Klart for lodding.
Vedlegg
-
133.5 KB Visninger: 681
Dersom ikke selgeren ombestemmer seg i siste øyeblikk så har jeg kjøpt en ARO. Armen har fasinert meg lenge med sin enkle og geniale oppbygging.leon skrev:Takker for alle tips.
Kim; Skal ta en tlf. til Noca i morgen.
Venter på en Aro, altså har du kjøpt en ?
Arm er levert inn til Noca for en times tid siden.Kim skrev:Hvordan går det med den trønderske ARO, leon?
Er det noen i kongeriket som har testet Greenstreet Klone? På papiret ser dette ut til å være en meget god investering, i alle fall i forhold til Keel. Dersom den leverer halvparten av Keel så er det fortsatt et røverkjøp. Og vi er vel ikke fanatiske linnister iom at vi bruker både Geddon, ARO, Rega og Hercules på vår kjære LP12. Eller?
http://www.greenstreetaudio.com/pages/subchassis-home.html
Ingen fare Steinar.Steinar O skrev:Bra det ordner seg Leon!
Et tips til dem som avmantler og lodder sjøl. Dersom man avmantler med kniv og skjærer inn i isolasjonen, til kniven stopper i lederen/ kordellene, blir det et snitt i kordellen. Det skal nærmest ingenting til å svekke leder eller kordell.
Når skaden er skjedd vil et brudd raskere oppstå dersom man bøyer lederen. Det er en grunn til at det finnes avmantlingsverktøy.
Jeg skjønner ikke at man skal være nærmest kompromissløs i det man gjør, og så slurve med lederne til en pu? Husk jo lavere signaler/ spenninger man opererer med, desto mer forringer man musikksignalet.
Vel, det var nok nevrosefyll til vinylentusiastene
Bra. Det var ment som et generellt innspill til debatten "gjør det sjøl"leon skrev:Ingen fare Steinar.Steinar O skrev:Bra det ordner seg Leon!
Et tips til dem som avmantler og lodder sjøl. Dersom man avmantler med kniv og skjærer inn i isolasjonen, til kniven stopper i lederen/ kordellene, blir det et snitt i kordellen. Det skal nærmest ingenting til å svekke leder eller kordell.
Når skaden er skjedd vil et brudd raskere oppstå dersom man bøyer lederen. Det er en grunn til at det finnes avmantlingsverktøy.
Jeg skjønner ikke at man skal være nærmest kompromissløs i det man gjør, og så slurve med lederne til en pu? Husk jo lavere signaler/ spenninger man opererer med, desto mer forringer man musikksignalet.
Vel, det var nok nevrosefyll til vinylentusiastene
Her brukes knekkbladkniv til å fjerne isolasjonen med å kjære langsledning til jeg ser
kordellen. Deretter pirker jeg den ut og kjærer vekk resterende isolasjon.
Kjærer alltid mot arm, slik at fingrene tar event. belastning og ikke ledningene i armen
En person som kjøper en gammel Lp12, samler deler, noe nytt, noe brukt, for så å sette dette sammen til en vellydende kilde.Vidar P skrev:1) Det skal jeg ikke legge meg opp i, stemningen for (mot) de av oss som liker å lære oss å gjøre litt småting selv med hifien og beskrive/diskutere det her ikke gir motivasjon for å ta det i denne tråden.
Du kan jo leie inn en "guru" som noen sikkert vil anbefale, men jeg vil foreslå å følge bruksanvisningen en dag du har god tid.
Mener det går begge eller flere veier, ikke bare fra din side....generellt bør vi alle vise respekt for andres meninger.Vidar P skrev:Mye bedre løsning enn å sende den inn til UK vil jeg mene. Noe svar fra Naim på hvorvidt det kan dekkes av garanti?
Steinar; respektere? Jeg skjønner dessverre ikke hva du mener. Hvis du mener jeg har vist noen disrespekt ved å viderebringe egne opplevelser med disse loddingene så vær tydelig på det. Siden jeg har gjort det selv så tenkte jeg at det var relevant å dele. Jeg ser ikke på diskusjoner som "råd" men som det å diskutere mulige løsninger.
Enig, det virker til å bli en grei løsning. Tok aldri kontakt med Naim UK.Vidar P skrev:Mye bedre løsning enn å sende den inn til UK vil jeg mene. Noe svar fra Naim på hvorvidt det kan dekkes av garanti?
Det dreier seg ikke om at du ikke skal si din mening. I de fleste tilfeller, for ikke å si alle, så har du gode poeng/ råd/ erfaringer, men det er ikke alltid at alle følger dem. Det må respekteres.Vidar P skrev:Slik det fremstår, så er det aller enklest og best å holde tåta da, og ikke foreslå noe som helst, selv om det er temaer innenfor rammer som en selv har hatt noen form for befatning med. Jeg vet ikke helt om jeg er så sikker på at dette er en god langsiktig løsning for den åpne debatt på HFS.
Jeg tar det iallefall ille opp at jeg ikke på spørsmål kan få dele egne erfaringer med f.eks lodding på ARO armkabler uten å få slik pepper om å lære meg å respektere osv. Ikke noe som oppmuntrer meg til å delta i diskusjoner om Linn/Naim osv mye mer iallefall.
Absolutt ikke.Nightpuma skrev:Er det gammelt gruff eller?
Puma
Enig med at jeg ikke lærte å lodde med sølv. Mulig jeg prøver dette selv en gang hvis det skulle vise seg å være nødvendig, noe jeg håper ikke blir nødv.Vidar P skrev:Det er derimot ingen sort kunst å lære seg å være pirkete og nøye, og gjøre ting selv; som enhver f.eks fluebinder eller modellflybygger nødvendigvis må ha lært seg.
Det etterlater imidlertid Leon, enn hvor fornøyd han er med resultatet, med en mindre erfaring. Han har lært null og niks om lodding av armkabler. Og neste gang en ryker (og det er de dømt til å gjøre på et tidspunkt), så er han på samme sted som nå.
Jeg så en slik annonse også, FZ hadde noen tanker om den på s.40..break_in skrev:Noen som har hørt noe om denne?
http://cgi.ebay.com/Linn-Sondek-LP1...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item20af189be1
Fint at det ordnet seg, leon.leon skrev:Jippi! Det er lyd i begge kanalene
Jo takk, det går sin gang, det blir vel en Lingo om ikke lenge. Arm også, men der tillater jeg meg å være kresen og litt mer tålmodig. Kravene stiger, ingenting er avklart, men Akito lar jeg gå. Tanken er ny PSU, skifte motor, så cirkus og arm. Ingen vet hvor haren hopper, men en hare hopper gjerne et godt stykkeleon skrev:Her er det kun fokus på å spille musikk for tiden, og gått er det
Jøgga; Hvordan går det med PSU planene dine ?
Ser at det ligger en linn arm for salg...
Det er helt sikkert riktig. Jeg for min del eksperimenterer med gammelt og brukt, og da er det ikke naturlig å bruke betydelige summer. Kommer til å kjøpe brukt PSU, ikke ny. Hvis en skal ha en ny Sondek oppe og gå med PSU og arm kommer en ikke under 40k, og det er uten pickup og RIAA. Jeg tviler ikke på at det kan være verd prisen, men det blir en annen type prosjekt enn det jeg holder på med. Jeg leker med DYI og bruktkjøp, og syns det er moro å lære og prøve ut hva jeg kan få til med eldre deler. Abolutt ingen illusjoner om at dette vil matche kvaliteten i en ny Sondek med Ekos SE og hele pakka.Bach_Man skrev:Bare en tanke, men hvis alt skal skiftes ut spørs det jo om det ikke er like greit å selge den og kjøpe en splitter ny LP12 på Kontrapunkt. Det koster like under 19k uten arm og psu, men også uten bekymringer. I hvert fall Cirkus er jo en noenlunde kostbar oppgradering til 5k, og så har man prisen for brukt spiller, motor og diverse annet utstyr som inngår i oppraderingen. Kanskje er det et oversett faktum selve spilleren er langt billigere enn oppgraderinger som Keel, Radikal, Urika, Ekos SE og diverse pickuper som folk innstallerer i disse spillerne.
Det finnes mye informasjon om denne på PFM; nok til at jeg har slått den fra meg.leon skrev:Jeg så en slik annonse også, FZ hadde noen tanker om den på s.40..break_in skrev:Noen som har hørt noe om denne?
http://cgi.ebay.com/Linn-Sondek-LP1...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item20af189be1