Håkon_Rognlien
Hi-Fi freak
Dersom du må inntil med øret for å evt. høre sus, vil jeg si det er et ikke-problem, såpass vil ganske mange forsterkere skape.Nei, jeg hører flere si det. Men jeg hører samme støy fra begge eksemplarene jeg har, dog har den ene sterkere støy enn den andre (faktisk litt generende uten musikk fra lytteplass i høyste gain-innstilling). Gammel type IT-strømnett i området jeg bor i. Hører støy både fra koaks enheten i Vienna Acoustics the Kiss og fra et par Manger P1, men svakere. Holder på å utrede dette med Bebop og Håkon R. Med -6 dB gain innstillingen må jeg ganske inntil med øret for å høre, så ikke noe problem i praksis da.
Feilsøking:
Fjern inngangskablene, for å finne ut om det er forsterkeren selv som genererer støy
Hvis ja: forsøk å fjerne jord fra strømkabelen
Hvis nei: Napp ut kildene fra pre, og hør om noen av dem er synderen. Eller du vil finne ut at synderen er forforsterkeren.
Brum pleier å være relatert til jordsløyfe.
Susing er ikke veldig uvanlig i audioprodukter, selv om mange mener at det skal være så å si uendelig stille, så er det ikke det over alt. Min påstand er at må øret inntil for å oppfatte det, glem hele greia, livet er såpass kort at det er bare å la humla suse.