Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Liotheles skrev:
    balthar skrev:
    Liotheles skrev:
    Var en tur på messen på Triaden idag.
    Ljudtema hadde eget rom hvor de spilte på den nye NDX, DAC, XPS, 282/250 og de nye Ovator 400.
    En hyggelig representant fra Naim England stod for demoen.
    Kjørte først på NDX, så koblet han inn DAC og tilslutt XPS på DAC.
    Relativt klare forbedringer for hvert steg.
    Siste oppsett spilte med flott organisk klang og myriader av detaljer og fullstendig uten lyttetretthet.

    Flere Naim venner som var der?
    hvordan låt ndx ? utten dac og xps...kom det organsike først med dacen og xps ?
    Det låt ganske så fortreffelig også uten disse oppgraderinger, men det er klart at når man legger til alle disse bokser og prisen øker fra ca. 30K til over 80K så bør det jo selvfølgelig resultere i enda bedre lyd. Det skulle jo bare mangle. :p


    da har du ja absolutt ret i. men jeg synes , at her går naim lit for langt :

    NDX + HiLine + PowerLine+ CD555PS + n-DAC + 2nd CD555PS on n-DAC

    lit av en psykisk press

    battlestar galactica
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    balthar skrev:
    Liotheles skrev:
    balthar skrev:
    Liotheles skrev:
    Var en tur på messen på Triaden idag.
    Ljudtema hadde eget rom hvor de spilte på den nye NDX, DAC, XPS, 282/250 og de nye Ovator 400.
    En hyggelig representant fra Naim England stod for demoen.
    Kjørte først på NDX, så koblet han inn DAC og tilslutt XPS på DAC.
    Relativt klare forbedringer for hvert steg.
    Siste oppsett spilte med flott organisk klang og myriader av detaljer og fullstendig uten lyttetretthet.

    Flere Naim venner som var der?
    hvordan låt ndx ? utten dac og xps...kom det organsike først med dacen og xps ?
    Det låt ganske så fortreffelig også uten disse oppgraderinger, men det er klart at når man legger til alle disse bokser og prisen øker fra ca. 30K til over 80K så bør det jo selvfølgelig resultere i enda bedre lyd. Det skulle jo bare mangle. :p


    da har du ja absolutt ret i. men jeg synes , at her går naim lit for langt :

    NDX + HiLine + PowerLine+ CD555PS + n-DAC + 2nd CD555PS on n-DAC

    lit av en psykisk press

    battlestar galactica
    Det er litt ekstremt ja ;)
    Mulighetene ligger jo der men ikke dermed sagt at du MÅ benytte deg av dem :D
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    dumt jeg forsoved messen. så den var i oslo ?

    betyr det med andere ord, at ndx kommet til norge ? eller var det fortsat pre production model ?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    balthar skrev:
    dumt jeg forsoved messen. så den var i oslo ?

    betyr det med andere ord, at ndx kommet til norge ? eller var det fortsat pre production model ?
    Messen var på Thon Hotel Triaden på Skårer.
    Status på NDX vet jeg ikke, men Ljudtemas representanter kunne opplyse at Ovator 400 var tilgjengelig i enkelte finisher mens andre var det ganske lang ventetid på.
    Flott høyttaler som låt veldig lovende og som vurderes sterkt i mitt valg av nye HT.
     

    marius78

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Hei har kjøpt meg en flatcap XS til min 152 XS og har noen spørsmål om tilkobling. Upgrade 1 er greit, men det skal vel også være mulig å koble til via upgrade 2 i tillegg. Flatcapen skal bare brukes på 152 XS, så det må vel være mulig å gjøre følgende:



    uten å kjøpe en hicap.
     

    Vedlegg

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det er mulig at det kan oppstå en jordsløyfe om du gjør dette, Naim anbefaler vanligvis ikke at det gjøres mer enn en sammenkobling av strømforsyning og forsterker.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Om du ser i manualen for 152XS, avsnitt 16.3 NOTE, vil du se at dette er fullt mulig.
    Anbefaler at du sender en mail til Naim og får det endelig bekreftet.
     

    marius78

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    NN skrev:
    Om du ser i manualen for 152XS, avsnitt 16.3 NOTE, vil du se at dette er fullt mulig.
    Anbefaler at du sender en mail til Naim og får det endelig bekreftet.
    Du har rett, det står "Note: A wide variety of different power supply schemes are potentially possible for the NAC 152 XS, including the use of one Flatcap for both upgrade stages". Så da burde det gå. Synes det er litt rart at de ikke har noe bilde av det. Er vel ikke så unormalt oppsett?

    Får stikke innom kontrapunkt i morra og se om jeg kan få kjøpt den ekstra kabelen som skal til.
     

    marius78

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Var innom kontrapunkt i dag, fant ikke helt ut av tilkoblingsmulighetene. Men det som kanskje var mer spennende var at de har fått NDX i butikken. Hadde desverre ikke tid til å høre så mye på den, men den gav absolutt et fint førsteintrykk. Gleder meg til jeg får tid til å høre mer :D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    du får spørre på naim-forumet http://forums.naimaudio.com/forums — forum forum forum forum


    marius78 skrev:
    Var innom kontrapunkt i dag, fant ikke helt ut av tilkoblingsmulighetene. Men det som kanskje var mer spennende var at de har fått NDX i butikken. Hadde desverre ikke tid til å høre så mye på den, men den gav absolutt et fint førsteintrykk. Gleder meg til jeg får tid til å høre mer :D
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    marius78 skrev:
    Var innom kontrapunkt i dag, fant ikke helt ut av tilkoblingsmulighetene. Men det som kanskje var mer spennende var at de har fått NDX i butikken. Hadde desverre ikke tid til å høre så mye på den, men den gav absolutt et fint førsteintrykk. Gleder meg til jeg får tid til å høre mer :D

    ja..norges første NDX står hos kontrapunkt...vi få ser hvordan den låter, nor den varmer seg op ordendlig. den låt veldig detaliert og med fint musikkals flyt i alefall igår alrede.akurat 2 dager gammel...

    hva jeg ikke viste, at det findes en løsning å transportere data over vanelig strømnet.so man må ikke leger kabler i romet.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Data over strømnettet er omstridt, mange mener at det er dårligere og mer støyende enn wifi.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Bach_Man skrev:
    Data over strømnettet er omstridt, mange mener at det er dårligere og mer støyende enn wifi.
    oh ok...dete blir anbefalt til meg ....hmmm da bør dete undersøkes ?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    En omtale og sammenligning av Ittok, Ekos og Aro for de interesserte. Fra Hi-Fi Review 1989.



     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9


    au.
    minner meg om å knyte kablene sammen og rydde i kabelsalaten.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:


    au.
    minner meg om å knyte kablene sammen og rydde i kabelsalaten.
    Mja, lurer på om dette bildet er arrangert.. Hva heter racket?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.334
    Antall liker
    3.877
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om de produseres lenger. Modellen med fire hyller heter Z460, tror jeg. 5 hyller - Z560.

    Hyllene var flyttbare. Enkelt og stødig stativ.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen av dere som har hørt Ovator 400?
    Jeg skal innover til Oslo en tur i dag og tenkte jeg skulle innom Vibesgt ila ettermiddagen. Har litt tid å slå ihjel før forestillingingen begynner.
     

    Even S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Innlegg
    143
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vet om jeg kan koble en Stageline på en Audiolab forsterer?. Stagelinen får strøm fra en flatcap2 med en 5-5 pin kabel, men kan jeg da ta ut signalet fra flatcapen( 4 pin og inn via rca til en ikke naim forsterker? hmm

    Even
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Pokker ta meg mye naim hos deg nå, Even. Må nesten ta meg en tur og høre litt en dag ;D. Mitt nye bibliotek/vinterhage/peisstue/musikkpaviljong eller west wing som vi kaller det, begynner å ta form. Ser ut til at det må inn ett hvitt rack fra musicline for å smelte inn, fraim blir for kraftig for det lille hjørnet anlegget skal stå i. Blir vel som det balthar linket til fra kompisen med sbl i Tyskland.
     

    harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    Even S skrev:
    Noen som vet om jeg kan koble en Stageline på en Audiolab forsterer?. Stagelinen får strøm fra en flatcap2 med en 5-5 pin kabel, men kan jeg da ta ut signalet fra flatcapen( 4 pin og inn via rca til en ikke naim forsterker? hmm

    Even
    Ja, overganger finnes jo, så det er forsåvidt ikke noe problem det. Men du kan i dette tilfellet like gjerne ta signalet direkte ut fra Stageline.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Og der gikk volumstyringen på Nac82'en til helvete. 0 er ikkje 0 lengre og den går rett ned > | Og då er det framleis volum. Jævli kjipt.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    av med plasten, skru den til "det nye null", skru ein skrue den til "det gamle null", fest, på med plasten, alt i orden.
    eg var redd volumknotten var laga av heksekunst og voodomagi.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Brasse skrev:
    av med plasten, skru den til "det nye null", skru ein skrue den til "det gamle null", fest, på med plasten, alt i orden.
    eg var redd volumknotten var laga av heksekunst og voodomagi.
    Brukte å være et problem på de gamle NAD-forsterkerene dette. Eller er det jeg som husker dårlig - kom plutselig på at min gamle ECI-1 var akkurat slik. Naim skal IKKE være slik synes jeg.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    nokre skavankar er berre personlighet.
    det er jo tross alt 15 år gammalt.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Fikk du hørt Ovator 400 Griffenfeldt?
    Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk


    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen av dere som har hørt Ovator 400?
    Jeg skal innover til Oslo en tur i dag og tenkte jeg skulle innom Vibesgt ila ettermiddagen. Har litt tid å slå ihjel før forestillingingen begynner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn