Padde: KE POWER STRIP har naim-vennlig stjernekobling: http://www.kempelektroniks.com/Shunt-Conditioners/Power-Strip.aspx.Brasse skrev:Trenger forslag til DIN til RCA kabel + strømkabel og gjerne også padde.
Padde: KE POWER STRIP har naim-vennlig stjernekobling: http://www.kempelektroniks.com/Shunt-Conditioners/Power-Strip.aspx.Brasse skrev:Trenger forslag til DIN til RCA kabel + strømkabel og gjerne også padde.
Fra 12 til 30 watt er jo ikke akkurat noe kvantesprang da, men tror du blir fornøydBrasse skrev:5'er! gleder meg! Tror virkelig jeg kommer til å ha glede av overgangen fra 12 watt (selv om det er 12 gode)![]()
Hehe.. tror en viss Mr. Borgenvik er uenig!Liotheles skrev:Fra 12 til 30 watt er jo ikke akkurat noe kvantesprang da, men tror du blir fornøydBrasse skrev:5'er! gleder meg! Tror virkelig jeg kommer til å ha glede av overgangen fra 12 watt (selv om det er 12 gode)![]()
Lykke til!
Naim-ordenen i Norge ser ut til å holde til i Kristiansund.Brasse skrev:Hvor henvender jeg meg for å motta medlemskortet? ;D
$2000 og £1350, bør antyde 14000-15000 i Noreg.Todd skrev:Ja, denne kan fort bli veldig populær. Undrer meg på hvilket prisnivå denne vil ligge på?
Mye tyder på at det kan være en god pris!g-h skrev:$2000 og £1350, bør antyde 14000-15000 i Noreg.Todd skrev:Ja, denne kan fort bli veldig populær. Undrer meg på hvilket prisnivå denne vil ligge på?
SuperUniti måtte jo vært CD555 med PS, NAC552/PS552, NAP500 m/PS, samt Naim DAC i 1 boksBach_Man skrev:Jeg falt umiddelbart for UnitiQute. Nå venter vi bare på SuperUniti, kombinasjonen av NaimDAC og Supernait.
Svein skrev:Naims nyhetsbrev (alternativ relkamebrosjyreom det ikke er nevnt i denne tråden:
http://www.naim-audio.com/download/newsletter_connection_winter_2009.pdf
Unitiquten er et interessant produkt forresten.
Denne skal jeg kose meg med SveinSvein skrev:Naims nyhetsbrev (alternativ relkamebrosjyreom det ikke er nevnt i denne tråden:
New peoduct merkingen er feil. Står litt om det på Naimforum.balthar skrev:Svein skrev:Naims nyhetsbrev (alternativ relkamebrosjyreom det ikke er nevnt i denne tråden:
en ny hicap ?...siste side.... new product ? ...
Hva med en lytte test på en av Audiovector S3 modellene. Kanon høyttaler i mine ører, og så stue/kone vennlig i størrelse. Naim/Audiovector er dessuten veldig riktig...digiman skrev:Har stor omstrukturering (utskiftning) av anlegget om dagen og nå er Supernait bestilt. ;D
Kilde er jeg foreløpig usikker på. I disse tidene hvor Macen spiller en større og større rolle i anlegget virker jo Naim DACen, som en mulig lur investering. Men inntil videre brukes Vinyl riggen og Dacen i Supernaiten eller min Apogee interface. Har ikke testet sistnevnte mot hverandre.
De store Kef Refrence model 4 mine er solgt. Så nå begynner jakten på noe mindre fysiske høyttalere, som forhåpeligvis kan beholde noen av de egenskapene. Er jo en helfrelst Kef fan, så nye Ref serien frister, men ny bil ødelegger budsjettet stort fremover![]()
Noen som har hørt Kef XQ40 med Naim? Ser at de får god omtale og liker godt design, men synes det er vanskelig å finne en forhandler som har de inne.
Alternativter har jeg sett på nye Sonus Faber Liueto og Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand.
Prøver uansett å korte ned listen her, så alle tips tas i mot med stor takknemlighet.
Budsjettet er på 35k til høyttalere.
Et vesentlig poeng du kommer med der. Er jo stor fornyd med min ASR mini MK2, men hvorvidt den fungerer lydmessig i et Naim anlegg er uvisst. Vinyl er en ting som ligger nærme hjertet mitt, så kan kan godt hende at dette er noe jeg burde undersøke nærmere ja.PerFlemming skrev:Jeg foreslår du køber en Naim SuperLine og bruger resten af budgettet på højtalere, evt Kudos, Neat, Harbeth, Spendor evt Epos.
digiman skrev:selv om det skal sies at det er mange rare skrullinger på Naim forumet Uk.. Hehe! ;D
digiman skrev:Et vesentlig poeng du kommer med der. Er jo stor fornyd med min ASR mini MK2, men hvorvidt den fungerer lydmessig i et Naim anlegg er uvisst. Vinyl er en ting som ligger nærme hjertet mitt, så kan kan godt hende at dette er noe jeg burde undersøke nærmere ja.PerFlemming skrev:Jeg foreslår du køber en Naim SuperLine og bruger resten af budgettet på højtalere, evt Kudos, Neat, Harbeth, Spendor evt Epos.
Spennende saker Naim. Liker hele denne oppgradering opplegget til Naim. Holder liv i hobbyen, selv om det skal sies at det er mange rare skrullinger på Naim forumet Uk.. Hehe! ;D
kan absolut kjenne meg igjen i dette, soedal!SOEDAL skrev:Rare greier. Etter at jeg fikk Naim i hus har alt sug etter nyere, større, bedre forsterker forsvunnet.
Takker Hifiguru og Leon! Deilig med juleaften flere ganger i året også. Naim er noe som har fascinert meg i mange år og er supert og endelig være en stolt eier.Vidar P skrev:Tja, det kan vel sikkert diskuteres opp og i mente, selv synes jeg at alle nivåer Naim Reference er virkelig god VFM sett i forhold til konkurransen, som i mine øyne ofte er miserabel i forhold. Men at det er det rimeligste Reference forsterkersettet er det jo ingen tvil om, og at det er en forsterker man gjerne kan ende sine dager med er iallefall helt sikkert. Den er veldig god!
Når kildene er på plass så er det naturlig å prøve Napsc og HiCap til den; det er et solid løft imo.
Her er litt å kose seg med. Janis synger fabelaktig, gjør hun ikke?
Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønner hvordan noen som trekker fram Affinity kan kalles en som plager med rar musikk. Et av de beste prog-albumene jeg vet om også, "If You Live" fra 1968 er heller ikke å forakte.Vidar P skrev:Så skal jeg slutte å plage dere med rar musikk og slikt, men når Aro danser over Affinity's suverene 1970-utgivelse så begynner jeg nesten å lure på om dette er den ultimate progrock-skiva?