Tilsynelatende må ha produkter dette, men jeg er enda mest interessert i Radikal. Tror faktisk jeg skal vurdere å ta turen til Oslo for den demoen hos Kontrapunkt, men om jeg har spilleren med meg allerede da er heller usikkert. Men kjenner jeg meg selv rett så er det kun et tidsspørsmål...FZ skrev:Da er vi i gang igjen 8)
Dette skal bli spennende å legge øret til, spesielt Radikal. Litt skeptisk til Urika som bare har en fast innstilling på 75 ohm. Passer mine Benz PU'er dårlig............
Usikkert hvor mye forhandlerne vet/visste om disse nyhetene, men det har jo versert rykter om dette i minst et par år. Synes vel uansett de bør gi deg en god pris på en ny Radikal, evt. en innbytteordning.break_in skrev:Litt sur er jeg for at Kontrapunkt solgte meg en Lingo 2 kun få mnd siden, men kansje de tilbyr meg en god innbyttepris på denne mot Radikal.
Skal se om det ikke er mulighet for en ordning med Radikal. Lurer litt på om det kommer en ny PU også snart, er det rykter ang dette?FZ skrev:Usikkert hvor mye forhandlerne vet/visste om disse nyhetene, men det har jo versert rykter om dette i minst et par år. Synes vel uansett de bør gi deg en god pris på en ny Radikal, evt. en innbytteordning.break_in skrev:Litt sur er jeg for at Kontrapunkt solgte meg en Lingo 2 kun få mnd siden, men kansje de tilbyr meg en god innbyttepris på denne mot Radikal.
Sound Gallery (sjappe i England) sa for en stund siden at det skulle komme tre nye oppgraderinger til LP12. Nå har vi fått nytt RIAA-trinn og ny motor/strømforsyning. Det er forsåvidt tre ting, men jeg synes det er å regne som to for min del. Hvis det da gjenstår en ting vil jeg tippe en ny PU. Akiva har mange år på baken nå og jeg ville vel sett det an litt før jeg evt. kjøpte en ny Akiva nå.break_in skrev:Skal se om det ikke er mulighet for en ordning med Radikal. Lurer litt på om det kommer en ny PU også snart, er det rykter ang dette?
Det er to oppgraderinger i mitt hode dette, så kanskje vi har en PU på gang ;DFZ skrev:Sound Gallery (sjappe i England) sa for en stund siden at det skulle komme tre nye oppgraderinger til LP12. Nå har vi fått nytt RIAA-trinn og ny motor/strømforsyning. Det er forsåvidt tre ting, men jeg synes det er å regne som to for min del. Hvis det da gjenstår en ting vil jeg tippe en ny PU. Akiva har mange år på baken nå og jeg ville vel sett det an litt før jeg evt. kjøpte en ny Akiva nå.break_in skrev:Skal se om det ikke er mulighet for en ordning med Radikal. Lurer litt på om det kommer en ny PU også snart, er det rykter ang dette?
Nja, om motoren eller strømforsyningen kan benyttes uavhengig av hverandre, så er jo dette to separate dingser da.break_in skrev:Det er to oppgraderinger i mitt hode dette, så kanskje vi har en PU på gang ;DFZ skrev:Sound Gallery (sjappe i England) sa for en stund siden at det skulle komme tre nye oppgraderinger til LP12. Nå har vi fått nytt RIAA-trinn og ny motor/strømforsyning. Det er forsåvidt tre ting, men jeg synes det er å regne som to for min del. Hvis det da gjenstår en ting vil jeg tippe en ny PU. Akiva har mange år på baken nå og jeg ville vel sett det an litt før jeg evt. kjøpte en ny Akiva nå.break_in skrev:Skal se om det ikke er mulighet for en ordning med Radikal. Lurer litt på om det kommer en ny PU også snart, er det rykter ang dette?
Strømforsyningen kan brukes uavhengig av motoren, som PSU til RIAA-trinnet, men motoren kan ikke brukes uten strømforsyningen. Da blir det totalt 2 nye dingser, altså motor/PSU og RIAA/PSU.toriamos skrev:Nja, om motoren eller strømforsyningen kan benyttes uavhengig av hverandre, så er jo dette to separate dingser da.
FZ skrev:Er forøvrig skuffet over at de igjen har valgt en fast inngangsimpedanse. Det kan vel se ut som Linn prøver å få solgt hele sulamitten som en pakke.......vet ikke hvor smart det er. Jeg liker ihvertfall friheten til å velge fritt selv og sette sammen noe som passer mine preferanser.
Som nevnt tidligere i tråden er jeg også skuffet over at Linn igjen har valgt å levere en RIAA uten muligheter for optimalisering til fler PU'er. Vi får se senere når Benz'ene mine er utslitt.McLaren skrev:Misforstå meg rett, jeg siokler selv på disse opgraderingen, men jeg vil ikke ta den RIAA løsningen.
det finnes kanskje mange som lager deler/kit til LP12 som fungerer bra?
FZ skrev:Rappa fra Sound Gallery:
Bare sånn for moro skyld; dette med riaa integrert i plintet er jo ikke noe nytt; Naim's Prefix riaa var jo laget nettopp med dette som et hovedpoeng; å montere riaa'en direkte etter armkabelen i LP12 for så å gi eq/forsterking til signalet før videreforsendelse. Så noe tyder kanskje på at Linn og Naim ikke lengre går hver sin vei på trass. Og bra er det, for de har tradisjonelt hatt et symbiotisk forhold som har kommet brukere til gode.FZ skrev:..De som har lykkes best er vel Naim med Armageddon og ARO...
Aner ikke, forslag? At Naim satser mer universelt også mot andre platespillerprodusenter? At den ikke solgte særlig etter at SuperLine kom?Bach_Man skrev:Men hvorfor forsvant Naim prefix?
Tror nok dette er greia. Virker som om Naim prøver å distansere seg fra LP12. Spørs hvor lenge de vil tilby Armageddon nå. Spesielt etter at DC-motoren dukket opp. Tipper Armageddon er ute av sortimentet i løpet av året.Vidar P skrev:At Naim satser mer universelt også mot andre platespillerprodusenter?
Skal vokte meg vel for å dosere over emnet LP 12, men er ikke litt av pointet at uansett hvor mange kroner en putter inn i spilleren, så blir det aldri noe annet enn en LP 12 og at det i dette faktum det absurde ligger? Fremfor å lansere noe nytt og tidsmessig, så holder fast på et 70-talls design som aldri blir noe annet enn nettopp det.break_in skrev:Dette blir for dumt, det er ingen livsrett å ha en topp speck LP12 til alle tider som det litt på spissen blir fremstilt her. Enkelt å greit så får en det en betaler som oftest. Og ønsker en ikke å prioritere dette, eller ikke har pengene, ja så er det synd men slik er nå denne verden skrudd sammen...
Bare å kjøpe en det så blir du en av de utvalgtePesquera skrev:(Nei, jeg har ingenting i mot LP 12 tvert imot, er bare fascinert over den eiendommelige fundamentalismen som blir denne spilleren til del. Litt misunnelig også, skulle gjerne vært frelst selv )
Mulig det. Koster antageligvis mindre å lage også. Den har ikke integrert armfeste slik som Keel for Ekos. Da blir det mye mindre å frese ned......Bach_Man skrev:Det kostet vel ikke så mye å lansere Keel for Aro, den er vel nesten lik vanlig Keel, så de trenger bare å bytte program i fresemaskinen. Aro-eiere vil vel stort sett uansett ikke bytte til Linn-arm, så like greit å selge dem en Keel, fin fortjeneste i det.
Har jo tenkt tanken å bare kjøpe en Keel/Aro selv; for montering nå eller ved en senere anledning når jeg gidder; så har man jo platespiller i ytterligere 10-20 år uten å dvele mer over temaet. Bare spille platene sine og være glad og fornøyd med livet.Bach_Man skrev:Det kostet vel ikke så mye å lansere Keel for Aro, den er vel nesten lik vanlig Keel, så de trenger bare å bytte program i fresemaskinen. Aro-eiere vil vel stort sett uansett ikke bytte til Linn-arm, så like greit å selge dem en Keel, fin fortjeneste i det.
Lingo kom i 1990. Har forøvrig aldri sett at Linn har omtalt den som "enestående". Uansett, den ble avløst av Lingo2 tolv-tretten år etter.K.H. skrev:Ta f.eks Lingo; Lingo I skulle etter sigende være enestående, men ikke desto mindre ble den erstattet av Lingo II etter rimelig kort tid, visstnok dels fordi en hadde oppdaget at førsteutgaven avgav støy som kunne virke negativt inn på andre apparater i oppsettet. Ok, kanskje et uheldig produkt, men Lingo II da? Skulle vel ikke være noen grunn til å bytte ut den nå? Kan det virkelig være så mye mer å hente?