Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Jeg har også polert støvdekselet på min PL550. Brukte rett og slett rubbing for billakk. Litt skummelt. Jeg prøvde først på baksiden ved hengslene. Ble utrolig bra. Med ble litt svett. Men vi må vel lide litt for skjønnheten. Lykke til med polering til hælja :)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Denne 3 hoders greia kom inn døra i forrige uke. Var mye fusking i nesten alle brytere og sprukket plastmutter til valsejustering i båndtransporten. Etter bytte av mutter og div annet, samt storrengjøring, trykkluftblåsing og avmagnetisering, er spilleren vekket i fra dødsdvalen. Front og lokk er demontert, vasket og skrubbet i varmt Zalovann, display er renset sammen med vindu. Alle knottene er skrubbet og pusset. Synes det ble ganske så bra. Spilleren heter visstnok CT-F950 og ble kjøpt her på forumet for kr 500,- Moro at ting kan bli bra igjen med litt egeninnsats. Beklager dårlig mobilbilde

Vedlegg

Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.648
    Sted
    Hus
    Har en slik en jeg også. Ikke mye lat denne nei :)

Tilbake fra doktoren, i dette tilfelle Teletor.:)
    Gleder meg til å koble opp, er jo allerede forelska,
    men kan det bli et varig forhold? Vil den trives blant
    Sansui utstyret?

cjacob

Medlem
    Ble medlem
    10.09.2009
    Antall liker
    1
    Håper Sansui gjengen mobber såpass at den ikke trives..Hehe..

cjacob

Medlem
    Ble medlem
    10.09.2009
    Antall liker
    1
    Ligger en på ebay til 3000 dollar pluss 800 dollar i frakt...

Hm.. rimelig..

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Vis vedlegget 214913
    Tilbake fra doktoren, i dette tilfelle Teletor.:)
    Gleder meg til å koble opp, er jo allerede forelska,
    men kan det bli et varig forhold? Vil den trives blant
    Sansui utstyret?
    Hei Rack-Mannen !
    Den kommer til å trives !!! Fantastisk flott reciecer. Hvis Sansui'ene begynner å bli sjalu og lage trøbbel, finnes det alltid et fosterhjem for eldre Pioneer. Her hos meg f. eks. Grattis !!!

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    ^Takk VSP:) Denne ser fin ut,Har kontaktet selger.Får se hva frakta kommer på før jeg evt. byr på den.

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har også polert støvdekselet på min PL550. Brukte rett og slett rubbing for billakk. Litt skummelt. Jeg prøvde først på baksiden ved hengslene. Ble utrolig bra. Med ble litt svett. Men vi må vel lide litt for skjønnheten. Lykke til med polering til hælja :)
    Har polert det ene støv lokket i dag VSP, ble veldig fornøyd og ikke svett :) Denne maskinen gjorde det lett.
    Synd ikke resultatet vises bedre på bilde.

Vedlegg

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Vis vedlegget 215692
    Kan pioneer folket hjelpe meg med disse,
    er de verdt å ta vare på?
    mvh
    Rack-Mannen
    Disse er verdt å ta vare på ja! Har samme settet sjøl, disse fant jeg på el-returen og fant nye basser på Ebayen.
    Du trenger jo bare nye kantoppheng, 25 Dollar og du kan kose deg med skikkelig golyd...
    Evt, så kan du jo selge dem til en entusiastisk Pioneer sjel for en billig penge...;)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Du må ta vare på dem Rackmannen. De er fantastisk gode. De "nye" tweeterne jeg bestillte fra Texas til HPM1100'ene kom i posten i dag. 100% som nye. Nå høres det mye bedre ut - med alle elementene i sving. Sitter her og lytter til litt vinyl. Tror jeg rett og slett hopper over landskampen i dag. Mye bedre med musikk :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    VSP: Funka det med spikes, ja?? Tenkte meg det:cool: Legg bare litt Akustilux e.l langs veggene i kabinettet nå, så..for å dempe kabinettresonnanser--Vil du påstå du har hele den feite Pioveggen i stua, eller??? Gratulerer også til vår venn VortexSurfer med PD-S06- se boksen, Vortex..Er switchen din på plass, forresten??

Sist redigert:

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    VSP: Funka det med spikes, ja?? Tenkte meg det:cool: Legg bare litt Akustilux e.l langs veggene i kabinettet nå, så..for å dempe kabinettresonnanser--Vil du påstå du har hele den feite Pioveggen i stua, eller Gratulerer også til vår venn VortexSurfer med PD-S06- se boksen, Vortex..Er switchen din på plass, forresten??
    Takk for det Auditor! Switchen skal være på tur denne veien ja, blir vel storinnkjøp av flere VDH da for å få utnytta den :rolleyes:

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    :: Hentet fra VinylEngine ::

Description

The PL-12D motor drives the platter not via a system of trouble prone idlers but via the tried and true Pioneer belt transmission, shutting out motor vibrations and rumble while improving the overall signal to noise ratio.The belt, made of a durable polyurethane, resists temperature changes as well as ageing remarkably well.The 4-pole synchronous motor features highly accurate and stable speed and revolves with practically no vibrations.Stability is further improved by the fine machining of the zinc-alloy platter.To keep the stylus tracking perfectly along the centre of the record groove, a specially developed spring activated anti-skating device is provided - it's effect is to guarantee fine channel separation when playing stereo records.The lightweight and light tracking tonearm is shaped for almost perfect geometry and minimum tracking error.What's more, it is equipped with an absolute lateral balance weight so that vertical stylus movement will not lead to lateral unbalances.With it's dark brown, walnut finished base and balanced black-silver colours, the PL-12D looks like the precision instrument it is.

Specifications

Motor: 4-pole synchronous motor
    Drive: belt driven
    Speeds: 33 and 45rpm
    Speed accuracy: 1.0% or less
    Wow and flutter: 0.1% WRMS
    Rumble: 47dB
    Platter: 30cm aluminium alloy
    Tonearm: s-shaped pipe
    Effective length: 221mm
    Dimensions: 430 x 160.5 x 349mm
    Weight: 7.5kg

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Oh Happy Day! Da var endelig Cd-spilleren på plass, i Champagne utførelse men det får stå sin prøve.... :rolleyes:
    Kvalitetsfølelsen denne spilleren utstråler er mildt sagt voldsom, også låter den jo heller ikke så værst ;)

Da den ikke passa inn i gammeltomta til gammelspilleren, så får den innta plassen på toppen. Gammeltomta får heller benyttes av switchen som
    forhåpentlig er på plass snart etter en lang tids ferd fra Japan..

Pioneer PD-S06

2013-09-16 20.18.23.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Du har kobla opp med Michaelson´s Miracles??

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    OK, Vortex: Skjønner du det hvis jeg sier Musical Fidelity? Konstruktør der i huset er klarinettisten Anthony Michaelson, og firkløveret er de små miraklene..hehe

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har pr.i dag høyeste bud på en SA9800 med treverk fra Junaiten. Amerikansk spenning, så omformer må på plass. Det er jo lov å håpe, men ledende bud er på kun
    kr 3009,- Den går nok for det dobbelte - minst. Men det er jo spennende så lenge det varer. Tror ikke jeg byr noe høyere, men fy flate så fin den er. En eier fra den var ny :

$T2eC16ZHJH0FG02(FhDJBSNNHpUNR!~~60_57.jpg

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.648
    Sted
    Hus
    Tror ikke jeg hadde latt denne gå fra meg nei.....??

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Hei i Nord Jan-Erik ! Er fantastisk flotte spillere - helautomatisk . Skulle gjerne hatt den selv, men har en 550 allerede. Forsterkeren min takler 2 spillere, men ser ikke helt poenget med flere spillere. I tillegg leveres det med en del vinyl på kjøpet ser jeg. Får bare håpe at vinylen ikke er av Søstrene Bjørklund og Bjøro Håland - LIVE:)

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    @VSP

Har en slik fra Clas Ohlson som jeg bruker på 570`n. Koster 200,- og fungere helt greit.

Så fin ut den. Lykke til med bud runden :)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn