Eg har ein Ittok arm.Vidar P skrev:Hvilken Linn-arm er det du har da?
Mvh Vidar P
Takk skall du ha for opplysningen, greit å ha ein plass man kan gå inn å hausta av andres erfaring.Vidar P skrev:Mulig jeg husker feil, men Ittok (og Ekos som vel har samme geometri?) har vel noe begrensninger hva stort overheng og DV-pu'er angår? Jeg innbiller meg at det går med DV-pu'er på Ittok, men med lite til overs; imidlertid kan jeg ikke si noe sikkert dessverre. Andre her i tråden vil sikkert kunne være mer konkret.
Jeg er forresten ikke spesielt opptatt av å få overhenget på millimeteren, ikke rart siden jeg ikke engang kan justere det på min Aro-arm Det synes på meg som om det er andre og langt viktigere ting å få rett enn overhenget. Kan iallefall bekrefte at DV's spillestil passer LP12 sin spillestil bra, med en bouncy og levende lyd fra begge, det jeg har hørt av det iallefall.
Mvh Vidar P
Ekos er langt mer kilen på PU'er enn Ittok LVII. Mye større plass til å skyve PU'en tilbake i shellet på Ittok. Skaff deg en Linn-protractor for å få overhenget riktig, evt. Dr. Feichert eller Wally-tractor. Linn's koster bare en brøkdel av de to andre og fungerer like bra.Sota skrev:Hei er ny på dette området når det gjeld Linn lp12 , så mitt spørsmål er om nokon har erfaring med denne ( Dynavector DV20X- Low ) , om den passer inn på ein linn arm og om det er greit å få stille den inn så eg får det rette overhenget, som eg har forstått så skall det vera omlag 18 mm.
mvh noaa
Denne kombinasjonen har jeg tidligere hatt og det fungerer utmerket i forhold til innfestning. Min var dog en DV20X- H i en Ittok II arm, men PU husene er like.Sota skrev:Takk skall du ha for opplysningen, greit å ha ein plass man kan gå inn å hausta av andres erfaring.Vidar P skrev:Mulig jeg husker feil, men Ittok (og Ekos som vel har samme geometri?) har vel noe begrensninger hva stort overheng og DV-pu'er angår? Jeg innbiller meg at det går med DV-pu'er på Ittok, men med lite til overs; imidlertid kan jeg ikke si noe sikkert dessverre. Andre her i tråden vil sikkert kunne være mer konkret.
Jeg er forresten ikke spesielt opptatt av å få overhenget på millimeteren, ikke rart siden jeg ikke engang kan justere det på min Aro-arm Det synes på meg som om det er andre og langt viktigere ting å få rett enn overhenget. Kan iallefall bekrefte at DV's spillestil passer LP12 sin spillestil bra, med en bouncy og levende lyd fra begge, det jeg har hørt av det iallefall.
Mvh Vidar P
mvh noaa
Hei, ser du vil ha overhenget på 18 mm, så eg skal prøva å vera nøyaktig blir skjelven på neven av mindre. Linn-protractor kor får eg tak i den og korleis fungerar den?FZ skrev:Ekos er langt mer kilen på PU'er enn Ittok LVII. Mye større plass til å skyve PU'en tilbake i shellet på Ittok. Skaff deg en Linn-protractor for å få overhenget riktig, evt. Dr. Feichert eller Wally-tractor. Linn's koster bare en brøkdel av de to andre og fungerer like bra.Sota skrev:Hei er ny på dette området når det gjeld Linn lp12 , så mitt spørsmål er om nokon har erfaring med denne ( Dynavector DV20X- Low ) , om den passer inn på ein linn arm og om det er greit å få stille den inn så eg får det rette overhenget, som eg har forstått så skall det vera omlag 18 mm.
mvh noaa
Overhenget skal ikke være omlag 18mm, men eksakt 18mm
Det finnes nå en Keel/A, dvs. Keel for Aro. Samme pris som vanlig Keel.Brian7500 skrev:Et par spørgsmål angående Naim Aro.
Kan den bruges samtidig med Linn Keel?
Er der fastmonteret armkabel på en Aro, elelr kan det skiftes?
Og hvad ville i givet fald være godt at bruge?
Du kan trygt bruke den originale Aro-kabelen. Den klarer seg fint med erkehighend pu'er som f.eks XV-1S inn i erkehighend forsterkere som f.eks Naim SuperLine, så no worries. Pluggen er ikke lik med f.eks Linn, så T-Kable er utelukket. Naim er ikke noe for kabel-tweakere. Heldigvis synes nå jeg da.Brian7500 skrev:Et par spørgsmål angående Naim Aro.
Kan den bruges samtidig med Linn Keel?
Er der fastmonteret armkabel på en Aro, elelr kan det skiftes?
Og hvad ville i givet fald være godt at bruge?
Baroloen smakte bra denne fredagen også, skjønner jegHugh skrev:LP12. Er det en ny modell fra Rega?
Bra California vin. Inspirert avVidar P skrev:Baroloen smakte bra denne fredagen også, skjønner jegHugh skrev:LP12. Er det en ny modell fra Rega?
Mvh Vidar P
Linn lager en egen Keel for Aro. Aro kan ikke brukes sammen med vanlig Keel.Vidar P skrev:Kan den bruges samtidig med Linn Keel?
Hvad er AroMatic?Vidar P skrev:Nei, de er jo ellers kjent for det motsatte. Sære og tilvenningskrevende initialt, men med høy byggekvalitet, og overbevisende på sikt. Men jeg skal erkjenne at unipivotarmer generelt, herunder Aro, føles veldig uvant for de som er vant til vanlige armer. Det er jo en naturlig konsekvens av deres ene kontaktpunkt.
Jeg synes det går veldig greit å bruke Aro etter en kort tilvenningstid, selv om jeg skjønner (også av egen opplevelse) at det er lett å trekke litt for lettvinte konklusjoner om hvor vanskelig det er, etter de første forsøk.
Det må allikevel sies at AroMatic er gudesendt ekstrautstyr, og jeg ville ha snudd endel steiner for å finne en slik, dersom jeg skulle kjøpe en Aro. Dersom jeg skal ha Keel så skal det være hull i den til AroMatic.
Mvh Vidar P
Vil det sige at Naim Aro er født uden armløfter?Vidar P skrev:Armløfter for Linn LP12. Ekstrautstyr til Aro, idag visstnok ikke i produksjon.
Mvh Vidar P
Tja, hva skal en med Aro-matic da? Om en ikke makter å heve og senke en arm med en finger så står det dårlig til - eventuelle parkinsonspasienter får ha meg unnskyldt. Synes forøvrig det er mye lettere å opere ARO enn f.eks Ittok - som jeg hadde tidligere. AROens "løftepinne" er buet og mye bedre egnet til formålet enn Linn sine tilsvarende. Noe som igjen gjør det mye letter å heve en ARO ved slutten av en plate enn en Ittok - f.eks.FZ skrev:Det ser unektelig ut til at Naim beveger seg bort fra LP12. Først slutter de å levere Aro-matic og nå har de også sluttet å levere Aro-borete armbord til LP12.
Et paradox etter at Linn, etter massivt press fra Aro-kunder og -forhandlere, har designet en Keel for Aro. Dog uten hull for Aro-matic, men det er jo ikke så rart siden Naim ikke leverer dem lengre.
FZ skrev:3 nye oppgraderinger er på vei iflg. Sound Gallery:
http://www.soundgallery.co.uk/lp12news.html
Hmmmm....dette blir nok ikke billig. Dårlig timing ift verdensøkonomien.......
Tipper det blir disse tre:
Lingo SE
Linto SE
Akiva SE
evt.
Klimax Lingo
Klimax Linto
Klimax Akiva
Noen sa sågar at den degraderte lyden. Det oppfatter jeg personlig som det reneste tøv. Jeg skulle gjerne ha utfordret hvem som helst "gulløre" til å plukke ut en AroMatic og en ikke-AroMatic LP12 blindt... no way Josè!toriamos skrev:.. Det sies at Aro-matic ikke gjorde noe posititvt for lyden - grunn nok til å ikke produsere den det.
Personlig setter jeg Aro-Matic nesten i samme bås som enhjørningen. Har hørt om den, har aldri sett den, umulig å få tak i, ingen bilder på nettet etc.Vidar P skrev:Noen sa sågar at den degraderte lyden. Det oppfatter jeg personlig som det reneste tøv. Jeg skulle gjerne ha utfordret hvem som helst "gulløre" til å plukke ut en AroMatic og en ikke-AroMatic LP12 blindt... no way Josè!toriamos skrev:.. Det sies at Aro-matic ikke gjorde noe posititvt for lyden - grunn nok til å ikke produsere den det.
Når det så er sagt; en AroMatic gjør livet lettere. Once you've tried black, you won't go back
Mvh Vidar P
Ryktene vil ha det til at motoren skal skiftes også, kombinert med ny PSU. Noen prater om DC, andre om AC med lavere spenning enn dagens motor. Vi får sannsynligvis svaret snart...........break_in skrev:Blir det en Lingo SE så har jeg en høne å plukke med Kontrapunkt... Ikke lenge siden jeg kjøpte en Lingo 2 av dem...
Har sett ett bilde av den i fjern fortid. Såvidt jeg husker er det en hendel/spak som er festet i plinthet og en overføring til en dings som er festet i armbrettet. Peter (Cymbiosis) er ikke glad i ekstra stæsj som henger mellom plinth og subchassis og mente det var like greit at de sluttet å levere den.toriamos skrev:FINNES den egentlig? - Aro-Matic mener jeg - ikke 1-hjørningen.
FZ skrev:Ryktene vil ha det til at motoren skal skiftes også, kombinert med ny PSU. Noen prater om DC, andre om AC med lavere spenning enn dagens motor. Vi får sannsynligvis svaret snart...........break_in skrev:Blir det en Lingo SE så har jeg en høne å plukke med Kontrapunkt... Ikke lenge siden jeg kjøpte en Lingo 2 av dem...
Jeg følger ikke med på bruktannonser, ebay osv. Men som non-AroMatic Aro-eier så tror jeg at jeg ville ha gjort det! Dukker den opp innimellom? Jeg synes å huske at jeg betalte rundt 7-800,- (ny) for min for nesten 15 år siden, om det kan være av interesse. Men jeg kjøpte jo direkte fra importør på den tiden (siden jeg syslet med hifi som biinntekt, og solgte bl.a Naim), så det var nok nær det dobbelte i utsalg.toriamos skrev:..FINNES den egentlig? - Aro-Matic mener jeg - ikke 1-hjørningen.
Har lett, men har ALDRI sett den til salgs noe sted. Hvordan kan du være ikke-eier av en Aro-Matic om du har kjøpt den?Vidar P skrev:Jeg følger ikke med på bruktannonser, ebay osv. Men som non-AroMatic Aro-eier så tror jeg at jeg ville ha gjort det! Dukker den opp innimellom? Jeg synes å huske at jeg betalte rundt 7-800,- (ny) for min for nesten 15 år siden, om det kan være av interesse. Men jeg kjøpte jo direkte fra importør på den tiden (siden jeg syslet med hifi som biinntekt, og solgte bl.a Naim), så det var nok nær det dobbelte i utsalg.toriamos skrev:..FINNES den egentlig? - Aro-Matic mener jeg - ikke 1-hjørningen.
Mvh Vidar P