Rare greier...
Sl2 blei ikke bra her...
Nsub og n-sats eller Ibl fungerer bedre ... er ikke en gang sikker på om jeg trenger nsub..
Rommet betyr mye!
Det store spørsmålet er nå om Ibl el. n-sats er det beste....
Hei,
hadde tenkt å selge IBL'ene for en stund siden. Siden interessen var heller laber valgte jeg å bruke en time på dem nylig.
En sliten sjekkliste under før du utpeker n-sats som vinner
Sjekket alle skruer i kabinett og mot stativ. Litt slakk her og der så litt stramming var nødvendig. Unngå å dra til for hardt.
Så over alle loddinger på nytt, blanke og fine, alt ok.
Tok av delefilter og renset plugger og innganger. Brukte fin stålull, blåste ut støvrester og etterrenset med isopropanol.
Renset og smurte alle skruene til basselementene med WD40.
Strammet til igjen med momentnøkkelsett, så nærme Naims anbefalte 3,6Nm som mulig. Etter hva jeg har skjønt er ikke dette momentet helt avgjørende, bare ikke for stramt - samme moment er viktigst.
Diskantopphenget ble skrudd ut. Her hadde en en av skruene som fester elementet til opphenget løsnet. Samme prosedyre som med skruene, rengjort og skrudd til dog uten momentnøkkel.
Diskantopphenget er i tillegg til skruene festet med en dobbeltsidig tape. Denne var det ikke mye lim igjen på, samtidig var den fullstendig sammenklemt. Gammel tape og limrester ble fjernet Hadde noe tape av omtrent samme type liggende, type tosidig sort av farge med tykkelse 1mm som jeg skar til med tapetkniv. Denne tapen fungerer som en isolasjon mellom oppheng og kabinett. Lim fast og skru til opphenget.
Etter denne jobben må jeg si at IBL spiller overraskende bra. Jeg har alltid fortrukket SBL framfor IBL. Nå er jeg ikke helt sikker.