Jeg tenker at der er dissonans i flere av argumentene, bl a det der med at den nåværende konflikten er en fortsettelse av Krim( bl a
)
Han sier vel strengt tatt bare at du ikke har forstått din Kant.Kanskje du foretrekker biblen sin implementasjon av det kategoriske imperativ? Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg.
Man hører på Putin som sier at Ukraina egentlig ikke er et land og at ukrainere egentlig er russere.Hvordan konstruerer du at nåværende konflikt ikke er en fortsettelse av anneksjonen av Krim??
Kjent norsk alpinist, for tiden skadet, kjæreste med en amerikansk alpinist ynglingKilde?
Han tok Krim og er nå godt på vei til resten av Ukraina. Etter Ukraine, hvem vet. Svalbard henger i en tynn tråd.Les i mainstream media. Er det ikke det frykten i media er myntet av? Han tok Krim, snart tar han resten.
USA alene er som en ulv med rabies i en hønsegård. Usikker på om det er så produktivt.Men la nå mannen gjøre det... En dag så står amrika helt alene, og det er jo det han vil innerst inne.
Og som den dyktige businessmann han er, vet han alt om hvordan man driver selv den sikreste bedrift rett inn i konkurs. Dette blir nok fint. Straff både dine beste kunder og mest solide leverandører, det er en strålende strategi.![]()
Donald Trump – President or CEO?
Whatever you may think about Trump, he is doing what he said he would do, run America as a business.www.theportugalnews.com
"Men fokuser heller på at oppdraget var vellykket" sitat Pam Bondiand more incentive to hack US government smartphones than they did before March 24.
Skulle ikke Trumski og hans administrasjon sloss mot "the deep state" og all korrupsjonen ?som endel av kokeboken hvordan overta et land uten at det faller et skudd, eller noen hvite i fengsel
fascinerende og dypt skuffende
Samtidig, hvorfor har jeg ikke selv kommer på dette? Feile valg i livet...
Om jeg forstår det riktig er det Peter Thiel som er pengebingen bak JD Vance. Da er blir det technokrater som styrer verden. Grønland og månen står jo allerede på dere liste...
Det blir nok verre, dette er kjent som the race against bottom
Det er vel i all hovedsak de nyrike milliardærene som står bak, dvs de som har slått seg opp på tech.Om jeg forstår det riktig er det Peter Thiel som er pengebingen bak JD Vance. Da er blir det technokrater som styrer verden. Grønland og månen står jo allerede på dere liste...
Og litt nerding, sjekk usas isbrytere (referert hos Snyder)Vance’s posturing in Greenland was not just morally wrong. It was strategically disastrous | Timothy Snyder | The Guardian
Som vanlig gode poenger fra Snyder.
Ain’t it sweet, nye partnere finner sammen! 5 år siden siste samtaler, men nå fikser fredsengelen det på no timeHere we go
China, Japan, South Korea will jointly respond to US tariffs
BEIJING (Reuters) - China, Japan and South Korea agreed to jointly respond to U.S. tariffs, a social media account affiliated with Chinese state broadcaster CCTm.piqsuite.com
Utfordrende å spå om fremtiden, men dersom man setter sin lit til vanlig økonomisk teori og erfaringer f.eks. de siste hundre år så ser det ikke bra ut.Storbonden stemte på Trump i 2024 med største selvfølge. Og i 2020. Og 2016.![]()
Rammes av handelskrig: Derfor støtter de fortsatt Trump
– Jeg drikker billig gin og bruker ettlags dopapir, så da kan tollen bare komme, sier kornbonden Bill Schroeder (74).www.vg.no
– Yup, you bet! som Bill selv sier jovialt.
– Trump snakker vårt språk, mener bonden om mangemilliardæren fra New York.
Det krever ærlighet og integritet. To ikke-eksisterende ord innad i dagens regjering...Skulle ikke Trumski og hans administrasjon sloss mot "the deep state" og all korrupsjonen ?
I stedet ser vi selvsagt korrupsjon så åpenlys og på et slikt nivå at man blir rent blendet.
Initiert og iscenesatt av presidenten og administrasjonen selv.
Det skal man være forsiktig med.Det har blitt sagt at denne tråden er et ekkokammer, noe som ikke er helt usant,
..