Vidar P
Æresmedlem
Tape monitor er fixed. Som vanlig. Du må ha volumkontroll på hodetelefonforsterker. Et ikke uvanlig funn heldigvis.
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Enig der, rackene er bare nydelige. Høyttalere skal også være en form for firkantet synes jeg, viste et bilde av et sett B&W 800 sign som står på bruktmarkedet til ei venninne som er ganske "fiks" vedr design, hun synes de var grusomme!nilsen64 skrev:herhifiguru skrev:Men når det kommer til form-følger-funksjon har ikke Naim tatt noen snarveier..... ;D
og der
naims rack! der ingenting er overlatt til tilfeldihetene.
Ingen forskjeller ellers?C. Alshus skrev:Flash 2 går for å ha bedre driftsikkerhet.
Jeg har en defekt Flash1 i skuffen.
Du har god smak i lommelykter! Holder meg med litt mindre sultne Surefire A2 og L1 selv.C. Alshus skrev:Angående batterispising. Jeg har en lommelykt, Surefire M6, som spiser seks stk Lithium LR123 batterier i timen. Slå den
TakkC. Alshus skrev:R-com tar vel over for den gamle NAC-52 fjernkontrollen, som hadde samme form som Narcom.
Etter det jeg har forstått så kan ikke Narcom styre alt slik Flash kan. For eksempel spole fremover.
Prisen i SEK så jo vettug ut jmf UK pris. Deilig med en ny no-nonsense, high performance Nait.Hagto skrev:Liten annonse med litt data på den nye Nait XS, og pris i Sverige:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=71893
Nå vet ikke jeg hvilken Nait du har, men hadde Nait 5i på besøk og den har grøtete bass - i mine ører, når den var hos meg, på mitt anlegg...Fidelio skrev:Vil bare klart og utvetydig trekke tilbake dette med at Nait'en har grøtete bass, virker som jeg forhastet meg vesentlig i min beskrivelse av boksen. Nå høres Ovation-gitarer jaggu meg ut som Ovation-gitarer også.
Jeg synes minstebror Naim gjør en god jobb med det meste; noe av det beste med den er denne allsidigheten, den leverer all musikk meget bra. "Involverende presentasjon" er vel en klisjé ift Naim men det er jammen noe i det. For øvrig svinger det noe mer med platespiller som kilde enn med lydkortet.
På forhånd var jeg litt nervøs for at den ikke skulle være kraftig nok for 'talerne mine, men det var helt helt ubegrunnet.
Den XS-boksen ser veldig fin ut, fikk tilbud om å vente to uker og kjøpe den isteden for 5i'n, men brukte gryna på en bunke plater isteden. Tenk å bygge opp en vinylsamling i 2008, helt noldus egentlig hehe.
Det stemmer Steinar.Steinar O skrev:Emotikon lånte min tidligere Nait5i etpar døgn.
Han må selvfølgelig svare for seg sjøl, men han beskrev spesielt bassen som veldig god. Kontroll, artikulert om jeg husker rett. Tror jeg vet hva slags bass han liker
Dette var med Marten Miles III og kanskje feil kilde, for han hørte hardhet på stemmer?
CD5/ Nait5i/ Spendor S6e var også usedvanlig klar og levende i bassen.
Kan ikke gjøre alle til lags
Hvis bassen i Krix'ene ellers fungerte bra med andre apparater i ditt rom, og det ikke er CD5i (hvordan klarte du å skille lyden fra CD5i ut fra Nait 5i forresten?) som er årsaken til det du opplevde, så er det vel nokså sannsynlig at de ikke har en god synergi med Naim. Man kan ikke skylde på et apparat isolert sett; det er systemet man hører på.toriamos skrev:Naim CD5i - Naim Nait5i - Krix Equinox. Kabler fra Linn.
Hos meg ble det noe rotete nedover ja. Spesielt med musikk med mye informasjon i bassområdet. Vanskelig å følge de enkelte instrumenter. Noe nåværende oppsett klarer med bravour.
Beklager.
Har ikke påstått at jeg er i stand til å skille lyden av CD5i fra Nait5i - går dette an? Hvordan høres en cd-spiller ut, uten forsterker? Med en annen forsterker enn Nait5i (husker i farten ikke hvilken) opplevdes ikke bassområdet rotete.Vidar P skrev:Hvis bassen i Krix'ene ellers fungerte bra med andre apparater i ditt rom, og det ikke er CD5i (hvordan klarte du å skille lyden fra CD5i ut fra Nait 5i forresten?) som hva som er årsaken til det du opplevde, så er det vel nokså sannsynlig at de ikke har en god synergi med Naim. Man kan ikke skylde på et apparat isolert sett; det er systemet man hører på.toriamos skrev:Naim CD5i - Naim Nait5i - Krix Equinox. Kabler fra Linn.
Hos meg ble det noe rotete nedover ja. Spesielt med musikk med mye informasjon i bassområdet. Vanskelig å følge de enkelte instrumenter. Noe nåværende oppsett klarer med bravour.
Beklager.
Alle hifiapparater på kloden har mer og mindre optimale partnere. Det er ikke noe unikt for Naim, langt derifra.
Mvh Vidar P
Kom på da scalars tok med sin Denon platespiller på besøk. Vi satte den på gulvet oppå veggtilvegg teppet. Skuffelse, O skuffelse.Fidelio skrev:Det er ofte små ting som avgjør; jeg satt nettopp platespilleren på en MDF-plate med en skumgummimatte under bare for å prøve, og bassen gikk fra å være stram og fast til mer udefinerbar og ullen. Merkelig det skulle ha så mye å si.
Kanhende Krix og Nait'en er en dårlig match (Australia og England...hmmm), men drivende Wilson Benesch er 5i alt annet enn slapp i bassen.
Har dratt Square One med 140W Cyrus, 120W Rotel og nå altså 50W Naim, tror ikke tallene har så mye å si her. Minstemann Naim kan dra WB'ene så høyt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg - uten noen antydning til problemer; kraft er neppe noe problem. (Regner med at du kjørte Sq1 kloss inntil veggen - mht bass?)RoDa skrev:Dersom Nait5 klarer å få bassen til Square One til å spille ut, så tør jeg komme med påstanden om at den kan spille ut det meste i bassen.
Stilte spørsmål om synergien Naim/Krix er jo helt på sin plass. Opplever ikke at Krix passer Naim i det hele tatt. Men jeg vet ikke om det er dette som er grunnen til at jeg opplevde grøting.Vidar P skrev:..jeg oppfattet det slik at du mente at Nait 5i har en grøtete bass. Poenget mitt er å dypdykke litt i denne påstanden; noe jeg gjorde ved bl.a å stille spørsmål ved synergien Naim/Krix. Jeg tror nemlig ikke at det er en konklusjon som er særlig allmenngyldig.
Mvh Vidar P
Tviler ikke på det. Bildet er en CDS3 headunit forresten; Naim's flotteste design gjennom tidene. Hifi+ var jo "over-the-moon" begeistret av CDS3. Årets produkt flere ganger osv. Jeg har ikke hørt CD555, men mange av de som har gjort det har ikke vært smålåtne med superlativer ser jeg. Årets produkt i de fleste internasjonale hifiblader da den kom tyder på at det nok antakelig er et supert produkt. Skulle ikke forbause meg om det var en av de aller beste cd-spillere på planeten, som forresten flere magasiner har fremholdt.RoDa skrev:Stemmer det, sånn her så den ut:
http://img.alibaba.com/photo/101526258/Naim_Audio_Cds3_CD_Player_With_Xps2.jpg
Stemmer det ikke at i Hifi+ så sto det om skribent som slet med å bestemme seg for hva han likte best av CDS3 og CD555?
R
Har erfaring med Chord Epic Twin ht kabler (som nå er for korte)Thomas1 skrev:Er det noen av dere som har erfaring med Din-kablene fra Chord her? Må man opp i signature utgavene eller er de litt rimligere utgavene også "bedre" enn Naim sine egne som følger med produktene?
Er litt nyskjerrig på høyttaler kablene fra Chord også. Har tidligere eid høyttalerkabler fra Chord, men i den litt rimeligere enden av produktlinjen.