Linn Lp-12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Vidar P skrev:
    Det er enklere å justere overheng på en Linn-arm enn på en Naim-arm :)

Mvh Vidar P
    Alt er gæernt med den armen, Vidar. Ikke kan du justere overheng og ikke passer den i en Keel........ ;)
    Nesten alt; ikke riktig alt; den låter bedre enn en Linn-arm da. Det kan jo ha betydning for noen :)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Alt er gæernt med den armen, Vidar. Ikke kan du justere overheng og ikke passer den i en Keel........ ;)
    Nesten alt; ikke riktig alt; den låter bedre enn en Linn-arm da. Det kan jo ha betydning for noen :)

Mvh Vidar P
    [/quote]

He, he.... Kan jo ikke påstå noe annet all den tid jeg ikke har sammenlignet armene, men har du sammenlignet kombinasjonen Keel/Ekos (SE) med Cirkus/Aro?

Uansett, det hadde vært kjedelig om vi hadde samme spilleren. Hvordan skulle vi da slengt spydigheter til hverandre? Det måtte bli Naim vs. bakgårds-sveiseapparater 8)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ikke sammenliknet nei. Kun Ekos og Aro.

Dessuten har jeg lært i en annen tråd (om krav til kunnskap) at det å ha eid er evig nok til å inneha den absolutte sannhet; alle andre uttalelser er bare tøv. For det sier de der :)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Ikke sammenliknet nei. Kun Ekos og Aro.

Mvh Vidar P
    Ikke sikkert det er nirvana for deg, men Keel/Ekos er i en helt annen liga enn Cirkus/Ekos. Men du får problemer med din nye DV i en Ekos SE.....

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.778
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    ...... saa reelt hva er sjansen for at jeg faar justert en Benz Lp korrekt i en Keel/Ekos SE combo ?

Jeg tror ikke jeg gidder og kaste bort 80+ tusen paa oppgraderinger hvis jeg ikke faar justert det hele optimalt og hvis det hele er saa lite fleksibelt.

Til FZ:

Joda jeg har det du beskriver eller har hatt det du beskriver, men jeg har aldrig skrudd paa de eller skiftet noe da slike ting har blitt utf?rt av Kontrapunkt forutenom pickup skifte da.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Linn, Naim og alt annet i den "skolen" har aldri vært ment å være fleksibelt; noen ganger føles det tvert om; og det har de klart å opprettholde :)
    80k+ kjøper ikke fleksibilitet i den verdenen, iallefall ikke fleksibilitet ift produkter fra "den andre verden" det er sikkert. Men det kjøper enormt mye musikkglede. Og de ble ikke stemplet "flat earth" for ingenting ;)

Imidlertid; det er ikke noe særlig stort tap å holde seg til kompatible pu'er spør du meg; de fleste av de beste er vel på den lista? Iallefall evig nok av de :)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    Rudi skrev:
    ...... saa reelt hva er sjansen for at jeg faar justert en Benz Lp korrekt i en Keel/Ekos SE combo ?

Jeg tror ikke jeg gidder og kaste bort 80+ tusen paa oppgraderinger hvis jeg ikke faar justert det hele optimalt og hvis det hele er saa lite fleksibelt.

Til FZ:

Joda jeg har det du beskriver eller har hatt det du beskriver, men jeg har aldrig skrudd paa de eller skiftet noe da slike ting har blitt utf?rt av Kontrapunkt forutenom pickup skifte da.
    Jeg tipper en Benz LP har samme geometri og mål som min Benz Ruby2 og den er som sagt mulig å justere med riktig overheng. Men skal du bruke tagsen som følger med armen må du modde dem litt, evt. bruke tags med kortere kontakter....

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.034
    Torget vurderinger
    2
    En Linn LP 12 med serienummer 21xxx, er mine antagelser riktig, hvis jeg tipper at den er fra sånn ca. 1974-75 ?

B

break_out

Gjest
    rolfozzy skrev:
    En Linn LP 12 med serienummer 21xxx, er mine antagelser riktig, hvis jeg tipper at den er fra sånn ca. 1974-75 ?
    Jeg vil anta at du er rundt riktig årstall her. Men jeg tror mer på 1975 en 74. Dersom du ønsker eksakt så kan du sende Linn en mail på deres web sider.

Her er oppgraderingsstien til og med 2002:

1973 LP12 turntable introduced.

[ 2,000] 1974 Main bearing liner changed. Sub-chassis strengthened by addition of strap, spot welded in place. Motor control circuit changed from terminal strip to small pcb. Mains switch changed from two buttons to single with mains neon.

[23,000] 1978 Top plate modified adding two holes for 6x0.5 self tappers into wood block. <Linn claim Nirvana kit available this year>

[27,000] 1979 Lid propr removed and hinges changed to spring loading.

[32,826] 1981 February. Nirvana mechanical components. This consisted of :

• 1 new spring kit (3 springs & 6 grommets),

• 3 large locknuts, 6 small locknuts,

• 5 black chassis bolts,

• 2 motor mounting screws, domes, & nuts allowing it to be positioned with better accuracy.

• 1 motor thrust bearing kit (endcap, spring, ball bearing).

• 1 new drive belt.

• The springs changed from zinc coloured to black.

[38,794] 1982 May Valhalla crystal driven electronic power supply made standard.

[53,000] 1984 Enlarged plinth corner bracing.

[54,101] 1984 June. Sub-chassis strengthening bar epoxy glued instead of spot welded.

[60,383] 1985 August. Cap head screws on bearing housing.

[61,090] 1985 September. Diode modification to Valhalla.

[n/a] 1985 December. Strengthening blocks on corners of plinth.

1986 Suspension springs improved.

[n/a] 1986 May. New clear lid.

[69,161] 1987 March New Formica and MDF armboard.

[n/a] 1987 March New bearing housing.

[69,591] 1987 April New springs.

[70,000] 1987 Bearing improved with better lining material and tighter tolerances. Change to black oil. Suspension springs ground to improved tolerance. Arm board composition improved.

[79,160] New MDF armboard, laminated top and bottom.

[79,700] 1989 Motor thrust pad changed. Valhalla surge guard modification. PCB mains lead (UK).

[81,000] 1989 Harder suspension grommets fitted.

[n/a] 1990 Lingo power supply available as add-on.

[87,047] 1991 Valhalla with 45.

[87,047] motor thrust pad cap added to Lingo models.

[87,206] motor thrust pad cap added to Valhalla models.

[87,672] Introduction of LP12 Basik, Trampolin available.

[87,672] Solid base board replaces hardboard.

[88,950] 1992 Improved top plate fixing.

[90,582] 1993 Cirkus upgrade fitted as standard.

[n/a] 2002 Adikt moving magnet cartridge introduced. Maple plinth introduced adding to existing black, cherry, walnut, rosenut and afromasa options.

Ref: http://www.n.mackie.btinternet.co.uk/linn/tlp12faq.html

B

break_out

Gjest
    Fra innlegg over:

"[87,047] 1991 Valhalla with 45." Viste ikke og har heller ikke sett dette Valhalla kortet med 45 hastighet??

Noen som har opplevd dette, og er det standard Valhalla utenom?

B

break_out

Gjest
    Vidar P skrev:
    Det fins visstnok en mekanisk adapter av noe slag.
    Dersom det er den adaptersaken det gjelder så blir teksten litt villedende, det burde vært "Valhalla with 45 adapter." og ikke "Valhalla with 45."

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    Vidar P skrev:
    Det fins visstnok en mekanisk adapter av noe slag.
    Dersom det er den adaptersaken det gjelder så blir teksten litt villedende, det burde vært "Valhalla with 45 adapter." og ikke "Valhalla with 45."
    Det har aldri vært noen annen Linn-strømforsyning enn Lingo med 45 RPM. Adapteren er en sak som tres utenpå pulley'en til motoren.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    rolfozzy skrev:
    Den er fra 1977-78.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    Jeg vil anta at du er rundt riktig årstall her. Men jeg tror mer på 1975 en 74. Dersom du ønsker eksakt så kan du sende Linn en mail på deres web sider.

Her er oppgraderingsstien til og med 2002:

1973 LP12 turntable introduced.

[ 2,000] 1974 Main bearing liner changed. Sub-chassis strengthened by addition of strap, spot welded in place. Motor control circuit changed from terminal strip to small pcb. Mains switch changed from two buttons to single with mains neon.

[23,000] 1978 Top plate modified adding two holes for 6x0.5 self tappers into wood block. <Linn claim Nirvana kit available this year>

[27,000] 1979 Lid propr removed and hinges changed to spring loading.

[32,826] 1981 February. Nirvana mechanical components. This consisted of :

• 1 new spring kit (3 springs & 6 grommets),

• 3 large locknuts, 6 small locknuts,

• 5 black chassis bolts,

• 2 motor mounting screws, domes, & nuts allowing it to be positioned with better accuracy.

• 1 motor thrust bearing kit (endcap, spring, ball bearing).

• 1 new drive belt.

• The springs changed from zinc coloured to black.

[38,794] 1982 May Valhalla crystal driven electronic power supply made standard.

[53,000] 1984 Enlarged plinth corner bracing.

[54,101] 1984 June. Sub-chassis strengthening bar epoxy glued instead of spot welded.

[60,383] 1985 August. Cap head screws on bearing housing.

[61,090] 1985 September. Diode modification to Valhalla.

[n/a] 1985 December. Strengthening blocks on corners of plinth.

1986 Suspension springs improved.

[n/a] 1986 May. New clear lid.

[69,161] 1987 March New Formica and MDF armboard.

[n/a] 1987 March New bearing housing.

[69,591] 1987 April New springs.

[70,000] 1987 Bearing improved with better lining material and tighter tolerances. Change to black oil. Suspension springs ground to improved tolerance. Arm board composition improved.

[79,160] New MDF armboard, laminated top and bottom.

[79,700] 1989 Motor thrust pad changed. Valhalla surge guard modification. PCB mains lead (UK).

[81,000] 1989 Harder suspension grommets fitted.

[n/a] 1990 Lingo power supply available as add-on.

[87,047] 1991 Valhalla with 45.

[87,047] motor thrust pad cap added to Lingo models.

[87,206] motor thrust pad cap added to Valhalla models.

[87,672] Introduction of LP12 Basik, Trampolin available.

[87,672] Solid base board replaces hardboard.

[88,950] 1992 Improved top plate fixing.

[90,582] 1993 Cirkus upgrade fitted as standard.

[n/a] 2002 Adikt moving magnet cartridge introduced. Maple plinth introduced adding to existing black, cherry, walnut, rosenut and afromasa options.

Ref: http://www.n.mackie.btinternet.co.uk/linn/tlp12faq.html
    Ser en del feil i den lista her, den er nok ikke helt til å stole på......

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    441
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    rolfozzy skrev:
    Den er fra 1977-78.
    Har den godeste FZ en mer detaljert liste over serienummer?
    Nei, men min første LP12 hadde serienummer 221xx og var produsert i 1978.

Når det gjelder listene til Linn er de ikke helt nøyaktige, og det har de vel også skrevet, at det er snakk om omtrentlige serienumre. Jeg har ihvertfall sett at de bommer en del på virkeligheten. Skjønner ikke hvorfor Ivor ikke spør meg ;)

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Hei.
    Vurderer å kjøpe en Linn akito arm, som jeg skal bruke på en
    clearaudio champ 1 spiller. Idag står det en rb300 arm på den.
    Vil dette reint praktisk/teknisk la seg gjennomføre ?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    leon skrev:
    Hei.
    Nei. Forskjellig kutt. Du må ha ny armbase med Linn-kutt, dersom Clearaudio leverer slikt. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du vil bytte RB300 til en Akito. Akito2 er et hakk bedre enn RB300, men ikke noe å betale veldig mye imellom for, Akito er ikke egentlig bedre.

Mvh Vidar P

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Vidar P skrev:
    leon skrev:
    Hei.
    Nei. Forskjellig kutt. Du må ha ny armbase med Linn-kutt, dersom Clearaudio leverer slikt. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du vil bytte RB300 til en Akito. Akito2 er et hakk bedre enn RB300, men ikke noe å betale veldig mye imellom for, Akito er ikke egentlig bedre.

Mvh Vidar P
    Okei, det var jo greit og vite :)
    Trenger en oppgradering/ny arm, tips ?
    Vinyl er min hovedskilde og min siste innvestering Nac112x og Nap150x
    kommer hjem i min stue i slutten av juli, det blir spennende. Mine første Naim
    produkter :)
    Dette er vel litt på siden av hva dette forumet handler om, håper det går greit.
    Takker for tips Vidar.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Siden du har forvillet deg inn på en LP12-tråd, så kan du jo ta det som et skjebnetegn når du allikevel skal oppgradere vinyl. DET er en real oppgradering det :)

Mvh Vidar P

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Vidar P skrev:
    Siden du har forvillet deg inn på en LP12-tråd, så kan du jo ta det som et skjebnetegn når du allikevel skal oppgradere vinyl. DET er en real oppgradering det :)

Mvh Vidar P
    Mann skal ikke undervurdere skjebnen :)
    På sikt skulle vel det være overkommelig og kjøpe LP 12 spiller, hvilken arm alternativer ser du for deg på en LP12 ? Aro Naim, Ekos se(denne blir for dyr.. andre ?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    leon skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    På sikt skulle vel det være overkommelig og kjøpe LP 12 spiller, hvilken arm alternativer ser du for deg på en LP12 ? Aro Naim, Ekos se(denne blir for dyr.. andre ?
    På en LP12 Lingo vil du få en geip som en gullfisk ved foringstid selv med RB300. Armvalg er sekundært til drivverk på slike spillere; men siden du først spør så er Naim Aro den beste arma jeg har hørt, vel å merke med mine preferanser. Jeg må erkjenne at Ekos 2 (som jeg har eid) er på mange måter like god, men jeg foretrekker Aro for dens lettflytende og engasjerende musikalitet. Har ikke hørt Ekos SE; som sikkert også er svært god; antakelig en av de beste tonearmene på markedet. Linn er ingen hvem-som-helst når det gjelder å være på topp med å lage de beste musikk-gjengivere.

Mvh Vidar P

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.778
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    break_out skrev:
    Rudi skrev:
    Spiller som skal "hugges", mange gode deler her gitt ;D
    Har du kjøpt denne spilleren Rudi?

Har du en Lingo 2 til overs?

Er en av spillerne mine dette, men jeg liker ikke det sorte plinthet, så til uka skal spillerne mine til Kontrapunkt for omrokkering av plinth og deler.
    Keel og Ekos skal inn i det lysebrune plinthet og nesten allt fra 2007 modellen skal inn i et amfrosia plinth....... kanskje, har ikke bestemt meg helt hvordan jeg skal ha de enda.
    Har et amfrosia plinth med alle forsterkningene liggende som er helt som nytt og det bare jeg bruke på en av spillerne.
    Linn LP12 skal etter min smak ha "riller" i plinthet ;)
    Har bare en sølv og en sort Lingo2 og de skal jeg vel i teorien bruke selv....... får jo ikke brukt begge samtidig riktignok.... men alikevel.

B

break_out

Gjest
    Rudi skrev:
    break_out skrev:
    Rudi skrev:
    Spiller som skal "hugges", mange gode deler her gitt ;D
    Har du kjøpt denne spilleren Rudi?

Har du en Lingo 2 til overs?
    Er en av spillerne mine dette, men jeg liker ikke det sorte plinthet, så til uka skal spillerne mine til Kontrapunkt for omrokkering av plinth og deler.
    Keel og Ekos skal inn i det lysebrune plinthet og nesten allt fra 2007 modellen skal inn i et amfrosia plinth....... kanskje, har ikke bestemt meg helt hvordan jeg skal ha de enda.
    Har et amfrosia plinth med alle forsterkningene liggende som er helt som nytt og det bare jeg bruke på en av spillerne.
    Linn LP12 skal etter min smak ha "riller" i plinthet ;)
    Har bare en sølv og en sort Lingo2 og de skal jeg vel i teorien bruke selv....... får jo ikke brukt begge samtidig riktignok.... men alikevel.
    Er enig i forhold til plint, amfrosia med riller er og blir den peneste originale plinten. Har selv en svart som skal være "best" lydmessig men ikke så mye personlighet.

Vurderer faktisk en ikke original sak som fra denne selgeren, han lager mange fine plinter:

http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?anlgtabl&1215454759

Du får sende meg en PM om du vurderer salg av en Lingo 2, kan egentlig gå for både svart og sølv siden jeg allerede har en god mix av av andre komponenter.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Svart er fremtidens hifikulør. Og Lingo 2 er den endelige psu for LP12 :)

Mvh Vidar P

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.778
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Ikke vis frem slike ting til meg takk ............... har en meget lav terskel for "må ha".

Fra spøk til Halvor....... hadde vært bærre lekkert med et plinth i YEW med en haug med klarlakk utenpå....... DET kunne blitt fint det..... hmmm nå kommer jeg til og ligge og tenke på det i hele natt. :eek:

B

break_out

Gjest
    Går selv i de tanker om å toppe med en plint i eksotisk materiale (og magiske evner ;).

Lingo 2 er kun et tidsspørsmål ;D

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Vidar P skrev:
    leon skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    På en LP12 Lingo vil du få en geip som en gullfisk ved foringstid selv med RB300. Armvalg er sekundært til drivverk på slike spillere; men siden du først spør så er Naim Aro den beste arma jeg har hørt, vel å merke med mine preferanser. Jeg må erkjenne at Ekos 2 (som jeg har eid) er på mange måter like god, men jeg foretrekker Aro for dens lettflytende og engasjerende musikalitet. Har ikke hørt Ekos SE; som sikkert også er svært god; antakelig en av de beste tonearmene på markedet. Linn er ingen hvem-som-helst når det gjelder å være på topp med å lage de beste musikk-gjengivere.

Mvh Vidar P
    Takker for tilbakemelding.
    Her er det bare og begynne å spare, igjen.. :)
    Å få tak i en aro arm brukt er vel ikke akkurat noen enkel sak ?

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    leon skrev:
    Vidar P skrev:
    leon skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P

Mvh Vidar P
    Ikke så veldig vanskelig: http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?anlgtnrm&1216249473

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    toriamos skrev:
    leon skrev:
    Vidar P skrev:
    leon skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P

Mvh Vidar P
    Ikke så veldig vanskelig: http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?anlgtnrm&1216249473
    [/quote

Oj! ... takker.

Luvaton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har i dag avtalt kjøp av LP12 ;D Har nå lest meg gjennom denne tråden og fått masse nyttig informasjon, takk til dere alle.

Er for tiden på et begrenset hifi budsjett og trenger en arm til min nye anskaffelse. Ble fortalt at rb300 var et godt alternativ i denne klassen, hva annet kan anbefales? Tror ikke jeg kan avse mer enn et par tre frognertiere (gjerne mindre) og kjøper gjerne brukt.

Etter hva jeg kan forstå så var vel heller ikke min DL103 noe som passer på armer til LP12. Har en helt ny Grado Platinum Reference liggende, kanskje denne fungerer bedre?

Alle råd, vink og tips som kan hjelpe meg på veien mottas med stor takk.

Mvh
    Luvaton

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Luvaton skrev:
    Har i dag avtalt kjøp av LP12 ;D Har nå lest meg gjennom denne tråden og fått masse nyttig informasjon, takk til dere alle.

Er for tiden på et begrenset hifi budsjett og trenger en arm til min nye anskaffelse. Ble fortalt at rb300 var et godt alternativ i denne klassen, hva annet kan anbefales? Tror ikke jeg kan avse mer enn et par tre frognertiere (gjerne mindre) og kjøper gjerne brukt.

Etter hva jeg kan forstå så var vel heller ikke min DL103 noe som passer på armer til LP12. Har en helt ny Grado Platinum Reference liggende, kanskje denne fungerer bedre?

Alle råd, vink og tips som kan hjelpe meg på veien mottas med stor takk.

Mvh
    Luvaton
    For omtrent 3000 så får du en brukt Ittok LVII på ebay, med litt flaks i alle fall. Solgte nettopp min (fordi jeg kjøpte ARO) og fikk 3500,-
    http://cgi.ebay.co.uk/LINN-ITTOK-LV...ryZ48648QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Luvaton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker for tips.
    Er der andre armer i denne klassen som kan anbefales eller er dette det beste som jeg bør satse på? Vil jeg merke stor forskjell på denne og og f.eks rb300/700?
    Er nok litt grønn på dette med armer da jeg frem til nå har spilt mitt svarte gull på en SL1210.

mvh
    Luvaton

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Luvaton skrev:
    Takker for tips.
    Er der andre armer i denne klassen som kan anbefales eller er dette det beste som jeg bør satse på? Vil jeg merke stor forskjell på denne og og f.eks rb300/700?
    Er nok litt grønn på dette med armer da jeg frem til nå har spilt mitt svarte gull på en SL1210.

mvh
    Luvaton
    Her vil nok andre gi deg bedre svar enn jeg. Har kun hørt RB300 på en Planar 3 - gikk fraktisk rett opp fra Rega Planar 3 til LP12 med Ittok LVII. En helt klar forbedring. En annen klasse, rett og slett. Men hvordan RB300 gjør seg i en LP12 kontra Ittok LVII, aner jeg ikke. Holder nok en knapp eller to på Ittoken.

B

break_out

Gjest
    Luvaton skrev:
    Takker for tips.

mvh
    Luvaton
    Først må en gratulere med ny spiller og at du valgte Linn LP12 :).

Jeg har hatt både Rega 250 OriginLive modifisert og så en Ittok II arm. Ittok’en var klart bedre, men der var jeg heldig med kjøpet. Det kan nemlig være litt gambling å kjøpe en så gammel arm. Dette da en kan forvente flere eiere samt x-antall PU bytter som resulterer i en tik-tok arm med dertil ødelagte lager.
    Så dersom du ikke er sikker på at Ittoken er i god stand så hadde jeg heller gått for en Rega av lavbudsjett armer. Men så er det jo denne nye billigere versjonen av LP12’en som leveres med en Project arm (var det ikke det mon tro…). Du kan jo høre med Kontrapunkt om de selger denne løst og om denne kan være en prisgunstig kandidat.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn