Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    Kaarelars

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Jeg må virkelig si Svein, med all respekt for din nær uutømmelige kunnskap om Naim, og med all respekt for at smaken er forskjellig; men MA Studio 20SE er spekket til fineren med kvaliteter SBL aldri vil være i nærheten av. For meg iallefall, og husk at jeg er per se Naim-tilhenger. Siden du foreslo bytte av Studio 20SE til SBL tenkte jeg det var på sin plass med en kontramening, om ikke for annet enn å poengtere at høyttalere er så subjektive at det fins like mange meninger som det fins høyttalere. For ikke å nevne at Studio 20SE er uendelig mye bedre, men det skal jeg ikke overhodet nevne :)

    Mvh Vidar P
    Uenig :)
    Det er to måter å oppnå deler av Naimlyden på. Den ene er å pøse på med Naimelektronikk og velge høyttalere av annet merke. Den andre er å velge en god høyttaler fra Naim (IBL,SBL, NBL, DBL) og god forholdsvis rimelig, moderne elektronikk av annet merke.
    Vil man ha alt er Naim hele veien løsningen.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Respekterer din uenighet, med bakgrunn i min erklærte forståelse av hvor subjektivt og setting-avhengig høyttalere er. Når det så er sagt; jeg bryr meg ikke om det er "Naim-lyd" eller andre navn på lyden jeg, så lenge Edwin Fischer, Wilhelm Furtwängler, Jascha Heifetz, Carlos Kleiber, John Coltrane, Steely Dan eller hvem det skulle være låter slik at det engasjerer og involverer mest mulig. Da blir liksom logoen på høyttalerne sekundært. Men jeg har all respekt for merketro entusiaster; Naim-lyden er flott den; men altså i mitt syn enda flottere gjennom enda mer transparente høyttalere.

    Mvh Vidar P
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    504
    Har sett at det flere steder i denne tråden henvises til "Naim-forumet". Er det forumet på Naims egne nettsider dere har i tankene?
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Steinar O skrev:
    Jeg har prøvd Amphion Xenon, Naim Allae, Monitor Audio Studio 20SE (en kort periode), B&W 804s, Sonus Faber Cremona, Spendor S6e, S8e og benytter nå Monitor Audio igjen.

    Med unntak av Amphion, fungerte de øvrige fint med Naim, dog litt forskjellig.
    Hadde Vidar P`s tidligere MA studio ht på lån (de står vel i Tønsberg etter hva jeg vet) og burde foreslått et kjøp den gang/ lyttet til Vidar P. Hadde spart meg for mye bryderi.

    MA byr på åpenhet, innsikt og en lettflytende gjengivelse som jeg har lært meg å like.
    Om du leser igjennom tråden vil du også se at jeg ikke er til å stole på :D

    Skal du finne ut av hva Supernait virkelig står for ( har aldri hørt den) må du prøve en Naim cdp, eller en god vinylspiller da selvfølgelig ;)
    Mon tro hvilke av dagens Monitor Audio-sortiment som tilsvarer Studio 20SE? - Lydmessig mener jeg, ikke nødvendigvis prismessig.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg startet med CD3.5 med Flatcap og en Nait3. Dette hadde jeg i omtrent et år før det tok av på oppgraderingsfronten. Spilte først på Kef Q90. Da 102 kom i hus ble det også nye høyttalere; Monitor Audio GR10. Spilte som bare rakkern sammen med Naim-settet.

    Så kjøpte jeg en 102 med HiCap og en 250. 250 har jeg fortsatt. Så en NAPSC i tillegg. Denne gjorde mye med 102.

    Så oppgraderte jeg CD-spilleren til en CDX. Så kom 82. CDX/82/Hi/250 spilte meget godt sammen. 82 er en stor oppgradering fra 102.

    En Nait2 ble ervervet som reserveløsning, eller fordi jeg var nyskjerrig på denne lille tassen.

    Hadde hatt lyst på SBL i lengre tid, og fikk tips fra Svein om at det lå et par på Finn. De sto i Stavanger. Ringte fyren klokka 11:30 og avtalte henting. Landet på Sola klokka 16:30. Taxi ut til selgeren. (Som var en asiat som skulle flytte til Nigeria dagen etter). Fikk tips og pratet Naim en time, før jeg tok Taxi tilbake og tok nattoget tilbake til Oslo. (sovekupé). Det ble dyre høyttalere, men deilig å få dem i hus. :)

    En CDS2/XPS ble lagt ut for salg i Sverige, og denne slo jeg til på. 52/SC kom i hus i oktober, fra Class A i England.

    Litt på siden har jeg også hatt 72/Hi/110. 72 er en forsterker som før deg til å glemme hifi-begrepene. Hvis du ikke må ha fjernkontroll eller mer enn tre innganger, er dette min drømmeforforsterker i den rimlige enden av skalaen. Ble solgt til England på en dag eller to etter å ha ligget ute her i noen uker.

    NAHA/NAPSC (hodetelefonforsterker med psu) har også vært innom. Angrer litt på at jeg solgte dette. Forøvrig de eneste Black-komponentene jeg har hatt.

    Siste skuddet på stammen er enda en Nait2. Denne gangen dønn strøken og nylig overhalt. (Kommer aldri til å selge den).

    Så nå sitter jeg med det som står i signaturen pluss en HiCap (for aktiv drift senere), to stk Nait2, NAT03 (tuner) og en halvveis defekt 42,5 forforsterker.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Det bør vel holde (det du sitter igjen med) til det meste. Skal prøve å få liv i den lille tassen med den eksterne PSU jeg kjøpte av deg på søndag
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    har aldri hatt sansen for Naim høgtalere, de kunne aldi passet i mitt rom, trur jeg.

    har NEAT elite, kjøpt veldi billig i Sverige:


    ellers har jeg hatt b&w, dynaudio, audiovektor m.fl istua. har hørt mange høgtalere gjennom tidene. At valget falt på neat er vel at jeg først var og hørte Neat Ultimatum mf7 i et stort Naim anlegg, så jeg kjøpte Elite uten og høre først, men blei ikke skuffa.

    Sidene til Mike sae her viser at det i alle år har blitt benytta høgtalere av andre merker enn NAim.
    http://www.members.shaw.ca/mikesae/speakers.htm

    Fremste egenskapen til neat er timing, artikulasjon og veldi stort lydbilde.

    Leser på naims forum at mange venter seg en ny, mer moderne serie av Naim høgtalere snart. Arriva er vel en saga blott.

    elleres er det veldi my lærdom og lese i den ovennevnt linken til Mike Sae.

    ps: bildet over er ikke av mitt anlegg.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    nilsen64 skrev:
    har aldri hatt sansen for Naim høgtalere, de kunne aldi passet i mitt rom, trur jeg.
    Jeg lurer på noe.


    Har du hørt en(to) Naim-høyttaler(e) i et relativt oppegående Naim system?

    Hvorfor kunne dem ikke passet ditt rom? SBL funker fint i friluft også.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Så nå sitter jeg med det som står i signaturen pluss en HiCap (for aktiv drift senere), to stk Nait2, NAT03 (tuner) og en halvveis defekt 42,5 forforsterker.
    42-5 nok ikke defekt. Tror det er velgerbryteren. Fant en beskrivelse på naimforum jeg sjøl har brukt og det beskrives som like enkelt som å skifte dekk på en sykkel, noe jeg er sikker på at du fikser lett;-

    Eller hadde det vært artig med en liste over Naimkomponenter dere har og har hatt...
    Legger du/dere ut din/dine lister gjør jeg det samme ;)


    Posted Wed 25 October 2000 16:35
    I opened these type of selectors some times in different preamps, also in my 42.5, where I had the same problem.
    If you can change a bycicle wire or repair the tail light of your car, you probably can repair the selector switch.

    If you are unsure whether you can make it, you should buy such a switch in an electronic parts shop for 1 UKP (type Lorlin, they are quite common in electronic parts shops, even outside England, 3 inputs, 4 positions, long solid plastic axis), and try out how to do it with this. In the worst case, you have lost 1 UKP.

    This is the procedure to open it: the front and rear part of the switch are held together by four plastic arms around the circumference. Just push these arms a bit while pulling the rear part off the front part. Be careful not to break these arms - do it gently and equally forced. At a certain moment, a spring and two balls each side will come out with pressure, so hold your hand above the place where the ball is going to come out to the top. The place where the balls are coming out are indicated by half circles on the edge between front and rear part. Hope you don't have to look for a small ball in your carpet.

    When you have it open, clean the contacts with earsticks and alcohol and maybe adjust a bit (carefully - don't do too much) the springy contacts to give good pressure again.

    Closing is straightforward, once you have had it open. Don't forget to install the spring and the two balls each side. You have to push the balls down when closing.

    If you have done it right, it will hold for years.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    @Soedal: Etter å ha hatt litt ymse innom her,falt jeg pladask for Wilson Benesch (engelske fra topp til tå). Kjøpte dem før jeg fikk Naim inn i huset. De er lynraske og veldig nøytrale;viser veldig frem det de blir foret med. Med Cyrus kunne det bli tidvis noe hardt,men med Naim ble det helt perfekt. Vet ikke om det er noen fler her med komboen Naim-WB,men på forumet i UK er det en del som har det. Lite merke her i Norge.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    CDS3 headunit er nå på vei til å bli solgt og jeg annonserer nå XPS2 på bruktbørsen.

    Der skriver jeg at den medfølger CDS3, men kan oppgradere CDX2 og HDX.

    Min oppfatning er at den også kan benyttes sammen med tidligere modeller som CDX og CDS2.
    Kan noen bekrefte det?

    Mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Steinar; ser i signaturen din hvor det står ... - Ekos2 - Arkiv- ... etc; men det er vel ikke Arkiv du har? Er vel Akiva?

    Mvh Vidar P
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Steinar; ser i signaturen din hvor det står ... - Ekos2 - Arkiv- ... etc; men det er vel ikke Arkiv du har? Er vel Akiva?

    Mvh Vidar P
    Vidar, Arkiv finnes i 2 versjoner. Arkiv og B. Det er den første jeg har og det står Arkiv på den også :)
    Den ble omtalt som A, men heter kun Arkiv, meg fortalt.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Steinar O skrev:
    Vidar P skrev:
    Steinar; ser i signaturen din hvor det står ... - Ekos2 - Arkiv- ... etc; men det er vel ikke Arkiv du har? Er vel Akiva?

    Mvh Vidar P
    Vidar, Arkiv finnes i 2 versjoner. Arkiv og B. Det er den første jeg har og det står Arkiv på den også   :)
    Den ble omtalt som A, men heter kun Arkiv, meg fortalt.
    Jeg vet fordi jeg har hatt både Arkiv A og B (man ser på B at den har boron cantilever). Har den fortsatt forresten. Men jeg trodde at din pu var nokså ny, og at det var en Akiva.

    B'en i Arkiv B har altså en dobbelt betydning, Boron og Mk2 så og si. Arkiv A ble først begynt kalt A etter at B kom. Jeg innbiller meg at Arkiv B kom en eller annen gang i årene rundt (eller like etter) midten av 90-tallet, hvilket betyr at din Arkiv må være rundt eller snart 15 år gammel? Kan det stemme da?

    Mvh Vidar P
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Steinar O skrev:
    Vidar P skrev:
    Steinar; ser i signaturen din hvor det står ... - Ekos2 - Arkiv- ... etc; men det er vel ikke Arkiv du har? Er vel Akiva?

    Mvh Vidar P
    Vidar, Arkiv finnes i 2 versjoner. Arkiv og B. Det er den første jeg har og det står Arkiv på den også :)
    Den ble omtalt som A, men heter kun Arkiv, meg fortalt.
    Jeg vet fordi jeg har hatt både Arkiv A og B (man ser på B at den har boron cantilever). Har den fortsatt forresten. Men jeg trodde at din pu var nokså ny, og at det var en Akiva.

    B'en i Arkiv B har altså en dobbelt betydning, Boron og Mk2 så og si. Arkiv A ble først begynt kalt A etter at B kom. Jeg innbiller meg at Arkiv B kom en eller annen gang i årene rundt (eller like etter) midten av 90-tallet, hvilket betyr at din Arkiv må være rundt eller snart 15 år gammel? Kan det stemme da?

    Mvh Vidar P
    God info Vidar.

    LP12 er fra 2005, produsert november 2004. Den ble ifølge KP bestilt der ifra sammen med Ekos 2 og Lingo2 i 2005. Ingen PU.
    Dette bekrefter KP.

    Siden forrige og første eier jobbet på KP, kjøpte han Arkiv av en kunde på samme tid. Den er lite brukt ifølge han.
    Det siste kan ikke dokumenteres som det første, og nye opplysninger har tilkommet. Av den grunn kan Arkiv være noe han har rasket med seg fra skuffen. Dette er litt spekulasjon, men er basert på noe jeg hørte i etterkant.

    Uansett, lp12, Ekos2 og Lingo 2 er dokumentert fra 2005.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Serienummer står jo skrablet inn på den (er det ikke på oversiden slik at det er skjult under headshell da tro?), så det skal jo være greit å finne ut alder hos Linn?
    Linn (tror jeg det er) har forresten også en "mal" som viser forskjellige fasonger på diamanten, for å kartlegge slitasjegrad; diamanten endrer jo profil/fasong utover i sitt livsløp; man ser diamantens profil i mikroskop, og så finner samme fasong på malen, og kan slik avgjøre omtrent hvor mye eller lite slitt den er.

    Mvh Vidar P
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Steinar O skrev:
    CDS3 headunit er nå på vei til å bli solgt
    oi, lykkeli være den mann som kjøper CDS3. :eek:


    Colloms Archive: CD Player Sound Reference

    Accuphase DP70v cd/pre 33
    Arcam CD192 15
    Arcam Solo (CD sect.) 16
    Audiolab 8000 CDP 15
    Audio Note DAC 5 53
    Audio Synthesis DAX 46
    Audio Synthesis DAX Decade 50
    Boulder 2020 Dac 32
    Cambridge Audio CD1 ('87) 14.5
    Cary 300 CD 26
    Chord DSC 1500 DAC 35
    Classe DAC 1 26
    Creek Classic 22
    DCS Elgar 48 hd, 38 (cd input)
    Krell MD10 - 64 43
    Krell KPS 20 i 48
    Krell KPS25cx 50
    Krell KPS28 cd 35
    Krell 300i CD 28
    Linn Sondek CD12 42
    Linn Karik/Numerik CD/T 17
    Marantz CD 65 SE 12.5
    Marantz CD-7 CDP 50
    Marantz CD 17 KI 22
    Marantz CD60 SE 15
    Marantz CD 85 14
    Mark Levinson ML30dac /T 45
    Meridian 602 CDT 23
    Meridian 203 DAC 25
    Meridian MCD mk1 8
    Muse Model 9 CD 30
    Naim CD 5i 14
    Naim cds2 50
    Naim cds3 78
    Naim CD 555 89
    Resolution Audio OPUS 21 cdp 40
    Revox B226S CDP 9.4
    Sony 337 SE CDP 12.5
    Sony SCD1 CD38 / SACD 55
    Sony 557es 11.5
    Wadia 16 43
    Wadia 860 45
    Wadia 7/8 dacT 47
    Zanden 3 box CDP 105


    som dere ser er CDS3 28 poeng bedre enn CDS2, iflg HIFI CRITICS.

    zanden 3 box cdp. hva er det?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nilsen64 skrev:
    .. Zanden 3 box CDP 105


    som dere ser er CDS3 28 poeng bedre enn CDS2, iflg HIFI CRITICS.

    zanden 3 box cdp. hva er det?
    Poengene rimer jo stort sett greit nok med virkeligheten; men mannen var jo helt åpenbart full da han hørte Zanden; siden CDS3 (og sikkert også CD555) er de mest vellydende cd-spillere i hifi-historien :)

    Mvh Vidar P
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Vidar P skrev:
    mannen var jo helt åpenbart full da han hørte Zanden; siden CDS3 (og sikkert også CD555) er de mest vellydende cd-spillere i hifi-historien :)

    Mvh Vidar P
    akkurat ;D
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Michael Fremer foretrakk vel også Zanden fremfor CD555. Tror faktisk ikke han likte 555 noe særlig.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Men lykke til med å få hørt en 555 her i landet uten å betale først.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    En kamerat fikk demo på hele topplinjen til Naim i Singapore, helt vilt der nede, nesten som å gå på biltema og kjøpe setetrekk, alt er tilgjengelig på demo..... :p
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hvor mange her har hørt CDS3 kontra CDS2? Og hva betyr de poengene? Kanskje CDS3 er "best" i et all black system, og ditto med CDS2 i et Olive-system?

    Samme for meg, jeg er ferdig med kildene og forforsterker uansett.

    Slike poengstillinger er litt på trynet, imho. Blir litt for høy Lyd&Bilde faktor.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Hvor mange her har hørt CDS3 kontra CDS2? Og hva betyr de poengene? Kanskje CDS3 er "best" i et all black system, og ditto med CDS2 i et Olive-system?

    Samme for meg, jeg er ferdig med kildene og forforsterker uansett.

    Slike poengstillinger er litt på trynet, imho. Blir litt for høy Lyd&Bilde faktor.
    Intet nytt under solen. Hva andre mener kan være interessant, men til syvende og sist velger man etter eget hode eller hjerte. Det kommer det som regel mye forskjellig ut av, og det blir subjektivt...alltid.

    CDS3 er noe av det beste, men det viktigste er å nyte av det man har.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Jeg har bestilt en Naim ARO arm, ingen Keel foreløpig nei.

    Kan Te Kaitura Rua være en passende pu for armen? Har fått en god pris på DV XV-1s, men den er fremdeles noe dyr for meg synes jeg. Ønsker at det skal harmonere med lyttetid, platesamling (selv om den er voksende).
    LP12-ARO- DV og Superline skal visstnok ha en god synergi og sånne argumenter kjøper jeg.

    Noen tips eller tanker?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    TK Rua sies å være nær ideell for Aro, men jeg har ikke hørt. Forøvrig så passer jo din Arkiv godt også, og gjør seg jo slett ikke bort lydmessig. AT OC9 ML/II og Ortofon Rohmann er to rimeligere pu'er som jeg synes passer ypperlig i Aro; særlig Rohmann har jo blitt mye brukt.

    XV-1S er litt for dyr synes jeg, også for egen del, så mye plater som man spiller så er jo pu'en en slitedel som ikke varer særlig lenge, og man vegrer seg for å sette på en plate "i bakgrunnen" med en slik pu, så jeg bruker gjerne en rimeligere pu også jeg. Har litt lyst på et ekstra armrør for å kunne veksle lett mellom pu'er.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vidar P skrev:
    TK Rua sies å være nær ideell for Aro, men jeg har ikke hørt. Forøvrig så passer jo din Arkiv godt også, og gjør seg jo slett ikke bort lydmessig. AT OC9 ML/II og Ortofon Rohmann er to rimeligere pu'er som jeg synes passer ypperlig i Aro; særlig Rohmann har jo blitt mye brukt.

    XV-1S er litt for dyr synes jeg, også for egen del, så mye plater som man spiller så er jo pu'en en slitedel som ikke varer særlig lenge, og man vegrer seg for å sette på en plate "i bakgrunnen" med en slik pu, så jeg bruker gjerne en rimeligere pu også jeg. Har litt lyst på et ekstra armrør for å kunne veksle lett mellom pu'er.

    Mvh Vidar P
    Fint. Veldig greit å høre at jeg kan flytte med Arkiv.

    På hvilket tidspunkt må man ha den ekstra motvekten til armen? Vil Arkiv eller TK Rua fordre det?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Arkiv vil ikke behøve den tunge bakvekten; og TK Rua veier godt innenfor de rammene som anbefales for den lette bakvekten den også med sine 9.8grm vs XV-1S sine 12.6grm (som er over 12grm-grensa for standard bakvekt).

    Mvh Vidar P
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.821
    Antall liker
    425
    Torget vurderinger
    3
    Kjenner ikke så godt til ARO, men kan du bruke det tunge loddet bør det våre en lydmessig gevinst. Jo nærmere pivot du flytter loddet dess mindre treghet er det i systemet.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    peter fra cymbiosys anbefaller absolut den tunge vekten for tk rua og xv-1s...


    i think it is good to change some other parts in the chain as well, in a case of downsizing..otherwise you will end up with less ...fex...ekos for aro..both are very good arms, but they will give different listen experience. good would be to downsize in one step and see if you can live with the change ( not by comparing with the equipment you want to sell. even if you will be very tempted ;) )...i was astonished how well i could...but i n my case i went for vinyl aginst cd and that´s a special experience...

    but in some years you might be back ;)


    has ekos compared to rega the same geometry ?...the drillhole and the lenghts ?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sett det. Har aldri prøvd selv, opplysningen min gikk på at TK Rua er innenfor rammene av hva Naim oppgir som anbefalt elementvekt for standard baklodd.

    XV-1S må iallefall ha det tunge loddet. TK Rua må ikke. Det kan godt hende den vil låte bedre med det tunge, aner ikke. Jeg har to tunge baklodd (og ett lett), så det er ikke noe problem å låne det og prøve for seg selv Steinar.

    Mvh Vidar P
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    kumas favorit pick up er arkiva på naimforum...hun har den på en aro ....det er ja elendig lange tråder rund dete på britiske naim forum
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    vidar...har du hat 252 før ?..hvor stor er verden mellom 552 og 252 ?

    hilsen b
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke eid 252 selv. Byttet fra 282 til 552. Stor forskjell iallefall. Alt til det bedre :)

    Mvh Vidar P
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Vidar P skrev:
    Byttet fra 282 til 552. Stor forskjell iallefall. Alt til det bedre :)

    Mvh Vidar P
    ja det vil jeg tro, iflølge prislista skal 552 være 3 ganger så go ;D

    spilte jarrets trio siste på ecm (anbefales) og gir cdx2 med psu 100 poeng for inlevelse og engasjemang. :D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Sånn i retrospekt nilsen; hva synes du om CDX2 som kilde vs din tidligere? Var det ikke en CD5(?) tro?

    Mvh Vidar P
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da hørte jeg supernait hos Paulsen i går på Lowter horn med tilhørende aktive suber,......låt utrolig bra....

    Jeg var på ei messe i sverige i fjor og hørte ett oppsett som låt helt bedritent rett og slett....Naim/amphion... DEt var derfor svært hyggelig å stifte bekjentskap med denne kliss nyinnkjøpte supernait......flott forsterker Per.....skikkelig golyd var det.

    Mvh Espen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn