Paradox = svindel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.272
    Antall liker
    9.507
    Torget vurderinger
    2
    Paradox kablene må være ypperlige å ha med som referanser og testobjekter i ikke-blind tester av kabler, desverre er jo katta ut av sekken nå, så det trengs et nytt navn. « wannamakemoneyfast».
    Med litt bedre håndarbeid og ikke så lett identifiserbar skjøteledningdkabel hadde ingen oppdaget noe. Takk igjen til Carisma for å avdekke dette.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.830
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fyren må jo være en mester i markedsføring - det skal han ha. Selv om kablene vitner om at han knapt har holdt en loddebolt før. Faktisk noe av det verste jeg har sett.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tja.
    Her er jo CVen
    edu.JPG


    Så kan vi regne litt bakover. Født i 1985.
    "With over a decade of HiFi and home theater experience and several years working with audio calibration, Tore Magnus Wilhelmsen founded Paradox Audio early 2010 in Oslo, Norway. Today we design and manufacture high end audio cables for the high-end HiFi and home theater market."
    Så kan man spørre seg. Med over 10 års hifi erfaring og mange års erfaring med lydkalibrering samt et par års erfaring med kabelproduksjon så aner ikke produsent hva CE merking er:
    ce.JPG


    Strømkablene hadde ikke jeg hatt baller til å teste selv.
    Moralen er nok at jo mindre "know how" og mer kunnskap om profitt så lages de beste kabler.
    Sender man ut til test er man garantert skryt uansett. Overentusiastiske testere klarer ikke se gjennom sånn.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fyren må jo være en mester i markedsføring - det skal han ha. Selv om kablene vitner om at han knapt har holdt en loddebolt før. Faktisk noe av det verste jeg har sett.
    Jepp, økonomi og markedsføring er det som skal til for å lykkes i hiffikabelbransjen.

    Personlig har jeg ikke noe mot at noen tar 1MNOK for et par plugger. Det jeg har noe imot er løgn, tvilsom markedsføring, salgsledd som anbefaler tull, testere som ikke gjør jobben sin etc.
    Kort sagt: Skal man tjene penger så gjør det på en skikkelig og ordentlig måte. Vær "hel ved".

    Det har vært for mange avsløringer nå i denne bransjen. De seriøse ser ut som er i mindretall og blir skviset ut. Da oppnår vi høyere priser og dårligere kvalitetet. Ikke ønskelig.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Eller: "Beklager dette er en tidlig prototype som ved en feil er kommet ut på markedet, er bare å legge seg flat og beklage"...

    Hørt lignende før?
    Vet ikke hvor lenge han har holdt på. Men det er vel rundt 2 år + siden jeg kjøpte disse.
    Kan jo hende at han har blitt flinkere nå. Og kanskje nye kabler ser bedre ut.
    Så om noen har nyere kabler og kan legge ut noen bilder så hadde det vært fint.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har noen kabler liggende i en skuff, lurer på om jeg skal leke doktor en dag.
    Det er harmonic technology truth link. Vis vedlegget 506201
    Dette er jo ikke dyre kabler, men blir ikke brukt lengre:)
    Jeg har åpnet harmonic tech før og det har vært skikkelig gjort så tror ikke du blir skuffet der ������
    Harmonic tech, er vis jeg husker ret et av de merker som har fået leveret fået leveret kabel råvarer fra Neotech cable, ihvertilfelde tidligere, hvordan kvaliteten er på deres stik og lodninger og om disse også kommer fra Neotech har a ingen peiling om.

    Mvh
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Eller: "Beklager dette er en tidlig prototype som ved en feil er kommet ut på markedet, er bare å legge seg flat og beklage"...

    Hørt lignende før?
    Vet ikke hvor lenge han har holdt på. Men det er vel rundt 2 år + siden jeg kjøpte disse.
    Kan jo hende at han har blitt flinkere nå. Og kanskje nye kabler ser bedre ut.
    Så om noen har nyere kabler og kan legge ut noen bilder så hadde det vært fint.
    Det hjelper ikke stort vil jeg tro om han har blitt flinkere til å lodde, han bruker Clas Ohlson skjøteledning og selger den for 38.000,- og i tillegg får kabelen strålende omtale av hifipressen. Det sier alt.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.432
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har noen kabler liggende i en skuff, lurer på om jeg skal leke doktor en dag.
    Det er harmonic technology truth link. Vis vedlegget 506201
    Dette er jo ikke dyre kabler, men blir ikke brukt lengre:)
    Jeg har åpnet harmonic tech før og det har vært skikkelig gjort så tror ikke du blir skuffet der ??????
    Da gidder ikke jeg, prøvde å selge de. Men de er nok ikke i det høye segmentet:)
    Får legge på en null exstra på prisen, men da blir jeg en svindler jeg også. Gud forby det.
     

    god_damn2

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2003
    Innlegg
    36
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    0
    Dette var en norsk ung fyr som drev å solgte kabler helt for seg selv innpakket i fanzy krympe strømpe osv. Uten noe videre info om kablene til latterlige priser for å tjene seg rik. Har vel ikke noe med seriøse kabel produsenter å gjøre at enkelte vil lure folk og tjene seg rik på det.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Eller: "Beklager dette er en tidlig prototype som ved en feil er kommet ut på markedet, er bare å legge seg flat og beklage"...

    Hørt lignende før?
    Vet ikke hvor lenge han har holdt på. Men det er vel rundt 2 år + siden jeg kjøpte disse.
    Kan jo hende at han har blitt flinkere nå. Og kanskje nye kabler ser bedre ut.
    Så om noen har nyere kabler og kan legge ut noen bilder så hadde det vært fint.
    Det hjelper ikke stort vil jeg tro om han har blitt flinkere til å lodde, han bruker Clas Ohlson skjøteledning og selger den for 38.000,- og i tillegg får kabelen strålende omtale av hifipressen. Det sier alt.
    Det sier mest om hiffipressen og folks forventningsbias til god lyd på dyre kabler.
    Med andre ord så trenger man ikke så dyre kabler.
    At Mr Paradox har en hinsides avanse er jo ikke forbudt i seg selv. Men selvfølgelig tankevekkende og diskutabelt.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Dette var en norsk ung fyr som drev å solgte kabler helt for seg selv innpakket i fanzy krympe strømpe osv. Uten noe videre info om kablene til latterlige priser for å tjene seg rik. Har vel ikke noe med seriøse kabel produsenter å gjøre at enkelte vil lure folk og tjene seg rik på det.

    Å, vi har en sjov danske som gjorde akkurat det samme, med stor suksess. Holder vel på fortsatt.

    Folk burde sette seg inn i enkel teori omkring signaloverføring, så er man ikke like lett å lure.

    Alternativt kan man spille bullshit bingo på kabelprosaen.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Han sa vel heller aldri noe om hvilke lydforbedringer man kunne forvente, eller om man kunne forvente noen endring i lyden i det hele tatt :rolleyes:
    'Håndlaget' er tydeligvis korrekt, 'highest quality' er vel mer et definisjonsspørsmål?
    Ser ikke helt hva svindelen skulle ligge i her.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Han sa vel heller aldri noe om hvilke lydforbedringer man kunne forvente, eller om man kunne forvente noen endring i lyden i det hele tatt :rolleyes:
    'Håndlaget' er tydeligvis korrekt, 'highest quality' er vel mer et definisjonsspørsmål?
    Ser ikke helt hva svindelen skulle ligge i her.
    Da bør du både kikke på «sertifikat» og salgslyrikk.
     
    Sist redigert:

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Riktig. Ingen som påstår noe annet.
    Men siden disse ifølge mange tester er bedre enn disse "andre"som har mer påkostet oppbygging (men som selges i samme prisklasse).
    Lurer ikke disse "andre"deg da? Burde ikke de låte bedre om de er mer påkostet?
    Dette var en norsk ung fyr som drev å solgte kabler helt for seg selv innpakket i fanzy krympe strømpe osv. Uten noe videre info om kablene til latterlige priser for å tjene seg rik. Har vel ikke noe med seriøse kabel produsenter å gjøre at enkelte vil lure folk og tjene seg rik på det.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.428
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette var en norsk ung fyr som drev å solgte kabler helt for seg selv innpakket i fanzy krympe strømpe osv. Uten noe videre info om kablene til latterlige priser for å tjene seg rik. Har vel ikke noe med seriøse kabel produsenter å gjøre at enkelte vil lure folk og tjene seg rik på det.
    Du mener sånne som Nexans, Belden og Sumitumo, ikke sant?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Dette var en norsk ung fyr som drev å solgte kabler helt for seg selv innpakket i fanzy krympe strømpe osv. Uten noe videre info om kablene til latterlige priser for å tjene seg rik. Har vel ikke noe med seriøse kabel produsenter å gjøre at enkelte vil lure folk og tjene seg rik på det.

    Å, vi har en sjov danske som gjorde akkurat det samme, med stor suksess. Holder vel på fortsatt.

    Folk burde sette seg inn i enkel teori omkring signaloverføring, så er man ikke like lett å lure.

    Alternativt kan man spille bullshit bingo på kabelprosaen.
    Og en Svensker, samt en Tysker, kansje En Kineser, og var der ikke også en, Ja sådan forsetter omkveget.

    Findes I Alle bransjer, altid nogen, Hatte lak, eller sminket lig, kaldes det i Bilbransjen.
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Det ser ut som det er brukt to coaxer til signal +/- og en ekstra jordleder i den signalkabelen
    "Dobbelstskjermet" betyr nok i dette tilfellet separat skjerm for signal+ og signal -.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Der er innpakning der selger idag, folk køber m øjnene .

    TA Audi, Tysk premium merke, reklamen siger at det er det nyeste i teknologi og kvalitet.

    Stemmer det?

    Praktisk brug siger noget helt andet:

    Motorne er søppel, top stykker og gudene ved hva holder ikke til mere en 150000.
    Automatkasserne er søppel , samme gælder her.
    Helle under vognen holder kun til at køre lige ut på Auto banen.
    Nye bremser hver andet år.
    Vindus heiser, dørlåse, you fucking name IT!
    Det eneste de vel har fået til er vel Galvaniseringen.

    Garanterer at fleste parten av delene som bruges er det samme i de forskjellige modeller, men der er 2 helt vidt forskjellig pris setninger på foreksempel dørlåsene, og vindus heisen, alt efter om du ankommer i en A4 eller A6, her er det A$ der gjelder .

    Over priset søppel markeds ført i fin innpakning.

    Intet nyt under solen Her.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Skjermet?
    Jeg er usikker på om den er det. Vi må jo skille mellom isolasjon og skjerm.
    Det ser ut som det er brukt to coaxer til signal +/- og en ekstra jordleder i den signalkabelen
    "Dobbelstskjermet" betyr nok i dette tilfellet separat skjerm for signal+ og signal -.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Poenget, folkens, er ikke at Paradox-kablene er kjempebillige råvarer (installasjonskabel) satt sammen på skikkelig amatørmessige måter og så solgt dyrt som "high end" kabler.

    Poenget er at folk syntes de låt fantastisk og "bedre enn Nordost", osv, da de fremdeles trodde at dette var seriøse greier.

    DET er det som burde være en tankevekker. At en "lampettledning" de trodde var en audiofil kabel opplevdes som bedre lydende enn andre anerkjente audiofile kabler.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Pynte brura, heiter den tilsvarande norske klisjeen.
    Og skal si du gikk 5 på.
    Siden nå denne lille historien kommer til å være et slags trumfkort for Kabelfornektertullingene i årevis fremover, og siden du har en vesentlig grad av æren for det, kan du jo eventuelt fortelle litt om omstendighetene rundt denne testingen din. Var det en eller annen type, som ingen hadde hørt om, som tok kontakt og sa han laget noen "veldig gode kabler"? Og så ble dette plutselig til en lang artikkelserie om dette merket? Hvorfor ikke heller teste noe mer anerkjent når du først skulle i gang og teste kabler? Som faktisk lager noe som er lydforbedrende? Tara Labs, Audioquest, Renaissance Audio er det jeg har hatt.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha lest hele tråden er det en ting som overrasker meg litt. Det ble postet et screenshot for en del sider siden som viste omsetningshistorie og resultat for bedriften. Om man ser bort fra resultat, siden det fort kan bli tett på null i småbedrifter og spesielt hobbyforetak, men heller ser på omsetningstallene, så er det ganske suspekt.
    Her er det altså snakk om en leverandør som visstnok selger massevis av absurd dyre kabler i store mengder. Men omsetningstallene gjenspeiler ikke dette i det heletatt. Basert på disse tallene har han muligens solgt et kabelsett i året, noe som stemmer dårlig overens med påstander fra folk som sier de har kjøpt masse kabler til mangfoldige titusner av kroner, og leverandørens egne utsagn.

    Her er det noen som lyver.

    Enten er de publiserte omsetningstallene mangelfulle, f.eks ved at han har flere ulike orgnumre som han selger fra
    Ellers er ikke omsetning innrapportert korrekt (noe som strengt talt er kriminelt, så jeg har ikke tenkt til å beskylde noen for slikt)
    Ellers er det snakk om at stort sett all omsetning baserer seg på at "disse kablene koster egentlig seksti tusen, men du skal få de for en tusenlapp siden det er deg"
    Eller at han knapt nok har solgt kabler i det hele tatt, men bare liker å gi inntrykk av dette. Det som finnes av kabler i sirkulasjon er stort sett kabler som er gitt bort til testere som senere har funnet veien ut på markedet, samt et ekstremt lite antall kabler som ikke har vært solgt for så ekstreme priser som han liker å gi inntrykk av.

    Eller en kombinasjon.


    Er det noen som tør verifisere at de har kjøpt fra Paradox eller Hifikabel (som knyttes mot samme orgnummer, og dermed bør dekkes av samme omsetningstall), hvor mye de har betalt og hvilket år det var, slik at det er mulig å avgjøre hva som faktisk stemmer og hva som er oppspinn?

    Jeg vet at jeg ikke ville følt meg særlig fristet til å poste et innlegg selv dersom jeg f.eks hadde lagt ut hundre tusen til fyren i ulike kabler over flere år, eller om jeg hadde fått kabler til hundrevis av tusen, men "bare" betalt 20.000 for de selv, siden det sikkert har vært en del av "ikke si noe om prisen til andre" avtaler, samtidig som at videresalgsverdien synker av slikt. Men den er jo i praksis lik null nå uansett vil jeg tro. Så det hadde vært interessant om noen turte gjøre det.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Etter å ha lest hele tråden er det en ting som overrasker meg litt. Det ble postet et screenshot for en del sider siden som viste omsetningshistorie og resultat for bedriften. Om man ser bort fra resultat, siden det fort kan bli tett på null i småbedrifter og spesielt hobbyforetak, men heller ser på omsetningstallene, så er det ganske suspekt.
    Her er det altså snakk om en leverandør som visstnok selger massevis av absurd dyre kabler i store mengder. Men omsetningstallene gjenspeiler ikke dette i det heletatt. Basert på disse tallene har han muligens solgt et kabelsett i året, noe som stemmer dårlig overens med påstander fra folk som sier de har kjøpt masse kabler til mangfoldige titusner av kroner, og leverandørens egne utsagn.

    Her er det noen som lyver.

    Enten er de publiserte omsetningstallene mangelfulle, f.eks ved at han har flere ulike orgnumre som han selger fra
    Ellers er ikke omsetning innrapportert korrekt (noe som strengt talt er kriminelt, så jeg har ikke tenkt til å beskylde noen for slikt)
    Ellers er det snakk om at stort sett all omsetning baserer seg på at "disse kablene koster egentlig seksti tusen, men du skal få de for en tusenlapp siden det er deg"
    Eller at han knapt nok har solgt kabler i det hele tatt, men bare liker å gi inntrykk av dette. Det som finnes av kabler i sirkulasjon er stort sett kabler som er gitt bort til testere som senere har funnet veien ut på markedet, samt et ekstremt lite antall kabler som ikke har vært solgt for så ekstreme priser som han liker å gi inntrykk av.

    Eller en kombinasjon.


    Er det noen som tør verifisere at de har kjøpt fra Paradox eller Hifikabel (som knyttes mot samme orgnummer, og dermed bør dekkes av samme omsetningstall), hvor mye de har betalt og hvilket år det var, slik at det er mulig å avgjøre hva som faktisk stemmer og hva som er oppspinn?

    Jeg vet at jeg ikke ville følt meg særlig fristet til å poste et innlegg selv dersom jeg f.eks hadde lagt ut hundre tusen til fyren i ulike kabler over flere år, eller om jeg hadde fått kabler til hundrevis av tusen, men "bare" betalt 20.000 for de selv, siden det sikkert har vært en del av "ikke si noe om prisen til andre" avtaler, samtidig som at videresalgsverdien synker av slikt. Men den er jo i praksis lik null nå uansett vil jeg tro. Så det hadde vært interessant om noen turte gjøre det.
    Har købt Audioquist, og DH Laps kabler.

    Når noget er for godt til at være sant, Folk har sky klapper på.

    Market for Produkter overen vis pris klasse er forsvinnende liten, Prksist kun salg til de ULTRA Rige, og her er der helt andre regler der gjelder.

    Viktigst er at ingen andre har dette, og så dette for mig til at se special godt ut.

    Omkvæget er.

    Min PIk er større en din og det er det som betyder noget.
    Min pik gør en bedre job en din.
    MIN pik er den bedste.
    Min pik er bevisst d bedste.

    Dette går igen på nesten alt av hva vi mennnesker foretar os.

    Og er gyldig lige til en eller anden spør om du har Kvindelige referenser der kan bekreftige påstandene.

    Mvh
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som at jeg tok litt feil. Det nevnte innlegget var ikke i denne tråden, men i "Paradox Kabler - Ekstrem flotte kabler" tråden. Her hadde herren med det sjarmerende nicket sinep lagt ut et skjermdump i innlegg nr 158 som viste omsetning- og driftsresultat for en del år. Jeg kopierer det inn hit så det blir lettere å finne.

    Han har åpenbart ikke fått solgt mange av disse kablene sine hvis vi skal tro på omsetningstallene i firmaet "S.W. Holding AS".
    Kanskje 1-2 kabler hvert år. Ting har nok ikke gått helt som planlagt for han :p

    505502-paradox-kabler-ekstrem-flotte-kabler-paradox.jpg
    Se på tallene for driftsinntekter. Dette matcher ikke med inntrykket jeg har fått av salgstallene, og ihvertfall ikke prisnivået tatt i betraktning.

    Takk til sinep for skjermdump.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som at jeg tok litt feil. Det nevnte innlegget var ikke i denne tråden, men i "Paradox Kabler - Ekstrem flotte kabler" tråden. Her hadde herren med det sjarmerende nicket sinep lagt ut et skjermdump i innlegg nr 158 som viste omsetning- og driftsresultat for en del år. Jeg kopierer det inn hit så det blir lettere å finne.

    Han har åpenbart ikke fått solgt mange av disse kablene sine hvis vi skal tro på omsetningstallene i firmaet "S.W. Holding AS".
    Kanskje 1-2 kabler hvert år. Ting har nok ikke gått helt som planlagt for han :p

    Vis vedlegget 506256
    Se på tallene for driftsinntekter. Dette matcher ikke med inntrykket jeg har fått av salgstallene, og ihvertfall ikke prisnivået tatt i betraktning.

    Takk til sinep for skjermdump.
    Dette er holdingselskapet. Der er det ofte ikke stor aktivitet og det kan være etablert for å koordinere flere selskap. Du skal nok kanskje også se på Sparegrisen, om du vil ha tak i omsetningen (selv om dette er oppført som innen tjenester og S.W. innen audio).

    Den offisielle er ikke stor (240'+) og det er gjort litt for å komme ut med et underskudd.
    https://www.proff.no/regnskap/sparegrisen-regnskap/oslo/regnskapstjenester/IDIYQCE01D0/

    Ellers vet man jo at kabler er gangbar valuta i haifai og at oppgjør skjer kontant, der kabelen selges med god rabatt til kjøper, som så kan snu seg rundt og omsette kabelen i klingande fine kroner. (Inntil dette tøyset er avslørt, en gang for alle). Det var ganske frisk omsetning på dette viset av de danske hyperkablene som alle brant så varmt for en tid tilbake.

    Paradox/S.W. gikk "bedre" i 2014. Kanskje er det vanskelig å sitte der med loddebolten og grunne på hva man holder på med. Ser man på varekostnaden så er det fin margin.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    "Sparegrisen" ser ut til å skulle være et regnskapsfirma. Fremstår som rart dersom man skal registrere kabelsalg på et regnskapsfirma når man faktisk har et eget kabelsalgsfirma. [edit] Merk at "holdingselskapet" kun er et holdingselskap i form av firmanavnet han har valgt, sannsynligvis kun av kosmetiske årsaker, siden det høres ekstra fancy ut. Sjekk på brreg, så ser du at dette firmaet er registrert som et helt vanlig firma for "Butikkhandel med elektronikk". [/edit]

    Uansett, regnskapsfirmaet ble stiftet for under to år siden. Det er med andre ord noe annet som ikke stemmer med tanke på kabelomsetning fra før oktober 2016.
     
    Sist redigert:

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Paradox The Link bruker en tysk Audio kabel som heter Bedea 1070 NFR 1402 DA.
    Fikk ikke lov å laste opp bilde av kabelen.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    kabelen kan kjøpes gjennom elfa til 22 kroner meteren.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Får ikke lastet opp bilder med fullt navn [emoji22]
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Da sitter jo selger igjen med litt fortjeneste ser det ut til siden disse highendkablene består av billige råvarer og dårlig håndtverk virker ikke kostprisen å være all verden. Men man skal vel helst ikke si noe noe uten å ha lyttet til de.....
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Da sitter jo selger igjen med litt fortjeneste ser det ut til siden disse highendkablene består av billige råvarer og dårlig håndtverk virker ikke kostprisen å være all verden. Men man skal vel helst ikke si noe noe uten å ha lyttet til de.....
    En må ikke glemme alle midlene som er brukt på forskning for å utvikle dette produktet, er snakk om totalt sett minst 10 minutter på eBay, og utfra håndverket kan det også fort ha tatt minst 10 minutter å sette dem sammen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg inkluderte nok forskning og utvikling siden jeg ikke nevnte det. Glemte kanskje å ta med tiden man bruker på innkjøp...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.529
    Antall liker
    35.428
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    En kommentar til de som mener en kabel til et par tusen er dyr.
    Uavhengig av kostpris så er jo normalen for timepris nærmere tusenlappen uavhengig av bransje.
    Hvis en bilmekaniker trenger 10 minutter på å trekke en alarmkabel til batteriet, så tar han timepris for jobben.
    Å prise inn to timer for avmantling og terminering av konnektorer, trekke strømpe, mm. høres ikke ublu ut så lenge dette ikke er gjort av maskiner.
    Når man så plusser på komponentkost så blir ikke avansen særlig stor, eller kritikkverdig.
    Snakker vi 30k pluss så stiller det seg selvsagt annerledes.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kanskje det ekstremt dårlige håndverket er hemmeligheten til den gode lyden? Sgs. umulig å kopiere det.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn