Pure Music , iTunes plugin (dette er Pure Vinyl uten vinyl..)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Parelius, forskjellen er såpass stor hos meg at når jeg avspiller vanlige kjente spor jeg har i samlingen og alt er såpass mye bedre på alle parametre er det ingen vits for meg med videre sammenligninger.
    Jeg finner det smått uvirkelig selv at forskjellen er såpass stor, eneste jeg angrer på er at jeg ikke har prøvd den før,- jeg tenker da på alle musikktimene jeg har spilt uten :)
     
    K

    kjetilt

    Gjest
    I readme filen til PureMusic står det at de anbefaler å ha musikksamlingen på ekstern disk for optimal lydkvalitet. Er det noen som har testet ut dette og synes det er bedre?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Hahaha! Står det hvorfor i alle dager man skal det? ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    kjetilt skrev:
    I readme filen til PureMusic står det at de anbefaler å ha musikksamlingen på ekstern disk for optimal lydkvalitet. Er det noen som har testet ut dette og synes det er bedre?
    Om du bruker Memory play kan jeg ikke helt skjønne hvorfor,- Da buffrer jo programmet til ram brikkene såvidt jeg har skjønt. Memory Play lyder ihvertfall desidert best hos meg i mitt oppsett.
    Haken er at det tar litt tid fra jeg trykker på en annen sang med min i-phone til sangen er lastet inn i minnet men dette spiller ingen rolle for meg da kvaliteten er så bra at det er verdt ventetiden.
     
    K

    kjetilt

    Gjest
    Brasse skrev:
    Hahaha! Står det hvorfor i alle dager man skal det? ;D
    De påstår at det er bedre å aksessere annen disk for musikksamlingen enn disken hvor OS´et og programmene ligger.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det virker for meg som mumbojumbo, siden fordelen her er at filen lastes inn i minnet.
    Skal prøve prøveversjonen en dag, men har nok lite for seg da jeg bruker Airport fra Mac til forsterker.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Brasse skrev:
    Det virker for meg som mumbojumbo,
    Glem det, dette virker ! Om det ikke virker for noen er ikke det programmets feil,- Om du har lest hele tråden skjønner du hvorfor og jeg trenger ikke forklare det for deg.
    Om du mener det er mumbojumbo uten å ha prøvd programmet er jo det ganske enestående i seg selv.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Les innlegget rett vei. At det skal være en lydmessig fordel at musikken kommer fra en eksterndisk (som i seg selv vil føre til økt støy) når musikken uansett legges i minnet skjønner jeg ikke.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Brasse skrev:
    Les innlegget rett vei. At det skal være en lydmessig fordel at musikken kommer fra en eksterndisk (som i seg selv vil føre til økt støy) når musikken uansett legges i minnet skjønner jeg ikke.
    Prøv det ikke les det !
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Da er programmet installert. Kommer med en tilbakemelding ila. uka.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Bra.

    Du kan gå inn på settings og switche på memory play,- om du har mulighet ville jeg koplet Macbooken din direkte i Dac om du har mulighet for det. Lykke til.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Sjekk ut at du bruker samme nivåinnstilling med og uten PM. Første gangen jeg åpnet programmet så var det ikke tilfellet.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Mitt oppsett er nok ikke optimalt for high-res og filer over det Airport kjører (44.1kHz/16bit)
    Bruker i dag DACen i Airporten som eneste DAC. Men kan prøve å kable Macen til Airporten med Ethernet.

    johnnygrandis skrev:
    Bra.

    Du kan gå inn på settings og switche på memory play,- om du har mulighet ville jeg koplet Macbooken din direkte i Dac om du har mulighet for det. Lykke til.
     
    K

    kjetilt

    Gjest
    Brasse skrev:
    Mitt oppsett er nok ikke optimalt for high-res og filer over det Airport kjører (44.1kHz/16bit)
    Bruker i dag DACen i Airporten som eneste DAC. Men kan prøve å kable Macen til Airporten med Ethernet.
    Då bør du prioirtere å skaffe deg en god DAC! Airport Express er kun dugandes da spør du meg (og mange andre).
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Tja, en Oblivionmatet AE spiller på høyde med mye ymse DACerier :eek:
    Men ja, får vel prøve en DAC igjen i eget oppsett om en stund (har prøvd Apogee og Audio Note DAC 2.1x). Men nok om det!

     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Er nysgjerrig på dette siden jeg nesten bare bruker avspilling fra harddisk. Lastet derfor dette ned i dag for å se om jeg var i stand til å høre forskjell. Hørte klar forskjell, men ikke som forventet:

    -kun iTunes > bare godlyd
    -med Pure Music > ingen lyd i det hele tatt!!

    Dette stemmer ikke helt med at dette bare skulle være plug&play. Kanskje det er oppsettet mitt som PM ikke liker?

    Ekstern harddisk > Macmini > Ethernet kabel > Airport Express > Optisk kabel > Dac

    Noen som har en ide om hva problemet kan være?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Jeg følger dene tråden med interesse, men velger fortsatt å sitte på gjerdet.
    Derimot om jeg nå en dag skulle få lyst til å prøve/satse, så regner jeg med at det må andre forandringer til her hjemme.

    Jeg har dacen og anlegget i den ene enden av rommet og iMacen i en krok i den andre og dette er hovedgrunnen til at jeg kjører via AE trådløst (kabling vil medføre en lengde på opp mot 14 meter, grunnet bl.a. en trappened/oppgang.

    Jeg har skjønt at systemet med Pure Misc ikke virker over AE eller?

    Jeg kan jo kjøpe meg en Macmini og sette ved anleggsveggen, men jeg må jo fortsatt forsåvidt kjøre trådløst til den fra iMacen som ikke kan eller bør stå annet sted (estetisk/brukermessig)

    Er det noen som kan skissere en løsning for mitt vedkommende her eller alternativt på PM.

    Min iMac har bedre ressurser enn noen av macminiene (så langt jeg husker) og større harddisk, så både en mini og med en utvendig HD har jeg ikke særlig lyst på.

    Mvh.KW
     
    K

    kjetilt

    Gjest
    KW skrev:
    Jeg har skjønt at systemet med Pure Misc ikke virker over AE eller?
    PureMusic virker glimrende også over AE, har ikke noe med AE å gjøre, kun forbedring av iTunes.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    kjetilt skrev:
    KW skrev:
    Jeg har skjønt at systemet med Pure Misc ikke virker over AE eller?
    PureMusic virker glimrende også over AE, har ikke noe med AE å gjøre, kun forbedring av iTunes.
    Nja om programmet (PM) upsampler så vil AE slik jeg forstår det downsample igjen- noe en ikke ønsker.
    Derfor kjører jeg med Macbooken direkte i dac utenom AE`en.
    En ny Mac Mini er i tankene hos meg nå ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Convert skrev:
    Er nysgjerrig på dette siden jeg nesten bare bruker avspilling fra harddisk. Lastet derfor dette ned i dag for å se om jeg var i stand til å høre forskjell. Hørte klar forskjell, men ikke som forventet:

    -kun iTunes > bare godlyd
    -med Pure Music > ingen lyd i det hele tatt!!

    Dette stemmer ikke helt med at dette bare skulle være plug&play. Kanskje det er oppsettet mitt som PM ikke liker?

    Ekstern harddisk > Macmini > Ethernet kabel > Airport Express > Optisk kabel > Dac

    Noen som har en ide om hva problemet kan være?
    Hva skjer om du kopler Mac Minien med optisk direkte i dac ? For du lyd da?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    kjetilt skrev:
    KW skrev:
    Jeg har skjønt at systemet med Pure Misc ikke virker over AE eller?
    PureMusic virker glimrende også over AE, har ikke noe med AE å gjøre, kun forbedring av iTunes.
    Mulig jeg har misforstått men jeg trodde PM kun brukte Itunes som organiserer for filene mens selve lydmotoren som iTunes bruker er koplet ut til fordel for PM sin ?

    Fra Readme filen til PM.
    Pure Music uses iTunes as a music database and user interface, while all audio is rendered and played via Pure Music's low CPU overhead, audiophile quality 64 bit resolution playback engine. Note: 64 bit resolution audio is an entirely different thing than the 64 bit memory addressing now supported in Apple's Snow Leopard OS (10.6).
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    johnnygrandis skrev:
    Convert skrev:
    Er nysgjerrig på dette siden jeg nesten bare bruker avspilling fra harddisk. Lastet derfor dette ned i dag for å se om jeg var i stand til å høre forskjell. Hørte klar forskjell, men ikke som forventet:

    -kun iTunes > bare godlyd
    -med Pure Music > ingen lyd i det hele tatt!!

    Dette stemmer ikke helt med at dette bare skulle være plug&play. Kanskje det er oppsettet mitt som PM ikke liker?

    Ekstern harddisk > Macmini > Ethernet kabel > Airport Express > Optisk kabel > Dac

    Noen som har en ide om hva problemet kan være?
    Hva skjer om du kopler Mac Minien med optisk direkte i dac ? For du lyd da?


    Har ikke testet det siden MacMini står på et kontor i etasjen over stua hvor anlegget står.

    Det kan være en mulighet som du sier å kjøre MacMini direkte i dac, men problemet er bare at da må jeg endre på hele opplegget og slik det står nå så fungerer det veldig greit.

    Kabel mellom MacMini og AE er for å ikke belaste det tråløse nettverket og for å unngå dropouts.

    Styrer MacMini ved hjelp av iPod Touch eller ved hjelp av skjermdeling via min Macbook Pro. Sistnevnte løsning er den som brukes mest.

    Fra Macbook Pro kjører jeg Spotify og annen lyd via Airfoil til AE.

    Når jeg spiller med PM så ser jeg at dacen har "lock" på en bitstream på samme måte som når jeg spiller fra iTunes, men det vesentligste mangler altså: LYDEN!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tror du har rett, gjorde ett forsøk å avspille som jeg gjorde før altså jeg overfører trådløst til min AE med avspiller PM som base men da for ikke jeg heller noen lyd eller d.v.s den kopler seg rett over og avspiller igjennom HT til Macbooken selv om det står at lyden skal gå igjennom Airporten.
    Tydeligvis liker ikke Airport Expressen PM noe særlig.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Convert skrev:
    Er nysgjerrig på dette siden jeg nesten bare bruker avspilling fra harddisk. Lastet derfor dette ned i dag for å se om jeg var i stand til å høre forskjell. Hørte klar forskjell, men ikke som forventet:

    -kun iTunes > bare godlyd
    -med Pure Music > ingen lyd i det hele tatt!!

    Dette stemmer ikke helt med at dette bare skulle være plug&play. Kanskje det er oppsettet mitt som PM ikke liker?

    Ekstern harddisk > Macmini > Ethernet kabel > Airport Express > Optisk kabel > Dac

    Noen som har en ide om hva problemet kan være?
    Pure Music er bare en avspiller på lik linje med Foobar,Songbird, Windows Media Player, og kan bare sende lyd ut et "lydkort". AE er teknisk sett ikke et lydkort men en nettverksmottaker. Du kan hente lyden ut fra Pure Music med f.eks Airfoil, men dette er litt som å skyte seg selv i foten. Men når det er sagt er minst en annen på forumet som opplevde lydforbedring med denne løsningen likevel.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har installert oppdateringen 1.41 og kan si noen om den. Ting fungerer så bra hos meg så jeg vil nødig ha noen problemer nå men på den annen side er jo ofte slike oppdateringer en fix for ett eller annet så...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    johnnygrandis skrev:
    Noen som har installert oppdateringen 1.41 og kan si noen om den. Ting fungerer så bra hos meg så jeg vil nødig ha noen problemer nå men på den annen side er jo ofte slike oppdateringer en fix for ett eller annet så...
    Google gooooglii

    In Reply to: RE: Pure Music 1.41 posted by Panelhead on May 11, 2010 at 15:17:49
    Each new version of Pure Music now comes with a user guide that includes as section on the update history. Here is what it says about version 1.41:

    • Additional improvements to the volume control dithering.
    • Eliminates the song repeat at the end of a playlist with Faster Track Switching deselected, or in Less is More mode.
    • Improvements to handshaking with iTunes.
    • Added option in Advanced Audio Setup to allow selecting digital output streams with a MOTU Traveler interface. This will map the outputs to channels 9-14 of the Traveler.
    • Added control bar Invert option, to invert the signal polarity of both channels. This is done in a bit-perfect way. Note there may be a brief disturbance to the audio when the option is activated / deactivated.

    Cheers,
    Bill
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Pure Music kan sendes til Airport gjennom Airfoil.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Da har jeg testet med og uten og det er ikke tvil om at det er kosligere å høre musikk med Pure Music!
    Jeg er ikkje så god på å beskrive hva jeg hører, men det er uten tvil en oppgradering ift. iTunes.
    Selv på mitt oppsett som kun benytter seg av AE rett i forsterker ;)

    Jeg får ikke nyttet upsampling og oppløsning over det AE støtter, men det gjør forsåvidt ingenting da 99,9% av musikken min er i standard Redbook-format på disk.

    Et alternativ på Mac har jo omtrent vært fraværende, mens PC-brukere har hatt mange forskjellige avspillere og drivere å benytte seg av.

    Er motoren den samme i Pure Vinyl?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    For ordens skyld. Pure Music bruker iTunes, men har en egen playback engine som avspiller filene, uten at disse går innom QuickTime. I Mac OS er det QuickTime som er default avspiller, men man kan bruke andre, og da bl.a. Pure Music.

    iTunes er et filorganiseringsverktøy som ikke gjør egen avspilling, det er FileMaker for mediainnhold.
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Brasse skrev:
    Pure Music kan sendes til Airport gjennom Airfoil.
    Jeg er klar over at det er mulig å gjøre som du beskriver, men noe av ponget her å slippe å sende tråløst. Det er flere brukere på det trådløse nettet i huset og min erfaring er at avspillingen blir mer stabil når signalet går i kabel fra MacMini til AE.

    Hvis det er slik at PM ikke fungerer i den konfigurasjonen jeg har på avpilling fra harddisk så må det jo være en stor mangel med programmet spesielt siden avspilling kun med iTunes er helt problemfritt.

    MEN jeg velger foreløpig å tro at det er jeg som har gjort en feil et eller annet sted i oppsettet slik at det ikke fungerer med PM.
    Det var her jeg håpte at noen som kanskje er mer datakyndig enn meg og som har erfaring med PM kan komme med tips.

    Forslag som går på å koble anlegget sammen på en annen måte for å få PM til å fungere vil bare være et erkjennelse av at PM ikke er så enkelt som noen påstår og at PM heller ikke har samme brukervennlighet som iTunes uten PM. MEN igjen vil jeg nevne at jeg absolutt holder muligheten åpen for at det er jeg som gjør en eller annen feil.
    Hvis det allikevel skulle vise seg PM ikke fungerer i mitt oppsett så har programmet etter min mening en stor mangel, men jeg håper at det ikke er tilfelle for det hadde vært interessant å sjekke om jeg også hører den lydforskjellen som enkelte i denne tråden rapporterer om.

    Jeg har forøvrig gjort alt slik det står i den delen av brukermanualen som johnnygrandis hadde limt inn i sitt innlegg.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    vredensgnag skrev:
    For ordens skyld. Pure Music bruker iTunes, men har en egen playback engine som avspiller filene, uten at disse går innom QuickTime. I Mac OS er det QuickTime som er default avspiller, men man kan bruke andre, og da bl.a. Pure Music.

    iTunes er et filorganiseringsverktøy som ikke gjør egen avspilling, det er FileMaker for mediainnhold.
    Ja, eg formulerte meg kanskje litt rart.
    Men noe "audiofil" programvare har jeg ikke sett noe til på Mac før Pure Music.
    Jeg har alltid hatt den trua at det er fordi at Quicktime er perfekt og det ikke har vært verdt bryet med å utvikle noe annet. Men det at Pure Music ikke benytter seg av Quicktime, vil det si at den heller ikkje benytter seg av Core Audio?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Og Convert, fikk ikke lyd til Airport uten å gå via Airfoil, pga., som Vreden sier, det er Pure Music som spiller av, ikke iTunes.

    En bonus er at Pure Music støtter plug-ins. Her er det mye snadder å bruke fra studioverden. Eller hva med romkorreksjon?

    Bare kjipt det ser så dass ut.
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Brasse skrev:
    Og Convert, fikk ikke lyd til Airport uten å gå via Airfoil, pga., som Vreden sier, det er Pure Music som spiller av, ikke iTunes.

    En bonus er at Pure Music støtter plug-ins. Her er det mye snadder å bruke fra studioverden. Eller hva med romkorreksjon?

    Bare kjipt det ser så dass ut.
    Ja kanskje jeg uttrykte meg litt klønete. Jeg får jo lyd til AE via ethernetkable når jeg bruker iTunes, men alstå ikke med PM. Jeg får alstå lyd til AE både via ethernetkabel fra MacMini OG Airfoil.

    Problemet er muligens en innstilling som jeg ikke gjør rett siden jeg ikke bruker en lydenhet på MacMini, men sender rent digitalt og ubehandlet signal fra MacMini via ethernet til AE og derfra optisk inn i dac.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    kjetilt skrev:
    KW skrev:
    Jeg har skjønt at systemet med Pure Misc ikke virker over AE eller?
    PureMusic virker glimrende også over AE, har ikke noe med AE å gjøre, kun forbedring av iTunes.
    Nja om programmet (PM) upsampler så vil AE slik jeg forstår det downsample igjen- noe en ikke ønsker.
    Derfor kjører jeg med Macbooken direkte i dac utenom AE`en.
    En ny Mac Mini er i tankene hos meg nå ;D
    Men jeg har ikke tenkt å foreta noen upsampling føre dac (tror Dac 2 gjør det bedre enn de fleste), betyr det da at så lenge jeg pr. idag kun sender redbook til AE og videre til dac så har jeg full glede av PM?

    vreden har ingen formening om PM og eventuell lydmessig forbedring?

    Mvh.KW
     
    K

    kjetilt

    Gjest
    KW skrev:
    ... betyr det da at så lenge jeg pr. idag kun sender redbook til AE og videre til dac så har jeg full glede av PM?
    Mvh.KW
    Ja! Jeg gjør det selv. Vha Airfoil sender jeg musikk fra iTunes/PM trådløst til en Airport Express.

    PM forbedrer lyden helt klart, også for 44,1 kHz/standard cd format, som også er det høyeste AE takler, og PM har noe for seg da også, altså ikke bare for highres filer.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    KW skrev:
    johnnygrandis skrev:
    kjetilt skrev:
    KW skrev:
    Jeg har skjønt at systemet med Pure Misc ikke virker over AE eller?
    PureMusic virker glimrende også over AE, har ikke noe med AE å gjøre, kun forbedring av iTunes.
    Nja om programmet (PM) upsampler så vil AE slik jeg forstår det downsample igjen- noe en ikke ønsker.
    Derfor kjører jeg med Macbooken direkte i dac utenom AE`en.
    En ny Mac Mini er i tankene hos meg nå ;D
    Men jeg har ikke tenkt å foreta noen upsampling føre dac (tror Dac 2 gjør det bedre enn de fleste), betyr det da at så lenge jeg pr. idag kun sender redbook til AE og videre til dac så har jeg full glede av PM?

    vreden har ingen formening om PM og eventuell lydmessig forbedring?

    Mvh.KW
    Jeg var også litt lunken i min viten om dette programmet skulle klare spille av mine musikk filer på en bedre måte enn hva Itunes sin lydmotor skulle klare men jeg må si jeg er overbevist nå- til de grader.

    PM gjør upsampling i programmet og i mine ører gjør den en svært god jobb selv om jeg også har en meget god Dac i etterkant. Memory Play og upsampling igjennom PM er noe jeg kommer til å bruke fast heretter.
    Jeg fikk en oppdatering på programmet 1.41 som gjør det hele enda ytterligere stabilt og ikke minst mer responsivt, noe som trengtes. For de som bruker programmet remote er det en avmerking du gjør i programmet som gjør at den oppdaterer spillelistene slik at remote applikasjonen er bedre intergrert.
    @ brasse det finnes måter og skru av den latterlige disco funksjonen som ruller oppe over vinduet.
     

    Convert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    64
    Antall liker
    4
    Har skrevet til PM og avventer svar. Det er to ting som er interessant og uavklart.

    1."This is not a terrible loss, because AirTunes is limited to only 16 bit 44.1 kHz, so there is no advantage in using Pure Music with AirTunes (instead of iTunes), because the audio stream format limits the audio quality to only CD level"
    Betyr dette i praksis at det ikke er vits i å bruke PM hvis lyden går via en AE som er konfigurert for AirTunes?

    2.Dokumentasjonen til PM beskriver kun forholdet mellom PM og AE hvor det brukes et program fra tredjepart (Airfoils) som streamer trådløst. Finner ingen dokunentasjon om hvordan det kan gjøres hvis det er kabel mellem maskinen (Macmini) som spiller musikk og AE.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn