Den kabelen har iallefall jeg bestillt og mottat. Har desverre ikke fått testet den ut enda.
|
Tusen takk for hjelpen!Wright skrev:Jeg var visst litt treg i forrige innlegg, og du er jo inne på det, tror dette skal være ledningen du trenger:SOEDAL skrev:Virker som dette er veien å gå med mindre det finnes noen overganger som kan konvertere DIN på tape ut til rca?
http://www.flashbacksales.co.uk/acatalog/headphone-amp-naim-5-Pin-din-phono-rca-Cables.html
Ser ikke det fornuftig ut?
Det var jeg som la ut min Headline, fordi jeg tenkte jeg kunne bruke hodetlf-utgangen på SuperNait til det forholdvis lite jeg bruker headset. Har nå sammenliknet Headline/FC2x og utg på SN, og må si forskjellen er så stor, at Headline blir værende (lite bruk eller ei).Carter skrev:Soedal, mener du kan bruke den andre utgangen på din FC2x til å forsyne en Headline, ettersom du ikke bruker den til et annet Naim-produkt. Du trenger da en Snaic til Slic-kabel. Det ligger (lå) forøvrig en nyere Headline på bruktbørsen.Vidar P skrev:Hvis du synes Headline/K701 er dyrt så må jeg dessverre skuffe deg ytterligere; du trenger en psu til Headline. Det gjør det ikke billigere.SOEDAL skrev:Det er bare en bokstav som skiller våre hjembyer, men mange mil.Vidar P skrev:Soedal; det er veldig enkelt å høre og å se. Det er bare å troppe opp det. Velkommen skal du være!SOEDAL skrev:Vidar det siste bildet gir meg frysninger. Fyttigrisen så lyst jeg har til å høre og se!![]()
Men det er jo svinebillig ift hvor bra det låter da. Stax og Naim er vel ikke hva jeg ville ha satset på akkurat (har Stax selv, men stoler ikke på at brannforsikringa mi dekker slike eksperimenter).
En er vel strengt tatt ikke barnevakt for egne barn...Vidar P skrev:Han hører på plater i kveld. Barnevakt fordi kona er på julebord, og knerten koser seg med barne-tv på tv-stua, så da er kysten klar.. det hun ikke hører har jeg ikke vondt av.iSaint skrev:Hvor ble det av Vidar P ??? ;D
Er temmelig sikker på at jeg ikke har vært en av inspiratorene herBach_Man skrev:Fikk endelig koblet opp Superline med den nye OC9-pickupen (takk til Vidar P og andre for inspirasjon)....
Om du ikke spiller 45rpm, så kan du jo starte i det små, med kjøp av PSU for lp12Bach_Man skrev:Bare synd at jeg ikke var i posisjon til å kjøpe Sondeken din da den var for salg. Har en følelse av at jeg ender opp med en LP12 en gang i løpet av nyåret.
Jeg testet aldri Lingo mot Armag. men FZ har vel gjort det, Lingo1 mener jeg å huske?Bach_Man skrev:Ja, jeg ser jo for meg en Naimifisert LP12 med Aro, så kanskje jeg gjør det.![]()
Da Stereophile testet Ekos/Lingo mot Aro/Armageddon kommenterte de at PSU og arm utfylte hverandre i begge tilfeller. Men Vidar P mener vel sikkert at det går fint an å blande?
Gleder meg til å høre om dine erfaringer her; Audio Note høyttalere med Naim elektronikk har etter min oppfatning en sjelden evne til klangformidling. Synes ikke jeg har hørt noen annen høyttalertype vise med så stor tydelighet at Naim er unike (blant transistorforsterkere, altså) på dette med klangfarger. Så selv om det er en litt uvanlig kombinasjon er faktisk AN mine favoritthøyttalere på Naim. Tett fulgt av Naim's egne høyttalere og Monitor Audio. Men de to sistnevnte kan ikke matche AN's fantastiske evne til formidling av komplett instrumentklang, slik jeg opplever det.Brasse skrev:Skal forresten prøve en NAIM i helga. Rapport kommer 8)
nacka skrev:Hei, har lest meg opp på Naim på tråden men fortsatt litt i villrede rundt alle ekstrabokser, matching med andre merker, kabler osv.
Har to spørsmål:
1. Gitt budsjett på 100 k, har platespiller og cd spiller, samt Sonus faber Cremona auditor, hva anbefales mht forsterkere?
2. Har idag Bryston BP26 samt 4bsst sluttrinn. Vil Naim låte bedre...? og hva med kabler, må jeg bytte det jeg har?
Nacka
Jeg må på ny gi uttrykk for den begeistringen jeg føler for Superline. Det er den største forbedringen jeg har hørt i hittil i mitt system. Plutselig høres den ganske beskjedne Regaen ut som en spiller av en viss klasse, med rik og sofistikert lyd. Har satt resistiv last på 500R nå, og da kom det til betydelige mengder PRaT også. Det mest oppløftende er jo at Superline fremdeles kan vokse betraktelig med bedre PSU, bedre platespiller eller rett og slett bedre system, men jeg føler ikke at jeg trenger mer heller.balthar skrev:the superline will definitely be a first choice for your turntable set up...
ja, kan tenker meg det selfølgelig...500 er ja en mye mer refinert boksVidar P skrev:Kanskje kan det oppleves litt slik ut ifra klangbalanse hvis man lytter helt overfladisk på det, men det blir antakelig allikevel feil å si det slik, fordi det synes å være mye mer enn det.
