Stover:
Det ble desverre ikke anledning til det på min tur til Oslo. Tiden strakk desverre ikke til.
Det ble desverre ikke anledning til det på min tur til Oslo. Tiden strakk desverre ikke til.
Fungerer som bare det! Har benyttet dette i mange år. Devolo har jeg best erfaring med, selges på komplett.no bl.abalthar skrev:oh ok...dete blir anbefalt til meg ....hmmm da bør dete undersøkes ?Bach_Man skrev:Data over strømnettet er omstridt, mange mener at det er dårligere og mer støyende enn wifi.
Kort innpå: Fikk hørt Ovator 400 på messa på Triaden. I det rommet og med det utstyret (se info tidligere i tråden) og den aktuelle demomusikken så låt det iallefall helt utmerketStover skrev:Fikk du hørt Ovator 400 Griffenfeldt?
Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk
Griffenfeldt skrev:Er det noen av dere som har hørt Ovator 400?
Jeg skal innover til Oslo en tur i dag og tenkte jeg skulle innom Vibesgt ila ettermiddagen. Har litt tid å slå ihjel før forestillingingen begynner.
"For future reference" som det heter. Fikk svar fra kontrapunkt om at det skal være fullt mulig. Når jeg fikk kjøpt kabelen og begynte å rigge det på plass var det ikke så vanskelig som det i utgangspunktet så ut. Slik endte jeg oppmarius78 skrev:Hei har kjøpt meg en flatcap XS til min 152 XS og har noen spørsmål om tilkobling. Upgrade 1 er greit, men det skal vel også være mulig å koble til via upgrade 2 i tillegg. Flatcapen skal bare brukes på 152 XS, så det må vel være mulig å gjøre følgende:
uten å kjøpe en hicap.
Liotheles skrev:Kort innpå: Fikk hørt Ovator 400 på messa på Triaden. I det rommet og med det utstyret (se info tidligere i tråden) og den aktuelle demomusikken så låt det iallefall helt utmerketStover skrev:Fikk du hørt Ovator 400 Griffenfeldt?
Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk
Griffenfeldt skrev:Er det noen av dere som har hørt Ovator 400?
Jeg skal innover til Oslo en tur i dag og tenkte jeg skulle innom Vibesgt ila ettermiddagen. Har litt tid å slå ihjel før forestillingingen begynner.
Må få tatt meg en tur til Kontrapunkt å høre skikkelig på de (hvis de har 400 inne da??)
Noen som vet?
Tja, det spørs om markedet for Naim ht er litt begrensa i Trøndelag, uten at jeg vet hvor stor interessen er.leon skrev:Er ikke 400 en ht Audioroyal burde luktet på ?
Interessen burde absolutt være tilstede, når du selger naim cd,dac,hardisk-spillere og forsterkere fra før..torem skrev:Tja, det spørs om markedet for Naim ht er litt begrensa i Trøndelag, uten at jeg vet hvor stor interessen er.leon skrev:Er ikke 400 en ht Audioroyal burde luktet på ?
høgtalere er en personlig sak, Stover, og bør således ikke overlates til andre og bedømme; uansett hva andre mener er det du som til sist i ditt lytterom får vite fasiten; ovator 600 har jo fått strålende omtale rundt omkring og 400 er vel ikke så langt etter ut ifra hva jeg har lest meg opp til.Stover skrev:Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk
Mm, har hatt den før (og solgt den), så blir liksom litt teit hvis jeg kjøper den igjen, hehe...kunne tenke meg å prøve noe annet, gjerne et hakk opp i kvalitet. Jeg har også en så bra digitalkilde nå at RIAA'en bør yte litt også synes jeg. Har sett en del kjører Trichord, er det bra saker? Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.Brasse skrev:Cambridge 640P er fin!
har trichord på lån, men har ikkje spelar :Fidelio skrev:Mm, har hatt den før (og solgt den), så blir liksom litt teit hvis jeg kjøper den igjen, hehe...kunne tenke meg å prøve noe annet, gjerne et hakk opp i kvalitet. Jeg har også en så bra digitalkilde nå at RIAA'en bør yte litt også synes jeg. Har sett en del kjører Trichord, er det bra saker? Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.Brasse skrev:Cambridge 640P er fin!
Litt utanpå, men Hicap på Nait5 ei forbetring som gikk god for prisen (som jo er ein brukt Nait5).cybervision_ skrev:Noen som kan kort si litt om hva man kan forvente av forbedringer ved å ha en Flatcap XS på en Nait XSII? Snakker vi natt/dag eller subtile forskjeller?
Problemet med Stageline på 5i er at du trenger strømforsyning i tillegg, slik at totalkostnaden gjerne kommer opp i 5-6 tusen eller mer, og da finnes det andre gode alternativer, vil tippe Trichord er et av dem.Fidelio skrev:Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.
nilsen64 skrev:høgtalere er en personlig sak, Stover, og bør således ikke overlates til andre og bedømme; uansett hva andre mener er det du som til sist i ditt lytterom får vite fasiten; ovator 600 har jo fått strålende omtale rundt omkring og 400 er vel ikke så langt etter ut ifra hva jeg har lest meg opp til.Stover skrev:Har ennå ikke klart å lese meg opp på hva det er som kjennetegner Ovator og som visstnok gjør den til et tveegget sverd blandt Naimfolk
alle høgtalere i denne prisklassen er og blir et tveegget sverd og du kan ikke kjøpe nye høgtalere uten først og ha prøvd dem i ditt eget lytterom, uansett hva slags meninger andre har..
![]()
Hva med han Impulse som skulle komme og montere sakene for deg?Brasse skrev:har trichord på lån, men har ikkje spelar :Fidelio skrev:Mm, har hatt den før (og solgt den), så blir liksom litt teit hvis jeg kjøper den igjen, hehe...kunne tenke meg å prøve noe annet, gjerne et hakk opp i kvalitet. Jeg har også en så bra digitalkilde nå at RIAA'en bør yte litt også synes jeg. Har sett en del kjører Trichord, er det bra saker? Vil for øvrig ikke avskrive Stageline helt, men synes det virker som alle som kjøper en slik selger den og kjøper seg noe annet av en eller annen grunn.Brasse skrev:Cambridge 640P er fin!
alshus / balthar er nok rette menn å få på bana.
impulse skrev:Brasse, jeg påtar meg oppjustering av platespiller, montering av pickup og justering av arm. Men jeg er faen så kresen på kaffe! ;D
Men er du flink nok med kaffen, slik at han ikke bare snur og drar hjem igjen?Brasse skrev:Han kjem i morgon! 8)
Spiller den ikke?Brasse skrev:Den er eit pent møbel!
Preamp er aktiv.lovemusikk skrev:Er det normalt at når en skrur opp til kl 12 så er det ikke så høyt??????
Kan det vere pga at pre er passisv, vis den er det da??
.
Satser på mange svar, mens jeg spiser middag med småen og etter hvert legger han i 7 tiden.
+ ellers ting jeg bør vite
;D
hørtes litt rart ut, men hva slags kilde bruker du?lovemusikk skrev:Er det normalt at når en skrur opp til kl 12 så er det ikke så høyt??????
Tusen takk, fikk det til. Enkelt egentlig.Ketil B skrev:På NAC112 kan inngangsstyrken* justeres for individuelle innganger, kanskje tidligere eier har benyttet seg av denne muligheten. Du kan jo prøve å starte med nullstilling** av pre.
* pkt 14.3 i manual
** pkt 14.11 i manual
Manual:
http://www.naimaudio.com/userfiles/...d-product-manual_preamplifiers_2003_07_22.pdf
Se der ja, det har du jage med rett i! Kjenner du til priser på Denne Lite utgaven ?Bach_Man skrev:Jeg ser at FraimLite nå har kommet i handelen til greie priser, i hvert fall i en 5-serie/XS-kontekst. Den er kompatibel med vanlig Fraim, slik at man for eksempel kan bruke tomme FraimLite-hyller til å isolere komponenter, eller bruke Lite til mindre følsomme komponenter. Se bildet i denne tråden:
http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/3819189067183190
Det later heller ikke til at profilen på hyllefront og uprights skiller seg fra Fraim, slik det tidligere ble antatt her i tråden.
Stemmer, kl 10 er HØYT her.C. Alshus skrev:Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.
Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.
Fikk det til, er ok nå. Rimelig høyt nå på kl 11C. Alshus skrev:Hvis du har volumknotten på 12 og det ikke er HØYT, er noe galt.
Alle de Naim-forsterkerne jeg har har/har hatt er meget følsomme. Spiller sjelden over klokka 9. Diskonivå klokka 11.