LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas med vakre føtter
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    14.672
    Antall liker
    38.352
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Enten er jeg en komplett idiot, eller så er jeg for smart? Men jeg skjønte ikke disse pilene jeg alltså!😢 Kan dere prøve med fyrstikkmennesker og hodefotinger, om jeg da forstår, slår jeg meg til ro med å befinne meg i første kategori.🥴
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.684
    Antall liker
    18.784
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Enten er jeg en komplett idiot, eller så er jeg for smart? Men jeg skjønte ikke disse pilene jeg alltså!😢 Kan dere prøve med fyrstikkmennesker og hodefotinger, om jeg da forstår, slår jeg meg til ro med å befinne meg i første kategori.🥴
    OCD min slår inn på pilene. Noen har sort omriss, og noen har ikke det. Er det en hensikt? Jeg kortslutter snart hvis jeg ikke får vite dette🤓
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvis I mener at det er farligt, så må I forklare jer præcist, hvorfor det er farligt. Så der ikke er nogen tvivl. Man skal ikke spøge med sikkerhed.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    641
    Antall liker
    792
    OCD min slår inn på pilene. Noen har sort omriss, og noen har ikke det. Er det en hensikt? Jeg kortslutter snart hvis jeg ikke får vite dette🤓
    De røde pilene uten sort omriss er en grafisk antagelse av hva de to elektrisk ledene pinnene blir tilført av krefter for å motstå momentet og vekten av de røde med sort rundt pilene tilfører dette systemet. Dette kalles mekanisk statikk.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.513
    Antall liker
    106.578
    Torget vurderinger
    23
    Ingen fornuft funker på egenrådige hifiskrullinger 😆😆 Måtte det bare brenne.... Som mangeårig elektromontør, tavlemontør og automatiker har jeg sett nok antall branntilløp p.g.a. mekanisk overbelastning av 230 kontakter av alle typer. Bytt gjerne ut plugger og kabler med monsterutgaver til signal-og høyttalervarianter men tenk dere grundig om før dere lefler med slikt på 230V.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Ingen fornuft funker på egenrådige hifiskrullinger 😆😆 Måtte det bare brenne.... Som mangeårig elektromontør, tavlemontør og automatiker har jeg sett nok antall branntilløp p.g.a. mekanisk overbelastning av 230 kontakter av alle typer. Bytt gjerne ut plugger og kabler med monsterutgaver til signal-og høyttalervarianter men tenk dere grundig om før dere lefler med slikt på 230V.
    Hvori består det farlige Sluket please enlighten me. Isolationen til det her er vel sikkerhed nok. Er jo noget specielt træ som bliver anvendt til formålet og der er ikke rapporteret problemer.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.687
    Antall liker
    4.188
    Torget vurderinger
    1
    Hvori består det farlige Sluket please enlighten me. Isolationen til det her er vel sikkerhed nok. Er jo noget specielt træ som bliver anvendt til formålet og der er ikke rapporteret problemer.
    Tre er en svært dårlig brannskiller... Uansett hvilken tretype det er snakk om. Tenntemperaturen på tre skiller seg heller ikke veldig langt unna høy, det overlapper faktisk.

     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Hvorfor skulle temperaturen stige? Ser ikke noget i konstruktionen som skulle medføre det.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.687
    Antall liker
    4.188
    Torget vurderinger
    1
    Elektromagnetisk stråling er også en greie... Da er det svært vanskelig å komme unna varme..
    Vakkel og overslag av strøm, er også en ganske velkjent greie.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    641
    Antall liker
    792
    Sludder og vrøvl der er ingen kondensator i. Har åbnet en. Købte en af de boxe og solgte den igen.
    Havde meget svært ved at høre nogen virkning. Hvis der er nogen, tror jeg det er fra det tykke kobber som strømmen skal igennem.
    Har du noen bilder som viser hvordan en av disse BlackGround dåsene så ut inni når du åpnet den?
     

    Kaj.

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Innlegg
    41
    Antall liker
    65
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Hvorfor skulle temperaturen stige? Ser ikke noget i konstruktionen som skulle medføre det.
    Hvis BlackGround modulerne ikke indeholder komponenter af nogen art, er der ingen fare. Man kan undre sig over at der ikke er monteret en sikring som beskyttelse hvis der opstår en fejl i en af BlackGround modulerne. :confused: Det viser sig sikkert at modulerne kun indeholder to skrueterminaler og at virkningen er placebo.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.957
    Antall liker
    10.905
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Hvis BlackGround modulerne ikke indeholder komponenter af nogen art, er der ingen fare. Man kan undre sig over at der ikke er monteret en sikring som beskyttelse hvis der opstår en fejl i en af BlackGround modulerne. :confused: Det viser sig sikkert at modulerne kun indeholder to skrueterminaler og at virkningen er placebo.
    De må jo nødvendigvis inneholde komponenter i og med at løftet i lydkvalitet er såpass åpenbart. :sneaky:
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Har du noen bilder som viser hvordan en av disse BlackGround dåsene så ut inni når du åpnet den?
    Har haft for længe siden. Efter min bedste evne kan jeg ikke se at noe skulle kunne starte en brand. Tykke kopper i serie med tilledningerne. De kan tåle oceaner af strøm. Tror det er for at farve lyden. Solidcore kopper giver varmere lyd. Vi eksperimenterede meget med den slags da Steen Duelund levede. Kan ikke forestille mig at noget kan blive så varmt at det kan antændes. Sikringen eller fejlstrøm relæ i eltavlen ville reagere asap siger min logik. Der er ikke noget parallelt såvidt jeg husker.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.513
    Antall liker
    106.578
    Torget vurderinger
    23
    Du har misforstått litt. Dette med overoppheting og brannfare var myntet på store tunge plugger/kabler inn i vanlig nettbrønn på apparatene. Veldig belastende på metallet og kan gi gnisninger, dårlig kontakt osv. som over litt tid medfører overoppheting med mulig branntilløp. Har sett endrl slike eksempler. Nettbrønnene er ikke beregnet på slike belastninger, og kontaktflatene i metallet er relatovt begrenset.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Du har misforstått litt. Dette med overoppheting og brannfare var myntet på store tunge plugger/kabler inn i vanlig nettbrønn på apparatene. Veldig belastende på metallet og kan gi gnisninger, dårlig kontakt osv. som over litt tid medfører overoppheting med mulig branntilløp. Har sett endrl slike eksempler. Nettbrønnene er ikke beregnet på slike belastninger, og kontaktflatene i metallet er relatovt begrenset.
    Var den til mig Hertug Sluket?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Man kan få mange kvaliteter netbrønde. Du har ret i at nogle kan være sårbare for belastning - no doubt about that.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.513
    Antall liker
    106.578
    Torget vurderinger
    23
    Ja - det var du som satte spørsmål ved varme etc.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    1.551
    Sted
    Sætre
    Ingen fornuft funker på egenrådige hifiskrullinger 😆😆 Måtte det bare brenne.... Som mangeårig elektromontør, tavlemontør og automatiker har jeg sett nok antall branntilløp p.g.a. mekanisk overbelastning av 230 kontakter av alle typer. Bytt gjerne ut plugger og kabler med monsterutgaver til signal-og høyttalervarianter men tenk dere grundig om før dere lefler med slikt på 230V.
    Trodde du var rørlegger jeg 😔
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.513
    Antall liker
    106.578
    Torget vurderinger
    23
    Ikke alle nettbrønner er boltet solid til chassis heler, noen er kun loddet på print og er følgelig ekstra sårbare for mekanisk belastning = mulig dårlig kontakt/varmgang.
    Forøvrig et problem som kan observeres også på RCA kontakter, unødvendig voldsomme kabler/plugger river kontakter løs fra print og skaper dårlig kontakt/brudd over tid. Her er ikke varmgang etc. noe problem selvsagt da det handler om lave spenninger/strømmer.
    XLR kontakter er langt mindre utsatt (men ikke helt immune) for slikt da de gjerne er montert til chassis med skruer og heller ikke har trange overganger til pluggene. Noe alle burde tenke på som går til med svære feite plugger og kabler i signalveien. Eneste dette gavner er inntektene til produsenten.
    RCA kontakter/plugger burde egentlig vært forbudt.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.644
    Antall liker
    1.612
    Sted
    Horten
    Dette er jo egentlig ikke så mye hokus-pokus.
    https://www.lessloss.com/blackground-p-229.html

    Disse lessloss-folkene sier jo selv hva den blackground-enheten faktisk gjør:
    Blackground1.jpg

    Den gjør altså ingenting.

    Likevel så hevder de at enheten gjør noe, og det er følgende:
    Blackground3.jpg

    Den gir altså en følelse av noe.

    Så svarer de jo også selv på om noe av de følelsene/effektene de hevder oppstår, kan måles:
    Blackground2.jpg

    Svaret er selvsagt nei.

    Det er så enkelt at firma må holde seg innenfor loven og sørge for at de ikke blir tatt til retten for bedrageri. Det gjør de med slik text på nettsidene sine.

    Hva fjol.. ehhhh kundene sier er jo utenfor firma sitt kontroll. :rolleyes:
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    04.jpg


    Det er den billige strømrenser fra LessLoss. Firewall 640x. Den har jeg prøvet at sætte på min Switch med temmelig bedre lyd. Her får man så meget mere vellyd for pengene.
    Jeg bruger de dyre LessLoss Firewall C-MARC 640x. De har flettet strømkabel og endnu bedre lyd.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.513
    Antall liker
    106.578
    Torget vurderinger
    23
    Hva er prisen på disse kontra C-Marc 640x?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.513
    Antall liker
    106.578
    Torget vurderinger
    23
    Vel danske kr. er jo endel mere verdt en norske så det er vel til å betale..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn