Ikke jeg heller, til jeg fikk inn en Anthem 2 mellom kilde og lille Nait 5i. Hakeslepp for en som hadde brukt Chord Cobra 3 frem til da.digiman skrev:Har uansett aldri prioritert kabler veldig høyt.
Spennende! Få se litt nærmere på de etterhvert. Nå har jeg kjøpt så mye nytt Hi-fi på nyåret at jeg må roe litt. Greit å la husholdningsbudsjettet få være i fred ;D Men det skal jo inn Naim DAC, PSUer osv etterhvert :Fidelio skrev:Ikke jeg heller, til jeg fikk inn en Anthem 2 mellom kilde og lille Nait 5i. Hakeslepp for en som hadde brukt Chord Cobra 3 frem til da.digiman skrev:Har uansett aldri prioritert kabler veldig høyt.
Skulle også sett at Naim lanserte en DAC i denne prisklassen. :-\Brasse skrev:Jeg skulle ønske Naim kunne lansere en egen Naitdac til 5-6000.
Nej, du kan ikke tage den med ro, En Naim forstærker konstruktion er baseret på en højtaler belastning på minimum 2x3.5 mtr helst mere, det optimale er vist 2x5-6 mtr..digiman skrev:Satser på Chord selv. Ikke de mest kostbare typen, men får uansett inntrykk fra diverse forum at de gir god VFM og et lite løft i forhold til Naim sine kabler. Har uansett aldri prioritert kabler veldig høyt.
Dukker stadig opp nye Naim særheter. Leser i manualen at det skal brukes minimum 3.5M pr kanal. Høres snodig ut spør du meg, men er vel sikkert en god grunn til dette også? Eller kan jeg bare bruke 2x2 meter og ta livet med ro?
Ok! Ikke bra. Blir bare mere kabel rot ut av dette skjønner jegPerFlemming skrev:Nej, du kan ikke tage den med ro, En Naim forstærker konstruktion er baseret på en højtaler belastning på minimum 2x3.5 mtr helst mere, det optimale er vist 2x5-6 mtr..digiman skrev:Satser på Chord selv. Ikke de mest kostbare typen, men får uansett inntrykk fra diverse forum at de gir god VFM og et lite løft i forhold til Naim sine kabler. Har uansett aldri prioritert kabler veldig høyt.
Dukker stadig opp nye Naim særheter. Leser i manualen at det skal brukes minimum 3.5M pr kanal. Høres snodig ut spør du meg, men er vel sikkert en god grunn til dette også? Eller kan jeg bare bruke 2x2 meter og ta livet med ro?
Måske er de ældre olive/CB modeller mere hysteriske med dette kabel issue men jeg ville ikke spare de få hundrede kr i kabler - tværtimod køber jeg ikke under 2x5 mtr.
Jeg vil tro at f.eks. DAC'en i en CD5 xs er så god at det ville ikke kunnet bli noe betydelig oppgradering med en dac til en slik pris. Når vi allerede snakker om cdp til 18k så er det jo dessverre slik at det blir store sprang i pris for å høyne lydkvalitet vesentlig. Så om man f.eks har xs serien så skal jo DAC'en gi et kjempe løft, og da synes jeg man må regne med 21k. Dette vil være av de største lyd oppgradering vs pris i hele Naim sortimentet.Todd skrev:Skulle også sett at Naim lanserte en DAC i denne prisklassen. :-\Brasse skrev:Jeg skulle ønske Naim kunne lansere en egen Naitdac til 5-6000.
Ja da stilles jo saken om en DAC i 5-6000,- klassen i et litt annet lys.Brasse skrev:Jeg tenker heller på en DAC som alternativ til CD5 - for oss som foretrekker data foran CD.
Er de gamle produktene kilne på forskjellige lengder også? Har to meter på venstre og syv meter på høyre og må ha balansen en anelse mot høyre for å få ting rett. Tilfeldig? (nac102/nap250cb)PerFlemming skrev:Nej, du kan ikke tage den med ro, En Naim forstærker konstruktion er baseret på en højtaler belastning på minimum 2x3.5 mtr helst mere, det optimale er vist 2x5-6 mtr..digiman skrev:Satser på Chord selv. Ikke de mest kostbare typen, men får uansett inntrykk fra diverse forum at de gir god VFM og et lite løft i forhold til Naim sine kabler. Har uansett aldri prioritert kabler veldig høyt.
Måske er de ældre olive/CB modeller mere hysteriske med dette kabel issue men jeg ville ikke spare de få hundrede kr i kabler - tværtimod køber jeg ikke under 2x5 mtr.
Quoter jeg selv på denne. Fikk dette svaret fra Steven Hopkins hos Naim i dag:Anfield skrev:Er det flere som har reagert på at Naim sin side med "Suggested Systems" ikke har vært oppdatert på en god stund? Mangler jo flere viktige produkter. De opererer jo blant annet enda med 122x, 150x, CD5x, Flatcap2x og Naim DACen er jo enda ikke å se. Ellers er jo nettsiden rimelig bra oppdatert, liksom...
Sendte en mail til Naim med spørsmål rundt dette, spennende å se svaret.
For guds skyld lav det om. sluk amp og køb samme lengde til venstre (eller se tilbud på Chord Epic i dk)hifiguru skrev:Er de gamle produktene kilne på forskjellige lengder også? Har to meter på venstre og syv meter på høyre og må ha balansen en anelse mot høyre for å få ting rett. Tilfeldig? (nac102/nap250cb)PerFlemming skrev:Nej, du kan ikke tage den med ro, En Naim forstærker konstruktion er baseret på en højtaler belastning på minimum 2x3.5 mtr helst mere, det optimale er vist 2x5-6 mtr..digiman skrev:Satser på Chord selv. Ikke de mest kostbare typen, men får uansett inntrykk fra diverse forum at de gir god VFM og et lite løft i forhold til Naim sine kabler. Har uansett aldri prioritert kabler veldig høyt.
Vidar P skrev:Siden flere nå står på terskelen til å dypdykke i de uendelige soniske gleder som kan trylles ut av NAC 552 så kan man jo lese litt i mellomtiden, Fremers omtale fra 2003 i Stereophile er blant de som ligger på nett.
http://www.stereophile.com/solidpreamps/880/index.html
Mottatt!Vidar P skrev:Svaret er vel ganske enkelt et solid ja?
ja det stemmer bowerman har betillt...spennende med rykterVidar P skrev:Skulle ikke Bowerman få en snart da? Og så hørte jeg vel rykter om enda en..
DU ER IKKE DEN ENESTE BRASSEBrasse skrev:Jeg tar ingen sjanser, vingle-Brasse har bestemt seg for Naca5 i anbefalt lengde. Biwiringa blir løst med disse herlighetene:
![]()
Sentralens eneste Naim / Audio Note anlegg? ;D
Bruker Naim noen spesielle strømkabler også? Min Nait vil jo bli levert med engelsk plugg, og jeg må skifte til en Schuko-kabel. Kan jeg bruke hvilkensomhelst?