Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    V1 gjør ihvertfall ikke bort seg i combo med NAP 100 f.eks, da benyttet også som pre-amp. Da kan vel du også bruke din XS kun som power amp, med V1 som DAC/Pre vil jeg tro, så lenge du ikke har analoge kilder. Men V1 kan settes også til fixed output. Mer fleksibel sak mao.
    Takk for respons. Er det noe behov for ekstra power supply på V1? Eller behov og behov... Er det lagt opp til det? Jeg har en platespiller, den står koblet til XS via Stageline.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Power supply upgrade fra Naim tenker du på? Tror ikke det. På en ren DAC så er vel ikke det så viktig heller. Så lenge du bruker din XS som integrert, så behøver du heller ikke en V1 kanskje. Har ikke sammenlignet V1 mot andre Naim DACs. Men det er det helt sikkert noen andre her som har:)
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Power supply upgrade fra Naim tenker du på? Tror ikke det. På en ren DAC så er vel ikke det så viktig heller. Så lenge du bruker din XS som integrert, så behøver du heller ikke en V1 kanskje. Har ikke sammenlignet V1 mot andre Naim DACs. Men det er det helt sikkert noen andre her som har:)
    Ja, slik som jeg supplerer XS med Flatcap i dag, tenkte jeg på. For øvrig enig i at det kan høres ut som jeg ikke trenger V1 all den tid preampen i XS benyttes med stort hell i dag. Og hodetelefonuttak står ikke høyest på pri-lista. Ser at Naim DAC i utgangspunktet koster noen flere høvdinger, men vet ikke om det har all verdens betydning. Kulere med samme klassiske design som øvrigheta, da :)
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Jeg har hatt DAC med og uten strømforsyning men har ikke hatt V1.
    Personlig hadde jeg gått for den eldste Naim DAC og koblet Bluesound via koax til denne. Altså brukt Bluesound som ren streamer.
    Dersom du da syns dette låter supert og har behov/lyst på enda mer så er det mulig å få tak i en HiCap eller evt en XPS til DAC.

    Jeg mener at DAC er et lite røverkjøp til dagens bruktpriser. Ekstern strømforsyning er ikke nødvendig men har man først koblet på en er det vanskelig å ta den bort. Det spørs jo hvor mange sorte bokser man har lyst å ha i oppsettet...
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hatt DAC med og uten strømforsyning men har ikke hatt V1.
    Personlig hadde jeg gått for den eldste Naim DAC og koblet Bluesound via koax til denne. Altså brukt Bluesound som ren streamer.
    Dersom du da syns dette låter supert og har behov/lyst på enda mer så er det mulig å få tak i en HiCap eller evt en XPS til DAC.

    Jeg mener at DAC er et lite røverkjøp til dagens bruktpriser. Ekstern strømforsyning er ikke nødvendig men har man først koblet på en er det vanskelig å ta den bort. Det spørs jo hvor mange sorte bokser man har lyst å ha i oppsettet...
    kmolds på «Powertrip» ;)
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Naim sine strømforsyninger er avhengighetsdannende. Det begynte så forsiktig med en HiCap til NAC 202 og 9 år etterpå har jeg 7 strømforsyninger i sving. "Heldigvis" eller kanskje aller mest "dessverre" har jeg ikke muligheter og/eller plass til flere:)
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt DAC med og uten strømforsyning men har ikke hatt V1.
    Personlig hadde jeg gått for den eldste Naim DAC og koblet Bluesound via koax til denne. Altså brukt Bluesound som ren streamer.
    Dersom du da syns dette låter supert og har behov/lyst på enda mer så er det mulig å få tak i en HiCap eller evt en XPS til DAC.

    Jeg mener at DAC er et lite røverkjøp til dagens bruktpriser. Ekstern strømforsyning er ikke nødvendig men har man først koblet på en er det vanskelig å ta den bort. Det spørs jo hvor mange sorte bokser man har lyst å ha i oppsettet...
    Det er tanken, ja. Koble Noden med optisk eller koax til Naim DAC, og bruke Noden som ren streamer og mottaker av CD-platene mine som ligger pent og lossless dytta inn på en ekstern HDD. Og jeg kjenner meg selv såpass etterhvert, at er det mulig å koble på strømforsyning så kjøper jeg en strømforsyning. Veldig enkelt det der... Vissheten om at det kan bli bedre, innenfor rimelighetens grenser. Da gir jeg etter hver gang. Ser det ligger en til 8.500 nå. V1 ligger til 8.000.
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Har sett pent brukte HiCaps ned i 3500 kroner. Om jeg ikke tar feil så tar vel optisk kabel oppløsning opp til 96kHz mens koaksial kan ta opp til 192.
    Dersom en har lyst å eksperimentere med Tidal og MQA osv så kan det vel være greit å bruke koaksialkabel (ser nå at det skal skrives koaksial på norsk:).

    Jeg testet selv for noen år siden Spotify vs Tidal HIFI på en Naim DAC (riktig nok med XPS2) og syns Tidal var ganske mye bedre.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Har sett pent brukte HiCaps ned i 3500 kroner. Om jeg ikke tar feil så tar vel optisk kabel oppløsning opp til 96kHz mens koaksial kan ta opp til 192.
    Dersom en har lyst å eksperimentere med Tidal og MQA osv så kan det vel være greit å bruke koaksialkabel (ser nå at det skal skrives koaksial på norsk:).

    Jeg testet selv for noen år siden Spotify vs Tidal HIFI på en Naim DAC (riktig nok med XPS2) og syns Tidal var ganske mye bedre.
    Mener å huske at XP5 er den minste psuen som støtter DAC, de 2 andre er xps og 555ps
     
    Sist redigert:

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Det stemmer. Har brukt XP5 i et oppsett med ND5XS. Funket meget bra og passer jo veldig bra sammen med en XS om man skal tenke balanse. De ligger jo også ganske "fornuftig" priset brukt (lages ikke nye lenger).
    Faren ved å kjøre på med en 555 er jo at man plutselig sitter med 552/500 osv. Det er mange som har gått i den fellen.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Det stemmer. Har brukt XP5 i et oppsett med ND5XS. Funket meget bra og passer jo veldig bra sammen med en XS om man skal tenke balanse. De ligger jo også ganske "fornuftig" priset brukt (lages ikke nye lenger).
    Faren ved å kjøre på med en 555 er jo at man plutselig sitter med 552/500 osv. Det er mange som har gått i den fellen.
    Er alle disse dere nevner ulike strømforsyninger? Beklager ignoransen, jeg har kun erfaring med Flatcap 2 som sitter på min XS. Vil en annen supply kunne gi enda mer til XSen enn Flatcap 2, tro?
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Ja det er alle strømforsyninger som kan brukes med en Naim DAC. En XS kan også brukes med en HiCap (og SuperCap) noe som vil gi bedre lyd enn en FlatCap. Dette har jeg ikke testet selv men all av min Naimerfaring tilsier dette. Jeg syns et oppsett med DAC, XS og to HiCaper høres kult ut. En SuperCap syns jeg personlig blir "overkill" på en XS selv om det er mulig.

    Det er mange kombinasjonsmuligheter i Naim sin verden:) Det er ganske greit å gå inn på Naim sin hjemmeside og orientere seg: https://www.naimaudio.com/product/nait-xs-2

    Til høyre ser du en fane som heter "upgrade path" og der er nevnt alt som er mulig, selv om en SuperCap til XS nok er veldig sjeldent.
     

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    166
    Antall liker
    177
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    Det stemmer. Har brukt XP5 i et oppsett med ND5XS. Funket meget bra og passer jo veldig bra sammen med en XS om man skal tenke balanse. De ligger jo også ganske "fornuftig" priset brukt (lages ikke nye lenger).
    Faren ved å kjøre på med en 555 er jo at man plutselig sitter med 552/500 osv. Det er mange som har gått i den fellen.
    Er alle disse dere nevner ulike strømforsyninger? Beklager ignoransen, jeg har kun erfaring med Flatcap 2 som sitter på min XS. Vil en annen supply kunne gi enda mer til XSen enn Flatcap 2, tro?
    En hicap vil løfte XSen ytterligere. Jeg har innimellom benyttet en gammel XS sammen med en enda eldre CB hicap og det spiller utrolig bra. Og ja, alle de andre er ulike strømforsyninger. XP5 og XPS er til dac/streamer mens hicap benyttes til preamp og RIAA.
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Ja visst pokker kan ikke HiCap brukes med DAC!

    Jeg brukte en HiCap til en CD5XS for en god del år siden og tenkte dermed at HiCap også passet tll DAC.
     
    Sist redigert:

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    HiCap til XS og HiCap til Stageline:) XP5 til DAC. Da får du tre strømforsyninger!

    Jeg vil nok anbefale å gå for DAC og bruke den en stund slik den er og evt se hva som dukker opp på bruktmarkedet av HiCap til XS og evt XP5 eller XPS. Det som er litt kjipt med XPS er at du muligens må skifte til kategori C sikring fordi den har en lei tendens til å slå ut vanlige automatsikringer ved oppstart. Det skal ikke være så altfor lett heller! XP5 oppfører seg ikke like "brutalt", det er vel bare XPS det gjelder.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    HiCap til XS og HiCap til Stageline:) XP5 til DAC. Da får du tre strømforsyninger!

    Jeg vil nok anbefale å gå for DAC og bruke den en stund slik den er og evt se hva som dukker opp på bruktmarkedet av HiCap til XS og evt XP5 eller XPS. Det som er litt kjipt med XPS er at du muligens må skifte til kategori C sikring fordi den har en lei tendens til å slå ut vanlige automatsikringer ved oppstart. Det skal ikke være så altfor lett heller! XP5 oppfører seg ikke like "brutalt", det er vel bare XPS det gjelder.
    Forskjell på XP5 og XPS, da? Og vil i så fall Flatcap 2 fungere på Stageline også? Kunne vært en noe mykere inngang til 3 x strømforsyninger 😎
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Jeg har aldri hatt en Flatcap men den skal vel fungere både på XS og Stageline. En Flatcap kan gi strøm til to Naim-apparat.

    Der er nok en god forskjell på XP5 og XPS, men begge vil gjøre en utmerket jobb. Dersom du ikke syns det er noe stress å skifte til kategori C sikring er en XPS å foretrekke. Der er også en prisforskjell på de og som regel i Naim sin verden får man mer ytelse til dyrere (og ofte tyngre) apparatene blir. En pent brukt XPS kan også oppgraderes til nyeste DR-versjon, men det koster litt. Naim har skapt mange muligheter for oss entusiaster til å bruke penger!
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri hatt en Flatcap men den skal vel fungere både på XS og Stageline. En Flatcap kan gi strøm til to Naim-apparat.

    Der er nok en god forskjell på XP5 og XPS, men begge vil gjøre en utmerket jobb. Dersom du ikke syns det er noe stress å skifte til kategori C sikring er en XPS å foretrekke. Der er også en prisforskjell på de og som regel i Naim sin verden får man mer ytelse til dyrere (og ofte tyngre) apparatene blir. En pent brukt XPS kan også oppgraderes til nyeste DR-versjon, men det koster litt. Naim har skapt mange muligheter for oss entusiaster til å bruke penger!
    Vil det si at Flatcap kan gi strøm til XS og Stageline samtidig? Jeg går ut i fra at effekten i så fall samtidig halveres?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg har aldri hatt en Flatcap men den skal vel fungere både på XS og Stageline. En Flatcap kan gi strøm til to Naim-apparat.

    Der er nok en god forskjell på XP5 og XPS, men begge vil gjøre en utmerket jobb. Dersom du ikke syns det er noe stress å skifte til kategori C sikring er en XPS å foretrekke. Der er også en prisforskjell på de og som regel i Naim sin verden får man mer ytelse til dyrere (og ofte tyngre) apparatene blir. En pent brukt XPS kan også oppgraderes til nyeste DR-versjon, men det koster litt. Naim har skapt mange muligheter for oss entusiaster til å bruke penger!
    Vil det si at Flatcap kan gi strøm til XS og Stageline samtidig? Jeg går ut i fra at effekten i så fall samtidig halveres?
    Det tror jeg ikke stemmer, Flatcap har 2 uavhengige og likeverdige railer, begge på 24V og er bygget for at begge benyttes samtidig.
    Jeg har f. eks lyttet til Naim 152/ 155XS med flatcap XS, der begge railer i FC er i bruk og jeg glemmer aldri den hurtige, kontante og musikalske gjengivelsen.
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Dac- V1 sammen med XS, begge har preamp. innebygget og du vil ha unødig preamp. redundans sånn sett. V1 er bygget som et alternativ for dem som bruker f. eks PC som kilde og er også en habil hodetelefonforsterker. Dac-V1 kan så langt jeg vet ikke oppgraderes med ekstern Naim psu.

    Naim Dac er noe helt annet, en høykvalitetsdac som kan oppgraderes med ekstern psu ala XP5, XPS eller 555PS. NDac uten psu er også en glimrende dac.... i mine ører. Ved bruk av NDac og Nait XS er XP5 naturlige oppgradering for dac`en dersom det behovet skulle melde seg.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri hatt en Flatcap men den skal vel fungere både på XS og Stageline. En Flatcap kan gi strøm til to Naim-apparat.

    Der er nok en god forskjell på XP5 og XPS, men begge vil gjøre en utmerket jobb. Dersom du ikke syns det er noe stress å skifte til kategori C sikring er en XPS å foretrekke. Der er også en prisforskjell på de og som regel i Naim sin verden får man mer ytelse til dyrere (og ofte tyngre) apparatene blir. En pent brukt XPS kan også oppgraderes til nyeste DR-versjon, men det koster litt. Naim har skapt mange muligheter for oss entusiaster til å bruke penger!
    Vil det si at Flatcap kan gi strøm til XS og Stageline samtidig? Jeg går ut i fra at effekten i så fall samtidig halveres?
    Det tror jeg ikke stemmer, Flatcap har 2 uavhengige og likeverdige railer, begge på 24V og er bygget for at begge benyttes samtidig.
    Jeg har f. eks lyttet til Naim 152/ 155XS med flatcap XS, der begge railer i FC er i bruk og jeg glemmer aldri den hurtige, kontante og musikalske gjengivelsen.
    Sorry at jeg må ha det inn med dessertskje... 😆 Men det du sier er således at min Flatcap 2 vil kunne forsyne både XS og Stageline med power, uten å gå på kompromiss med effekt i noen av retningene?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg har aldri hatt en Flatcap men den skal vel fungere både på XS og Stageline. En Flatcap kan gi strøm til to Naim-apparat.

    Der er nok en god forskjell på XP5 og XPS, men begge vil gjøre en utmerket jobb. Dersom du ikke syns det er noe stress å skifte til kategori C sikring er en XPS å foretrekke. Der er også en prisforskjell på de og som regel i Naim sin verden får man mer ytelse til dyrere (og ofte tyngre) apparatene blir. En pent brukt XPS kan også oppgraderes til nyeste DR-versjon, men det koster litt. Naim har skapt mange muligheter for oss entusiaster til å bruke penger!
    Vil det si at Flatcap kan gi strøm til XS og Stageline samtidig? Jeg går ut i fra at effekten i så fall samtidig halveres?
    Det tror jeg ikke stemmer, Flatcap har 2 uavhengige og likeverdige railer, begge på 24V og er bygget for at begge benyttes samtidig.
    Jeg har f. eks lyttet til Naim 152/ 155XS med flatcap XS, der begge railer i FC er i bruk og jeg glemmer aldri den hurtige, kontante og musikalske gjengivelsen.
    Sorry at jeg må ha det inn med dessertskje... 😆 Men det du sier er således at min Flatcap 2 vil kunne forsyne både XS og Stageline med power, uten å gå på kompromiss med effekt i noen av retningene?
    Ja.

    Designed to complement our XS range, the FlatCap XS is a dual-rail, dual-output power supply that powers not just one, but two Naim Audio components if required. For example, an XS Series owner could add a FlatCap XS to enhance the performance of both a CD5 XS and a NAC 152 XS,
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Det tror jeg ikke stemmer, Flatcap har 2 uavhengige og likeverdige railer, begge på 24V og er bygget for at begge benyttes samtidig.
    Jeg har f. eks lyttet til Naim 152/ 155XS med flatcap XS, der begge railer i FC er i bruk og jeg glemmer aldri den hurtige, kontante og musikalske gjengivelsen.
    Sorry at jeg må ha det inn med dessertskje... 😆 Men det du sier er således at min Flatcap 2 vil kunne forsyne både XS og Stageline med power, uten å gå på kompromiss med effekt i noen av retningene?
    Ja.

    Designed to complement our XS range, the FlatCap XS is a dual-rail, dual-output power supply that powers not just one, but two Naim Audio components if required. For example, an XS Series owner could add a FlatCap XS to enhance the performance of both a CD5 XS and a NAC 152 XS,
    Herlig, takk 😊
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle.

    Naim ND5 XS, noen med erfaring?

    Det jeg egentlig tenker mest på er hvor heftig DAC det sitter i den. Jeg bruker Bluesound Node 2i som streamer/ avspiller av lokalt innhold og DAC i dag - koblet til Nait XS og Flatcap 2. Med stort hell, forsåvidt.

    Men som jeg har nevnt litt lenger opp i tråden snuser jeg på Naim DAC eller DAC V1, som Noden skal kjøre signalene gjennom. Men så slo det meg at en samleboks fra Naim, altså ala ND5 XS, kanskje kan være like greit? Men hvis DACen i den taper så det synger mot Naim DAC og V1, så går jeg videre med planen om en av disse i kombinasjon med Node 2i.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Blir vel mest smak og behag, men syntes DAC V1 var den jeg kunne levd med av de 3.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har hørt alle ja. ND5 XS med tilhørende strømforsyning XP5 XS ble ikke lenge her, den var absolutt ikke verdt penga. NDAC hørte jeg en del på, men den tapte uten minste tvil for Nuprime DAC10.
    DAV V1 var slettes ikke ille men manglet litt detaljer og dynamiske kontraster, kunne levd med den.
    Topping D70 spiller ringer rundt alle de nevnte, også Nuprime.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    484
    Antall liker
    136
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Du får meg bekjent ikke koplet til ekstern harddisk på ND5 XS (1.generasjon), USB-inngangen på fronten er tiltenkt avspilning fra USB-stick, og inngangen på baksiden er til firmware-oppdatering. Fra pkt 7 i Manualen: The NDX/5XS can play audio files stored on USB memory hardware connected to the front panel USB socket… USB memory hardware must be in Windows/DOS format (FAT/FAT32) to be used with the NDX/5XS. Macintosh formats are not compatible. Jeg vet ikke, om det gjelder seneste generasjon også.

    Naim DAC koplet til CDX2/NDX/HDX (1. generasjon) har blitt beskrevet som lydmessig oppgradering av sistnevnte, både på moderforummet og i Naims egen ‘suggested systems’. Med seneste generasjon leser jeg, at forskejllen er utjevnet, kanskje derfor DAC’en er utgått av sortimentet. Naim DAC deler forøvrig chip (PCM1704-UK) med ND555 (og de utgåtte CDX2, CDS3 og NDS), hvor ND5, NDX og Uniti brukte/bruker en annen chip.

    Jeg har ikke hørt DAC/V1/ND5, men har hatt og nytt CDX2, med og uten XPS. Har også hatt og hørt Nait XS med flatcap, hicap og teddycap. Det er ikke gitt, at du vil foretrekke den ene fremfor den andre eksterne strømforsyningen, som nevnt i innlegget ovenfor kan personlige preferenser ende med å overstyre dogme eller ‘logik’. Jeg selv likte best Nait XS og CD5x med flatcap, hicap ble for forsert. Supernait og CDX2 likte jeg best helt uten ekstern strømforsyning.
     
    X

    X186841

    Gjest
    De jeg kommer på i farten: V1 - ND5 XS og Uniti Atom bruker 1791A og NDX og Nova 1792A
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg vil si (igjen) at Ndac er det opplagte valget, med en passende streamer ala ND5 XS,mindre du ikke trenger preamp og hodetelefonforsterker (Dac V1). Som KetilB skriver, Ndac går for å være en oppgradering for de fleste tidligere streamerne fra Naim.
    For siste versjoner vet jeg ikke.

    Når det er sagt, du kan ikke basere egne valg på hva en annen enkeltperson skriver (liker), enten det er Ndac, ND5 XS eller annet enn Naim for den saks skyld.
    Prøv sjøl!!
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil si (igjen) at Ndac er det opplagte valget, med en passende streamer ala ND5 XS,mindre du ikke trenger preamp og hodetelefonforsterker (Dac V1). Som KetilB skriver, Ndac går for å være en oppgradering for de fleste tidligere streamerne fra Naim.
    For siste versjoner vet jeg ikke.

    Når det er sagt, du kan ikke basere egne valg på hva en annen enkeltperson skriver (liker), enten det er Ndac, ND5 XS eller annet enn Naim for den saks skyld.
    Prøv sjøl!!
    Joda, å prøve selv er en god ting. Men det er ikke alltid barneskirenn å prøve utgåtte produkter som jeg ikke har selv. Derfor ber jeg om erfaringer, for å danne meg et ballpark rammeverk av inntrykk. Mener kjennere og den gemene hop at DAC og DAC V1 er langt bedre enn streameren jeg spurte om, så holder det for meg for å starte prosessen før et eventuelt innkjøp.
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    383
    Antall liker
    798
    Sted
    Ulsteinvik
    Jeg mener DACen er langt bedre enn ND5XS og siden du har en Bluesound Node 2 så har du det du trenger:)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.929
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    ..og om man vil gå all Naim, så er UnitiQute billig på brukten og kan brukes som ren streamer (+iRadio, HUB for digitale kilder osv.) koplet digitalt ut til den Naim DAC som velges.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg vil si (igjen) at Ndac er det opplagte valget, med en passende streamer ala ND5 XS,mindre du ikke trenger preamp og hodetelefonforsterker (Dac V1). Som KetilB skriver, Ndac går for å være en oppgradering for de fleste tidligere streamerne fra Naim.
    For siste versjoner vet jeg ikke.

    Når det er sagt, du kan ikke basere egne valg på hva en annen enkeltperson skriver (liker), enten det er Ndac, ND5 XS eller annet enn Naim for den saks skyld.
    Prøv sjøl!!
    Joda, å prøve selv er en god ting. Men det er ikke alltid barneskirenn å prøve utgåtte produkter som jeg ikke har selv. Derfor ber jeg om erfaringer, for å danne meg et ballpark rammeverk av inntrykk. Mener kjennere og den gemene hop at DAC og DAC V1 er langt bedre enn streameren jeg spurte om, så holder det for meg for å starte prosessen før et eventuelt innkjøp.
    Det jeg mente var, til syvende og sist må man prøve sjøl. Som du allerede ser, meningene og opplevelsene av et produkt er splittet. Er ellers helt enig i at å gjøre research på forhånd, hva mener folk flest er en god start/ tilnærming.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil si (igjen) at Ndac er det opplagte valget, med en passende streamer ala ND5 XS,mindre du ikke trenger preamp og hodetelefonforsterker (Dac V1). Som KetilB skriver, Ndac går for å være en oppgradering for de fleste tidligere streamerne fra Naim.
    For siste versjoner vet jeg ikke.

    Når det er sagt, du kan ikke basere egne valg på hva en annen enkeltperson skriver (liker), enten det er Ndac, ND5 XS eller annet enn Naim for den saks skyld.
    Prøv sjøl!!
    Joda, å prøve selv er en god ting. Men det er ikke alltid barneskirenn å prøve utgåtte produkter som jeg ikke har selv. Derfor ber jeg om erfaringer, for å danne meg et ballpark rammeverk av inntrykk. Mener kjennere og den gemene hop at DAC og DAC V1 er langt bedre enn streameren jeg spurte om, så holder det for meg for å starte prosessen før et eventuelt innkjøp.
    Det jeg mente var, til syvende og sist må man prøve sjøl. Som du allerede ser, meningene og opplevelsene av et produkt er splittet. Er ellers helt enig i at å gjøre research på forhånd, hva mener folk flest er en god start/ tilnærming.
    Skjønner naturligvis hva du mener, og regnet med at du skjønte min innfallsvinkel, også. Det handler om å danne meg et utgangspunkt før jeg begynner å lete etter eksemplarer å teste. Liten vits i å teste noe jeg slår fra meg i innledende runde. Tipper valget faller på Naim DAC med en psu. Node 2i skal få stå for streaming og avspiller av lagrede filer, og sende informasjonen til valgt DAC. Ser det ligger eksemplarer ute i 8k-klassen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn