Linn Lp-12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Da er vi i gang igjen 8)

Dette skal bli spennende å legge øret til, spesielt Radikal. Litt skeptisk til Urika som bare har en fast innstilling på 75 ohm. Passer mine Benz PU'er dårlig............

break_in

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Antall liker
    18
    FZ skrev:
    Da er vi i gang igjen 8)

Dette skal bli spennende å legge øret til, spesielt Radikal. Litt skeptisk til Urika som bare har en fast innstilling på 75 ohm. Passer mine Benz PU'er dårlig............
    Tilsynelatende må ha produkter dette, men jeg er enda mest interessert i Radikal. Tror faktisk jeg skal vurdere å ta turen til Oslo for den demoen hos Kontrapunkt, men om jeg har spilleren med meg allerede da er heller usikkert. Men kjenner jeg meg selv rett så er det kun et tidsspørsmål...

Litt sur er jeg for at Kontrapunkt solgte meg en Lingo 2 kun få mnd siden, men kansje de tilbyr meg en god innbyttepris på denne mot Radikal.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    break_in skrev:
    Litt sur er jeg for at Kontrapunkt solgte meg en Lingo 2 kun få mnd siden, men kansje de tilbyr meg en god innbyttepris på denne mot Radikal.
    Usikkert hvor mye forhandlerne vet/visste om disse nyhetene, men det har jo versert rykter om dette i minst et par år. Synes vel uansett de bør gi deg en god pris på en ny Radikal, evt. en innbytteordning.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.778
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg "elsker" ideen med riaaen inni plinthet for minimal kabelføring, det er 100% i tråd meg mangeårig egen tankegang (skryt-skryt) 8)
    Hvis det er fast 75 ohm's last i den så er det direkte teit og vil ikke passe særlig godt lydmessig til deres "egen" topp pickup engang, skal tro hva forklaringen blir på dette valget.

break_in

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Antall liker
    18
    FZ skrev:
    break_in skrev:
    Usikkert hvor mye forhandlerne vet/visste om disse nyhetene, men det har jo versert rykter om dette i minst et par år. Synes vel uansett de bør gi deg en god pris på en ny Radikal, evt. en innbytteordning.
    Skal se om det ikke er mulighet for en ordning med Radikal. Lurer litt på om det kommer en ny PU også snart, er det rykter ang dette?

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    break_in skrev:
    Skal se om det ikke er mulighet for en ordning med Radikal. Lurer litt på om det kommer en ny PU også snart, er det rykter ang dette?
    Sound Gallery (sjappe i England) sa for en stund siden at det skulle komme tre nye oppgraderinger til LP12. Nå har vi fått nytt RIAA-trinn og ny motor/strømforsyning. Det er forsåvidt tre ting, men jeg synes det er å regne som to for min del. Hvis det da gjenstår en ting vil jeg tippe en ny PU. Akiva har mange år på baken nå og jeg ville vel sett det an litt før jeg evt. kjøpte en ny Akiva nå.

break_in

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Antall liker
    18
    FZ skrev:
    break_in skrev:
    Sound Gallery (sjappe i England) sa for en stund siden at det skulle komme tre nye oppgraderinger til LP12. Nå har vi fått nytt RIAA-trinn og ny motor/strømforsyning. Det er forsåvidt tre ting, men jeg synes det er å regne som to for min del. Hvis det da gjenstår en ting vil jeg tippe en ny PU. Akiva har mange år på baken nå og jeg ville vel sett det an litt før jeg evt. kjøpte en ny Akiva nå.
    Det er to oppgraderinger i mitt hode dette, så kanskje vi har en PU på gang ;D

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    break_in skrev:
    FZ skrev:
    break_in skrev:
    Det er to oppgraderinger i mitt hode dette, så kanskje vi har en PU på gang ;D
    Nja, om motoren eller strømforsyningen kan benyttes uavhengig av hverandre, så er jo dette to separate dingser da.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg mener da å ha sett rykter om en pu på beddingen også. Noen har vel kalt den Akiva SE? Det skulle forresten bare mangle; Akiva begynner å bli tilårskommen etterhvert; og ScanTech har vel utviklet mye nytt de siste årene?

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    toriamos skrev:
    Nja, om motoren eller strømforsyningen kan benyttes uavhengig av hverandre, så er jo dette to separate dingser da.
    Strømforsyningen kan brukes uavhengig av motoren, som PSU til RIAA-trinnet, men motoren kan ikke brukes uten strømforsyningen. Da blir det totalt 2 nye dingser, altså motor/PSU og RIAA/PSU.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Det at Linn nå har valgt 75R inngangsimpedanse på Urika kontra 150R på Linto kan også tyde på at en ny PU som liker denne nye lasten er på vei..............

Er forøvrig skuffet over at de igjen har valgt en fast inngangsimpedanse. Det kan vel se ut som Linn prøver å få solgt hele sulamitten som en pakke.......vet ikke hvor smart det er. Jeg liker ihvertfall friheten til å velge fritt selv og sette sammen noe som passer mine preferanser.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Rappa fra Sound Gallery:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.778
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    FZ skrev:
    Er forøvrig skuffet over at de igjen har valgt en fast inngangsimpedanse. Det kan vel se ut som Linn prøver å få solgt hele sulamitten som en pakke.......vet ikke hvor smart det er. Jeg liker ihvertfall friheten til å velge fritt selv og sette sammen noe som passer mine preferanser.

Helt enig........ liker ikke at man skal "tvinges" til og kjøpe kun Linn produkter, liker ikke kjøp alt vårt eller velg et annet merke attityden. Friheten til og velge selv mener jeg må få lov til og være essensiell....... oppgraderinger...... ja det er kun for de som har kjøpt/kjøper full pakke det......... det vrenger seg i ørene mine.
    Blir litt som Henry Ford engang sa: "Du kan velge hvilken farge du vil så lenge den er sort".

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    For meg er det utrolig hvordan Linn klarer å koke suppe på den samme spikeren i det uendelige. Vi LP12-eiere tilbys stadig oppgraderinger til tusenvis av kroner som skal innebære betydelige lydforbedringer, samtidig som verdien og eiergleden ved tidligere års oppgraderinger trolig reduseres tilsvarende. Etter min mening kan det vel være grunn til å stille spørsmålstegn ved verdien av hver enkelt av disse oppgraderingene. Spilleren har jo vært regnet som særdeles vellydende i en mannsalder snart og da er det vel neppe slik at f.eks hver av de 5 psu'ene til nå egentlig har betydd så store lydmessige forbedringer som man har villet ha det til. Selvfølgelig er det stas med produkter som kan oppgraderes, men jeg synes at med LP12 har dette gått vel langt, og det ser heller ikke ut som LP12 noengang skal bli fullendt. Venter bare på det neste...

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Synes hele prisingen på LP 12 produktene er helt latterlig blitt. rundt 50.000,- til 80.000,- for motorstyring/PSU?

Jeg har selv en LP 12 og synes den fungerer ganske bra, men jeg har lyst til og hoppe av hele greia snart ettersom en kun kan bruke linn produkter på en Linn spiller.

De har med andre ord ingen konkuranse fra andre enn selv selv.

Origgin Live har en DC motot med styring man kan sette på LP 12 til rundt 4000 som What hifi mener jeg det var mente var bedre enn lingo 1. Da får man motor og styring.

Lin lager ikke en gang armbord uten hull i for andre armer en linn armer.

Jeg synes de murer seg helt inne.

McLaren

haden

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Antall liker
    1
    ja enig.... så er det slik at det som linn her gjør er å betegne som ren skjær tullball , oppgraderinger i hytt og pine der resultatene er "fantaskiske" hver gang iflg linn og alle de som har LP12 ;D. Kjøp Linn og du har et livsprosjekt .....med ditto utlegg 8)

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Jeg mener ikke å si det ikke er svært svært gode ting, men jeg synes prisen er nok til og snu i døra og for eks. anskaffe seg en Basis eller Vyger eller noe annet tøft.

LP12 er meget god, men det er fler der ute som også er det som tilpasser seg markedet.

McLaren

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    LP12 har hatt den samme AC-motoren siden 1972. Den ble modifisert litt i 1991, men man kan fremdeles bruke den originale motoren den dag i dag med Lingo2 og de andre strømforsyningene. Uansett er det 18 år siden siste oppgradering av motoren. Hvor mange andre platespillere har i det hele tatt vært på markedet i 18 år?
    Linn Ekos armen var på markedet i nesten 20 år før den ble avløst av Ekos SE for 2 år siden. Den var også A-rated i Stereophile (for hva nå det er verdt) i hele sin levetid, osv. osv.

Hvor mange andre platespillere, for ikke å si high-end platespillere, matcher dette?

Enig i at prisene er pepra, men den LP12'en du har spiller ikke dårligere fordi det har kommet nye oppgraderinger. Det er helt frivillig å ta den helt ut ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Denne kritikken mot systemtenkende produsenter er jo klassisk. "Hvorfor gjør de det ikke mer universelt, med flere muligheter for brukeren å justere etter eget forgodtbefinnende". Jeg skjønner innfallsvinkelen forsåvidt, men sympatiserer ikke uten videre. Linn er i sin fulle rett til å designe ting slik de selv vil, og du som kjøper er i din fulle rett til å velge noe annet. Noen produsenter, så som Linn og Naim for å ta to eksempler, har i en mannsalder laget hifi på denne måten, og de lever i beste velgående til tross for det, eller er det på grunn av det kanskje?

Lo-and-behold, Linn har så langt overlevd de fleste til tross for denne evinnelige kritikken fra kjøpesvake meningshavere hver gang de lanserer et produkt som noen synes er for mye for deres lommebok. Så det sier seg selv at de har et annet publikum. I tillegg er dette valgfrie oppgraderinger; og i min bok får de stjerne i margen for å tilby dette til liebhabere. Ikke alle gjør det.

Jeg ser ingen som protesterer på at f.eks bilprodusenter ikke gir deg et valg av fjæringer, bremser, clutcher, gearkasser etc etc. En bilprodusent lager et komplett produkt; du kan i beste fall velge å bruke uoriginale dekk og felger, og noe styling; men produktet er helhetlig tenkt, som en LP12, og du må bare finne deg i å forholde deg til originale spesifikasjonsvalg når du kjøper en ny bil. Så intet nytt under solen.

Mvh Vidar P

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    I og med at jeg fortsetter og oppgradere min spiller, finner jeg meg i det, men jeg finner det ikke noe bedre av den grunn.

om prisene på motorstyring hadde dukket under det bde er i dag hadde det kanskje vært fler som hadde/brukte LP12 og de ville vokst på dette.

Greit at de har ting lenge i sortimentet, men når de lanserer nye varianter hadde det kanskje vært greit at man kunne ta seg råd til dette også?

dette med bil synes jeg blir litt dum sammenlikning.

Misforstå meg rett, jeg siokler selv på disse opgraderingen, men jeg vil ikke ta den RIAA løsningen.

det finnes kanskje mange som lager deler/kit til LP12 som fungerer bra?

McLaren

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du kan gjerne utdype hva som er så dumt med å sammenlikne hifi med andre bransjer?

Mvh Vidar P

break_in

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2008
    Antall liker
    18
    Dette blir for dumt, det er ingen livsrett å ha en topp speck LP12 til alle tider som det litt på spissen blir fremstilt her. Enkelt å greit så får en det en betaler som oftest. Og ønsker en ikke å prioritere dette, eller ikke har pengene, ja så er det synd men slik er nå denne verden skrudd sammen...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Enig break-in, dette er valgfrie oppgraderinger og enhver har muligheten til å velge. Akkurat som alle har muligheten til å velge en Audio Note Ongaku eller ei.

Stjerne i margen for Linn fra min side altså, og også for å tilby en Majik entrylevelspiller for de som ikke vil betale fullt ut for det beste Linn evner å lage.

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    RIAAen er jo valgfri. Men jeg synes det er smart at PSUen driver RIAAtrinnet også, så hvis man bare kjøper Radikal er det en dyr PSU, med URIKA lagt inn er derimot ikke totalkostnaden så gale sammenlignet med f.eks. Naim Superline pluss Hicap/Supercap. Og det blir ryddig med færre bokser og ledninger.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    McLaren skrev:
    Misforstå meg rett, jeg siokler selv på disse opgraderingen, men jeg vil ikke ta den RIAA løsningen.
    det finnes kanskje mange som lager deler/kit til LP12 som fungerer bra?
    Som nevnt tidligere i tråden er jeg også skuffet over at Linn igjen har valgt å levere en RIAA uten muligheter for optimalisering til fler PU'er. Vi får se senere når Benz'ene mine er utslitt.

Det finnes mange som lager "oppgraderinger" til LP12. De som har lykkes best er vel Naim med Armageddon og ARO. De andre som Origin Live, Sole, Funk Firm og hva de nå heter alle sammen har hatt/har sine fans, men er ikke særlig utbredd så vidt jeg kan forstå.

Men det sier jo sitt om produktet LP12 når så mange prøver å ta sin del av kaka ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    ..De som har lykkes best er vel Naim med Armageddon og ARO...
    Bare sånn for moro skyld; dette med riaa integrert i plintet er jo ikke noe nytt; Naim's Prefix riaa var jo laget nettopp med dette som et hovedpoeng; å montere riaa'en direkte etter armkabelen i LP12 for så å gi eq/forsterking til signalet før videreforsendelse. Så noe tyder kanskje på at Linn og Naim ikke lengre går hver sin vei på trass. Og bra er det, for de har tradisjonelt hatt et symbiotisk forhold som har kommet brukere til gode.

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bach_Man skrev:
    Men hvorfor forsvant Naim prefix?
    Aner ikke, forslag? At Naim satser mer universelt også mot andre platespillerprodusenter? At den ikke solgte særlig etter at SuperLine kom?
    Riaa-delen var vel kanskje noe utdatert pr idag; såvidt jeg husker var jo dens lydmessige fordeler mer basert på lokalisasjon i LP12 enn den var på kretsløpenes design, som visstnok ikke var mye bedre enn de i olive nac'er og i Stageline.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Linn gjør jo et nummer av at det var først med denne nye DC-motoren det ble mulig å lage et innvendig RIAA-trinn uten at innstrålt støy var et "issue". Prefix er jo kun et uskjermet kort festet på hjørneavstivningen i plinthet. Vet ikke om det var noe problem med støy på dette? Kanskje andre som vet. Vidar?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har aldri hørt noe om mer støy med Prefix; og Naim er jo forresten nær-paranoid opptatt av støy også. Noe som bl.a var del av argumentasjonen for å forsterke opp pu-signalet asap internt i LP12. Og som også er deres kronargument for psu-regimet de kjører på de fleste apparater.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    At Naim satser mer universelt også mot andre platespillerprodusenter?
    Tror nok dette er greia. Virker som om Naim prøver å distansere seg fra LP12. Spørs hvor lenge de vil tilby Armageddon nå. Spesielt etter at DC-motoren dukket opp. Tipper Armageddon er ute av sortimentet i løpet av året.

Synes det er litt rart at Linn lagde Keel for Aro, men de regnet vel med at en god del Aro-eiere med LP12 ville kjøpe den. Det var mange som etterspurte den på Naim-forum for et par år siden, men er litt usikker på hvor mange som slo til da den endelig kom. Litt dårlig timing også med tanke på trangere tider 8)

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    break_in skrev:
    Dette blir for dumt, det er ingen livsrett å ha en topp speck LP12 til alle tider som det litt på spissen blir fremstilt her. Enkelt å greit så får en det en betaler som oftest. Og ønsker en ikke å prioritere dette, eller ikke har pengene, ja så er det synd men slik er nå denne verden skrudd sammen...
    Skal vokte meg vel for å dosere over emnet LP 12, men er ikke litt av pointet at uansett hvor mange kroner en putter inn i spilleren, så blir det aldri noe annet enn en LP 12 og at det i dette faktum det absurde ligger? Fremfor å lansere noe nytt og tidsmessig, så holder fast på et 70-talls design som aldri blir noe annet enn nettopp det.

(Nei, jeg har ingenting i mot LP 12 – tvert imot, er bare fascinert over den eiendommelige fundamentalismen som blir denne spilleren til del. Litt misunnelig også, skulle gjerne vært frelst selv :) )

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det kostet vel ikke så mye å lansere Keel for Aro, den er vel nesten lik vanlig Keel, så de trenger bare å bytte program i fresemaskinen. Aro-eiere vil vel stort sett uansett ikke bytte til Linn-arm, så like greit å selge dem en Keel, fin fortjeneste i det.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Pesquera skrev:
    (Nei, jeg har ingenting i mot LP 12 – tvert imot, er bare fascinert over den eiendommelige fundamentalismen som blir denne spilleren til del. Litt misunnelig også, skulle gjerne vært frelst selv :) )
    Bare å kjøpe en det så blir du en av de utvalgte ;)

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Bach_Man skrev:
    Det kostet vel ikke så mye å lansere Keel for Aro, den er vel nesten lik vanlig Keel, så de trenger bare å bytte program i fresemaskinen. Aro-eiere vil vel stort sett uansett ikke bytte til Linn-arm, så like greit å selge dem en Keel, fin fortjeneste i det.
    Mulig det. Koster antageligvis mindre å lage også. Den har ikke integrert armfeste slik som Keel for Ekos. Da blir det mye mindre å frese ned......

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bach_Man skrev:
    Har jo tenkt tanken å bare kjøpe en Keel/Aro selv; for montering nå eller ved en senere anledning når jeg gidder; så har man jo platespiller i ytterligere 10-20 år uten å dvele mer over temaet. Bare spille platene sine og være glad og fornøyd med livet.
    Jeg understøtter dermed Pesqueras følelse; det er befriende å være tankefritt og bekymringsløst tilfreds med sin platespiller. Enten den er designet på 70-tallet eller ei. Mange av mine LP'er er jo fra lenge før det, men de gir meg mye glede allikevel. Godt design går ikke ut på dato.

Mvh Vidar P

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    Merkelig dette; straks noen åpner kjeften og så mye som pirker borti dette LP12-konseptet, så blir en møtt med dette våset om at den egentlige grunnen til kritikken er at man er en fattiglus uten lommebok til å henge med, og uten evne til å forstå og verdsette muligheten som ligger i nettopp oppgraderingspotensialet.

Jeg har i utgangspunktet selvfølgelig ingen innvendinger mot muligheten til oppgraderinger av et produkt og for min egen del ville ikke økonomien vært noe hinder for å kunne henge med i galoppen. Men jeg ønsker det ikke, dels fordi det finnes andre ting i livet og ganske enkelt fordi jeg er skeptisk til de store fremskrittene som hevdes å ligge i hver enkelt oppgradering. Ta f.eks Lingo; Lingo I skulle etter sigende være enestående, men ikke desto mindre ble den erstattet av Lingo II etter rimelig kort tid, visstnok dels fordi en hadde oppdaget at førsteutgaven avgav støy som kunne virke negativt inn på andre apparater i oppsettet. Ok, kanskje et uheldig produkt, men Lingo II da? Skulle vel ikke være noen grunn til å bytte ut den nå? Kan det virkelig være så mye mer å hente?

At en fullrigget LP12 begynner å nærme seg kr.200.000,- er iallefall for meg et tankekors og jeg tviler på at den forsvarer prisen. Men ok, er man ukritisk, har penger nok og bare må ha det neste som kommer, så velbekomme! Om det nå hadde blitt lansert en Keel MkII til kr.40.000,- hadde sikkert ingen hatt motforestillinger, da heller, selv om MkI knapt har rukket å herde i lakken.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    K.H. skrev:
    Ta f.eks Lingo; Lingo I skulle etter sigende være enestående, men ikke desto mindre ble den erstattet av Lingo II etter rimelig kort tid, visstnok dels fordi en hadde oppdaget at førsteutgaven avgav støy som kunne virke negativt inn på andre apparater i oppsettet. Ok, kanskje et uheldig produkt, men Lingo II da? Skulle vel ikke være noen grunn til å bytte ut den nå? Kan det virkelig være så mye mer å hente?
    Lingo kom i 1990. Har forøvrig aldri sett at Linn har omtalt den som "enestående". Uansett, den ble avløst av Lingo2 tolv-tretten år etter.
    Igjen, hvor mange high-end produkter har like lang levetid??

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal ikke si noe på prisen å de andre SE-oppgraderingene. Dyrt, men helt sikkert valuta for pengene, Keel, Radikal og Urika virker solid nok. Men om det er en ting jeg ikke helt forstår så er det prisen på Ekos SE. Den er jo dyrere enn omtrent alle andre anerkjente armer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn