PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Har du A/B-testet P15 med andre lignende produkter, t.d. Audio Insight/Adyton?

    Teller på knappene om jeg skulle forhørt meg om et hjemlån, men vurderer konsekvensen dithen at det kommer til å bli en dyr erfaring ;)
     
    T

    TLN

    Gjest
    Har du A/B-testet P15 med andre lignende produkter, t.d. Audio Insight/Adyton?

    Teller på knappene om jeg skulle forhørt meg om et hjemlån, men vurderer konsekvensen dithen at det kommer til å bli en dyr erfaring ;)
    Jeg hadde 2 stk Torus Power TOT MAX SMSS (Isotrafo) før denne. Torusen(e) var en god oppgradering fra IsoTek Aquarius, og jeg synes forsåvidt P15 er en tilsvarende god oppgradering fra Torus sin skilletrafo.

    Men klart, det er ett betydelig steg opp i pris også. Du kan jo sjekke med Mala om de er villige til å låne bort ett demo eksemplar om du bor sånn til at henting/levering er innenfor rekkevidde.

    Men, jeg tror konsekvensen blir som du frykter :)
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.873
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Vi låner gladelig ut alle PS Audio produkter. Det er bare å ta kontakt med oss for de som skulle være interessert. Alle produkter er i demo og tilgjengelig for utlån, men noe har av og til litt ventetid :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Førsteinntrykk?
    Nå har jeg hatt demo modellen hos meg i noen uker frem til min ankom, så har rukket å få endel timer med den. Det var en ganske tydelig forbedring dybde og detaljer i lydbildet, det samme gjelder forsåvidt bilde på TV.

    Er ganske interessant å se hvor mye mer støy det blir på strømnettet utover kvelden også. Så hvis noen opplever at lyden er bedre på dagtid enn på kvelden så stemmer nok det bra :)
    Modsat alle andre jeg kender. Folk siger det er bedst om aftenen. Skal først tænde efter 19.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Førsteinntrykk?
    Nå har jeg hatt demo modellen hos meg i noen uker frem til min ankom, så har rukket å få endel timer med den. Det var en ganske tydelig forbedring dybde og detaljer i lydbildet, det samme gjelder forsåvidt bilde på TV.

    Er ganske interessant å se hvor mye mer støy det blir på strømnettet utover kvelden også. Så hvis noen opplever at lyden er bedre på dagtid enn på kvelden så stemmer nok det bra :)
    Modsat alle andre jeg kender. Folk siger det er bedst om aftenen. Skal først tænde efter 19.

    Det er fordi folk drikker på kveldene :) Det er nok da alle er hjemme og lader El bil, kjører micro, ser på tv osv... Stemmer i hvertfall bra med målingene til P15 at det blir mer støy på nettet utover kvelden.

    Edit: Jeg hadde 1,4% THD INN når jeg kom hjem fra jobb, nå viser den 1,6% THD INN og den stiger noen ganger opp til 1,8%.
    Så at det låter bedre på kvelden tror jeg har mer med stemningen å gjøre :)
     
    Sist redigert:
    T

    TLN

    Gjest
    Førsteinntrykk?
    Nå har jeg hatt demo modellen hos meg i noen uker frem til min ankom, så har rukket å få endel timer med den. Det var en ganske tydelig forbedring dybde og detaljer i lydbildet, det samme gjelder forsåvidt bilde på TV.

    Er ganske interessant å se hvor mye mer støy det blir på strømnettet utover kvelden også. Så hvis noen opplever at lyden er bedre på dagtid enn på kvelden så stemmer nok det bra :)
    Modsat alle andre jeg kender. Folk siger det er bedst om aftenen. Skal først tænde efter 19.
    Nå er THD oppe i 1,9%, så bedre lyd på kvelden skyldes i hvertfall ikke bedre strøm :) Det er uten unntak mer støy på strømnettet her på kveldene. (ca. kl 22)


    Update (kl 06.30): Sjekket THD nå på morgenen, og den var igjen noe lavere 1,5. Men det interessante er at det bare var 225 volt INN, mens det vanligvis på kveldene ligger rundt 233.

    Så totalen av alle disse ujenvnhetene gjør jo at det hele døgnet er dårlig strøm.

    Ikke rart jeg er happy med P15. Ren og stabil strøm hele døgnet :)
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Har da skiftet effektforsterker til BHK 250. Det er vel bare å si at PS Audio lager seriøst gode produkter, og BHK 250 kombinerer mykheten til en rørforsterker med kreftene til en transistor. Dette er en effektforsterker som vil gjøre en god jobb til de fleste gulvstående høyttalere som krever en viss effekt. Og man har jo alltid mulighet til å oppgradere til BHK 300 seinere, hvis mye vil ha mer.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Nettopp hatt min første negative opplevelse med P15... Har innflyttningsfest og volumet blir høyere og høyere over tid, men langt fra så høyt at det låter problematisk.

    Dritten skrur seg av grunnet overbelastning... Hmmm... Så til folk med litt effekt hungrig utstyr... tenk på det.

    Sånn gjør meg forbanna....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ikke overrasket når man spiller høyt over tid.. hvor stor trafo er det i P 15?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har skjedd en gang med min P10.
    Det er ikke noe som vil skje normalt her heller... men litt høyt volum over tid var nok.

    Må si jeg hadde forventet mer....
    Rettere sagt, jeg hadde ikke forventet at den skrudde seg av... men mistet sin funksjon som regenerator og heller levert litt skitten strøm.
    Når man ser på virkemåten, så tror jeg det blir vanskelig.
    Neste fest kan det kanskje være en idė å plugge power ampen(e) rett i vegguttaket.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Har skjedd en gang med min P10.
    Det er ikke noe som vil skje normalt her heller... men litt høyt volum over tid var nok.

    Må si jeg hadde forventet mer....
    Rettere sagt, jeg hadde ikke forventet at den skrudde seg av... men mistet sin funksjon som regenerator og heller levert litt skitten strøm.
    Når man ser på virkemåten, så tror jeg det blir vanskelig.
    Neste fest kan det kanskje være en idė å plugge power ampen(e) rett i vegguttaket.
    Enig i det du sier, men vil kunne dra på uten å tenke på at strømmen går.

    Så å bytte ut Ø og AS med T+A betyr mer strømforbruk.... men også bedre lyd :) Men jeg vil kunne dra på uten at alt skrur seg av.


    Jeg får diskutere en P20 med Mala.... for dette holder ikke mål for meg. "beklager, men jeg er drit forbanna"

    Det er ikke ofte jeg har behov for disse kreftene til daglig, men de er der en gang iblant...
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Oppgradering til P20 er nok svaret, ja.
    Irriterende når man får besøk og anlegget ikke virker.
    I mitt tilfelle så var P10 koblet på transorber-filter i PSA sin PW baseplattform som P10 står på - det skar seg big time. Når jeg fikk koblet P10 rett i vegguttaket så funket det bedre.
    Det gjenstår å si at mine røramper alene trekker 800W på tomgang, så jeg trenger vel en P20 jeg også....
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Gigawatt Evo PC 3 Kan spille ligeså højt du vil.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Nettopp hatt min første negative opplevelse med P15... Har innflyttningsfest og volumet blir høyere og høyere over tid, men langt fra så høyt at det låter problematisk.

    Dritten skrur seg av grunnet overbelastning... Hmmm... Så til folk med litt effekt hungrig utstyr... tenk på det.

    Sånn gjør meg forbanna....
    Kjedelig opplevelse og tidspunkt da :( Hvor mye effekt snakker vi her?
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Hvilke komponenter har du tilkoblet TLN?
    Har selv en P10 og kan ikke bruke den på efektforsterker, går greit en stund men kutter ut etterhvert, syns ikke jeg spilte spesielt høyt heller.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Nettopp hatt min første negative opplevelse med P15... Har innflyttningsfest og volumet blir høyere og høyere over tid, men langt fra så høyt at det låter problematisk.

    Dritten skrur seg av grunnet overbelastning... Hmmm... Så til folk med litt effekt hungrig utstyr... tenk på det.

    Sånn gjør meg forbanna....
    Kjedelig opplevelse og tidspunkt da :( Hvor mye effekt snakker vi her?
    Det er en Bryston 14B3 som driver ett par T+A TCD110S
    Bryston trekker 2200w ved 600w i 8ohm. T+A er 4ohm, så muligheten for svært høyt strømtrekk er jo tilstede.

    Men for all del, det er unødvendig høyt når man når de nivåene.

    P20 er så sykt stor at jeg er litt usikker på om jeg har plass til en og P15 gjør jo en formidabel jobb til normalbruk :)
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hvilke komponenter har du tilkoblet TLN?
    Har selv en P10 og kan ikke bruke den på efektforsterker, går greit en stund men kutter ut etterhvert, syns ikke jeg spilte spesielt høyt heller.
    Det var ikke uhorvelig høyt dette heller, men mer enn høyt nok mtp. at det er i blokkleilighet. Anthem sto på -15 som absolutt er langt over hva jeg normalt benytter.

    Jeg har skrudd av lyset i displayet, så neste gang det er fest kan jeg jo sette det på sånn at det går an å følge med på strømtrekket.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvis forsterkeren bruker LPS må ladelyttbanken være ekstremt liten hvis forsterkeren trekker 2.2kW fra nettet.
    Bruker den SMPS?
    Har du sjekket direkte på P15?
    Når den globale tjenesten til PSA kommer opp i sommer blir det enkelt å ta ut statistikk.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Nettopp hatt min første negative opplevelse med P15... Har innflyttningsfest og volumet blir høyere og høyere over tid, men langt fra så høyt at det låter problematisk.

    Dritten skrur seg av grunnet overbelastning... Hmmm... Så til folk med litt effekt hungrig utstyr... tenk på det.

    Sånn gjør meg forbanna....
    Kjedelig opplevelse og tidspunkt da :( Hvor mye effekt snakker vi her?
    Det er en Bryston 14B3 som driver ett par T+A TCD110S
    Bryston trekker 2200w ved 600w i 8ohm. T+A er 4ohm, så muligheten for svært høyt strømtrekk er jo tilstede.

    Men for all del, det er unødvendig høyt når man når de nivåene.

    P20 er så sykt stor at jeg er litt usikker på om jeg har plass til en og P15 gjør jo en formidabel jobb til normalbruk :)
    I micro sekunder.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hvis forsterkeren bruker LPS må ladelyttbanken være ekstremt liten hvis forsterkeren trekker 2.2kW fra nettet.
    Bruker den SMPS?
    Har du sjekket direkte på P15?
    Når den globale tjenesten til PSA kommer opp i sommer blir det enkelt å ta ut statistikk.
    Ingen SMPS i den. 2 stk 850va trafoer og 88,000μF per kanal.
    Så det er vel kun om man kjører konstant belastning på 600w * 2 i 8 ohm dette er mulig. Det skal godt gjøres.
    P15 viser ca. 400w ved normalt nivå med alle enheter tilkoblet og skulle jo klare seg fint til over 1000w, og det kan jeg ikke tenke meg var tilfellet. Kan jo ha vært en eller annen glitch også... Bare min antagelse at den ble overbelastet da det var første gang det ble holdt ett visst volum med en relativt basstung låt.

    Det fine er at folk ikke fikk med seg de siste minuttene av fotballkampen :)
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en P10 og bl.a en Bladelius Ymer 2 som trekker ca 260 W på tomgang. Totaltrekket er ca 350W. P10 slår seg ikke av men Ymer trives best i veggen. Opplever redusert trykk og dynamikk når Ymer er tilkoplet P10. Selvsagt også litt større klarhet. Er ikke dette som forventet?
    Mulig jeg skal prøve opp dette igjen.
     
    T

    TLN

    Gjest
    En kjapp test når jeg kom hjem fra jobb.

    Satt på Tegan and Sara - Back In Your Head "Tiesto mix" og ved -20 spretter nåla opp til forbruk på over 1125w på displayet, så at ved -15 er det nok fare for at de 1500w P15 skal være god for er nådd :) Ampen skal jo tross alt kunne pumpe ut 2 * 900w kontinuerlig i 4ohm som er tilfellet i mitt oppsett, og med sånn musikk er det jo bare konstant bass.

    Men dette er ikke en sjanger jeg selv spiller, og putter jeg på Mayhem holder den se fint under 1000w ved -20 som er mer i min gate :) Spiller sjelden på volum høyere enn -30 i det daglige og da gjør P15 ikke annet enn en hederlig jobb i mitt oppsett.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.873
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    En kjapp test når jeg kom hjem fra jobb.

    Satt på Tegan and Sara - Back In Your Head "Tiesto mix" og ved -20 spretter nåla opp til forbruk på over 1125w på displayet, så at ved -15 er det nok fare for at de 1500w P15 skal være god for er nådd :) Ampen skal jo tross alt kunne pumpe ut 2 * 900w kontinuerlig i 4ohm som er tilfellet i mitt oppsett, og med sånn musikk er det jo bare konstant bass.

    Men dette er ikke en sjanger jeg selv spiller, og putter jeg på Mayhem holder den se fint under 1000w ved -20 som er mer i min gate :) Spiller sjelden på volum høyere enn -30 i det daglige og da gjør P15 ikke annet enn en hederlig jobb i mitt oppsett.
    Se der ja! Den forsterkeren din drar virkelig mye effekt under belastning.

    Sikkert sunnest for høyttalere og ører at det ikke går høyere :)
     
    T

    TLN

    Gjest
    En kjapp test når jeg kom hjem fra jobb.

    Satt på Tegan and Sara - Back In Your Head "Tiesto mix" og ved -20 spretter nåla opp til forbruk på over 1125w på displayet, så at ved -15 er det nok fare for at de 1500w P15 skal være god for er nådd :) Ampen skal jo tross alt kunne pumpe ut 2 * 900w kontinuerlig i 4ohm som er tilfellet i mitt oppsett, og med sånn musikk er det jo bare konstant bass.

    Men dette er ikke en sjanger jeg selv spiller, og putter jeg på Mayhem holder den se fint under 1000w ved -20 som er mer i min gate :) Spiller sjelden på volum høyere enn -30 i det daglige og da gjør P15 ikke annet enn en hederlig jobb i mitt oppsett.
    Se der ja! Den forsterkeren din drar virkelig mye effekt under belastning.

    Sikkert sunnest for høyttalere og ører at det ikke går høyere :)
    Det er jo umulig å lage noe som skal levere mye effekt uten at den trekker mye effekt, og med sånn musikk er det temmelig konstant :) Nok effekt må ikke undervurderes :)

    Nappet ut TV og satt den i Isotek'en, så frigjorde 150w der :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har du en impedanskurve for dine høyttalere du kan dele?
    Kan det være at de har en dipp rundt den tunge bassfrekvensen?
    Dessuten, hvis følsomheten er lav kan det jo være at forsterkerene nærmer seg headroom grensen.
    Mulig at dette kan trigge beskyttelseskretsen på P15.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Har du en impedanskurve for dine høyttalere du kan dele?
    Kan det være at de har en dipp rundt den tunge bassfrekvensen?
    Dessuten, hvis følsomheten er lav kan det jo være at forsterkerene nærmer seg headroom grensen.
    Mulig at dette kan trigge beskyttelseskretsen på P15.
    Fant ingen impedansekurve sånn umiddelbart,men leste noe om 4,5 ohm ved 35 hz.
    At T+A TCD 110S gjør at ampen trekker mer støm enn Ø og 2 * Arensal Sub 1 tilsammen gjorde er sant :) De har ikke høyere følsomhet enn 88db, så det er klart det trengs endel guffe.
    Ampen virker å spille avslappet som bare det, og det er temmelig høyt når vi kommer opp på dette nivået. Langt høyere enn hva jeg kan tillate meg i blokk over tid.

    Så egentlig er ikke dette ett problem for meg... jeg bare liker ikke tanken av at det finnes begrensninger :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    En ren reklamefilm altså.
    Tror ikke han helt har satt seg inn i temaet, har fått langt bedre info fra andre hold en dette.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    En ren reklamefilm altså.
    Tror ikke han helt har satt seg inn i temaet, har fått langt bedre info fra andre hold en dette.
    Reklame for hva - boken hans?
    PS Audio selger ingen akustikkremedier.....
    Ja boken sin, vår norske venn spør ikke etter boka hans gjør han?
    Lite eller svært lite matnyttig det han kom med innen temaet i mine øyne.
    Blir som å komme inn i en butikk å spørre etter dopapir.
    Nei det har vi ikke men vi har brød på tilbud idag.
    Men skal ikke lage en lang diskusjon av dette, skal vi? :=)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Neida men mange oppfatter disse daglige drøsene som høytlesning av et white paper.

    Tror man må ta det som det er - en 'på sparket, personlig og fargerik drøs' innenfor et hav av tema. Det forstår man når man leser disse hyppig.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    DS DAK'ene har fått ny firmware, "Windom 4.01"

    Hei, er det noen som har lyttet på DirectStream Windom? Sitter her på jobben og ser som snarest at mange der ute i verden er i full gang - og mye skryt på forumet, åpenbart.

    Gleder meg til å komme hjem, ja :)
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    Oppdaterte til Windom i går natt. Utrolig bra oppdatering. Dette er et av de beste hifi-kjøpene jeg har gjort.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn