Fidelio
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 23.11.2008
- Antall liker
- 672
Mildt sagt.Svein skrev:[..]som flere har nevnt i denne tråden tidligere er sørvisen der bra.
Mildt sagt.Svein skrev:[..]som flere har nevnt i denne tråden tidligere er sørvisen der bra.
Jeg måtte fylle ut et skjema til tollvesenet med verdi osv.Steinar O skrev:Hvordan gå frem egentlig når noe sendes utenlands for rep. etc?
Tenker på fortolling, sendemåte.
TakkerSvein skrev:Jeg måtte fylle ut et skjema til tollvesenet med verdi osv.Steinar O skrev:Hvordan gå frem egentlig når noe sendes utenlands for rep. etc?
Når suben kommer tilbake betales mva kun for reparasjonen.
Tollvesenet er veldig behjelpelige og lette å ha med å gjøre her, men fraktfirmaene klusser noe mer.Svein skrev:Jeg måtte fylle ut et skjema til tollvesenet med verdi osv.Steinar O skrev:Hvordan gå frem egentlig når noe sendes utenlands for rep. etc?
Når suben kommer tilbake betales mva kun for reparasjonen.
Nei, balthar, ikke ennå. Gleder meg.balthar skrev:har du hørt din ref olive endelig med p3 ?
Nyttig info.Griffenfeldt skrev:to return a product for servicing or repair
The Returned Material Authorisation (RMA) scheme, introduced on 29 October 2007, significantly enhances the processing of returned items and offers tracking of any item returned for servicing or repair.
The system requires that any customer who wishes to return goods to Naim must do so through their authorised Naim retailer or local distributor. Naim will no longer accept any unit returned to the factory that is not accompanied by the necessary RMA documentation.
Many Naim retailers are able to make minor repairs at their outlets, removing the need to return the item to Naim and often saving customers time and money. If the item does need to be returned to the factory, the retailer will then liaise with Naim to arrange the RMA and the equipment's safe collection and return.
Only under exceptional circumstances will Naim accept a product directly from a customer.
Jeg har lest andre også mene akkurat det.To kjappe førsteintykk: Ja, den er bedre enn nait5i, merkes godt på muskler og finesse. Den innebygde dac'en er meget god, men cd5i sjarmerer og engasjerer mer.
Og bygget som en tank. Det er liksom ikke noe juks med Naim. Om man åpner på lokket er det skikkelig konservative kretser og godt håndverk på innsiden, selv om kretskortene og komponentene er ikke nødvendigvis laget for å virke imponerende på specjunkies. Tror det var Rognlien som kalte det for New Vintage.Wergeland skrev:For ørtende gang; - Naim ser f...meg bra ut! Virkelig god feeling er det på produktene og.
Vet ikke hvordan du tenker men jeg tar bilder med kompaktkamera og koprimerer 40-50% i paint og da blir bildet bare et par hundre kbSteinar O skrev:Neat Elite er virkelig noen klassikere mht utseende. Skulle gjerne hørt dem.
Når man benytter HFS som bildeserver. Hvordan gjør dere?
Jeg tar bilder med JPG stort format ( Nikon D80) og får aldri til å beholde gode bilder når jeg komprimerer.
Benytter Microsoft picture manager.
Svein skrev:Nait1 på Ebay, £411 så langt: http://tinyurl.com/ccj39y
Nyoverhalt men ikke noe perfekt eksemplar. Litt i overkant?
Forundrer meg ikke om den nærmer seg £500. Denne er det nok noen som skal kjøpe.balthar skrev:synst helt i overkanten...synst jeg....den slutte på 721 pund ;D
Jeg velger resize og reduserer verdiene "custom width and length.C. Alshus skrev:Stover.
Etter du resizer, velger du da "lagre som", eller trykker du bare på "lagre"-knappen?
Ja. Selv bruker jeg flickr. Samme greia som photobucket.Steinar O skrev:Ser flere benytter Photobucket og da kan man vel beholde bildets originale oppløsning, siden annen server er host?C. Alshus skrev:Stover.
Etter du resizer, velger du da "lagre som", eller trykker du bare på "lagre"-knappen?
Har hatt begge med cdx-cdx/xps og 72/Hi foran. 250 er generelt bedre på ting som bass og kontroll, spiller litt rundere og "feitere". Den er bedre enn 180, men ingen lysår. Nap 180 kan kanskje egne seg bedre i et vanskelig rom med tilbakelente og boomy høyttalere. Det er ikke enorme forskjeller så lenge du ikke spiller kjapp og bassrik og hard techno høyt. Samtidig blir slik musikk morsom og underholdende når forsterkeren klarer biffen.hifiguru skrev:Ser litt etter mer power i mitt gamle olive-system. Finner nap250 og nap180 på f.eks ebay men til veeeeldig stor prisdiff. Er det lysår imellom dem i kvalitet og "futt"?
hifiguru skrev:Ser litt etter mer power i mitt gamle olive-system. Finner nap250 og nap180 på f.eks ebay men til veeeeldig stor prisdiff. Er det lysår imellom dem i kvalitet og "futt"?
Eller som 102 mot 72 , også forenkletMaHa skrev:180 er vel mer som dagens 200 (som jo er arvtageren) . Noe "magrere" en 250 utgangspunktet, men veldig kjapp og morsom. 250 er vel på en måte mer voksen, litt roligere, litt fyldigere med mer vekt og skala. Som som cdx mot cds, sagt meget forenklet.
denne kan da ikke spilles av på en naim spiller?Product details
* Audio CD (14 Feb 2005)
* Please Note: Requires SACD-compatible hardware
* SPARS Code: ADD
* Number of Discs: 1
* Format: SACD
* Label: Living Stereo
Ja når det er sagt, 102 er det laveste nivå pre fra sin tid, slik at dersom jeg går for en piggere power bør jeg se etter en 72? Kjenner ikke denne, har en 62 også men kjøpte 102 pga behov for fler innganger samt fjerkontroll!Svein skrev:Eller som 102 mot 72 , også forenkletMaHa skrev:180 er vel mer som dagens 200 (som jo er arvtageren) . Noe "magrere" en 250 utgangspunktet, men veldig kjapp og morsom. 250 er vel på en måte mer voksen, litt roligere, litt fyldigere med mer vekt og skala. Som som cdx mot cds, sagt meget forenklet.
Hilsen Svein (som må ut å fortsette snømåkinga )
De første eksemplarene av SN har dette problemet. Jeg hadde det på min også. Fiksen består i en liten bit skjerming (mu-metal: http://en.wikipedia.org/wiki/Mu-metal ) innvendig over volum og balanse potmeteret. Alle SN som går ut i fra Salisbury nå har denne fiksen ferdig installert. All sus (vel...sett bort ifra det lille alle naim bokser har) er borte fra min nå. Kontakt Ljudtema, de fikser dette på 15 min.pelsjeger skrev:OK; første skår i gleden:
Opplever at pre'en i supernaiten har en merkbar sus/støy som ikke forsvinner med mindre jeg setter den i mute. Nivået er mer eller mindre konstant uavhengig av volum og ikke merkbart ved normal lytting. Litt lydlekkasje er det når potmeter står i null. Madammen klager på dette når paraboltuner/mediacanter er tilkoblet og volumet er lavt / stille partier i filmer etc. Nå er ikke mine høyttalere kjempefølsome heller, men så snart jeg ble obs på dette kjenner jeg at dette akkurat så merkbart at det potensielt kan irritere meg ihjel over tid.
Hvordan er deres erfaringer? Nait5i'en min suser ikke, men den har passiv pre. Hvordan er det med resten av sortimentet med black/olive?
Den der spiller da fint på både CD5i og CDS3 her. Som alle Living Stereo SACD'er som er hybrider.nilsen64 skrev:driver og bestille fra amazon og denne dukke opp:
men ser dette:denne kan da ikke spilles av på en naim spiller?Product details
* Audio CD (14 Feb 2005)
* Please Note: Requires SACD-compatible hardware
* SPARS Code: ADD
* Number of Discs: 1
* Format: SACD
* Label: Living Stereo