Dette er jo mer regelen (hverdagen) enn unntaket i landet for «høy troverdighet».Convert skrev:Et argument for ikke å kjøpe PM er også at de selv sier at det ikke er noen forbedring på lyden i oppsett med avspilling gjennom Airport Express. Det underlige er at det ser ut som medlemmer på dette forum ikke er enig med produsenten, men rapporterer om lydforbedring. Hmmmmm.... Merkelig eller!??
1.45 er ute, og den fikser en haug av feil. Og er stabilt som aldri før.Man skrev:Andre her som har problemer med at siste versjon 1.44 (og forsovet 1.43) krasjer med jevne mellomrom? Til gjengjeld er 1.41 helt stabilt hos meg.
Jo jo, men det er jo ikke mye å skryte av da :-\Parelius skrev:Vi får slå oss sammen, KW; avdelingen for døve asylanter.
Dere kjørte ikke oppsampling, men fungerte det ellers rent teknisk? (Jeg holder lyden utenfor.)johnnygrandis skrev:Synd vi ikke fikk det til å virke skikkelig hos deg KW, hørte heller ingen forskjell hos deg når vi brukte PM innkoplet. Nå hadde vi endel problemer så vi fikk ikke kjørt PM i optimaliserte innstillingene, hvorfor ikke Emm Labs ville godte Software oppsampling skjønner jeg ikke.
Uansett var det morro å få sett og hørt kremanlegget ditt, herlig lyd og system.
Vi for finne en dag som passer så for dere ta en tur ut på landet (med måleinstrumenter) og få hørt på oppsettet mitt. Hos meg virker ihvertfall PM fortreffelig. Nå er det sommer og sol og bading som gjelder for en stund....
Ja, det kan en jo si, men ryktet på gaten går på at det er forbedringer uavhengig av denne oppsamplingen (for et ord!). Og for de som bare har kjedelige DAC-er uten slik finesse - ta imot slike oppsamplinger , så blir jo PM bare en artighet.KW skrev:Vi fikk jo lyd ut over anlegget til forveksling svært lik den jeg har daglig, men vi fikk ikke til softwareupsamplingen til 96.
Og da er vel vitsen med PM borte så langt jeg har skjønt :-\
Mvh.KW
Da har du ikke skjønt det heeelt KWKW skrev:Vi fikk jo lyd ut over anlegget til forveksling svært lik den jeg har daglig, men vi fikk ikke til softwareupsamplingen til 96.
Mvh.KW
Det er riktig Parelius.Parelius skrev:Dere kjørte ikke oppsampling, men fungerte det ellers rent teknisk? (Jeg holder lyden utenfor.)
Nope, jeg kjører også native - 44.1. Forskjellen er stor!KW skrev:Vi fikk jo lyd ut over anlegget til forveksling svært lik den jeg har daglig, men vi fikk ikke til softwareupsamplingen til 96.
Mvh.KW
Vi får lære oss tegnspråk, KW.KW skrev:Det er ikke nok med at en ikke skjønner alt, men kanskje hører dårlig i tillegg ;D
Mvh.KW
Nah, det er nå både og. Først og fremst en litt intern humor i forhold til KW.Man skrev:Vi har tatt poenget Parelius. Du kan spare oss for de små-nedlatende småkommentarene?
Jeg derimot trenger ikke vite hvorfor det blir lydforberende med PM, at du stiller deg skeptisk til programmet når du ikke hører forskjeller har jeg forståelse for men for min egen del i min vante stue er det utenkelig for meg nå å spille uten at Pure Music er drivkraften. Hvorfor det ikke virket tilfredstillende hos KW har jeg ingen god forklaring på men jeg har mine tanker uten at jeg vil tenke de her.Parelius skrev:Nå er det jo ingen som vet hvorfor dette skulle bli så lydforbedrende, så vi står der med de subjektive lytteinntrykkene, som altså spriker så til de grader at en ikke hører det samme i to forskjellige anlegg med samme par ører.
Jeg utelukker ikke muligheten for at det kommer an på både anlegg og ører, men de STORE forskjeller som fremheves er jeg mer enn tvilende til (sånn rent objektivt, og ikke opplevd).
Den er grei den, Parelius. Jeg føler det bare er unødvendig å bruke uttrykk (spesielt flere ganger, bare omformulert) som kan få oss andre her til å føle oss som placebo-idioter, når man ikke har gjort annet enn å være hjelpende i denne tråden. Det er nok av krangletråder å ta av.. uansett:Parelius skrev:Nah, det er nå både og. Først og fremst en litt intern humor i forhold til KW.Man skrev:Vi har tatt poenget Parelius. Du kan spare oss for de små-nedlatende småkommentarene?
Nå er det jo ingen som vet hvorfor dette skulle bli så lydforbedrende, så vi står der med de subjektive lytteinntrykkene, som altså spriker så til de grader at en ikke hører det samme i to forskjellige anlegg med samme par ører.
Jeg utelukker ikke muligheten for at det kommer an på både anlegg og ører, men de STORE forskjeller som fremheves er jeg mer enn tvilende til (sånn rent objektivt, og ikke opplevd).
Du vet jo hvor du har meg, men; det var først og fremst ment som en artighet i forhold til KW. At det indirekte treffer annerledes tviler jeg ikke på; såpass forstår jeg når det kommer til skriftspråk.
Ble det oppfattet nedlatende, så beklager jeg. Jeg er egentlig i godt humør for tiden, om enn ikke overvettes tweakekåt.
Det er mye mulig eller megetMan skrev:Da har du ikke skjønt det heeelt KWKW skrev:Vi fikk jo lyd ut over anlegget til forveksling svært lik den jeg har daglig, men vi fikk ikke til softwareupsamplingen til 96.
Mvh.KW
Jeg kjører native.
Ok!Man skrev:Native er at sampleraten slaves til samplerate i lydfilen. Spiller jeg av 44.1khz, 48khz,88,2khz eller 96khz så settes DAC til dette. Istedet for at man da upsampler alt under 96khz til 96khz.
Kan tenkes at noen DAC'er låter bedre med et "hi-rez" (inkluderer upsampling) signal, og da er software upsamplingen i PM bortimot det beste man får.
Jeg vet også Johnny bruker den innebygde optiske utgangen, jeg skrev tross alt at det er naturlig å begynne med denne. Det finnes helt klart folk som hører forskjell med denne utgangen, men det ene utelukker ikke helt det andre.
Muligens dere ikke fikk låst DAC'en til 96khz p.g.a av nettop den dårlige utgangen. Kanskje DAC'en din er mer ømfintlig for akkurat dette.
Du har et mer enn bra nok anlegg ellers KW, og burde være en klar kandidat til den menigheten vår![]()
Jeg prøvde/spilte både med og uten.memory play brukt her Johnny?
Jeg bruker Optisk inn til min Dac enn så lenge.Hva bruker f.eks. Johnnygrandis via PM og inn i sin dac?
Det kan jeg på ingen måte tenke meg.Har jeg for dårlig dac?
Dine ører fungerer nok utmerket KW, vi var jo 3 par ører som stort sett hørte det samme. Hva som ikke fungerte og hvorfor ikke resultatet ble som forventet har jeg ikke noe godt svar på og gi deg, uansett ville en forsøk på forklaring bare bli spekulasjoner fra min side.At mine ører muligens ikke strekker til kan meget godt være, men det var jo ta andre par ører her også
Eller var det rett og slett at det ikke fungerte som det skulle her?......spør Johnny.
So how about the sound? I can say that I prefer to run Pure Music 100% of the time now.
What's interesting here is that I seem to get more engaged when I play it back with Pure Music.
I highly recommend this application, it's changed the way I hear the music and hasn't killed the wallet whatsoever. What do you have to lose? I can say though that once you experience what it offers, there's no going back!
That`s right......!!I highly recommend this application, it's changed the way I hear the music and hasn't killed the wallet whatsoever. What do you have to lose? I can say though that once you experience what it offers, there's no going back!
Pure Music includes high-quality sample-rate up-conversion in real time to as high as 24-bit/192-kHz, as well as a whole host of additional features, including a properly dithered volume control and the ability to play files from memory rather than hard drive. Pure Music works seamlessly, and definitely improves sound quality over iTunes alone.
-Michael Fremer, Stereophile
I found Pure Music's Memory playback consistently gave better sound quality, using a USB connection to a dCS uClock and Puccini D/A processor, than playing from hard drive. (This might be because my iTunes library is stored on an external Fire Wire-conenected drive.) There is a slight delay after you press "Play" while the file is being read into RAM, then a small message beneath the meters at the top of the Pure Music window indicates that the file is being played from the RAM. There is also a Hybrid Memory Play mode, where Pure Music commences playback while simultaneously loading each track into memory. As it doesn't have to wait for the track to be completely loaded into RAM, this gives gap-less operation, but with the sonic benefit of Memory Playback. For $129, Pure Music is a bargain.
-John Atkinson, Stereophile