Uff uff, du er ikke bare på glattisen nei! Den virker å være tynn også! Ille når det knaker slik. ;D ;D ;DPeter skrev:Tror jeg skal gå stille i dørene. Hun siterte Ivana Trump i går, uvisst av hvilken grunn, og uten sammenligning for øvrig:
Don't get even, get everything...
Egentlig er jeg ikke skadefro, men må innrømme at det på et vis er en lettelse å se at jeg ikke er den eneste som kan ha det slik!Peter skrev:Spiralis; ja den eneste sanne fryd er skadefryd 8)
Naturligvis. Den handler om å bo i en airparc.BBking skrev:Handler ikke denne tråden egentlig om noe helt annet enn armbåndsur? Lissom.
"Der skulle vi ha vøri Karl...."oddgeir skrev:Naturligvis. Den handler om å bo i en airparc.
Her, på vei hjem fra kontoret.
Bare hyggelig! håper husfreden er sikret nu ...Peter skrev:Jeg kommer til å kjøpe denne:
hos Klockia.se etter tips fra om.s. Takker!
Så gjenstår det å se om husfreden atter senker seg her i Bergen ;D
Ingen erfaring, men jeg kan jo fortelle at den er sjeldent stygg!Jan_I skrev:Hei
Er det noen som har erfaring med disse:
Så jo veldig spess ut
Her er en til med slankt og lekkert håndledd ;DGago skrev:gratulerer, impulse.
jeg bruker også en longines, en simpel quartz klokke som jeg kjøpte for mange herrens år siden.
den er tynn og relativ liten og ser nokså distingvert/homo (stryk det som ikke passer) ut, og passer godt på den pinglete håndvrista mi.
den har vært en trofast tjener siden gymnaset og går som en, vel..., klokke, og jeg er ganske fornøyd med den.
Det varierer nok en del avhengig av fabrikat, hadde fem-års service på en Omega Seamaster og den kom på 1800,-. På co-axial modellene er for øvrig serviceintervallet 10 år.Voff skrev:Da var min Tag Heuer tilbake fra service. Smøring og justering. Kr. 4600,-; Disse trekkopp-urene er like dyre å holde som rør effekt-forsterkere!
Hadde full gjennomgang på et arvestykke her for noen måneder siden. Certina dame gull pynteklokke, dere vet de der som er så små at man må ha forstørrelsesglass for å se dem. Tidlig 70 tall eller noe slikt. Jentungen skal få den til konfirmasjonen når hun kommer dit da hennes oldemor fikk den i 70 årsgave fra mine foreldre. Den kostet 600,- for rensing smøring og full gjennomgang. Synes ikke det var så hakkande galt.Pesquera skrev:Det varierer nok en del avhengig av fabrikat, hadde fem-års service på en Omega Seamaster og den kom på 1800,-. På co-axial modellene er for øvrig serviceintervallet 10 år.Voff skrev:Da var min Tag Heuer tilbake fra service. Smøring og justering. Kr. 4600,-; Disse trekkopp-urene er like dyre å holde som rør effekt-forsterkere!
Jeg er ikke helt oppdatert, men uret med gangreserve, dato og liten sekundviser er en variant av verket i IWC big pilot, men uten jernskjerming, derfor er den mindre enn big pilot som er hele 46mm. 7 dagers verket er fantastisk nøyaktig og det at uret går i mange dager også uten at man bærer det på armen er en stor fordel da du slipper manuell trekking og justering som utvilsomt sliter et urverk. Ofte lar du det kanskje ligge noen dager (du er på ski en weekend eller ute i båt) eller hvis du med tiden får et ur til og skifter på litt. Jeg har selv en big pilot og er ytterst imponert, Uret til venstre har et modifisert standardverk (hva så?Modifiseringen er stooor), med stoppeklokke, men uten mulighet for f.eks mellomtid og dag/dato som IWC doppel chrono. Uret til venstre er et langt enklere ur, men også svært stilig og nøyaktig. Problemet (!)er den korte gangreserven som medfører hyppig justering og mangel på dato. Stoppeklokken gjør skiven pen, men du kommer ikke til å bruke den......Fosse skrev:Om man skulle få det for seg at man trenger en påskjønnelse i form av en IWC Portuguese er det da noe man må ta særlig hensyn til?
Chronograph har et modifisert standardur mens Automatic har verk som er fremstilt av IWC.
Jeg er litt usikker på hvilken jeg foretrekker, men sistnevnte koster omtrentlig 50% ekstra og ut fra utseendet synes jeg ikke den er verd merkostnaden (slik jeg husker det, uten å ha sett dem side om side).
1. jug! vedr. prisen 2. kompenser men på jugeprisen. 3. Gjem kontoutskrifen. 4. Kryss fingrene for at du ikke blir knepet. 5. hvis uhellet er ute. Tiden leger alle sår.tore. skrev:Har litt penger på vei inn om noen mnd, som jeg gjerne skulle svidd av på et flott urverk. Tag Heueren min har riktig nok urverk, men er i ferd med å gå i oppløsning for n'te gang. Må ha noe skikkelig denne gangen. Men når jeg nå går og spekulerer på dette, lurer jeg på følgende: Hvordan forklarer dere dette for deres koner/samboere? Har de i det hele tatt peiling på hva stasen koster? Blir det akseptert? Må det punges ut tilsvarende på fruens interesser? Har hun i det hele tatt noen så dyre interesser?
Forstår man f.eks. at vinyl er bra for sjelen, forstår man at et skikkelig ur er bra for sjelen. Men for en vantro vil galskapen i å ha en klokke til mellom 10 og 50 (100, 150?) lapper være på et helt nytt plan enn vår langt fremskredne hifigalskap. For min egen del er det ikke bare hifigalskap det går i, men sykkelgalskap (alt fra landevei til utfor må med), foto og alskens andre dippedutter. Dyre leker! Min egen kone vil helst ikke vite hva alt dette koster (men gjør det nok), og har vel for lengst gitt meg opp og avskrevet meg som menneske med åndelig substans. Men kjøper jeg et slikt ur, frykter jeg det verste. Jeg kan aldri klare å komme unna med dette.
Noen som har gode råd? Oppmykningsstrategier? Kompensasjoner? Bortforklaringer?
Det finnes da et veldig godt argument for diamanter mot klokker og hifi. Sistnevnte mister stort sett verdi, mens diamanter holder sin verdi, og den økes som med årene. Og mtp følgende tekst er en slik investering noe av det klokeste en pike kan gjøre:pengesluk skrev:Bruksanvisning til tore:
Diamanter. Bare ta diskusjonen. Sykere blir det ikke - glassbiter til hundretusener!! En en-karats enkel ring som knapt synes går gjerne på 100 store løs, et par tilhørende øredobber fort det samme. Det er bare rett & rimelig at du unner deg et mekanisk ur til en brøkdel, i rettferdighetens og likestillingens navn!!
Jeg tenkte på fascinasjonen for mekanikken, ikke musikken, selv om det gir sjelefred å legge den inn til øret av og tilbaluba skrev:Jeg liker dyre ur, men de er nok ikke mat for sjelen som musikk er. Eller det å skape noe, som musikk eller bilder. I så måte er et dyrt ur ganske så grunt, og som oftest like korrekt som et kina-ur mtp ytelser. Men ser man på musikk som tilbehør til hifi så er betraktningen ganske riktig.
Har altfor jordnær kone. Helt uinteressert i diamanter.pengesluk skrev:Bruksanvisning til tore:
Diamanter. Bare ta diskusjonen. Sykere blir det ikke - glassbiter til hundretusener!! En en-karats enkel ring som knapt synes går gjerne på 100 store løs, et par tilhørende øredobber fort det samme. Det er bare rett & rimelig at du unner deg et mekanisk ur til en brøkdel, i rettferdighetens og likestillingens navn!!
Jordnær, ikke dum Blir jeg ferska der, kan det gå riktig ille. Let´s face it, det er et tidsspørsmål65finger skrev:1. jug! vedr. prisen 2. kompenser men på jugeprisen. 3. Gjem kontoutskrifen. 4. Kryss fingrene for at du ikke blir knepet. 5. hvis uhellet er ute. Tiden leger alle sår