Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Steinar O

    Gjest
    Hvordan gå frem egentlig når noe sendes utenlands for rep. etc?
    Tenker på fortolling, sendemåte.

    Har en nsub som må repareres og garantien gjelder ikke.
    Tenker å få den rep. i Tr. heim og slippe alt styr og kostnader med frakt.

    Ser ut til å være standard komponenter, men vet selvfølgelig at Naim matcher og er selektive mht komponentkvalitet.
    Skal etter sigende være en utgangstransistor som er defekt og det klarer vel en hvilken som helst el. nikk reparatør å finne ut av......eller?

    EDIT: Hifiklubbens service verksted anbefalte å sende den til merkeverksted, så da gjør jeg det.

    Må pakken fortolles/ sendes på bestemt måte?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Steinar O skrev:
    Hvordan gå frem egentlig når noe sendes utenlands for rep. etc?
    Tenker på fortolling, sendemåte.
    Jeg måtte fylle ut et skjema til tollvesenet med verdi osv.
    Når suben kommer tilbake betales mva kun for reparasjonen.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Svein skrev:
    Steinar O skrev:
    Hvordan gå frem egentlig når noe sendes utenlands for rep. etc?
    Tenker på fortolling, sendemåte.
    Jeg måtte fylle ut et skjema til tollvesenet med verdi osv.
    Når suben kommer tilbake betales mva kun for reparasjonen.
    Takker :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Svein skrev:
    Steinar O skrev:
    Hvordan gå frem egentlig når noe sendes utenlands for rep. etc?
    Tenker på fortolling, sendemåte.
    Jeg måtte fylle ut et skjema til tollvesenet med verdi osv.
    Når suben kommer tilbake betales mva kun for reparasjonen.
    Tollvesenet er veldig behjelpelige og lette å ha med å gjøre her, men fraktfirmaene klusser noe mer.

    Man må møte opp personlig hos tollvesenet og fylle inn eksporterklæring. Husk på å sende kopien av erklæringen med pakken og så si ifra til reparatør at denne må være med tilbake festet på utsiden av pakken.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.139
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    to return a product for servicing or repair
    The Returned Material Authorisation (RMA) scheme, introduced on 29 October 2007, significantly enhances the processing of returned items and offers tracking of any item returned for servicing or repair.

    The system requires that any customer who wishes to return goods to Naim must do so through their authorised Naim retailer or local distributor. Naim will no longer accept any unit returned to the factory that is not accompanied by the necessary RMA documentation.

    Many Naim retailers are able to make minor repairs at their outlets, removing the need to return the item to Naim and often saving customers time and money. If the item does need to be returned to the factory, the retailer will then liaise with Naim to arrange the RMA and the equipment's safe collection and return.

    Only under exceptional circumstances will Naim accept a product directly from a customer.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    to return a product for servicing or repair
    The Returned Material Authorisation (RMA) scheme, introduced on 29 October 2007, significantly enhances the processing of returned items and offers tracking of any item returned for servicing or repair.

    The system requires that any customer who wishes to return goods to Naim must do so through their authorised Naim retailer or local distributor. Naim will no longer accept any unit returned to the factory that is not accompanied by the necessary RMA documentation.

    Many Naim retailers are able to make minor repairs at their outlets, removing the need to return the item to Naim and often saving customers time and money. If the item does need to be returned to the factory, the retailer will then liaise with Naim to arrange the RMA and the equipment's safe collection and return.

    Only under exceptional circumstances will Naim accept a product directly from a customer.
    Nyttig info. :)

    I dette tilfellet har jeg en muntlig og telefonisk avtale med Ljudtema Norge og Sverige om å sende direkte til Gøteborg.
    Dersom problemet ikke løses der, videresender Ljudtema til UK.

    Har også sjekket med tollvesen og da kunne jeg egentlig ha spart meg for spørsmålet :D
    Tollvesenet OG posten har et deklareringsskjema som må fylles ut.
    Det er viktig å presisere for den som returnerer at det KUN er verdien av reparasjonen som skal oppgis, for momsberegning.
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    For ørtende gang; - Naim ser f...meg bra ut! Virkelig god feeling er det på produktene og.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.139
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    To kjappe førsteintykk: Ja, den er bedre enn nait5i, merkes godt på muskler og finesse. Den innebygde dac'en er meget god, men cd5i sjarmerer og engasjerer mer.
    Jeg har lest andre også mene akkurat det.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.234
    Antall liker
    9.093
    Torget vurderinger
    1
    De Naim Supernait/5i får Naim til å se irriterende lekre ut! ;D

    Mvh. Bjørn
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Wergeland skrev:
    For ørtende gang; - Naim ser f...meg bra ut! Virkelig god feeling er det på produktene og.
    Og bygget som en tank. Det er liksom ikke noe juks med Naim. Om man åpner på lokket er det skikkelig konservative kretser og godt håndverk på innsiden, selv om kretskortene og komponentene er ikke nødvendigvis laget for å virke imponerende på specjunkies. Tror det var Rognlien som kalte det for New Vintage.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    961
    Antall liker
    1.247
    Torget vurderinger
    4
    Ned en gang man legger en hand på disse apparatene merker man at alt virkelig er gjennomtenkt. Har hatt dyrere produkter enn denne innomhus, men ingen som har oset av kvalitet som denne.

    Et par til:

     

    Vedlegg

    S

    Steinar O

    Gjest
    Neat Elite er virkelig noen klassikere mht utseende. Skulle gjerne hørt dem.

    Når man benytter HFS som bildeserver. Hvordan gjør dere?
    Jeg tar bilder med JPG stort format ( Nikon D80) og får aldri til å beholde gode bilder når jeg komprimerer.

    Benytter Microsoft picture manager.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Steinar O skrev:
    Neat Elite er virkelig noen klassikere mht utseende. Skulle gjerne hørt dem.

    Når man benytter HFS som bildeserver. Hvordan gjør dere?
    Jeg tar bilder med JPG stort format ( Nikon D80) og får aldri til å beholde gode bilder når jeg komprimerer.

    Benytter Microsoft picture manager.
    Vet ikke hvordan du tenker men jeg tar bilder med kompaktkamera og koprimerer 40-50% i paint og da blir bildet bare et par hundre kb
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.980
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Stover.

    Etter du resizer, velger du da "lagre som", eller trykker du bare på "lagre"-knappen?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    balthar skrev:
    synst helt i overkanten...synst jeg....den slutte på 721 pund ;D
    Forundrer meg ikke om den nærmer seg £500. Denne er det nok noen som skal kjøpe.
    Vet du om det gule trykket er "gold version" eller er den eksponert for nikotin?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.980
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Selgeren er iallefall trivelig. (Mannen bak Class A).

    Eldre Naiter egynner å bli dyrt. Men de spiller jo forrykende til prisen.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Stover.

    Etter du resizer, velger du da "lagre som", eller trykker du bare på "lagre"-knappen?
    Jeg velger resize og reduserer verdiene "custom width and length.
    Velger lagre som og legger dem som regel på desktop.

    Alternativene jeg har er predefined width and length eller prosentvis reduksjon.

    Ser flere benytter Photobucket og da kan man vel beholde bildets originale oppløsning, siden annen server er host?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ser litt etter mer power i mitt gamle olive-system. Finner nap250 og nap180 på f.eks ebay men til veeeeldig stor prisdiff. Er det lysår imellom dem i kvalitet og "futt"?
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Steinar O skrev:
    C. Alshus skrev:
    Stover.

    Etter du resizer, velger du da "lagre som", eller trykker du bare på "lagre"-knappen?
    Ser flere benytter Photobucket og da kan man vel beholde bildets originale oppløsning, siden annen server er host?
    Ja. Selv bruker jeg flickr. Samme greia som photobucket.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Ser litt etter mer power i mitt gamle olive-system. Finner nap250 og nap180 på f.eks ebay men til veeeeldig stor prisdiff. Er det lysår imellom dem i kvalitet og "futt"?
    Har hatt begge med cdx-cdx/xps og 72/Hi foran. 250 er generelt bedre på ting som bass og kontroll, spiller litt rundere og "feitere". Den er bedre enn 180, men ingen lysår. Nap 180 kan kanskje egne seg bedre i et vanskelig rom med tilbakelente og boomy høyttalere. Det er ikke enorme forskjeller så lenge du ikke spiller kjapp og bassrik og hard techno høyt. Samtidig blir slik musikk morsom og underholdende når forsterkeren klarer biffen.
    Synes 180 er en fantastisk og kanskje litt undervurdert forsterker.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    180 er vel mer som dagens 200 (som jo er arvtageren) . Noe "magrere" en 250 utgangspunktet, men veldig kjapp og morsom. 250 er vel på en måte mer voksen, litt roligere, litt fyldigere med mer vekt og skala. Som som cdx mot cds, sagt meget forenklet. Uten at jeg på noen som helst måte sier at det er noe feil på 180, det er vel en meget habil forsterker.

    edit: så jo nå at Svein har svart som bare det :)

    hifiguru skrev:
    Ser litt etter mer power i mitt gamle olive-system. Finner nap250 og nap180 på f.eks ebay men til veeeeldig stor prisdiff. Er det lysår imellom dem i kvalitet og "futt"?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    MaHa skrev:
    180 er vel mer som dagens 200 (som jo er arvtageren) . Noe "magrere" en 250 utgangspunktet, men veldig kjapp og morsom. 250 er vel på en måte mer voksen, litt roligere, litt fyldigere med mer vekt og skala. Som som cdx mot cds, sagt meget forenklet.
    Eller som 102 mot 72 , også forenklet :)

    Hilsen Svein (som må ut å fortsette snømåkinga ;))
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    i had some 135...an recapped 250 olive and 200 and 250 black for demo...i found all of them quite different...

    i don´t know , if i see it right, but i fond the naim poweramps more or less colored...not necessary negative meant...the newer blackboxes are more neutral ...but i always stayed with my olive 250..i found the sound fruity and full...i changed my 135 against the olive 250..i simply liked it more at this time...i had a sbl and it fitted very well together...

    when i borrowed a 200, it was quite clear that the 250 olive had more authority , but the 200 had in return a beautiful airy presentation...the new 250 is incredible... it clearly surpasses a pair of 135... almost like a plane engine...

    never heard a 180 at home...

    i think as svein writes, it is a matter of taste and relation to the room acoustic..

    the new 250 with my sbl just didn´t function at my place... because teh base became so strong, i though could very well imagine the combination with my ibl now...



    something else..is someone using any kind of power conditionerwith naim gear ?..mean like quantum batteries or other power modifiers and cleaners... ?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    many of my friends bought kari´s new cd...i found this between some old lps :)
     

    Vedlegg

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    961
    Antall liker
    1.247
    Torget vurderinger
    4
    SUS...

    OK; første skår i gleden:

    Opplever at pre'en i supernaiten har en merkbar sus/støy som ikke forsvinner med mindre jeg setter den i mute. Nivået er mer eller mindre konstant uavhengig av volum og ikke merkbart ved normal lytting. Litt lydlekkasje er det når potmeter står i null. Madammen klager på dette når paraboltuner/mediacanter er tilkoblet og volumet er lavt / stille partier i filmer etc. Nå er ikke mine høyttalere kjempefølsome heller, men så snart jeg ble obs på dette kjenner jeg at dette akkurat så merkbart at det potensielt kan irritere meg ihjel over tid.

    Hvordan er deres erfaringer? Nait5i'en min suser ikke, men den har passiv pre. Hvordan er det med resten av sortimentet med black/olive?
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    driver og bestille fra amazon og denne dukke opp:



    men ser dette:
    Product details

    * Audio CD (14 Feb 2005)
    * Please Note: Requires SACD-compatible hardware
    * SPARS Code: ADD
    * Number of Discs: 1
    * Format: SACD
    * Label: Living Stereo
    denne kan da ikke spilles av på en naim spiller?


    det er litt susing hos meg, men høre det bare hvis je har øra helt inntil diskanten.
    tror det er normalt, jeg.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det eksemplaret jeg eier er i alle fall en hybrid.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Svein skrev:
    MaHa skrev:
    180 er vel mer som dagens 200 (som jo er arvtageren) . Noe "magrere" en 250 utgangspunktet, men veldig kjapp og morsom. 250 er vel på en måte mer voksen, litt roligere, litt fyldigere med mer vekt og skala. Som som cdx mot cds, sagt meget forenklet.
    Eller som 102 mot 72 , også forenklet :)

    Hilsen Svein (som må ut å fortsette snømåkinga ;))
    Ja når det er sagt, 102 er det laveste nivå pre fra sin tid, slik at dersom jeg går for en piggere power bør jeg se etter en 72? Kjenner ikke denne, har en 62 også men kjøpte 102 pga behov for fler innganger samt fjerkontroll!
     

    Medeski

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    503
    Antall liker
    85
    SUS...

    pelsjeger skrev:
    OK; første skår i gleden:

    Opplever at pre'en i supernaiten har en merkbar sus/støy som ikke forsvinner med mindre jeg setter den i mute. Nivået er mer eller mindre konstant uavhengig av volum og ikke merkbart ved normal lytting. Litt lydlekkasje er det når potmeter står i null. Madammen klager på dette når paraboltuner/mediacanter er tilkoblet og volumet er lavt / stille partier i filmer etc. Nå er ikke mine høyttalere kjempefølsome heller, men så snart jeg ble obs på dette kjenner jeg at dette akkurat så merkbart at det potensielt kan irritere meg ihjel over tid.

    Hvordan er deres erfaringer? Nait5i'en min suser ikke, men den har passiv pre. Hvordan er det med resten av sortimentet med black/olive?
    De første eksemplarene av SN har dette problemet. Jeg hadde det på min også. Fiksen består i en liten bit skjerming (mu-metal: http://en.wikipedia.org/wiki/Mu-metal ) innvendig over volum og balanse potmeteret. Alle SN som går ut i fra Salisbury nå har denne fiksen ferdig installert. All sus (vel...sett bort ifra det lille alle naim bokser har) er borte fra min nå. Kontakt Ljudtema, de fikser dette på 15 min.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nilsen64 skrev:
    driver og bestille fra amazon og denne dukke opp:



    men ser dette:
    Product details

    * Audio CD (14 Feb 2005)
    * Please Note: Requires SACD-compatible hardware
    * SPARS Code: ADD
    * Number of Discs: 1
    * Format: SACD
    * Label: Living Stereo
    denne kan da ikke spilles av på en naim spiller?
    Den der spiller da fint på både CD5i og CDS3 her. Som alle Living Stereo SACD'er som er hybrider.

    Mvh Vidar P
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn