Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fadamacka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Henger meg på gratulasjoner VidarP, dette var lekkert!

Gleder meg også til å høre om dine inntrykk. CD555 neste? ;D

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Spent på dine vegne, VidarP. Samtidig kan jeg ikke la være å frykte for sikringene...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker, burde kanskje være det, men det får heller bli senere. Som Kjell i Olsenbanden sa; utgiftene velter inn :)

Føler egentlig ikke noe behov for en bedre cdp enn CDS3 for å være ærlig, den er så uendelig tilfredsstillende i dette systemet, så det får evt bli dersom det byr seg en anledning. Det er vel meningsløst å be om en demo fra norsk importør/forhandler vel? Som jeg har spurt om 500-demo i lang tid, og ikke engang fått så mye som en mail tilbake.

I så fall at de kan demonstrere fortreffeligheten så kan det være jeg kjøper; om ikke så kjøper jeg kanskje evt et annet sted ifra når muligheten byr seg. Eller ikke. Vi får se... behovet er ikke der som sagt. Jeg betaler iallefall ikke plenty ekstra for å kjøpe i Norge dersom de ikke engang byr på en demo.

Ang sikringer; jeg har B-automater (16A egen kurs), og de er nok litt for kvikke, så om problemer så blir det vel en pronte C-automat.. vi får se.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med spennende burk. Dersom kursen ikke er veldig lang (og det er den sjelden i en norsk enebolig, men hva vet jeg :)) så bør det gå veldig greit å skifte til C-karakteristikk, ca et par tusen ferdig skiftet. Momentan utkoblingsstrøm vil da dobles fra 80A til 160A. Holder ikke det så kan en tidsstyrt strømbegrenser benyttes (mykstarter). Lykke til!

e-h

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Dæven døtte sa kjerringa! Gratulerer så mye Vidar. Nå ble jeg rent misunnelig over den forventningen du nå må sitte med :D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker, men forventningene er nok ikke så høye som man skulle tro, siden jeg aldri fikk noen demo vs 300 i Norge, og siden 300 har vært det nærmeste en ideell effektforsterker jeg kan tenke meg. Jeg skal være glad hvis den er like god som 300 (som er den beste forsterkeren jeg har hørt til dags dato gjennom flere årtier i hobbyen), og ekstra glad om den fungerer enda litt bedre i mitt system.

Det er høyst motvillig jeg gir slipp på 300, egentlig skjønner jeg ikke helt at det skal være noen grunn til det, den er så usigelig god.

Jeg er forresten nærmest sjokkert over hvor tung og kompakt 500 er; man skulle tro den var støpt i bly. Og den er egentlig mindre enn bilder later til å vise. Knakker man med en knoke hvor som helst på den, så svarer den med et dempet "gokk". Her er det definitivt ingen skramlende kabinettdeler.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Beundrer den selvkontrollen du oppviser ved at du klarer å vente Vidar P :) Utrolig tiltalende komponenter Naim lager. Håper jeg får mulighet til å høre et slikt topp Naim oppsett en dag..

Mvh Tom

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Du får komme til Naim-festivalen i KSU, som jo er Norges Naim-hovedstad etterhvert, når den blir arrangert da vettu :)

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Mer enn gjerne, er endel på jobb i Kristiansund :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja, da vet du jo hvor du skal sende en PM.

I mellomtiden kan du jo høre litt om hva Richard Dane sier om Naim, en liten intro.. (noen år siden dette, så tallene er noe utdaterte)

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    Sender i vei gratulasjoner fra Sørlandet til Kristiansund også. Skal bli spennende å høre hva du mener om den når den får akklimatisert seg. Noe jeg tror du gjør klokt i. Jeg har selv fyrt opp et iskaldt produkt litt for tidlig, og den måtte til service med tilhørende kostnad. Billigere å vente....

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    854
    Torget vurderinger
    4
    Dette var svære greier, som han sa, gutten....
    ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.973
    Torget vurderinger
    4
    Grattis ja!
    Den ser brutal ut, for å være fra Naim.
    Blir spennende å høre lytteinntrykkene!

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:
    Edit: Så nettopp produktbladet for nye Sekrit DS-I, half size box designet for å gjemmes unna med DS-spiller, S/PDIF-innganger, analoge innganger, forforsterker og 2x70W effektforsterker. Mulig jeg må revurdere Sneaky til stueanlegg gitt. Man får jo vesentlig større valgmulighet mht høyttaler med denne. Hadde Naim kommet med en slik boks hadde jeg kjøpt den på flekken.
    Enig, Sekrit er spennende. Den er vel mest beregnet på markedet for custom-installasjoner, men virker jo mer kapabel enn Sneaky. Linn foretrekker nok at folk kjøper Majik DS-I.
    Ja da har jeg gjort som Linn ønsker og bestilt meg en Majik DS-I. Har den i hende innen en ukes tid sier Kontrapunkt. Deilig å få alle boksene samlet i en. Det er åpenbart mindre plass i en 3 roms på torshov enn i en enebolig i Kristiansund ;) Gratulerer med NAP500 Vidar!

Flaggerkatt

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2005
    Antall liker
    6
    Vidar P skrev:
    Du får komme til Naim-festivalen i KSU, som jo er Norges Naim-hovedstad etterhvert, når den blir arrangert da vettu :)
    Jeg innser at det er for lenge siden jeg har besøkt slekta på Nordmøre.
    Her må det være mulig å slå to fluer i en smekk...

Her burde importører og forhandlere også kjenne sin besøkelsestid, så de selv får hørt 500-seriene ;D

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    HH skrev:
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:
    Edit: Så nettopp produktbladet for nye Sekrit DS-I, half size box designet for å gjemmes unna med DS-spiller, S/PDIF-innganger, analoge innganger, forforsterker og 2x70W effektforsterker. Mulig jeg må revurdere Sneaky til stueanlegg gitt. Man får jo vesentlig større valgmulighet mht høyttaler med denne. Hadde Naim kommet med en slik boks hadde jeg kjøpt den på flekken.

Enig, Sekrit er spennende. Den er vel mest beregnet på markedet for custom-installasjoner, men virker jo mer kapabel enn Sneaky. Linn foretrekker nok at folk kjøper Majik DS-I.
    Ja da har jeg gjort som Linn ønsker og bestilt meg en Majik DS-I. Har den i hende innen en ukes tid sier Kontrapunkt. Deilig å få alle boksene samlet i en. Det er åpenbart mindre plass i en 3 roms på torshov enn i en enebolig i Kristiansund ;) Gratulerer med NAP500 Vidar!
    grattis med linn HH..blir spennende hva du forteller :)

her blir også en 7 boks forsterker redusert til 3 bokser...et grønt lys blir :)

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    balthar skrev:
    HH skrev:
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:

Spennende balthar! Hvilket grønt lys er innvilget fortsatt oppholdstillatelse da?

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    HH skrev:
    balthar skrev:
    HH skrev:
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:

Spennende balthar! Hvilket grønt lys er innvilget fortsatt oppholdstillatelse da?
    Tipper Superline blir :)

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    HH skrev:
    balthar skrev:
    HH skrev:
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:

just guess ;)

activation was a large step ahead, but i didn´t know where to store all the boxes...i kept the activation in my new set though...the ibl loves it

Vedlegg

Medeski

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Antall liker
    96
    leon skrev:
    HH skrev:
    balthar skrev:
    HH skrev:
    Bach_Man skrev:
    Fidelio skrev:

Tipper Superline blir :)
    Gra gjetta ser det ut som. Da er vel alt utenom Fraim og Superline tysk produsert, er det ikke? Ser lekkert ut Balthar :D

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    550
    Torget vurderinger
    1
    Det der er platespilleren sin Balthar! En slik skal jeg også ha meg en gang i fremtiden. Bruker du 3-fase?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.409
    Torget vurderinger
    12
    Man skrev:
    Det der er platespilleren sin Balthar! En slik skal jeg også ha meg en gang i fremtiden. Bruker du 3-fase?
    Tiltredes! Nydelig spiller

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    takk takk :)...

ja det er superline...

jeg har en dps med 1 trafo , men motor fra dps3...har hat de 3 phase trafo hjemme for demo. den er klar bedre ( aneledes ? ), men dps1 og dps 2 trafo har sin sjarm. mer direkte og it dirty...såm man skal sammenligne 282 og 252 ( 3 phase )..

jeg synst uansett dps 1 + 2 er for penger helt utrolig plattespiller sammen med rega bauer 250...

keep it simple and listen to music...

først må jeg si , nor jeg bytet fra 252 oppset til phonosophie pre / power combo, at jeg tenkte det var stor skrit bak. men nå, flere dager senere er det helt utrolig hva den gjør her...comboen blir et stund her ialefall...fantastisk...og et bra alternativ for de som liker naim i de top referanse classen...282 / 250 oppover

sorry en gang til for min dolig skrivet norsk ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    127
    Sting skrev:
    Beundrer den selvkontrollen du oppviser ved at du klarer å vente Vidar P :) Utrolig tiltalende komponenter Naim lager. Håper jeg får mulighet til å høre et slikt topp Naim oppsett en dag..

Mvh Tom
    Sting: Tålmodighet er alfa og omega innen hifi!!!

Vidar P: Grattis!

mvh

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Vidar P skrev:
    Jøss, denne var usedvanlig flott. Bilder gir helt feil inntrykk av en halvfeit overvokst Naim... merkelig nok, det er den definitivt ikke; den er ultrasexy i virkeligheten!
    Fyttikatta! For en drømmeforsterker du har fått deg! Gratulerer.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Bach_Man skrev:
    Men du må jo ha power til Superline, eller?
    helt riktig....den del overta powercontrol 2 ved siden av superline. den forsynner opp til 3 bokser sammetdig...hos meg er det pre ampen og superline...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker for vennlige hilsener alle sammen. Driver å monterer opp NAP500 i kveld, snart ferdig nå. Har tatt endel bilder av ei stue full av Naim-bokser (hele Fraim har vært ned pga nødvendig omorganisering), og også noen bilder av oppbyggingen av Fraim, samt hvordan konverteringen fra small til tall høyde foregikk. Det var så enkelt at det var en fryd.

Jeg er fristet til å mene at Fraim er det mest geniale av alle Naim-produkter. Alle burde ha litt Fraim Bilder kommer plutselig; watch this space.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fraim-hylle lav byttes til høy, "under construction".

Siden jeg har landets samlede ekspertise på Naim her nå; jeg har glemt hvilken av de to HiLine-endene som skal være kildeenden, er det den med den grå/hvite ringen? Eller er det den med den mørke ringen?

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Litt mer fra Fraim. Dessverre ble gjengeskruene (en lang og en kort på bildet) litt ute av fokus, men det er altså gjengeskruene som går gjennom disse sølvfargede beina ned til spiken i bunn.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Her er toppskåla og spiken som festes i hver sin ende av gjengestanga.

.. og dette går gjennom disse "uprights"-ene. PS; alle bildene mine kan klikkes for forstørrelse

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Midlertidig tilsidesatt Fraim uten base;

.. og en Fraim base, hvor man ser disse spike-skålene som nederste spikes på bildet over skal ned i (3 stk). Man ser også rullekulene og at det er to nivåer treplater.

Vedlegg

S

Steinar O

Gjest
    Den grå ringen på Hiline skal mot kilde.

Flotte saker Vidar. Kos deg :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gratulerer med en utrolig kul forsterker Vidar P. Den oser av effektivitet og ondskap :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Steinar O skrev:
    Den grå ringen på Hiline skal mot kilde...
    Takker, det var det jeg trodde. Husker du det, eller fins infoen noe lett tilgjengelig sted?

Koser meg ja, har bare hørt en plate så langt (Sergio Mendes & Brasil '66 "Equinox") siden det er sovetid for små barn, men det blir vel mer i dagene fremover.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn