Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjalli

    Medlem
    Ble medlem
    15.12.2004
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Sted
    Veavågen
    Torget vurderinger
    3
    Har gått til innkjøp av en Naim V1 Dac og skal kople denne til Naim Supernait.
    Hvordan er det mest fornuftig å kople denne?
    4 pin DIN ut fra dac og inn på 5 pin DIN Aux 2 i Supernait?
    4 pin DIN ut fra dac og inn på Aux 1 RCA i Supernait?

    Jeg tenker først og fremst alternativ 1.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Superline får strøm fra Phonosophie ekstern strømforsyning (som også gir strøm til pre) og lyd ut fra denne med snaic 4-5. Har sjekket at kablene ikke er løse og prøvd å bytte inngang på pre uten at det hjalp noe. Noe tips?
    Kan det være at du får problemer siden strømforsyningen har to koblinger til pre. I alle fall gjelder det for Naims egne strømforsyninger (unntatt Flatcap) at de bare skal forsyne en boks.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Det har fungert fint i over et år, fikk problemer når jeg skulle koble det opp igjen etter å ha testet det i stua (uten riaa).
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    484
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Har gått til innkjøp av en Naim V1 Dac og skal kople denne til Naim Supernait.
    Hvordan er det mest fornuftig å kople denne?
    4 pin DIN ut fra dac og inn på 5 pin DIN Aux 2 i Supernait?
    4 pin DIN ut fra dac og inn på Aux 1 RCA i Supernait?

    Jeg tenker først og fremst alternativ 1.
    AUX2 er strømførende (pwr out) og beregnet til å stømføde stageline/superline. Det er her man bruker SNAIC (240 grader 5-pin).

    Du skal forbinne V1 til en ren linje-inngang på SuperNait. Dette kan du gjøre enten med RCA-til-RCA kabel, eller med en (DIN) Interconnect, som har 4-pin i V1 enden og 120 grader 5-pin i SuperNait enden.

    Interconnect er ikke det samme som SNAIC, førstnevnte fører bare signal, sistnevnte både signal og strøm.

    Linje-inngange på SuperNait er de som ikke har ‘PWR Out’. Husker ikke akkurat hvilke, men AUX1 er en av de.

    Den DIN-kabelen du trenger, kan sikkert bestilles. Umiddelbart likner det på denne, men best å sjekke med butikk/importør/naim først. Du kan sikkert også få Flashback Sales til å sette sammen en kabel for deg. Her må du dog være nøye med å opplyse korrekt pin-konfiguration i begge endene (fremgår av manualer og står på baksiden av enhetene).


    Se også denne tråd.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det eneste produktet som krever 4-5 din er riia trinn som trenger strøm/signal fra Flatcap o.l

    Dacen kobler du som en vanlig kilde med 5 pin din evt rca.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    484
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    V1 har bare 4-pin DIN analog ut, foruten RCA, så kan ikke kobles til supernait med vanlig Interconnect (5-pin til 5-pin).
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er du sikker på at du ikke mener superuniti nå? Supernait har både cd og tuner inngang med vanlig 5pin din.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    484
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Du har rett der, men vi snakker om tilkoblingen i den andre enden (DAC V1). Her er det en analog utgang, med 4-pin DIN alternativt vanlig RCA. Gir 4 tilkoblingsvarianter: 1) 2x RCA til 5-pin DIN (120 grader); 2) 2x RCA til 2x RCA; 3) 4-pin DIN til 5-pin DIN (120 grader) eller 4) 4-pin DIN til 2x RCA.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Ok. i den enden ja. Ja, det har jeg sett på bilder når jeg tenker meg om. Det er vel for å kunne bruke Din utgangen variabel inn i en nap.
    My bad!
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Det nærmer seg Naim demo i Trondheim. Utstyr er på vei inn og skal finne sin plass.
    Streamer og server ble koblet til, slått på og vips så snakket de sammen i nettverket


    Isak fra Ljudtema kan sine saker så alle som ønsker å se, høre og få forklart Naim bør benytte sjansen til å droppe innom.


    Bilde viser provisorisk oppkobling og plassering, har dårlig kvalitet, tatt med iPad.
     

    Vedlegg

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    179
    Sted
    Trondheim
    Kult Mian! Logistikken og fornuft sier at jeg ikke har tid, men jeg kommer en liten tur, er det lov å stille i fotball utstyr ?
    Må rett på trening er på.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.563
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Endelig Naim eier! Naim Naca5\\ ...er jo en start, da de andre sorte Naim boksene er alt for kostbare for kommunearbeidermeg. Får sikkert lyden mye raskere fram til høyttaleren nå på disse motorveiene av noen kabler. Kanskje trommene til Robert Gordon blir raskere også?







    Litt info:
    when Naim started designing amplifiers many years ago, they opted to leave out the usual output buffer stage of the amplifier and take into account the anticipated impedance of the speaker cable they would use. This has remained the case for most of their amplifiers (and all their better amplifiers). This is why the manual stipulates a minimum length of cable too.
    So, the vast majority of Naim amplifiers are designed to use the impedance characteristic of NACA5 as part of their output circuit. If you use something else you are in effect changing the output circuit of the amplifier to a greater or lesser degree, and this often results in a poorer solution than using NACA5!

    That's why NACA5 is generally the preferred cable to use on any Naim system, including the very best.
     
    Sist redigert:

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Hyggelig på demokveld, disse Naim boksene vekket definitivt nysjerrigheten.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Litt feil detta da muligens,tror ved og søke litt rundt du finner ut at chord er stort sett brukt med hell både hjemme og borte:)
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    179
    Sted
    Trondheim
    Takk til Steinar/Ljudtema for hyggelig demo kveld, flotte Naim produkter i flotte omgivelser,lokalet var kjempe fint!
    Spennende å se Nds i virkeligheten.
    Supernait 2 og Nd5 xs var en spennende kombo! Det lille jeg hørte fra Supernait 2 var veldig imponerende, den
    virket til å ha tyngde,åpenhet og kontroll som var forbedret fra forrige modell, det må selvsagt taes med
    en liten klype salt, da jeg ikke har hørt Supernait 1 og 2 med samme komponenter eller samme lokal, ht var audiovector som passer
    fint til Naim.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Dette var en hyggelig demo. Takk til alle som kom innom og lyttet til Naim, inklusive deg "leon" :)
    Jeg håper og tror de fleste fikk et inntrykk av hva Naim representerer musikkmessig....og at det smakte med kaffe.

    Dersom ønske om å høre mer Naim så ta gjerne kontakt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Dette var en hyggelig demo. Takk til alle som kom innom og lyttet til Naim, inklusive deg "leon" :)
    Jeg håper og tror de fleste fikk et inntrykk av hva Naim representerer musikkmessig....og at det smakte med kaffe.

    Dersom ønske om å høre mer Naim så ta gjerne kontakt.

    jeg hadde gjerne tatt turen nedover hvis jeg kunne fått høre ovator 400 el 600.

    re: høgtalerkabler foretrekker jeg naca5 framfor chord!
    lyden mister litt naimskhet med andre kabler imo
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Ovator S-400 stod i rommet, men ble ikke benyttet under demoen. Årsaken var begrenset med tid til å lytte frem en god plassering i det aktuelle rommet.
    Ovator kan høres hos meg etter avtale når du måtte reise nedover (eller er det oppover?)

    Mvh


    Dette var en hyggelig demo. Takk til alle som kom innom og lyttet til Naim, inklusive deg "leon" :)
    Jeg håper og tror de fleste fikk et inntrykk av hva Naim representerer musikkmessig....og at det smakte med kaffe.

    Dersom ønske om å høre mer Naim så ta gjerne kontakt.

    jeg hadde gjerne tatt turen nedover hvis jeg kunne fått høre ovator 400 el 600.

    re: høgtalerkabler foretrekker jeg naca5 framfor chord!
    lyden mister litt naimskhet med andre kabler imo
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei. Håper du kan komme med en liten "review" av den, da den er på lista mi over DAC'er jeg føler jeg må teste :).

    Har gått til innkjøp av en Naim V1 Dac og skal kople denne til Naim Supernait.
    Hvordan er det mest fornuftig å kople denne?
    4 pin DIN ut fra dac og inn på 5 pin DIN Aux 2 i Supernait?
    4 pin DIN ut fra dac og inn på Aux 1 RCA i Supernait?

    Jeg tenker først og fremst alternativ 1.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    765
    Dette var en hyggelig demo. Takk til alle som kom innom og lyttet til Naim, inklusive deg "leon" :)
    Jeg håper og tror de fleste fikk et inntrykk av hva Naim representerer musikkmessig....og at det smakte med kaffe.
    Jo, takk for hyggelig demo og god kaffe. Jeg syntes det låt gjevnt over bra, og jeg ble litt klokere rundt dette med nettverksspillere. Hyggelig også at det i det hele tatt skjer noe i Trondheim.

    Er enig i at Supernait 2 og Nd5 xs fremstod som en meget bra kombo. Supernait 2 må være en veldig bra forsterker til prisen.
     

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lurer litt på å koble til en nap 100 på Unitiquten.
    Leverer Naim Din til rca kabler? Evt vanlig rca kabel.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    ... < Supernait 2 må være en veldig bra forsterker til prisen. > ...

    Etter to-tre uker med den hjemme, kan jeg love deg at den er bra til prisen :)
     
    Sist redigert:

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    179
    Sted
    Trondheim
    ... < Supernait 2 må være en veldig bra forsterker til prisen. > ...

    Etter to-tre uker med den hjemme, kan jeg love deg at den er bra til prisen :)
    Gratulerer med flott forsterker, det jeg hørte fra den imponerte, hvilken ht`er bruker du ?
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    ... < Supernait 2 må være en veldig bra forsterker til prisen. > ...

    Etter to-tre uker med den hjemme, kan jeg love deg at den er bra til prisen :)
    Gratulerer med flott forsterker, det jeg hørte fra den imponerte, hvilken ht`er bruker du ?
    Kudos Super 20. De er som SL2 på stereoder. Jeg elsker SL2 - S20 gjør nesten alt de gjør - og mye annet ;-)
    (Men dersom jeg hadde en solid bakvegg så hadde jeg beholdt SL-2.)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    Leverer Naim Din til rca kabler? Evt vanlig rca kabel.

    hiline leveres så vidt jeg vet i alle varianter..ellers er det mange som kjøper fra Din - Phono - RCA - XLR - iPod Cables and More From Flashback Sales

    kudos (og neat) lager flotte høgtalere som passer særs godt til naim.
    går og vurdere kudos titan og neat ultimatum xl6, får se hva jeg ender opp med.
    kef er bra, men litt for hifi-ish med naim, synes jeg.
    har ennå i bakhodet hvor bra de rimelige neat (petite og momentums) låt!
     

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Leverer Naim Din til rca kabler? Evt vanlig rca kabel.

    hiline leveres så vidt jeg vet i alle varianter..ellers er det mange som kjøper fra Din - Phono - RCA - XLR - iPod Cables and More From Flashback Sales

    kudos (og neat) lager flotte høgtalere som passer særs godt til naim.
    går og vurdere kudos titan og neat ultimatum xl6, får se hva jeg ender opp med.
    kef er bra, men litt for hifi-ish med naim, synes jeg.
    har ennå i bakhodet hvor bra de rimelige neat (petite og momentums) låt!
    Takk for tipset om Flashback! Hiline synes jeg blir for dyrt ift hva som er nødvendig.

    Begynner du å ramse opp høyttalere etter å ha lest signaturen min...? He he :rolleyes:
    Jeg er sykt innstilt på Guru Junior for tiden og gleder meg til å få hørt på dem.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.980
    Antall liker
    66.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trenger å få flyttet min Headline hodetelefonforsterker 5-7 meter. Hva er betegnelsen på kabelen som går fra Headline til forforsterker? Selges det skjøteledninger av denne kabelen med Naim-kontakter, eller enda bedre med Naim-kontakt i den ene enden og RCA i andre? Vil dette ledningsstrekket bety mye/noe for lyden?
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    svaret er rett over her, gutt! :cool:

    tviler på at flashbacksales el noen andre for den del har så lange sjøteledninge, men adaptre din-rca (el omvent) har jeg sett.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.980
    Antall liker
    66.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har sett på Flasbacksales tidligere, men er fremdeles svimmel i Naim sin kabelverden. Har vel skjønt såpass at det er 5 pin DIN som går fra Headline til forforsterkeren. Adapter mot forforsterkeren har jeg så DIN kabelen trenger ikke nødvendigvis ha overgang mot RCA. Jeg trenger en skjøteledning med male på ene siden og female på andre, og har problemer med å finne denne kabelen på Flashbacksales.....
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Din-pluggen på Headline er litt spesiell. På disse fempinspluggene er det egentlig bare tre pinner som er loddet til en ledning. Pinnen i midten er jord, og de to på den ene aller andre siden er signalet. På Headline er signalet på motsatt side av andre naimkabler. Dette er fordi den skal kobles til monitorutgangen, som har signal både inn og ut. Så hvis du skal lage en overgang må du enten bestille en spesielt, eller du må åpne pluggen den og lodde den selv. Ellers blir det ingen lyd. Jeg har selv vært igjennom den problemstillingen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.980
    Antall liker
    66.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Din-pluggen på Headline er litt spesiell. På disse fempinspluggene er det egentlig bare tre pinner som er loddet til en ledning. Pinnen i midten er jord, og de to på den ene aller andre siden er signalet. På Headline er signalet på motsatt side av andre naimkabler. Dette er fordi den skal kobles til monitorutgangen, som har signal både inn og ut. Så hvis du skal lage en overgang må du enten bestille en spesielt, eller du må åpne pluggen den og lodde den selv. Ellers blir det ingen lyd. Jeg har selv vært igjennom den problemstillingen.
    Takker :) Noen ide om hvor denne kunne spesialbestilles?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Flashbacksales lager alt i alle lengder. Send en mail til produsenten. Han svarer raskt og er meget serviceminded.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.980
    Antall liker
    66.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte greier :) Da vet jeg hva jeg skal gjøre. Takk for hjelpen!
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    484
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    @Tomz: Vet ikke om du er oppmerksom på dette, men du har mulighet for å koble Headline direkte på HDX også. Det er mulig å velge, hvilken utgang skal benyttes, DIN eller RCA eller begge. Dette finner man også på Naims cd-spillere, og her er det veldig enkelt å skifte utgang via fjernkontrollen. Hvordan det gjøres på HDX kan jeg ikke finne i manualen, men det burde være like enkelt. Noen hevder at direkte-kobling lyder bedre, hvorvidt det har noe på seg, vet jeg ikke, har kun anvendt de to metodene hver for seg. Nevner det delvis også i relasjon til spørsmålet om hvilke plugger som trenges (DIN eller RCA). Har selv et par skjøte-kabler fra Flashback, DIN-DIN fra Headline til cd-spiller og RCA-DIN fra dac til Headline. Begge er Performance Premiere varianten, og lydmessig har jeg vært fornøyd med disse. Lengdene er så bare en halv og en hel meter, så kan ikke si, hvordan kabelen fungerer med det lange trekket, du trenger. Dave (Flashback) kan sikkert svare på dette. Viktigt er det, som BachMan nevner, å gjøre Dave oppmerksom på det spesielle med Headline DIN-pluggen. DIN-DIN kabelen min måtte således retur til England, fordi den var feilforbunnet i første omgang.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg har en liggende som du kan få. Burde fulgt med headline :) Husker ikke lengden, men 4-5meter tror jeg. Kjøpt fra Flashbacksales.

    Trenger å få flyttet min Headline hodetelefonforsterker 5-7 meter. Hva er betegnelsen på kabelen som går fra Headline til forforsterker? Selges det skjøteledninger av denne kabelen med Naim-kontakter, eller enda bedre med Naim-kontakt i den ene enden og RCA i andre? Vil dette ledningsstrekket bety mye/noe for lyden?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.980
    Antall liker
    66.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    @Tomz: Vet ikke om du er oppmerksom på dette, men du har mulighet for å koble Headline direkte på HDX også. Det er mulig å velge, hvilken utgang skal benyttes, DIN eller RCA eller begge. Dette finner man også på Naims cd-spillere, og her er det veldig enkelt å skifte utgang via fjernkontrollen. Hvordan det gjøres på HDX kan jeg ikke finne i manualen, men det burde være like enkelt. Noen hevder at direkte-kobling lyder bedre, hvorvidt det har noe på seg, vet jeg ikke, har kun anvendt de to metodene hver for seg. Nevner det delvis også i relasjon til spørsmålet om hvilke plugger som trenges (DIN eller RCA). Har selv et par skjøte-kabler fra Flashback, DIN-DIN fra Headline til cd-spiller og RCA-DIN fra dac til Headline. Begge er Performance Premiere varianten, og lydmessig har jeg vært fornøyd med disse. Lengdene er så bare en halv og en hel meter, så kan ikke si, hvordan kabelen fungerer med det lange trekket, du trenger. Dave (Flashback) kan sikkert svare på dette. Viktigt er det, som BachMan nevner, å gjøre Dave oppmerksom på det spesielle med Headline DIN-pluggen. DIN-DIN kabelen min måtte således retur til England, fordi den var feilforbunnet i første omgang.
    Takk skal du Ketil :) Da jeg fikk Headline var tanken å koble den direkte mot HDXen. Da jeg gjorde det fikk jeg ikke lyd, og koblet meg derfor mot Rec out på forforsterkeren. Snakket med Isak på Ljudtema om problemstillingen. Fikk ikke noe klart svar angående kobling mot HDXen, men han var klar på at det beste var å gå via forforsterkeren. Syntes selv det var merkelig at jeg ikke fikk lyd via HDXen, men slår meg nå etter svaret fra Bach_Man at det kanskje har noe å gjøre med DIN pluggen på Headlinen.....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.980
    Antall liker
    66.609
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strålende :D Hadde nå tenkt å bruke tid på å knote ned en melding til Flashbacksales som skulle være umulig å misforstå, men det slipper jeg nå. Sender deg en PM.

    Jeg har en liggende som du kan få. Burde fulgt med headline :) Husker ikke lengden, men 4-5meter tror jeg. Kjøpt fra Flashbacksales.

    Trenger å få flyttet min Headline hodetelefonforsterker 5-7 meter. Hva er betegnelsen på kabelen som går fra Headline til forforsterker? Selges det skjøteledninger av denne kabelen med Naim-kontakter, eller enda bedre med Naim-kontakt i den ene enden og RCA i andre? Vil dette ledningsstrekket bety mye/noe for lyden?
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    386
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her som har vurdert Naim fraim og fraim lite mot hverandre? Er det stor forskjell i lydkvalitet?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Her tror jeg du må søke moderforumet for hjelp. Alternativt be om audiens hos importøren Ljudtema på Bryn i Oslo.
    Der står både Fraim og -Lite og kan sikkert "lyttes til".

    Er det noen her som har vurdert Naim fraim og fraim lite mot hverandre? Er det stor forskjell i lydkvalitet?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn