Bruker Cds2 og Rock 3 på MA20, ja. Jeg synes egentlig George/F.Fiske på n-forum sier det så fint. Lyden du har i f.eks nait2 og nac72 er ikke siste ord i oppløsthet, 3-d osv osv. Men, det musikalske poenget og "trådene" i musikken tvinges frem, hvordan musikerne uttrykker seg er det lite tvil om. Derimot får du ikke vite så mye om hva teknikerne gjorde med knapper og ratt etter opptakene var ferdig, da det er et lydaspekt, og ikke nødvendigvis forteller så mye om musikken.
Jeg abbonerer ikke på bokstavkjeks slik han gjør, som du kanskje skjønner.
Nait5 hadde mange av de samme egenskapene, og gjorde enda mer ut av lydaspektene på hvert enkeltinstrument osv. Men, jeg synes faktisk Nait2 er vakket hassere som det heter på det jeg skrev i første avsnitt.
Samtidig er den også noe grå og til tider kanskje litt for enkel, og akkurat det merkes på en monitor som jeg har. Men, vi snakker altså om en liten integrert sak fra sent 80-tall, så i all respekt er den knallgod. Det blir også sagt at den ikke er god på skala og bass, synes den er super på basslinjer, og spiller tunes som bare det. Skalaen er vel omtrent som man kan forvente, men bedre enn jeg hadde trodd.
Får stadig mer og mer sans for olivelyden (nå er jo denne naiten jeg har hjemme cb, men samme lyd som nait2 olive), jeg. Men, det er nok mye fordi jeg har en kilde som er et godt stykke over i black-leieren, og dermed setter litt agendaen for hvordan det skal presenteres nedover i boks-hierarkiet.
Lyst på f.eks 82\Hi\250. 250 fyller MA'ene ganske fint med sin vekt og skala. Så var det pengene da.
Svein skrev:
MaHa skrev:
Nait 2 cb er artige saker.
Nait 2 er engasjerende ja, bruker du CDS2 i front og MA20 høyttaler?
Hva synes du om Nait2 i forhold til 5i?
Personlig synes jeg det er close race mellom Nait1 og 2, Nait3 er også engasjerende. 5i fikk jeg aldri helt til og den forsvant fort tilbake på bruktbørsen. Lurer på om den passive forforsterkerløsningen er en del av forklaringen. Ble for litt kjedelig til å være Naim, etter min mening