Nei, ikke prøvd ennå men du har sikkert et poeng. Monterte ny tonearmkabel og ny strømkabel i går kveld etter å ha byttet fjærer og pakninger. Så nærmer seg slutten nå. Mulig det blir overkill med slike dempere da, men i så fall er man iallefall helgardert. Jeg får prøve med de små medfølgende føttene mens jeg venter på at de demperne kommer i posten kanskje. Hylla er montert på bærevegg ja, veggen mot en av naboeneMed spiller på veggmontert hylle på en bærevegg bør du ikke trenge noe annet enn gummiknottene som følger med spilleren. Har du prøvd?
Ja, du kan så si...men de har jo lagd den Trampoline bunnplata selv, som har føtter som etter hva jeg kan se minner litt om samme prinsipp som de fra Isoacoustics integrert. Jeg prøvde den forresten på mitt vanlige gulvstående møbel før jeg begynte oppussingen og jeg kunne knapt gå på gulvet foran uten at ting hoppet. Det var i grunn litt det samme med en Thorens TD320 som jeg hadde som hovedspiller for mange år siden før det ble noe feil med elektronikken i den, slik at den havnet i boden der den ligger fremdeles...jaja, man får prøve seg litt fram og lære og feile litt samtidig som man lytter og tar til seg erfaringene til erfarne fjellfolk her inneEg høyrer på ekspertisen her inne, men ville tenkt at LP12-type spelarar i utgangspunktet har demping, og at det å avdempa heile spelaren i tillegg ikkje nødvendigvis er optimalt/betre?
Jeg har klart å temme gulvtramp med sorbotanføtter på min Thorens TD 125, men avfjæret masse på den er over det doble av det en LP12 har, så jeg vet rett og slett ikke om det hadde funket på en, eller en TD 160 (jeg hadde en med originalføtter hjemme og måtte liste meg over gulvet) eller 150 som begge er enda lettere. På vegghylle eller stabilt gulv hadde jeg brukt originalføttene. Estetikk...Eg høyrer på ekspertisen her inne, men ville tenkt at LP12-type spelarar i utgangspunktet hajeg brukt orr demping, og at det å avdempa heile spelaren i tillegg ikkje nødvendigvis er optimalt/betre?
Ja, finnes jo mange ulike løsninger - har jo bl.a de der skumputene til Sonic Design og...Min LP12 m/Trampolin 2 fungerte fint på lett «rack» og tregulv. TD150’n med harde ben - ikke like bra. Har derfor nye ben på gang til den.
Det kan jeg være enig i Jaja, nå blir det uansett Isoacoustics Oreo Bronze her, så får jeg se hvordan det går...^ Estetisk - helt på jordet
Ja, tross alt er det jo musikken som egentlig er formåletKos deg med musikken!
Nais, ser endel nyere ut enn min den der ja...bl.a ikke like kraftig skråstilling mot bunnen av plinthet og blankt lokk som jeg antar kom senere enn min som opprinnelig hadde brunt lokk...sikkert flott den Naim arma...de lager jo flotte saker de har jeg skjøntDen ble flott den der.
Jeg har en LP12 i skapet som tidligere eier har montert min gamle Naim Aro arm på. Den går inn i et fremtidig oppsett når vi får kjøpt hus.
Tror den er fra 80-90 tallet.
Vis vedlegget 1032743
Høres knallfint utJa, brukte den på en Phonosophie P3 i fem år.
LP12 får selskap av Phonosophie Biamp aktiv integrert og Naim SL2 høyttalere
Nei nå må du gi deg!Ja, tross alt er det jo musikken som egentlig er formålet
Lekkert! LP12 er fine spillere. Klarer ikke å kvitte meg med min, selv om den ikke har stått på benken på et år…Da er oppussingen av min gamle tidlig 80-talls Linn LP12 ferdig. Satte tilbake de originale beina inntil videre siden jeg som tidligere nevnt kom over et demobrukt veggmøbel nedsatt med 30% hos Hifiklubben. Uansett har jeg et sett IsoAcoustics Oreo Bronze i bestilling på Soundgardens 15% tilbudskampanje. Det jeg altså har byttet er: olje i lageret (original Linn), fjærer og pakninger i underchassiset (ny originalt Linn), strømkabel (ny Supra LoRad 2.5), tonearmkabel (brukt Linn T-Kable 1.2m), hengsler (ny original Linn), lokk (brukt originalt Linn), pickup-kabler (ny original Linn), pickup (ny Sumiko Bluepoint No. 3, Low output), drivreim (ny uoriginal fra et engelsk firma på eBay) og platematte (ny Origin Live). I tillegg har jeg pusset og beisoljet treverket med Liberon 000 stålull og Liberon clear-matte beisolje. Gjenstår å få finjustert fjærer og pickup da.
Vis vedlegget 1032698 Vis vedlegget 1032699 Vis vedlegget 1032700 Vis vedlegget 1032701 Vis vedlegget 1032702
Kva arm er dette, @Jonas_H?Klarer ikke å kvitte meg med min, selv om den ikke har stått på benken på et år
Det er Infinity Black Widow, effektiv masse 4G Spiser kanskje ikke alt av pickuper, men parret med riktig, spiller det nydelig.Kva arm er dette, @Jonas_H?
Oj, lekker arm...utrolig slankt og elegant armrørDet er Infinity Black Widow, effektiv masse 4G Spiser kanskje ikke alt av pickuper, men parret med riktig, spiller det nydelig.
Også synes jeg den tar seg meget bra ut.
Vis vedlegget 1033144
Ja det er noe spesielt med modulariteten i det at så mye kan byttes ut bl.a uten lodding. Tilrettelagt for hjemmemekking rett og slettLekkert! LP12 er fine spillere. Klarer ikke å kvitte meg med min, selv om den ikke har stått på benken på et år…
Vis vedlegget 1033142
Lekkert.Det er Infinity Black Widow, effektiv masse 4G Spiser kanskje ikke alt av pickuper, men parret med riktig, spiller det nydelig.
Også synes jeg den tar seg meget bra ut.
Vis vedlegget 1033144
Nei, det er standardverdjonen. Funker veldig bra det. En del som har brukt BW med litt stivere PU også, med ekstra vekt på headshell. Skal etter sigende fungere bra, men aldri testet selv. Kanskje på tide å teste noen av MC PU’mine på den?Lekkert.
Er det high compliance-versjonen av Aida II du bruker i denne lette armen?
Det er ikkje sikert det går så godt.Nei, det er standardverdjonen. Funker veldig bra det. En del som har brukt BW med litt stivere PU også, med ekstra vekt på headshell. Skal etter sigende fungere bra, men aldri testet selv. Kanskje på tide å teste noen av MC PU’mine på den?
Hmmm...det hørtes lurt ut, litt usikker på hva du mener egentlig, har du link til et bilde av det du sikter til?Jeg har brukt slike små «dunkeputer» i munlolast klistret til lokket i stedet for å ha dem eller filtputer på selve spilleren.
Aaha, skjønner...ser ut som en veldig mye bedre og ikke minst penere løsning ja...slike må være mulig å finne. Takk for godt tipsMøbelskåner? Clas Ohlson har en hylle med alt mulig slikt. Denne har beskyttet vegg og vindusomramming mot overskapdøren (til venstre) på kjøkkenet her siden 2007.
Vis vedlegget 1034266
Til platespillerlokket har jeg brukt skalpell på dem for at det skal se bra ut. Jeg er veldig glad i se bra ut.
Se der! Stikker innom Clas til uka og kjøper en pakke slike...Møbelskåner? Clas Ohlson har en hylle med alt mulig slikt. Denne har beskyttet vegg og vindusomramming mot overskapdøren (til venstre) på kjøkkenet her siden 2007.
Vis vedlegget 1034266
Til platespillerlokket har jeg brukt skalpell på dem for at det skal se bra ut. Jeg er veldig glad i se bra ut.