vs lascala! jeg ble jo "slaktet" her inne hehe men tar det ikke så tungt, er jo bare 3-4 av dere som går igjen...![]()