Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.604
    CSene er meget gode. Litt synd at jeg måtte lakkere kabinettene sorte. De hadde tydeligvis blitt brukt som arbeis/lakkeringsbenk en gang i tiden. Ellers så er de strøkne.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.435
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Har tenkt å gå til anskaffelse av litt bedre signalkabler enn de berømte lakrissnorene. Blir aldri klok på hva som er bra og hva som er mindre bra. Noen kabler koster jo like mye som en dansk bondegård. Vil nødig bruke all verden med penger på kabler, men for all del, må du så må du. Har funnet noen på HiFi Klubben - Argon Red Edition. Er det noen som har erfaring med disse? Eller skal jeg gå for Van Den Hul ? Litt dyrere, men ikke så mye. Alt må jo bli bedre enn lakris, selv om ordentlig lakris er ganske godt :)

VAN DEN HUL

Har selv prøvd argon kablene,de holder i massevis :).

O

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Argon er imo ingen reell forbedring, Silver. i mine ører, er den forbedringa langt mindre enn fra hollenderen, som faktisk gir deg en påtagelig mer organisk, åpen og fokusert lyd for penga dine..Jeg liker iallefall ikke Argoner- bortsett fra til antennebruk, da.. Lydmessig kalde ift VDH, og hollenderne er marginalt høyere prisa.Samt også bedre konstruert..over tid er det ei bedre investering.."Ytterjakka" er omtrent ufølsom for ytre påvirkning, og Name har bedre skjerm/ledere/plugg enn Argon..

Auditors tips: Gjør som VortexSurfer og gå for VDH Name...det angrer han ikke på, etter dt jeg har skjønt..hehe..tre nye sett oppe der i uka..og flere på vei- Sant, Vortex? Hint: River´n min begynner å våkne nå..

Sist redigert:

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Antall liker
    3.530
    Torget vurderinger
    0
    Och här stoppar diskussionen om kablar.
    Vänligen, tillbaka till topic, d v s Pioneer-utstyr.
    Ingen diskussion om kablar här!
    Det finns en avdelning här på HFS för diskussion om kablar.
    M v h
    Kjell Kranzberg

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    ^ Det er en SG9500 med runde flotte skyvebrytere....Det er jo lov og drømme :)

runtorg50

Fersking
    Ble medlem
    12.06.2013
    Antall liker
    2
    P1010516.jpg

P1010515.jpg

P1010517.jpg

Sender noen bilder av min lille beskjedne Pioneer samling.

Øverst platespilleren, en PL 55X
    Deretter receivere: SX 850, QX 646 og SX 650
    Tape deck: CT F9191
    Høyttalere: HPM 70
    Ytterste høyttaler er et par Infinity SM 115

Hilsen helt ferske Rune..:)

Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    ^ Det er en SG9500 med runde flotte skyvebrytere....Det er jo lov og drømme :)

Det ligger en SG9500 på eBay - eine der größten deutschen Shopping-Websites

LØP OG KJØP ROCK SOLID
    Vintage Pioneer SG-9500 equalizer plays sound very nice.works. a few scratches here and there, but does not affect the sound in anyway. made in Japan see video link.....
    Guaranteed not to be DOA, Due to the age of the item there is no warranty refund or returns. buyer pays import fees due.

Vintage pioneer sG-9500 graphic equalizer made in japan silver face - YouTube

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Men Først.....
    Endelig har jeg blitt eier av en Pioneer PL-550.Har sett etter en slik en stund nå.
    Denne ser meget fin ut men trenger ny PU og litt tlc, Så skal nok dette passe godt med resten av Pioneer hifi`n.

Dette er nok et av mine beste hifi kjøp, og det før jeg har snurra vinyl på den!

Takk til scaniagutten for en hyggelig handel :)

Vedlegg

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har montert nye dioder i SG9800'en. Ble mye bedre med Led-lamper. Men de måtte modifiseres litt. Passet ikke i slissen de er montert i, så her måtte det slipes litt med Dremehlen. Stikkene var også for lange, så de måtte kappes av til riktig lengde. Et stikk er litt lengre enn det andre. Den lengste enden skal stå nederst, og må selvsagt kappes slik at de ikke blir snudd opp/ned - da lyser de ikke. Men det funket supert med litt sliping og kapping.

Kommer ikke så godt frem av bildet, men styrken er ca dobbelt så kraftig som de gamle diodene.

038.jpg

Gammel lampe til venstre
    Ny LED i midten
    Modifisert LED til høyre

040.jpg

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Men Først.....
    Endelig har jeg blitt eier av en Pioneer PL-550.Har sett etter en slik en stund nå.
    Denne ser meget fin ut men trenger ny PU og litt tlc, Så skal nok dette passe godt med resten av Pioneer hifi`n.

Dette er nok et av mine beste hifi kjøp, og det før jeg har snurra vinyl på den!

Takk til scaniagutten for en hyggelig handel :)
    Selv takk, kjekt når begge er fornøyd:)
    Mvh. Morten

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Grattis med ny platespiller Rocksolid. Har gravd frem ca 200 lp'er fra kjellerboden. Spiller på 550'en nesten daglig, og masse i helgene. Fordelen med vinyl er at du hører hele platen i stedet for å hoppe over noen spor med et tasterykk.

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    ^Takk Vintage Silver Pioneer:) Gleder meg veldig mye til og spille på den nå.
    Blir nok the river som få første snurr...

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med ny platespiller Rocksolid. Har gravd frem ca 200 lp'er fra kjellerboden. Spiller på 550'en nesten daglig, og masse i helgene. Fordelen med vinyl er at du hører hele platen i stedet for å hoppe over noen spor med et tasterykk.
    Veldig godt poeng i disse spotify/Vimp stressa tider :)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    For ikke å snakke om det å åpne et vinylalbum. Brette det ut. Dra ut platen. Legge den på talerkenen. Se alu-armen gli stille ned. De som ikke har prøvd vet ikke hva de snakker om. Har anskaffet meg lp-plate covere i klar plast uten sømmer til nesten alle vinylplatene. Selges på "Platekompaniet" for en 5'er pr.stk. Sitter her og spiller "Quadrophenia" med "The Who". Inni coveret er det tykk bok med masse bilder. Fantastisk. En cd blir ikke det samme - men for all del - spiller CD også.:rolleyes:

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Kjempe flott Pioneer samling du har Finger`n. Har du Pioneer platespiller også?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    det er dessverre ikke min samling:( men jeg skal lete etter noen av de komponentene

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Synd. Fant nylig en av mine Pioneer baby`s over 50 mil unna...en vei :) Det er gøy og lete.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Ligger noen baby's på finn. Har sendt mail til selger om han vil selge kun SA8800'en, men har ikke fått svar.

Beskrivelse

Selger et flott vintage Pioneer anlegg som består
    av følgende enheter:
    Forsterker: SA-8800
    Radio : TX-7800
    Platespiller: PL-71
    Spiller nå på et sett med Dali Lektor 3, dette lyder meget bra.
    Har også kjørt de på mine JBL l212, ingen problemer med å få
    de til å spille med.
    Har selvsagt lokket til platespilleren.
    Velkommen til til å høre på anlegget.Ta kontakt hvis det er
    noe du lurer på.
    Kan sendes.
    Lar Timer,kassetspiller og equalizer følge med for 750kr.
    extra.

TypeStereopakkerNy eller brukt:Brukt

Sist redigert av en moderator:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Så var halvparten av vinylen på plass i stua. Var litt skeptisk ang. min bedre halvdel. Bedre halvdeler har som regel ikke forstått at vinyl skal stå ikke så langt fra spilledåsene. Skepsisen forsvant etter endel rødvin sist lørdag. Skal vi ikke ha vinylen opp her i nærheten av anlegget - det blir jo stilig - lød det fra sofaen. Etter 5,3 minutter var halvparten på plass. Hun har til og med vært i byen og kjøpt vinylplate og platecovere !!!!!!! Hun kom hjem i går med Neil Young - dobbel LP - Greatest Hits. Fantastisk plate. Hun har skjønt det.
    Om platene glir ned når de står sånn ? Neida...Har vinkler i plexiglass som strekker seg fra veggen og ut til fremste LP. Vekten av platene holder alt på plass. Lettere å finne det du leter etter når platene står sånn som i butikken :)

002.jpg

Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen

Har et bud inne på denne på bayen. Ingen lyd, men lysene virker. På bildene mangler "jumpebøylene" på baksiden. Regner med at den har vært brukt som forforsterker. Funksjonsbryter er knekket, men har en ny bryter på vei fra junaiten. Regner med at denne går andre steder enn til Bergen. Høyeste bud pr i dag er en liten tusenlapp

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    ^Ser fin ut den,VSP. Så på den EQ`n du tipsa meg om,men den har for mye hakk og skader.
    Leter etter en som ser fin ut og det trenger ikke være en SG9500.Det tar gjerne litt tid men plutselig står den der og glinser.

Det er gøy og lete,men nå bare koser jeg meg med PL-550`n :)

Lykke til i bud runden!

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Hvis ikke forsterkeren virker, kan jeg jo alltid bruke den som reservedelelager, hvis jeg får høyeste bud. Vi ikke bruke all verden med penger på den. Er enig med deg at apparater med skraper og hakk ikke er noe greit. Sitter her og koser meg med PL-550'en jeg og. Veldig gøy å lete. Ventet over et år før jeg fant SA9800'en, men det var verd all ventingen:) De dukker plutselig opp. Kjøpte et par med Van den Hul d102 kabler på bayen i forrige uke ( en meter ). Litt skummelt med alle piratkopiene, men de ankom i postkassen dag - det var heldigvis ekte vare. Har bestillt noen flere fra samme selger, så jeg venter med å montere dem til jeg har litt flere. Skal bli spennende å teste ut virkningen.

God helg !!!!

Pilsern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    883
    Torget vurderinger
    35
    Kom over en Pioneer CT-F9191.

Pioneerctf 9191.jpg

Største og tyngste kassettspiller jeg har sett...

Den lyser opp, men verken spiller eller spoler.
    Er det verd å få fikset ? Evt. hvem fikser en slik ?

mvh

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Kom over en Pioneer CT-F9191.

Vis vedlegget 212507

Største og tyngste kassettspiller jeg har sett...

Den lyser opp, men verken spiller eller spoler.
    Er det verd å få fikset ? Evt. hvem fikser en slik ?

mvh
    Gratulerer med flott spiller! Har samme selv :rolleyes:

Bestill deg ett sett med nye reimer til denne, finnes på ebay....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn