nilsen64
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 17.06.2007
- Antall liker
- 89
Sikker på at du ikke glemte et par nuller i teksten, Bach?Men så er det jo også de som er villig til å pantsette huset og selge bestemoren sin for 5-serie-utstyr.
Gjorde nok det...C. Alshus skrev:Sikker på at du ikke glemte et par nuller i teksten, Bach?Men så er det jo også de som er villig til å pantsette huset og selge bestemoren sin for 5-serie-utstyr.
C. Alshus skrev:Sikker på at du ikke glemte et par nuller i teksten, Bach?Men så er det jo også de som er villig til å pantsette huset og selge bestemoren sin for 5-serie-utstyr.
Siste måneden har jeg kost meg med CDS2->Nait2->SBL. På normale lyttenivåer er det egentlig ikke noe som "mangler". Man blir vel vant til en viss lyd. Og slik vil jeg gjerne ha det til godt over nyttår. (Hører du Magnus?)
liger 52 snart ut for slag ?
har vert i tyskland og besøkt venner og familien. tok sjansen å høre en hdx og xps med powerline...og superline med hicap...
men hovedartig kjøpte mye nyt musikk....
balthar skrev:har vert i tyskland og besøkt venner og familien. tok sjansen å høre en hdx og xps med powerline...og superline med hicap...
C. Alshus skrev:Og slik vil jeg gjerne ha det til godt over nyttår. (Hører du Magnus?)
Vanskelig å si, lydmessig virker de som nærmest motpoler. Der én smelter alt sammen til en helhet, dekonstruerer den andre musikken før den fletter den sammen igjen. Blir vel rett og slett subjektivt. For meg er i alle fall Naim-presentasjonen en mye mer engasjerende opplevelse, men (og jeg har minimal erfaring med Naim) jeg kan tenke meg at det kanskje er en "aquired taste" som vokser på en. Mulig jeg er på bærtur, men det er førsteinntrykket i alle fall.smog skrev:Forstår jeg det slik at Nait 5i spiller på høyde/ bedre en Cyrus settet?
Ser ut som et spennende produkt; man kan lure på hvor den er tenkt i "hierarkiet"; gitt Naim's kildeorientering så kan man kanskje tenke at dette er en forsterker for CD5x eller nyere ekvivalent, noe som gjør en demo med 122x/150x svært interessant.Svein skrev:Naim XS: http://www.naim-audio.com/products/naitxs.html
Aktiv preamp og kan oppgraderes/brukes som den utgåtte Nait5 og Supernait virker det som. Ser fram til å lese de første rapportene.
Enig, Naim er eksperter på å levere produkter etter pris/ytelse. Synes det er litt rart Naim lanserer enda en forsterker når de allerede har et utvalg som er ganske så omfattende.Vidar P skrev:Det skulle forresten ikke forbause meg om sistnevnte låt vel så bra; til dags dato har vel Naim aldri såvidt meg kjent levert et produkt som har spilt bedre enn et dyrere produkt i deres portefølje? Herunder SuperNait vs 202/200?
Mvh Vidar P
En liten kommentar jeg glemte i forrige innlegg. Svein har ved flere anledninger kommentert ytelse ved bruk av psu til både cdp og preamp. og jeg er nok enig i det han sier. Det er ikke alltid at psu er til det bedre.Enig, Naim er eksperter på å levere produkter etter pris/ytelse.
Svein skrev:Har slått til på en Nait2 igjen. Solgte forrige til Alshus og har angret opptil flere ganger
Den er nyoverhalt og CB som den på bildet under:
De fyller jo et hull i sortimentet med denne. For de som skal ha en integrert er avstanden i pris mellom 5i og Supernait ganske stor, og konkurrenter som Linn, Arcam og Leema har integrerte i den prisklassen. Dessuten er det en svakhet ved 5i at den bare har fire innganger og mangler power for phonotrinn.Svein skrev:Enig, Naim er eksperter på å levere produkter etter pris/ytelse. Synes det er litt rart Naim lanserer enda en forsterker når de allerede har et utvalg som er ganske så omfattende.
Nå har jeg 112x/150 som er rimelig lik 122/150, kan ikke forstå hvorfor dette sette ikkeBach_Man skrev:De fyller jo et hull i sortimentet med denne. For de som skal ha en integrert er avstanden i pris mellom 5i og Supernait ganske stor, og konkurrenter som Linn, Arcam og Leema har integrerte i den prisklassen. Dessuten er det en svakhet ved 5i at den bare har fire innganger og mangler power for phonotrinn.Svein skrev:Enig, Naim er eksperter på å levere produkter etter pris/ytelse. Synes det er litt rart Naim lanserer enda en forsterker når de allerede har et utvalg som er ganske så omfattende.
Enkelte mener jo at 122/150 blir droppet. Virker ikke som om det settet er er så høyt elsket.
Her er Nait 5i for sammenligning:Svein skrev:Enig, Naim er eksperter på å levere produkter etter pris/ytelse. Synes det er litt rart Naim lanserer enda en forsterker når de allerede har et utvalg som er ganske så omfattende.Vidar P skrev:Det skulle forresten ikke forbause meg om sistnevnte låt vel så bra; til dags dato har vel Naim aldri såvidt meg kjent levert et produkt som har spilt bedre enn et dyrere produkt i deres portefølje? Herunder SuperNait vs 202/200?
Mvh Vidar P
Bilde uten topplokk fra Naim-USA.
Takk, krisetider eller ikke krisetiderjoaquin skrev:gratulerer!
ikke det dummeste du kan bruke pengene på i disse finanskrisetider.
Nait5 er en forfinet forsterker, tipper at XS ikke er noe mer forfinet enn den.Liotheles skrev:Tror xs bare er en litt forfinet utgave av gamle gode Nait5 jeg og koser meg derfor videre med den. Selvfølgelig parret med en FC som gir den litt kropp og volum
Er ganske sikker på at dette låter betydelig bedre enn en 5i, men har ikke sammenlignet da. Noen som har?
Godt å høre SveinSvein skrev:Ville valgt en Nait5 med eller uten FC fremfor 5i hver gang. Mer laidback enn 5i, men atskillig mer fyldig lyd og ikke mindre engasjerende over tid. Litt undervurdert forsterker imo.
jeez.....på den annen side passer de utmerket i nesa, og det er heller sikkert ikke så lurtBach_Man skrev:Høyttalerpluggen til Naim er laget så den ikke skal kunne puttes inn i stikkontakter. Men de som prøver på det er jo allerede hjernedød.