Nytt lytterom og nytt high-end anlegg !!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    621
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Cappuccino skrev:
    Hei gutta! For det er vel ingen damer her vel ? Det er madamen her. mannen min lot visst macen stå på ser jeg. jasså det er her han tilbringer all tiden da antar jeg.har vel vært innom og sett disse sidene så vidt før mener jeg å huske. Er dere alle like gærne eller. Sitte på sånn hifi diskusjonsforum i påsken, jaja det er vek mye annet som er værre enn det. mannen min har ikke tenkt særlig mye på påskekyllinger heller. nå står de på hodet uti der og vil ikke bli forstyrra. prater om å ta bilder og greier. det er vel ikke sånn skrytefora det her håper jeg. Så at det var noen som hadde lagt ut bilde av stor båt, hva har det med hifi å gjøre da. dere legger vel ut bilder av biler også da. Åisann, det er noen andre nettdiser her også, engelsk ser jeg, står noe om fish, nei nå må sjekke hva han driver med. Det er jo jeg som håndterer det som har med fish å gjøre her i gården! Fyda! Hade gutter. Håper han ikke blir sur på meg nå
    Er alt bare bløff? Hvem er denne Cappuccino? Kanskje det er psudonym for Cafélatte?

fodera

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    Har du flyttet til USA Cappuccino? Fant svømmebassenget ditt i et amerikansk interiørmagasin. Eller er det Roy Ervin som har utvidet horisonten litt og skriver om flere interesser?

Mvh
    Roysen
    Du gjorde nok det ja.... ble vel viet litt oppmerksomhet uten at noen la merke til det, litt lengre opp i tråden... Kanskje noen føler seg "lurt" etter hvert.. ;) :)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Har lest en del i/av denne tråden og begynner etterhvert å stille spørsmålet:
    "... fleip eller fakta...?" ;) :eek: :eek: ;D

C

Cappuccino

Gjest
    Men nå det jeg egentlig logget meg på for å skrive. H*ly smoke!!! Trodde anlegget holdt på å lette. Det tok helt av. Trippel salto mortale. Her snakker vi bredde, dybde, høyde, detaljer, ta-og-føle-på opplevelse som nesten var utenomjordisk. Jeg har hatt gåsehud før, men denne gangen ble jeg oppriktig talt redd for at jeg må til behandling hos hudlege etterpå !!!!!!!

R

Roysen

Gjest
    ;D
    My bad! Satte meg ikke inn i reglene. Men det var egentlig et spørsmål og ikke et svar. Trodde nemlig du bodde i Norge. Om det ikke skulle stemme blir det så jævlig langt å dra på den innvielsen din at jeg nesten må takke nei.

Mvh
    Roysen

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    10
    Nå trenger vi bare ett bilde av herligheten sammen med dagens avis, i god mafia stil..... ;)

Mvh.
    SAL

O

Oblivion

Gjest
    Cappuccino skrev:
    Men nå det jeg egentlig logget meg på for å skrive. H*ly smoke!!! Trodde anlegget holdt på å lette. Det tok helt av. Trippel salto mortale. Her snakker vi bredde, dybde, høyde, detaljer, ta-og-føle-på opplevelse som nesten var utenomjordisk. Jeg har hatt gåsehud før, men denne gangen ble jeg oppriktig talt redd for at jeg må til behandling hos hudlege etterpå !!!!!!!
    Tja... Det virker mer og mer som om dette er en gedigen 1. april spøk som er lagt ut noe tidlig...

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.151
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    audiolyd skrev:
    Wavac'ene ble ihvertfall sendt til norge?
    Bare en omvei på turen til USA.
    Tror det er samme speditør som distribuerer Fidelity til abonnentene......

Ellers er denne tråden ufattelig, men den lager jo trafikk på HFS i påska om ikke annet... ;D

R

R

Roysen

Gjest
    Tror ikke du trenger å bekymre deg for at mine velfødte, middelaldrende beist klarer å komme opp i noe annet enn lett jogg uansett.

Mvh
    Roysen

C

Cappuccino

Gjest
    Oh sh*t. Kona her vært her ser jeg!

Ellers tok jeg et screenshot av Mac´en min tidligere i dag. Denne tråden har jo lett tatt igjen og passert Fidelity #44 tråden i antall oppslag ! Og etter at jeg tok bildet er differansen blitt enda større ;D

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Ludo skrev:
    Han har vel dratt på hytta tenker jeg... :p

Jeg ler meg skakk ihjel... ;D ;D

Om dette er fleip eller fakta, (tråden altså) så er det den mest underholdende friskeste og morsomste tråden på laaang laaaaaang tid.

Keep it up !!!!!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Cappuccino skrev:
    Hehe, ja nå ble det straks stillere her!! Mange som klør seg i hodet nå ...??? Dere får bare fortsette med det, for her blir det musikk i STOR skala !!!
    Nope. Vi er bare i ferd med å bløtlegge første feriedag, eller i mitt tilfelle reparere etter gårsdagens tyvstart. :-X

Jeg har ingen mening om noe som helst her, men det er digg å se slikt utstyr som jeg aldri bryr meg om å lete frem selv. Du kan forresten hilse til madammen at vi ikke er like gale alle sammen. Det er mange med billig utstyr, og noen har til og med fått det til å låte fint. Og nettopp derfor er det litt forfriskende når vi få diskutere kompromissløse oppsett, slik som i Jasons tråd.

Spøk eller ikke? Det gidder jeg ikke bry meg om før den første faktisk inntreffer. ;)

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Hmm. Hvor i Mosse distriktet er det du holder i hus da tru?
    På Jeløy ved mercedes åsen, eller er det i blokkene på skredderåsen ;D
    Si ifra, så kommer jeg med det digitale speilrefleks kameraet på en snar-visit ;)

C

Cappuccino

Gjest
    FAB skrev:
    Hmm. Hvor i Mosse distriktet er det du holder i hus da tru?
    På Jeløy ved mercedes åsen, eller er det i blokkene på skredderåsen ;D
    I en container ved havna!

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Er det slik at vi får se deg i neste sesong av Luksusfellen? ;D

Nei, dette er definitivt det råeste jeg har sett!! :D 8)

R

Roysen

Gjest
    Jeg har en følelse av at det blir langt mellom svarene.

Mvh
    Roysen

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    897
    Hehe...artig tråd, men det noe som ikke stemmer på bildene av huset. Stikk, strømpadde, brytere, isolasjonsmateriale og øvrige gjenstader antyder at bildene ikke er tatt i Norge.

pak.k

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    173
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    ;D
    Detta är vad jag tror.
    Tråden är ett aprillskämt som kommer att engagera en massa "fel-letande" människor.
    Det finns så många orimligheter liksom :eek:
    Fast det är underhållande i alla fall.
    Skulle verkligen önska att det är på riktigt då det är ovanligt med så våldsamma projekt.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.091
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    pak.k skrev:
    ;D
    Detta är vad jag tror.
    Tråden är ett aprillskämt som kommer att engagera en massa "fel-letande" människor.
    Det finns så många orimligheter liksom :eek:
    Fast det är underhållande i alla fall.
    Skulle verkligen önska att det är på riktigt då det är ovanligt med så våldsamma projekt.
    Tiltredes.

Tror at trådstarter slår en plate i oss.
    1) Alle produktbilder er tatt fra nettet.
    2) Detaljbildet fra svømmebassenget viser vippebrytere, og, så langt jeg kan se, feil stikk. (ikke norske)
    3) Det eneste bildet som ser ut som et amatørbilde viser en fisk (!). Resten ser ut som proffopptak.
    4) Logoen på bæreposen på kjellerbildet er fremmed for meg. Klarte dessverre ikke å få det forstørret nok opp til å lese det som sto på den.

mvh

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17

Her er resten av bassenget...

Dette er bilder fra, som tidligere skrevet i tråden, en proff fotograf som heter James F Wilson.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Kan vel si litt til om James og bildene hans. mener å huske at bildet av bassenget ble tatt mars 2008. ...altså noe før "åpningfesten" hos C. Men her kan det jo være jeg som er grundig lurt... :)
    Morsom lesing er jo tråden uansett om prosjektet er ekte eller ikke! Slike prosjekter kan jo de aller fleste av oss bare drømme om, eller lese om her eller f.eks. i tråden til Jason E. :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Tror kanskje deltagerene er mer opptatt om du har handlet hifien eller om dette bare er sprøyt. Kjedelig for folk å engasjere seg mener jeg...

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Påskekrimtråd hva blir det neste her på hfs? Savner gamle redelige dager.Mvh Lille Hiawata

R

Rojoh

Gjest
    Man aner mugler i osen. ser for meg en trivelig lytteaften hvor den japanske ambassadøren, Roy Ervin, Knut Vadsedt, et tidligere angolesisk regjeringsmedlem, vinneren av påskenøtten, vennen Tony og Cappuchinos hustru brått blir vitne til et mord under seansen. En eller annen er kvalt i et opphengt fiskegarn med en lilla spinnaker i bakgrunn. Dette kommer sannsynligvis til å skje under blindtestingsseansen hvor man vurderer transparensen til karakoboksen innkoblet i kjeden - forøvrig innkjøpt for østlig-inspirerte hyggekvelder.

Spørsmålet er bare hvem som blir myrdet og selvsagt hvem som begikk mordet. Kanskje dukker det opp en joker også? En gjest vi enda ikke er blitt presentert? En bestukket toller? En sleivete snekker? Følg med, sier jeg bare. Detta vert spanande!

Mvh. Johan

oyvino

Medlem
    Ble medlem
    18.08.2007
    Antall liker
    0
    Det meste hær virker veldig urealistisk!
    De hus/basseng bildene, ser jo ut som en helt annen byggestil enn det såkalte utbygget!
    Etter min mening er det ramset opp alt det "råeste" utstyret trådstarter kom på i øyeblikket!
    "Linesource med 5 subwoofere, nei forresten 7" Høres selvsagt fint ut, men tror selv ikke Bill Gates hadde
    giddet å bruke Odin kabler på bakhøyttalerne!
    Kan bare snakke for meg selv, men er faktisk mer givende å lese om ordentlige prosjekter, ikke masse bilder
    fra nettet, akvarie-fisk, seilduker og spiker gjennom odin kabler osv!
    Hadde det vært min kabel hadde det nok vært en spiker gjennom snekker`n også, om det faktisk hadde skjedd ;D
    Lykke til med konkuransen din, men syns dette er bortkastet tid!
    Om et par år er vel alle "mitt anlegg" trådene her i millionklassen!

C

Cappuccino

Gjest
    oyvino skrev:
    ... Bill Gates ... syns dette er bortkastet tid! ... Om et par år er vel alle "mitt anlegg" trådene her i millionklassen!
    Hvis noen skriver om anlegg med Tivoli radio hadde du da sagt i en slik tråd at "om et par år er vel alle ´mitt anlegg´trådene her i budsjettklassen!" ? Spørsmålet var ikke ment for at jeg vil ha svar, kun til ettertanke.

Å bruke tid på denne tråden er fullt og helt opp til hver enkelt. Vi er ulike og prioriterer forskjellig, noe mangfoldet av tråder på dette forumet vel bare er med på å understreke. Jeg legger dog ikke skjul på at jeg har forsøkt å skape en litt "annerledes" tråd, noe som fra min side har vært ment å være berikende.

FAB

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Antall liker
    2
    Virker som trådstarter her har en stor drøm.
    Og et ønske om hvordan livet skulle vært.
    Nå prøver trådstarter og "virkelig" gjøre sine fantasier her på sentralen,
    så seriøst at medlemmer her inne tror det. Deriblant him self....
    Dette blir bare for dumt. Hvem har ikke drømmer.....
    Men folk slenger de bare ikke ut på et seriøst forum. Virker psykotisk.
    Eller er dette den nye moten? Da gidder ikke jeg mer ihvertfall.

fodera

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Antall liker
    0
    Jeg tror i påskekrimens tjeneste offeret er Roysen... :)

Forsøket på å "lime" inn større, bedre og dyrere hifi enn Roysen har tydelig lurt noen og enhver inklusiv Audiosolution.. ;D tror også Roysen gikk litt i baret...

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Hvor mange som har gått i baret, vil vel til evig tid forbli en gåte. Om Roysen har gjort det, så har han ihvertfall en god unnskyldning. Det er vel få andre som har baller og muskler til å dra interessen sin så langt som han  :)

Morsom tråd i dårlig påskevær!

AudioSolution

Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.05.2009
    Antall liker
    12
    Hei! Er første til å innrømme at jeg så meg nødt til å ta dette seriøst og kall meg gjerne naiv, men jeg stoler stort sett på det folk sier. Ville også veldig gjerne at dette skulle være reelt, men dette tok jo bare helt av. Må også innrømme at jeg har forsøkt å nøste opp i hvem som står bak pseudonymet "Cappuconi" uten å klare det. Har vært artig å følge tråden, men foretrekker det ekte! Bernt

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.424
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Rojoh skrev:
    Man aner mugler i osen. ser for meg en trivelig lytteaften hvor den japanske ambassadøren, Roy Ervin, Knut Vadsedt, et tidligere angolesisk regjeringsmedlem, vinneren av påskenøtten, vennen Tony og Cappuchinos hustru brått blir vitne til et mord under seansen. En eller annen er kvalt i et opphengt fiskegarn med en lilla spinnaker i bakgrunn. Dette kommer sannsynligvis til å skje under blindtestingsseansen hvor man vurderer transparensen til karakoboksen innkoblet i kjeden - forøvrig innkjøpt for østlig-inspirerte hyggekvelder.

Spørsmålet er bare hvem som blir myrdet og selvsagt hvem som begikk mordet. Kanskje dukker det opp en joker også? En gjest vi enda ikke er blitt presentert? En bestukket toller? En sleivete snekker? Følg med, sier jeg bare. Detta vert spanande!

Mvh. Johan
    Jau då, kona har kjøpt mange handarbeidskrimbøker frå USA, der handarbeid alltid er ein del av plottet (den ho les no, har ein strikkepinne som mordvåpen).
    Tanken er god, så kanskje vi skal lage ein disposisjon for audiofilpåskekrim? Sjå eigen streng i offtopic (eg rettar norsktentamen for tida, så det passar bra)

F

fjellvåk

Gjest
    Det er tråder som dette som gjør at forumet er et samlingspunkt for tung erfaring som utveksles daglig slik at vi blir beriket på hifi fronten, seriøse diskusjoner som gjør at vi etterhvert gjør de riktige valgene. Også slike tråder som dette som viser at man ikke skal undervurdere behovet for elektronisk oppmerksomhet.

Ellers så blir det ikke mye platespilling her i huset for tiden; jeg er helt ør i hodet av all den bjelleringingen som har pågått siden side 1.

R

Roysen

Gjest
    fodera skrev:
    Jeg tror i påskekrimens tjeneste offeret er Roysen... :)

Forsøket på å "lime" inn større, bedre og dyrere hifi enn Roysen har tydelig lurt noen og enhver inklusiv Audiosolution.. ;D tror også Roysen gikk litt i baret...
    Jeg skal innrømme at når Cappuccino på de to - tre første sidene mest fokuserte på hvilke komponenter anlegget skulle bestå av, så trodde jeg at dette var reellt. Jeg tok sågar kontakt for om mulig kjøpe noe av det utstyret han antydet å selge. Men når det begynte å dukke opp fiskegarn, spinnakkere, frivatfly, spikere gjennom kabler, radon tester, heis, karaokemaskiner og jukebox var vel jeg en av de første til å antyde aprilspøk.

Mvh
    Roysen

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    10
    Aprilspøk foregår idag, ikke allerede for en uke siden.....

Mvh.
    SAL

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Mange av bildene er fra andre steder, men en kul tråd er det uansett ;)

Kenol

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Antall liker
    187
    Torget vurderinger
    12
    God underholdning, lurer også på hvor mye som er fiksjon :)
    Begynte å stusse allerede på bildet av vaskemaskinen og den lille dollar posen hengende ved siden av :p
    For å ikke nevne innlegget til kjerringa... ;D

Har Roy Ervin fått munnkurv i denne tråden..?

F

fjellvåk

Gjest
    audiolyd skrev:
    Cappuccino skrev:
    Det er altså en "catch" i denne tråden. Har noen funnet den?
    Har du sett i fiskenettet?
    :). Spørs om ikke nettet allerede er fullt av ambasadører, diplomater, ex. regjeringsmedlemmer, og ett svært selvbilde.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn