Skal vi se... JEG ønsker å satse på LP12 i et lengre perspektiv og synes absolutt at 26400,- for en aluminiumsplata, om enn noe forseggjort, er helt uaktuellt. Om vi ser på en annen noe forsegjort metallplata - yttertallerkenen - så koster denne 2300,- Onde rykter vil ha det til at Linn har priset Keel ut i fra hva Keel medfører av lydforbedring. Altså ikke hva den koster å produsere, men hva Linn mener at forbedringen i lydkvalitet er verd. Sagt med andre ord - de er grådige.break_out skrev:Keelen er og blir en fin oppgradering for LP12, om den er verd alle de tusenlappene som den koster får en avgjøre selv. Men jeg mener nå at dersom en ønsker å satse på en LP12 spiller, og ser det over et lengre perspektiv så er kanskje prisen grei nok?toriamos skrev:Tja, hvorfor røre med det perfekte? Nå gjør nå Linn akkurat dette selv ved å innføre Keel, og Ekos SE. Er Keel perfekt? La oss vente noen år og se hva som skjerbreak_out skrev:Hvorfor røre med det perfekte? Vektfordelingen har nok sin funksjon i forhold til prestanda av spiller? De jobbet jo mot å treffe akkurat samme vektfordeling med keelen som originalt design.FZ skrev:Definitivt ikke, man skal ha gode nerver og pågangsmot for å få det beste ut av en LP12toriamos skrev:LP12 er vel ikke spilleren for de meste nevrotiske av oss...
Da Art Dudley testet Keel, Ekos SE og nye Trampolin i Stereophile i fjor høst var det bare lovord om Keel og Ekos SE, men Trampolin var han ikke så begeistret for. Han nevnte det samme som deg, at vektfordelingen ikke blir lik på alle 4 beina.
Jeg synes forøvrig det var merkelig at ikke Linn lagde Keel slik at vektfordelingen inkl. Ekos SE og Akiva ble lik på alle fjærene. Alle som har skrudd på en LP12 vet jo at ingen av fjærene har samme belastning. Her var det en gyllen sjanse for Linn til å rette på det. Istedet lager de en vektfordeling som er akkurat lik det gamle subchassiet. Hvor lurt var egentlig det???
Eller er det slikt?
Har forstått det slikt at spesielt en produsent av en finfin arm jobbet med en pakke der arm samt en spesialfjær skulle kompensere for vekten av armen i dette hjørnet. Sabotert av keelen? Tror denne produsenten bruker innfestning ala SME....