Hehe, jeg lever lykkelig med Nait 1 og kjøper inntil videre plater for all overskuddslikviditet som ikke sendes i retning Islay, men takk for tilbudet.iSaint skrev:Hvor skal jeg sendet de 4 kolliene?
Mvh
Arne Kr
|
Hehe, jeg lever lykkelig med Nait 1 og kjøper inntil videre plater for all overskuddslikviditet som ikke sendes i retning Islay, men takk for tilbudet.iSaint skrev:Hvor skal jeg sendet de 4 kolliene?
Mvh
Arne Kr
bhaagensen skrev:Ulempen med aktivt er at det er relativt komplisert - mange bokser, kabler og instillinger, og kan derfor lettere komme til å låte dårlig hvis man ikke får systemet satt ordentlig opp. Men nu da du står og skal velge fra bunnen ville jeg bare nevne det slik at du kan inkludere muligheten i dine tanker.
Interessant. Vet du, eller Balthar, noe om hvordan de får filtrenes data? Naim's Snaxo til Audiovector er laget specielt til Audiovector ut fra officielle data. Jeg mener Densen laver aktive filtre ved at måle på høytalerene. Her skal sies at jeg ikke aner noe om hvor problematisk det er å gjøre dette i forhold til å kjenne fabriksdata.C. Alshus skrev:Et alternativ til Naim kan være tyske Phonosophie. Samme filosofi som Naim og likner designmessig. Balthar har et aktivt system derfra.
Det finnes unntak... En annen vinkling av Wright teori:Wright skrev:Jeg skulle gjerne kjøpt 200 bortsett fra at jeg absolutt ikke har bruk for den, virker jo som en utmerket effektforsterker til en god pris. Litt av problemet med å selge high-end Naim-utstyr er kanskje at de som er i besittelse av slikt i utgangspunktet er veldig opptatt av å ha matchende utstyr, så det skal en del til for å finne en som er ute etter akkurat det en skal kvitte seg med.
Gratulerer så masse. Godt å se noen knalle til. Spent på å høre dine tilbakemeldinger.Bowerman skrev:Jeg har vært innom aktiv deling tanken. Men det krever vel 3 stk. NAP200 pluss Snaxo og PSU. Jeg synes det blir litt vel komplisert, og vil tro det overstiger en NAP300 en høygang når det gjelder pris.
CDS3m/555PS, NAC252, NAP300 ble bestillt i går ;D
Skal ha dette i hovedstuen etter hvert. Målet er å få kjøpt inn Fraim. 2 bunnhyller og 4 hyller, sort med stålben. S3 Arrete'ene mine er sorte så dette skal bli lækkert til slutt.
Tror ikke jeg vil savne tanken så alfor mye på aktiv deling etter NAP300 innkjøpet, men en kan jo ha 3 slike evt. om det faller en Jackpot inn på kontoen...
Det kan minne om min plan. Å sette en 200 på Uniti i første omgang. Så kan det i tur og orden komme til forforsterker og NaimDAC. Men kjøper helst utstyret nytt siden dette er ting jeg sikkert kommer til å eie en stund. Men alt dette kan jo også godt vente, savner ikke så mye med et nåværende oppsettet. Jeg må bare unngå å lytte til bedre utstyr.leon skrev:F.eks har man en 112,152,Naitxs,naimuniti,supernait er det en fin oppgradering med nap200.
Ingen dum plan det der..Bach_Man skrev:Det kan minne om min plan. Å sette en 200 på Uniti i første omgang. Så kan det i tur og orden komme til forforsterker og NaimDAC. Men kjøper helst utstyret nytt siden dette er ting jeg sikkert kommer til å eie en stund. Men alt dette kan jo også godt vente, savner ikke så mye med et nåværende oppsettet. Jeg må bare unngå å lytte til bedre utstyr.leon skrev:F.eks har man en 112,152,Naitxs,naimuniti,supernait er det en fin oppgradering med nap200.
Mye lekkert fra Naims arkiver, denne virker kjent....MaHa skrev:De sorte Ibl er bare så lekre. Snakk om less is more!
Vet ikke ennå. Koblet opp i går men feil på en signalkabel stoppet gleden, kabelen er fikset men for mye unger veien for lyden i kveldnilsen64 skrev:hifiguru; hva syns du om kef ref iforhold til dine gml dynaudio?
Du kan kanskje prøve med denne dahifiguru skrev:...men for mye unger veien for lyden i kveld![]()
![]()
nap 140, 150, 180, 250 power amplifiers
connections
The negative input and output connections are all common. The mains earth (ground) should always be connected regardless of what other equipment is used in conjunction with Naim power amplifiers. This only grounds the case and the electrostatic screen within the transformer, and is not connected to the signal negative. In order to avoid hum loops, the signal negative of the whole system should be connected to the mains earth (ground) in ONE place. This will normally be in the turntable or cd player.
3pins på 250 men 4 utfra cap, de to øverste pinnene på illustrasjonen min stemmer vel, men skal begge de nedre +ve og -ve gå inn på samme pinne i xlr?Vidar P skrev:Bildet ditt rimer ikke med skjema. Det er vel 3-pols XLR på NAP250 vel? Det skal være felles jord ja, det er forresten ingen andre måter å gjøre det på med en 3-pols XLR til stereo.
hifiguru skrev:3pins på 250 men 4 utfra cap, de to øverste pinnene på illustrasjonen min stemmer vel, men skal begge de nedre +ve og -ve gå inn på samme pinne i xlr?Vidar P skrev:Bildet ditt rimer ikke med skjema. Det er vel 3-pols XLR på NAP250 vel? Det skal være felles jord ja, det er forresten ingen andre måter å gjøre det på med en 3-pols XLR til stereo.
......blir nærvøs av det hærre je.....
Men trenger man display og betjeningsknapper? Når iPod Touch nevnes, kan det jo tenkes at GUI'et vil eksistere utelukkende på en slik eller en PC. Ser for meg en Naim-versjon av Sekrit DS-I, og som jeg sa tidligere hadde jeg kjøpt den på flekken hvis Naim hadde lansert en slik. Blir spennende å se hva den nye boksen med det dustete navnet (UnitiQute?!?) er for noe. Håper for øvrig virkelig det blir en hard launch og ikke en übersoft slik som med Naim DAC'en.Bach_Man skrev:Den buede fronten på Hicapboksen tillater vel ikke så mye innen displayer og betjeningsknapper. Men ja, det hadde vært stilig.
Alle har sine preferanser; noen kjøper fremdeles CD'er, andre gjør det ikke. Selv er jeg glad jeg hoppet av CD-kjøret i år 2000. Har fremdeles noen hundre plater som står og samler støv, har ikke rørt dem på åresvis. Imidlertid bugner det ikke akkurat av virkelig gode løsninger for dem som ikke spiller musikken sin fra CD'er, så synes det er på tide at man får streamere og slike produkter som ikke bare er ment som hytteanlegg for folk som har cdp som primærkilde. Linn bør ha masse kudos for å legge seg på en slik linje tidligere enn andre, selv om det imo var mange år for sent. Er nok ikke lenge før Naims beste kilder er streamere, tviler på at det kommer noen cdp-erstatter til CD555. Gleder meg.Vidar P skrev:Gitt at de aller fleste som er gammel nok til det og har hatt kjøpekraft til det har kjøpt cd'er i 25 år, ie de man må regne med utgjør majoriteten av de som har kjøpekraft til å kjøpe dyr hifi, har en substansiell cd-samling så er det vel ikke det smarteste man gjør å satse på et komplettsystem uten cdp først og fremst. Noen av disse vil garantert ikke gidde å rippe og styre med slikt. Så man får anta at dette eventuelt kommer som et sideprodukt vel, om det kommer.
En Naim var min andre skikkelige forsterker, og jeg skulle tro at slike som meg er akkurat den kundegruppen Naim må fange for å fortsette med den suksessen de har hatt hittil. Men dette er jeg rimelig sikker på at de er klar over. Folk som koser seg med entrylevelsakene deres nå, er de som kjøper reference om ti år. Og de fleste i denne gruppen ler av tanken på cd-spillere.Vidar P skrev:Med respekt å melde så har vel ikke du bidratt særlig til Naim sin turnover heller gjennom årene da. Andre kjøpergrupper, som har kjøpt deres produkter i årtier, har vel en helt annen fokus for de. Det er jo noe enhver bedrift pleier å gløtte på.