Da er det vel disse slakke jeg gjentatte ganger har vært uheldig å fått tilsendt. Kanskje noe Linn har valgt å fortsette å selge for å tømme varelageret, selv etter klager. Jeg har tatt opp dette problemet med Kontrapunkt opptil flere ganger, men vet ikke om de brydde seg om å formidle dette videre til Linn.Jeg har en gang opplevd å få levert hengsler med for svak fjær. Sendte en email til Linn og fikk et nytt par i posten noen dager senere. De fungerte bra i rundt 15 år. Kjøpte nye for 5-6 år siden og de fungerer fremdeles som de skal.
Godt å få bekreftet at det ikke bare er meg som er vanskelig og farer med tull. Tror jeg har nevnt dette i denne tråden tidligere også, men opplevde vel da at jeg var ganske alene om kritikken.Har også dette "problemet" med mitt støvlokk. Byttet én gang, men det nye var heller ikke så stive som de burde vært.
Har benyttet de samme hengsler på min modifiserte TD-150, som har noe mindre støvlokk, og der fungerer det utmerket.
Nei, hengslene koster ikke all verden, men det er irriterende å ikke kunne stole på at lokket holdes oppe om man er uoppmerksom et øyeblikk. Legge inn klage har jeg gjort opptil flere ganger, men det har ikke ført til noen forbedring på de jeg har prøvd å bytte til. At du synes å være såre fornøyd med hengslene er jo greit nok, men du behøver ikke bagatellisere andres frustrasjon over disse.To hengsler fra Linn koster vel omtrent det samme som 3 halvlitere på Aker brygge. Burde være overkommelig om de holder noen år. Holder de ikke lokket oppe er det bare å legge inn en klage.
Mjomen, er ikkje nesten kva som helst anna enn LP12 meir Ive? Rega, td? Dette er jo litt som å gje Ive ein “take” på e-Type.If Jony Ive made record players...
The designer has taken the legendary Linn Sondek and given it his own spinwww.ft.com
Ikke helt rimelig heller den jubileumsmodellen.If Jony Ive made record players...
The designer has taken the legendary Linn Sondek and given it his own spinwww.ft.com
Hercules er jo et alternativ. Origin Live har vel også en oppgradering.Jeg har lest litt rundt om kring på nettet og funnet en mer moderne variant fra Valhalla electronics, type Minos.
Noen som har erfaringer med denne eller andre rimelige løsninger?
Pro Ject Speed Box. Den kom i flere ulike variasjoner men det er ikke ut som den er tilgjenglig fra Pro Ject:Ekstern AC/AC-omvandler, er det ikke Pro-Ject som lager en slik og som er poppis til LP 12s nære slektninger Thorens TD 150 og TD160 med derivater?