Skulle ikke Supernait være Naims "referanse" integrerte? Tror de vil slå bena litt under seg selv hvis de bygger en Nait som er på nivå med 252/250.2.balthar skrev:tror dere at naim kunne bygge en super referanse nait ? på niveau av 252/250.2 eller 300 i en boks ? sel vis det blir 500 høyde ( men utten ekstern strøm ) ? rega har gjørt det akurat. isis og osiris . begge kommer naim referanse topen ganske nær ( 500 serien ). selfølgelig er lyden lit forsjel, men tror ikke akurat mindre engasjerende å høre på. selfølgelig alt basiert bare på meldinger fra netet.
Jeg kobler den rett inn i Uniti med en svart snaic, så den forsynes fra strømuttaket. Det fungerer bra som sagt, men jeg er sikker på at det er mye å gå på med ekstern PSU, og da spesielt en dedikert Supercap. Min egen plan er å skaffe en Hicap2 med tiden. Det er jo nettopp Supercap-kombinasjonen som mange anmeldere har utropt til en av verdens beste RIAA-løsninger. Bl.a. Har Martin Colloms gitt den en astronomisk rangering i sin utstyrsliste ( http://www.hificritic.com/colloms/phonoamps.aspx ). Og du kan også lese en entusiastisk omtale i Tone 21: http://www.tonepublications.com/magazine/toneaudio-magazine-issue-21/balthar skrev:bachman ..hvordan kobler du superline til din unity ?
Det jeg synes de burde gjøre er å bygge aktive høyttalere på NAP300/500-nivå som kan kobles direkte til NAC552, mye det samme som linn har gjort med sitt über-elegante Klimax-system.Fidelio skrev:Skulle ikke Supernait være Naims "referanse" integrerte? Tror de vil slå bena litt under seg selv hvis de bygger en Nait som er på nivå med 252/250.2.balthar skrev:tror dere at naim kunne bygge en super referanse nait ? på niveau av 252/250.2 eller 300 i en boks ? sel vis det blir 500 høyde ( men utten ekstern strøm ) ? rega har gjørt det akurat. isis og osiris . begge kommer naim referanse topen ganske nær ( 500 serien ). selfølgelig er lyden lit forsjel, men tror ikke akurat mindre engasjerende å høre på. selfølgelig alt basiert bare på meldinger fra netet.
ja supernait skulle være det , men også klar at den er ikke det...så bra den er for seg sel.og den er detFidelio skrev:Skulle ikke Supernait være Naims "referanse" integrerte? Tror de vil slå bena litt under seg selv hvis de bygger en Nait som er på nivå med 252/250.2.balthar skrev:tror dere at naim kunne bygge en super referanse nait ? på niveau av 252/250.2 eller 300 i en boks ? sel vis det blir 500 høyde ( men utten ekstern strøm ) ? rega har gjørt det akurat. isis og osiris . begge kommer naim referanse topen ganske nær ( 500 serien ). selfølgelig er lyden lit forsjel, men tror ikke akurat mindre engasjerende å høre på. selfølgelig alt basiert bare på meldinger fra netet.
Ligger en omtale av ISIS her. Skribenten har eid en CD555 i en del år og sammenligner disse.
Jeg skjønner godt poenget. Filosofien jeg har rundt dette i min nåværende leilighet er at jeg vil holde anlegget mest mulig enkelt. Nå står Uniti og Rega P5 på toppen av en skjenk, med alle småbokserne skjult bak skapdørene. Ledninger skjules jo også på den måten. Jeg må skaffe meg et kamera så jeg kan vise bilder. Funker fint det opptil et visst punkt. Jeg tror nok også det kan være forbedringer å hente på skifte ut høyttalerne i stedet for flere elektronikkoppgraderinger, Harbeth er en het kandidat.balthar skrev:spennende bachman.fint at det fungere direkte fra din unity...men da beginner vi igjen med hicapen
..så pløtselig blir det 3 bokser igjen..kanskje det forstyrer deg ikke likevel...
Så enig, så enig. Det er nok dette Naim også har skjønt. Her kommer Supernait, PowerLine, NaimUniti, Ovator, NaimDAC. Snart er det ikke mer igjen av tradisjonell flat-earth ;Dbalthar skrev:jeg spøre mer etter en enda mer avansert løsning...kanskje naim slå bena litt under seg selv hvis de bygger en nait som er på nivå med 252/250.2, men de kommer å misser også en del kjøper, vis de holder med på disse bokssammleri...jeg tror tenden går lit andere vei.naim har veldig loyalt kjøpere...og forstårlig hvorfor...men tror det kommer ikke å holder med tiden.
Dette må være en kjempeløsning?Bach_Man skrev:Har du prøvd Supernait sammen med Supercap, balthar?