Rent kraftverk – Vera Audio P400/1000

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vera Audio har lansert sitt første produkt. P400/1000. En særdeles kraftig effektforsterker med ekstremt lav forvrengning. Dette er kort og godt rent kildevann med store kraftreserver.

    P400 front side (Medium).jpg


    En strømforsyning på heftige 3kW sørger for at P400/1000 leverer som navnet tilsier 400W i 8 ohm. Og det er i kontinuerlig drift. Brokobler man forsterkeren yter den mer enn det konservative navnet (1000) skulle tilsi. Da er det kontinuerlige 1200W i 8 ohm.

    Den imponerer dog ikke bare med krefter, men har også utrolig lav forvrengning og støynivå. Noen nøkkeltall her er:
    300W med maks 0,004% THD+N i 8 ohm
    550W med maks 0,004% THD+N i 4 ohm
    800W brokoblet med maks 0,004% THD+N i 8 ohm
    Signal-to-noise ratio stereo: > 130dB
    Signal-to-noise ratio brokoblet: > 132dB
    CMRR: minimum 89dB

    I motsetning til hva som er vanlig, så er forvrengningen faktisk enda noe lavere i brokoblet modus med P400/1000.

    THD+N måling i stereo i 8 ohm:
    THD plus N 1KHz 8 ohm.png


    THD+N brokoblet i 8 ohm:
    THD+N bridged into 8 Ohm load.png


    Forsterkeren har også flere funksjoner å tilby på. Den har trigger inngang slik at det kan slås av og på fra en kilde med trigger utgang.
    Gain justering for hver kanal i 3 dB step og med mute funksjon. Justeringen er ultrapresis og ligger innen 0,05 dB.
    gain.png


    Foruten broblingsmuligheten, kan man også bruke denne funksjonen til i å biampe en høyttaler hvor f.eks to av høyttalerutgangene brukes til diskant/mellomtone og de andre to høyttalerutgangene brukes til woofer.
    bridged.png


    Funksjonen til P400/1000 overvåkes av en egen mikrokontroller som har en rekke funksjoner. Med ulike farger varsles klipping og andre feilsituasjoner.

    P400 front background (Medium).jpg


    For å håndtere den store effekten forsterkeren kan levere og sikre lang levetid på produktet har Vera Audio utviklet en ny kjøleløsning. Dette er en kombinasjon av passiv og aktiv kjøling som styres fra en intelligent styringsenhet som måler temperaturen flere steder i forsterkeren. Klasse D forsterkere utvikler også varme, men ikke på samme måte som tradisjonelle forsterkere siden de blir varme på flere steder enn bare utgangstransistorene. En tradisjonell heatsink er ikke nok når målet er å holde all intern elektronikk kjølig uansett belastning. Man har derfor utviklet en ny passiv kjøling som transporterer vekk varmen fra både over og underside av utgangstrinnene. Varmen fordeles ut til det massive 8 mm tykke aluminiumskabinettet. Dette alene sørger for en senking av temperaturen på 15 grader i forhold til andre forsterkere som bruker samme teknologi. Ved omgivelsestemperatur på 22 grader og drift under 300W effekt vil den passive kjølingen være tilstrekkelig og den aktive viftekjølingen være fullstendig inaktiv.

    Den aktive kjølingen trer kun i kraft hvis forsterkeren presses maksimalt eller hvis den står på et unormalt varmt sted. På grunn av viftenes utrolig lave støy har man valgt å utnytte den aktive kjølingen til å øke levetiden til forsterkeren ved å kjøre viftene på laveste turtall hvis forsterkeren ikke skrus av. Etter 48 timer kontinuerlig drift starer viftene på 500RPM. Dette er kun 8 omdreininger i sekundet og genererer en støy på nesten utrolige 0dB SPL. En så lav hastighet lager ikke stor luftstrøm, men spesialdesignede luftkanaler dirigerer luften til de varmeste områdene og sørger for at ingen av forsterkerens interne komponenter blir utsatt for langvarig varmebelastning skulle forsterkeren aldri skrus av. Vera Audio har testet ut flere vifteløsninger og landet på Noctua som leverer de mest stillegående viftene på markedet i dag. De har en levetid på minst 15 år kontinuerlig drift.

    Videre er viftene flytende montert i gummioppheng inne i lyddempende tuneller som er tunet for hindre resonans. Man må virkelig legge øret helt inntil vifteåpningen for å ha sjanse til å høre dem selv om de går på nærmere 1000RPM.

    Vi vet at vifter tradisjonelt ikke er "godkjent" i Hi-Fi utstyr, men mener at med Vera Audio sin vifteteknologi og intelligente styringsmuligheter så er dette utelukkkende en fordel.

    Kabinettet til P400/1000 holder høy kvalitet og er i børstet aluminium. Det har ingen overganger da den er frest ut fra en hel blokk av aluminium. Den har heller ingen synlige skruer (kun på undersiden). At forsterkeren med tykke aluminiums vegger noen gang kommer til å resonnere er nok utenkelig, men har allikevel for sikkerhets skyld blitt utstyrt med sorbothane føtter som er tunet til forsterkerens vekt.

    P400 rear from side (Medium).jpg


    Strømkabelen som følger med er solid, har kontakt som sitter meget godt og tverrsnitt på 3x1,5mm².

    Med slike tall, funksjoner og eksklusivt kabinett skulle man tro at forsterkeren også fikk svært høy prislapp. Men P400/1000 koster pr dags kun 29 000 kr inkl mva. En utrolig gunstig pris for en slik forsterker etter vår mening.
    Vi gjør at oppmerksom på at prisen muligens kommer etter hvert til å stige noe blant annet p.g.a. den lave kronekursen i dag.

    Dimensjon på forsterkeren er:
    29 x 38 x 8,2 cm (BxDxH)
    Vekt: 9 kg

    Den første testen av produktet kommer i Stereo+ om ikke lenge.

    Pr. dags dato så foregår bestilling med faktura som sendes på epost. En betalingstjeneste på nettsiden vil komme senere.

    https://www.lydogakustikk.no/produkt/vera-audio-p400-1000-effektforsterker/
    info@lydogakustikk.no
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.956
    Antall liker
    6.999
    Sted
    Kongsberg
    Er det R&S UPV du måler med? Dei gule kurvene er vel venstre kanal?
    Ja, det er R&S UPV jeg måler med. Den gule er venstre på denne målingen ja.
    Vi hadde som mål å klare over 100dB opp til 1kHz og over 80dB ved 20kHz stabilt på begge kanaler på alle forsterkere, men måtte sette strek på det nivået vi har i dag for å få produktet ut på markedet. Det krever enda mer jobbing med PCB layout, parasittiske kapasitanser og antakelig en potensiometerløsning som må justeres på hver forsterker for å komme dit.
    Slik bufferet er laget i dag trengs ikke noen justering så lenge vi bruker komponenter med 0,1% toleranse. (og 0,004% i differensialforsterkeren).

    CMRR på 89dB ved 1kHz slik det er i dag er antakelig godt nok til at den støyen som måtte oppstå vil dempes så mye at den forsvinner ned i støygulvet.

    For å svare på The Shy sitt spørsmål så har jeg ikke funnet noen eksakt vitenskap på hvor mye CMRR som er "nok", annet enn at jo mer jo bedre. Her spiller mange ting inn. Skjerming av kabler (både eksternt og internt). Impedansematching og tverrsnitt på alt av kabler i signaloverføringen. Kontaktresistans i termineringer.

    Belden har laget en tabell om hva de mener om CMRR.
    https://www.belden.com/blog/broadcast/cmrr-what-is-it-and-how-do-you-get-a-good-number

    -40 dB CMRR very poor noise rejection
    -50 dB CMRR poor noise rejection
    -60 dB CMRR average noise rejection
    -70 dB CMRR good noise rejection
    -80 dB CMRR very good noise rejection
    -90 dB CMRR excellent noise rejection
    -100 dB CMRR world class noise rejection

    Med 89dB som vi har på P400/1000 er vi knepent oppe på excellent-nivået og jeg tror at det nivået er tilstrekkelig for de aller fleste Hi-Fi anlegg som tross alt står i relativt lite støyende miljø og bruker korte gode kabler. I PA-systemer med lange kabler og mer støy vil kanskje det å komme enda høyere kunne gi fordeler.

    Jeg ser at Dynamic Precision forsterkere skriver i manualen at de har CMRR på over 100dB ved 100kHz. Det skulle jeg gjerne ha sett en måling på før jeg tror helt på det. Det er i så fall på et vanvittig nivå.
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Spennende saker det her. Er det du Armand som står bak? Eller hvem er det?
    Det er firmaet Lyd og Akustikk som driver prosjektet og som selger forsterkeren. Her er en link til forsterkerens side der man kan se litt mer info. Der er også en link til manualen.
    https://www.vera-audio.com/product.php?product_id=1&fane=1

    Jeg står for utviklingen og testingen av de tekniske løsningene. Jeg bygger også forsterkerne og tester de før de selges.
    Her kan jeg godt skyte inn at alle forsterkere som bygges går gjennom en testprosedyre der alle tallene i spesifikasjonene er innenfor de oppgitte grensene. Dette inkluderer THD+N, CMRR, at alle gaininnstillingene er innenfor 0,05dB etc.

    Vi har brukt lang tid på utviklingen og er ganske sikre på at vi har laget et "no-nonsense" bunnsolid produkt.
    Inngangstrinnet har blitt viet spesielt mye oppmerksomhet og vi har testet mange forskjellige operasjonsforsterkere og kretsløsninger før vi ble fornøyd. Målet var å lage et buffer som har lav støy, høy CMRR, gainjustering og som er fullbalansert. Det er ingen potensiometere, releer eller kondensatorer i signalveien. Kun en enkelt bryter som setter gain med en stk 0,1% metallfilm presisjonsmotstand i et fullbalansert drivertrinn per kanal. Med denne metoden opprettholder man en fullbalansert kobling hele veien fra XLR inngangene helt frem til utgangstrinnene. For optimale støytall er hele inngangstrinnet implementert på et 4-lags kretskort montert tett inntil bryterne inne i et eget skjermet kammer bakerst i kabinettet.
    Vi har oppnådd målet, og denne forsterkeren har lavere støygulv og høyere CMRR enn noen av konkurrerende NC500 forsterkere. Med støygulv i området 14-15uV er det faktisk ikke mange andre forsterkere uansett prisklasse som er bedre. Når man i tillegg kan justere gain helt ned til 12db har man her en forsterker som vi kan garantere vil være helt tyst selv på supersensitive høyttalere og drivere. I praksis vil det normalt være kvaliteten på utstyret foran som setter begrensningen.

    CMRR (Common Mode Rejection Ratio) er ofte ikke oppgitt i forsterkeres datablad, men er en viktig egenskap på balanserte innganger. Kort sagt er dette evnen til å undertrykke støy i signaloverføringen og P400/1000 undertrykker dette med minimum 89dB. Dette er vesentlig mer enn normalen i andre forsterkere og vi bruker en kombinasjon av to forskjellige teknologier for å oppnå dette. Den ene er at vi bruker en helt ny operasjonsforsterker med innebygde presisjonsmotstander som et matchet med 0,004% toleranse. Det andre er at vi bruker en helt spesiell og metode som gjør at forsterkeren er lite følsom for skjevheter i kildeimpedansen som også kan være en kilde til støy.

    Kun XLR og ingen RCA :(
    Vi mener at balansert signaloverføring er så overlegen at vi anbefaler kun det. Det går imidlertid helt fint å bruke en overgang fra RCA til XLR hvis man ikke har balansert kilde.

    Er det spørsmål om de tekniske løsningene kan jeg gjerne fortelle om de her.
    Ble jo litt snakk rundt CMRR. Hvor viktig er det at denne er lav?

    Ble jo nysgjerrig og måtte bla fram i manualen til mine amper. De hadde denne infoen og det stod - COMMON MODE REJECTION RATIO: Better than 100dB@ DC -100kHz.
    CMRR har størst betydning når signalet er svakt i høve til interferens. For ein mikrofon- eller MC-forsterkar har det meir å seia enn for ein effektforsterkar. Men det er ikkje utan betydning for effektforsterkarar heller. CMRR vert ofte oppgjeve berre i lågfrekvensområdet, så CMRR på 100 dB heilt opp til 100 kHz er svært bra. Kva forsterkar er dette?

    Merk at ein må nytta balansert overføring for å undertrykka interferens. Det finst mange dyre, sokalla high-end-forsterkarar, som ikkje har balanserte inngangar. Det er ikkje nok å montera XLR-soklar; inngangstrinnet må ha ein differensialforsterkar for å undertrykka intererferens. I lågrekvensområdet er det stort sett toleransane på motstandane som avgjer kva verdi ein får på CMRR. Lenger oppover i frekvens avtek sløyfeforsteringa (forsterkinga rundt tilbakekoplingssløyfa) som bestemmer CMRR. Det finst differensialforsterkarar spesielt laga for å gi høg CMRR, som til dømes THAT 1280, 1283, 1286. Desse har lasertrimma motstandar og CMRR på 85 dB ved 20 kHz [1].

    At forbrukarutstyr framleis nyttar ubalanser overføring (med phono-pluggar) har historiske grunnar, men kanskje òg økonomiske. Men det treng ikkje kosta så mykje å laga balanserte inngangar med høg CMRR. At hifi-utstyr med balanserte inngangar ofte er svært dyrt har ikkje så mykje med produksjonskostnadane å gjera, men er mest ein måte å tena pengar på. Ein kunne lett kompensera for dei moderate produksjonskostnadane ved å redusera noko av den unødvendige pynten på kabinetta. Men det er kanskje pynten sol sel produkta? Mi meining er at hifi-bransjen skyt seg sjølv i foten når dei held fram med å overprisa balanserte inn- og utgangar.

    Referanse
    [1] Dual Balanced Line Receiver ICs - THAT 1280, 1283, 1286, datablad, THAT Corporation, Document 600114 Rev 01, 2007.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    Gi meg heller en Luxman eller Accuphase 30 W klasse A.
    Hehe hvorfor det ? Blitt en mote og holde seg unna produkter med sykt flotte målinger!
    Hva er det du ikke likte med den ?
    For mange, meg selv inkludert er eier glede med ett system viktig. Feelings :). Jeg er overhode ikke opptatt av målinger, kurver og grafer og får null tenning av slikt. Heller motsatt. Kan gjerne hende at min Gryphon måler helt ræva i forhold til den her omtalte nykomlingen og hver sin lyst osv. Men for mye fokus på grafer og teknikk gjør meg « kald» i forhold til en produsent.

    Dette sagt, håper selvsagt på suksess og for alt jeg vet spiller den bra også.

    JP
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Gi meg heller en Luxman eller Accuphase 30 W klasse A.
    Hehe hvorfor det ? Blitt en mote og holde seg unna produkter med sykt flotte målinger!
    Hva er det du ikke likte med den ?
    For mange, meg selv inkludert er eier glede med ett system viktig. Feelings :). Jeg er overhode ikke opptatt av målinger, kurver og grafer og får null tenning av slikt. Heller motsatt. Kan gjerne hende at min Gryphon måler helt ræva i forhold til den her omtalte nykomlingen og hver sin lyst osv. Men for mye fokus på grafer og teknikk gjør meg « kald» i forhold til en produsent.

    Dette sagt, håper selvsagt på suksess og for alt jeg vet spiller den bra også.

    JP
    Ja for noen er utseende og kg viktigere enn lyd.
     

    Consul

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Vera P400 står øverst på min liste om det blir forsterker bytte!
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Er det R&S UPV du måler med? Dei gule kurvene er vel venstre kanal?
    Ja, det er R&S UPV jeg måler med. Den gule er venstre på denne målingen ja.
    Vi hadde som mål å klare over 100dB opp til 1kHz og over 80dB ved 20kHz stabilt på begge kanaler på alle forsterkere, men måtte sette strek på det nivået vi har i dag for å få produktet ut på markedet. Det krever enda mer jobbing med PCB layout, parasittiske kapasitanser og antakelig en potensiometerløsning som må justeres på hver forsterker for å komme dit.
    Slik bufferet er laget i dag trengs ikke noen justering så lenge vi bruker komponenter med 0,1% toleranse. (og 0,004% i differensialforsterkeren).

    CMRR på 89dB ved 1kHz slik det er i dag er antakelig godt nok til at den støyen som måtte oppstå vil dempes så mye at den forsvinner ned i støygulvet.

    Med 89dB som vi har på P400/1000 er vi knepent oppe på excellent-nivået og jeg tror at det nivået er tilstrekkelig for de aller fleste Hi-Fi anlegg som tross alt står i relativt lite støyende miljø og bruker korte gode kabler. I PA-systemer med lange kabler og mer støy vil kanskje det å komme enda høyere kunne gi fordeler.

    Jeg ser at Dynamic Precision forsterkere skriver i manualen at de har CMRR på over 100dB ved 100kHz. Det skulle jeg gjerne ha sett en måling på før jeg tror helt på det. Det er i så fall på et vanvittig nivå.
    Ja, dette er bra for ein effektforsterkar. Om ein skal dra nytte av så høg CMRR lyt ein kanskje nytta fireleiarkabel [1]? Men det er rnok mest for seg i samband med mikrofonforsterkarar og kanskje MC-forsterkarar.

    Eg stussa òg på CMRR på 100dB ved 100kHz, som The Shy nemnte, men eg fekk ikkje med meg at det var Dynamic Precision han refererte til. Ligg databladet på nettet?

    Referanse
    [1] The Importance of Star-Quad Microphone Cable, Benchmark 12/2-2016: https://benchmarkmedia.com/blogs/ap...-the-importance-of-star-quad-microphone-cable
     
    Sist redigert:

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    Gi meg heller en Luxman eller Accuphase 30 W klasse A.
    Hehe hvorfor det ? Blitt en mote og holde seg unna produkter med sykt flotte målinger!
    Hva er det du ikke likte med den ?
    For mange, meg selv inkludert er eier glede med ett system viktig. Feelings :). Jeg er overhode ikke opptatt av målinger, kurver og grafer og får null tenning av slikt. Heller motsatt. Kan gjerne hende at min Gryphon måler helt ræva i forhold til den her omtalte nykomlingen og hver sin lyst osv. Men for mye fokus på grafer og teknikk gjør meg « kald» i forhold til en produsent.

    Dette sagt, håper selvsagt på suksess og for alt jeg vet spiller den bra også.

    JP
    Ja for noen er utseende og kg viktigere enn lyd.
    Hvem sa at lyden ikke er viktig?.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.956
    Antall liker
    6.999
    Sted
    Kongsberg
    Hva er unikt for Vera?
    Jeg føler jeg har svart på dette tidligere, men du spør hva som er unikt, og det må jo være de løsningene som vi har utviklet selv som kun vi har.
    1. En tilpasning av SMPS3kA700 power supply som gjør at det kan brukes og vi klarer å levere høyere effekt. (Uten tilpasningen vil railpumping føre til overspenninger og feil)
    2. En kjøleløsning og kabinett som senker temperaturen vesentlig. Vi bruker f.eks egenutviklet kjøleblokk og viftekanaler. Lavere temperatur senker forvrengning.
    3. Mikrokontrollerstyring finnes det andre som har også, men vi har utviklet vår egen som sørger for smart styring og utkobling av vifter basert på målinger av temperaturer direkte på NC500 modulene. (Vi monterer en egen sensor på disse)
    Videre overvåker vi NC500 modulene og rapporterer om klipping både hvis strømmen passerer 24A eller hvis spenningen passerer klippegrensen. F.eks så får brukeren en indikasjon på frontpanelets RGB LED dersom transistorene i NC500 modulene har passert 24A kun ved 1 av switchepulsene. Dette oppdateres altså 450000 ganger i sekundet. Brukeren får dermed en tidlig varsel hvis strømmen begynner å nærme seg maksimalgrensen.
    4. Inngangstrinnet(bufferet) er unikt og har flere egenskaper som vi mener skiller oss fra andre. Det finnes andre som også har gainjustering og brokobling men vi har implementert andre ting i tillegg og gjort det på en måte som gir unike egenskaper. Jeg ønsker ikke å gi inntrykk av at vi har gjort noe "magisk" her som ingen andre kan gjøre også, men vi har utelukkende brukt løsninger som gir lavest mulig støy og lavest mulig forvrengning uten prøve å spare noen kroner.
    F.eks: Vi bruker de beste operasjonsforsterkene fra TI (OPA1612 og INA1620) som begge har ultra lav støy og forvrengning og har brukt mye ressurser på å implementere disse på aller beste måte. INA1620 har et kraftig utgangstrinn som kan levere 130mA strøm som driver inngangen på NC500 modulene uten å måtte stabiliseres ved hjelp av motstander på utgangen. (som igjen gir lavere forvrengning)
    Videre bruker vi den nyeste, beste og dyreste spenningsregulatorene fra Analog Devices (LT3045 og LT3094) og har brukt tid på å implementere disse på aller beste måte for å lage DC-spenninger internt i bufferet med et støynivå på rekordlave 0,8uV. For å klare dette må PCB layout og komponentverdier tilpasses svært nøye. F.eks bruker vi avkoblingskondensatorer fra Murata's GJ8-serie som koster over 10 ganger mer enn standard kondensatorer. Ikke fordi det høres kult ut, men fordi jeg faktisk kan måle at støyen går ned når man bruker disse.
    Det er ingen kondensatorer i signalveien og vi bruker kun Susumu's metallfilmmotstander med 0,5% og 0,1% toleranser. Jeg har målt forvrengningen i metallfilmmotstander fra andre leverandører og Susumu har konsistent lav forvrengning.
    Alt er implementert på et lite 4-lags kretskort med svært korte signalbaner fra gainbryterne og solide store jordplan og strømforsyningsplan. Dette er montert godt separert fra de høye strømmene ellers i forsterkeren inne i et lite godt skjermet hus bakerst i kabinettet. Samlet gir dette et inngangstrinn som er svært godt rustet mot støy og forvrengning og som har følgende egenskaper:
    * 7 trinns gainjustering (uten støyende potensiometer) med mindre enn 0,05dB avvik på alle innstillinger og mindre enn 0,01dB mellom kanalene
    * brokoblingsmulighet
    * En spesiell kretsløsning som gir høy CMRR.
    * fullbalansert fra inngang til utgang
    * <2uV støy som fører til at hele forsterkeren har <15uV støy på høyttalerterminalene.
    * CMRR på minimum 89dB

    Det er her vi lagt ned jobben og det er her vi mener P400/1000 skiller seg fra enklere løsninger. Målinger viser også at tiltakene vi har gjort får det aller beste ut av disse NC500 modulene. THD+N er lavere enn 0,0005% i lytteområdet fra 1-10W og er nok antakelig ennå noe lavere siden dette er i grenseland av hva jeg klarer å måle.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    En av de bedre beskrivelene jeg har sett, selv om noe av det går litt over hodet på meg:)
    Det er vel kanskje ingen sak og be om demo på disse, i mitt eget hjem? Det er vel Bjørn som kan svare på det tenker jeg?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hva syntes du selv da, Armand, hvordan den gjengir musikk?

    At den pumper ut med jernkraft ser vi jo av måletall & sånt, men hvor sjelsettende er stemmen til Kari Bremnes spilt via denne ampen vurdert opp mot bæltunge klasse A amper?

    Du kan jo like mye mene litt om dette som visning av målinger vi andre knapt skjønner verdien av - så mange nuller foran & etter komma :)
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.956
    Antall liker
    6.999
    Sted
    Kongsberg
    For mange, meg selv inkludert er eier glede med ett system viktig. Feelings :). Jeg er overhode ikke opptatt av målinger, kurver og grafer og får null tenning av slikt. Heller motsatt. Kan gjerne hende at min Gryphon måler helt ræva i forhold til den her omtalte nykomlingen og hver sin lyst osv. Men for mye fokus på grafer og teknikk gjør meg « kald» i forhold til en produsent.

    Dette sagt, håper selvsagt på suksess og for alt jeg vet spiller den bra også.
    JP
    Takk for det.
    For oss i Vera Audio er tall og kurver alt som betyr noe. Lyden bryr vi oss ikke om ;)

    Fra spøk til alvor. Selvfølgelig er det lyden som betyr noe og forsterkeren har vært gjennom mange lyttetester. Det er faktisk ingenting igjen av det bufferet som også spilte bra for et år siden.
    Det vi imidlertid ser er at bedre måledata henger godt sammen med opplevde forskjeller og det er derfor vi liker å kunne presentere målinger
    Når det gjelder f.eks støy så er sikkert du også enig i at mindre støy er bedre enn mer støy og da synes vi det er fint å kunne vise en kurve med 0,0005% THD+N.
    Vi ønsker ellers å være helt transparente om hva vi driver med. Vera-navnet er inspirert fra det latinske "vera" som betyr "sant" og vi vil være en produsent som mener at "hardcore engineering" ikke er feil når man skal lage et godt produkt.
    Forsterkerne er ute til testing hos flere anmeldere og det blir spennende å høre hva de sier etterhvert.
    Den ultimate testen er det forbrukerne som får komme med :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Den ultimate testen er det forbrukerne som får komme med :)
    Jo. Men, nå har jo dere som produsenter en rekke ganger fastslått forsterkerens gode egenskaper ved å vise til målinger et øre ikke kan skille mellom, om en så har elefantører :) Som igjen betyr at dere like så vel kan anslå hvordan den spiller - hørt med deres egne ører - og inn under den troverdighet dere uavhengig av denne nye forsterkeren (for lengst) har blant oss andre.

    Deretter vil selvfølgelig publikum til sist lytte og nikke eller riste på hodet slik de subjektivt oppfatter det, straks de har mulighet til en lytt på den.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med et skikkelig bidrag på forsterker fronten. Dette er kanskje den eneste forsterkeren jeg kunne kjøpt uhørt:) Dessverre/heldigvis bruker jeg aktive monitorer (veldig fornøyd) som ikke gir mulighet for bytte av forsterkere :)
    Håper virkelig dette blir en suksess!
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    2.247
    I og med at Vera Audio P400/1000 selges fra nettbutikk, så er det er 14 dagers angrefrist. Dermed er det et åpent kjøp hvor man kan teste produktet i to uker og evt. sende det i rettur og får pengene tilbake. Eneste kriteriet her er at det kommer tilbake uten skader/riper. Er det i tillegg klar etterspørsmål etter å låne forsterkeren, så kan vi nok vurdere det etterhvert. Men for øyeblikket er de forsterkerne vi har tilgjengelig ute til tester.

    I forhold til lyriske beskrivelser av lyden, så er det nevnt både "rent kraftverk" og "rent kildevann med store kraftreserver" i annonseringen. Det må da være mer enn godt nok! ;) Flere lytteinntrykk får pressen og brukere stå for.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hva er unikt for Vera?
    Jeg føler jeg har svart på dette tidligere, men du spør hva som er unikt, og det må jo være de løsningene som vi har utviklet selv som kun vi har.
    1. En tilpasning av SMPS3kA700 power supply som gjør at det kan brukes og vi klarer å levere høyere effekt. (Uten tilpasningen vil railpumping føre til overspenninger og feil)
    2. En kjøleløsning og kabinett som senker temperaturen vesentlig. Vi bruker f.eks egenutviklet kjøleblokk og viftekanaler. Lavere temperatur senker forvrengning.
    3. Mikrokontrollerstyring finnes det andre som har også, men vi har utviklet vår egen som sørger for smart styring og utkobling av vifter basert på målinger av temperaturer direkte på NC500 modulene. (Vi monterer en egen sensor på disse)
    Videre overvåker vi NC500 modulene og rapporterer om klipping både hvis strømmen passerer 24A eller hvis spenningen passerer klippegrensen. F.eks så får brukeren en indikasjon på frontpanelets RGB LED dersom transistorene i NC500 modulene har passert 24A kun ved 1 av switchepulsene. Dette oppdateres altså 450000 ganger i sekundet. Brukeren får dermed en tidlig varsel hvis strømmen begynner å nærme seg maksimalgrensen.
    4. Inngangstrinnet(bufferet) er unikt og har flere egenskaper som vi mener skiller oss fra andre. Det finnes andre som også har gainjustering og brokobling men vi har implementert andre ting i tillegg og gjort det på en måte som gir unike egenskaper. Jeg ønsker ikke å gi inntrykk av at vi har gjort noe "magisk" her som ingen andre kan gjøre også, men vi har utelukkende brukt løsninger som gir lavest mulig støy og lavest mulig forvrengning uten prøve å spare noen kroner.
    F.eks: Vi bruker de beste operasjonsforsterkene fra TI (OPA1612 og INA1620) som begge har ultra lav støy og forvrengning og har brukt mye ressurser på å implementere disse på aller beste måte. INA1620 har et kraftig utgangstrinn som kan levere 130mA strøm som driver inngangen på NC500 modulene uten å måtte stabiliseres ved hjelp av motstander på utgangen. (som igjen gir lavere forvrengning)
    Videre bruker vi den nyeste, beste og dyreste spenningsregulatorene fra Analog Devices (LT3045 og LT3094) og har brukt tid på å implementere disse på aller beste måte for å lage DC-spenninger internt i bufferet med et støynivå på rekordlave 0,8uV. For å klare dette må PCB layout og komponentverdier tilpasses svært nøye. F.eks bruker vi avkoblingskondensatorer fra Murata's GJ8-serie som koster over 10 ganger mer enn standard kondensatorer. Ikke fordi det høres kult ut, men fordi jeg faktisk kan måle at støyen går ned når man bruker disse.
    Det er ingen kondensatorer i signalveien og vi bruker kun Susumu's metallfilmmotstander med 0,5% og 0,1% toleranser. Jeg har målt forvrengningen i metallfilmmotstander fra andre leverandører og Susumu har konsistent lav forvrengning.
    Alt er implementert på et lite 4-lags kretskort med svært korte signalbaner fra gainbryterne og solide store jordplan og strømforsyningsplan. Dette er montert godt separert fra de høye strømmene ellers i forsterkeren inne i et lite godt skjermet hus bakerst i kabinettet. Samlet gir dette et inngangstrinn som er svært godt rustet mot støy og forvrengning og som har følgende egenskaper:
    * 7 trinns gainjustering (uten støyende potensiometer) med mindre enn 0,05dB avvik på alle innstillinger og mindre enn 0,01dB mellom kanalene
    * brokoblingsmulighet
    * En spesiell kretsløsning som gir høy CMRR.
    * fullbalansert fra inngang til utgang
    * <2uV støy som fører til at hele forsterkeren har <15uV støy på høyttalerterminalene.
    * CMRR på minimum 89dB

    Det er her vi lagt ned jobben og det er her vi mener P400/1000 skiller seg fra enklere løsninger. Målinger viser også at tiltakene vi har gjort får det aller beste ut av disse NC500 modulene. THD+N er lavere enn 0,0005% i lytteområdet fra 1-10W og er nok antakelig ennå noe lavere siden dette er i grenseland av hva jeg klarer å måle.
    Takk for utfyllende svar. Spennende forsterker!
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.956
    Antall liker
    6.999
    Sted
    Kongsberg
    Hva syntes du selv da, Armand, hvordan den gjengir musikk?

    At den pumper ut med jernkraft ser vi jo av måletall & sånt, men hvor sjelsettende er stemmen til Kari Bremnes spilt via denne ampen vurdert opp mot bæltunge klasse A amper?

    Du kan jo like mye mene litt om dette som visning av målinger vi andre knapt skjønner verdien av - så mange nuller foran & etter komma :)
    Jeg synes ikke at det er en produsents oppgave å beskrive et produkt subjektivt. Det kan aldri bli like etterrettelig som beviselig informasjon og jeg klarer ikke å lire av meg superlativer om ditt og datt.
    Det jeg kan si er at denne forsterkeren imponerer med en vanvittig kraft. Jeg har spilt musikk på den grisehøyt på mine Cabasse Pacific 3 med følsomhet på relativt lave 87 dB samtidig som den driver effektlasten min på 4 ohm koblet i parallell med høyttaleren. Dette simulerer dermed en høyttaler med impedans på under 2 ohm på det minste. Den ble varm i trøya da, men låt fremdeles helt fortreffelig. :)

    Vi har et par forsterkere som er på en rundreise i Norge nå hos folk som har lang erfaring med å teste og lytte på sitt utstyr og som er proffe på å beskrive hva de synes rent subjektivt om produkter. Vi må nesten bare vente å se hva som blir sagt av dem.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer med det som ser ut som et supert produkt. Hadde vært interessant og morsomt å teste :)

    God jul foresten!
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Gi meg heller en Luxman eller Accuphase 30 W klasse A.
    Hehe hvorfor det ? Blitt en mote og holde seg unna produkter med sykt flotte målinger!
    Hva er det du ikke likte med den ?
    For mange, meg selv inkludert er eier glede med ett system viktig. Feelings :). Jeg er overhode ikke opptatt av målinger, kurver og grafer og får null tenning av slikt. Heller motsatt. Kan gjerne hende at min Gryphon måler helt ræva i forhold til den her omtalte nykomlingen og hver sin lyst osv. Men for mye fokus på grafer og teknikk gjør meg « kald» i forhold til en produsent.

    Dette sagt, håper selvsagt på suksess og for alt jeg vet spiller den bra også.

    JP
    Ja for noen er utseende og kg viktigere enn lyd.
    Jeg skjønner litt tankegangen også, for det er noe ekstra digg med litt svære monsteramper, det samme gjelder jo høytalere, ift små stakkarslige bokhøytalere;) Det trenger jo ikke være dårligere bare fordi noe har mer sideflesk, det er det nok eksempler på og har eid en del av det også. Smak og behag
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Hva slags pre forforsterkers anbefales ? :)
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Utifra det som har vært mulig å lese seg til fra produsent og konstruktør sin side, tror jeg denne forsterkeren kommer til å slå ned som en bombe i high-end audio markedet.
    Jeg tolker at man har hatt i tankene at den skal ha nok kraft for de aller fleste behov, samt en så ufarget og nøytral lyd som mulig. I tillegg har man lagt til noen funksjoner jeg aldri har sett på en effektforsterker tidligere. Et mer perfekt utgangspunkt for biamping skal man lete lenge og vel etter...i alle fall i teorien.

    Med de specs og målinger som er publisert, samt det utrolig flotte aluminiumskabinettet og de geniale funksjonene, virker prisen på 29000,- veldig lav.

    Nei, man kan ikke lese utifra specs hvordan noe låter, jeg vet det. Men om folkene bak Vera har klart å lage en forsterker som er bare nettop det; en ufarget og kraftig effektforsterker...da kan man overlate farging til de andre komponentene og man kan legge en større del av totalbudsjettet i høyttalere.

    High end audio blir mer tilgjengelig for flere med slike produsenter og produkter, heia Vera!
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Det er haleluja-stemning i stereo+ i dag over denne her. "beste jeg noensinne har hørt uansett prisklasse" er vel en oppbrukt floskel siden den gang Lyd&bilde kun kunne kjøpes i kiosken, men det er jo en indikator på at den er usedvanlig bra.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.956
    Antall liker
    6.999
    Sted
    Kongsberg
    Hva slags pre forforsterkers anbefales ? :)
    Det er et godt spørsmål. Vi anbefaler en forforsterker med lav støy, balansert utgang (XLR), og lav forvrengning.
    Jeg begynte på et lengre svar i dag, men ble ikke ferdig midt oppe i julebesøk etc. Jeg skal poste noen tanker rundt dette senere
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Hva slags pre forforsterkers anbefales ? :)
    Det er et godt spørsmål. Vi anbefaler en forforsterker med lav støy, balansert utgang (XLR), og lav forvrengning.
    Jeg begynte på et lengre svar i dag, men ble ikke ferdig midt oppe i julebesøk etc. Jeg skal poste noen tanker rundt dette senere
    Har uttalelse fra Carisma i noen private meldinger, ha mener denne er dyr til å være klasse D forsterker. Jeg kjenner ikke til klasse D forsterkere, men det jeg skjønner er at
    dette er en utrolig gjennomført konstruksjon til en rimelig penge.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Har uttalelse fra Carisma i noen private meldinger, ha mener denne er dyr til å være klasse D forsterker. Jeg kjenner ikke til klasse D forsterkere, men det jeg skjønner er at dette er en utrolig gjennomført konstruksjon til en rimelig penge.
    Dyrt? Les post #32 i denne tråden som også inneholder en link til Hypex sitt eget DIY monoblokk byggesett.

    God jul!

    -BB-
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Har uttalelse fra Carisma i noen private meldinger, ha mener denne er dyr til å være klasse D forsterker.
    Dyr? Si det til "gutta-boys" som bruker tradisjonelle forsterkere til 100K + og har DÅRLIGERE lyd!

    Men et lite hjertesukk: hver gang en norsk produsent får en supertest i et eller annet magasin (som i dette tilfellet), så går prisene opp. Kan vi håpe på at denne holder seg i pris i alle fall et år?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.596
    Antall liker
    14.505
    Sted
    Langesund
    Hva slags pre forforsterkers anbefales ? :)
    Det er et godt spørsmål. Vi anbefaler en forforsterker med lav støy, balansert utgang (XLR), og lav forvrengning.
    Jeg begynte på et lengre svar i dag, men ble ikke ferdig midt oppe i julebesøk etc. Jeg skal poste noen tanker rundt dette senere
    Har uttalelse fra Carisma i noen private meldinger, ha mener denne er dyr til å være klasse D forsterker. Jeg kjenner ikke til klasse D forsterkere, men det jeg skjønner er at
    dette er en utrolig gjennomført konstruksjon til en rimelig penge.
    Du bør tenke deg om før du med "navn" utleverer meninger fra private meldinger.

    Denne forsterkeren vil fint klare seg mot en dan d'agostino forsterker til en halv mill. Sånn bortsett fra den lille prisforskjellen er den letter å plassere og håndtere den ser penere ut og som bonus spiller minst like bra - det må jo være et bra kjøp
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Har uttalelse fra Carisma i noen private meldinger, ha mener denne er dyr til å være klasse D forsterker. Jeg kjenner ikke til klasse D forsterkere, men det jeg skjønner er at dette er en utrolig gjennomført konstruksjon til en rimelig penge.
    Dyrt? Les post #32 i denne tråden som også inneholder en link til Hypex sitt eget DIY monoblokk byggesett.

    God jul!

    -BB-
    Fant ikke hypex diy linken du sikter til.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.223
    Antall liker
    9.461
    Torget vurderinger
    2
    Ser ikke noe galt med denne prisen for et så gjennomført og veldokumentert produkt. Ligger i samme prisleie som Gato og Benchmark ,og gir myer mer effekt enn Benchmark og reelt mer enn Gato 400
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    115
    Hadde høyttalerprodusenter av anno 2019 hatt tilnermelsesvis så mye hjerne som var jevt over på plass i forrige årtusind - så hadde mangfoldige 100w til hjemmebruk vært helt unødvendig ;-)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.138
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Veldig gledelig at denne forsterkeren nå er på markedet. Det forslitte uttrykket «Game changer» kommer nok til anvendelse her. At det står nordmenn bak av det seriøse og ryddige slaget gjør det desto mer gledelig. Prisen er det ikke noe å si på heller.

    I stereo+ beskrives forskjellen mellom brokoblet og stereomodus på en måte jeg kjenner meg godt igjen i når jeg brokoblet mine DP A1s. Enda større scene, enda mer rom i mellom instrumenter og enda mer uanstrengt gjengivelse.

    Skulle jeg kjøpt meg nye og mest mulig transparente forsterkere hadde Vera vært et opplagt valg.
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Hva slags pre forforsterkers anbefales ? :)
    Det er et godt spørsmål. Vi anbefaler en forforsterker med lav støy, balansert utgang (XLR), og lav forvrengning.
    Jeg begynte på et lengre svar i dag, men ble ikke ferdig midt oppe i julebesøk etc. Jeg skal poste noen tanker rundt dette senere
    Har uttalelse fra Carisma i noen private meldinger, han mener denne er dyr til å være klasse D forsterker. Jeg kjenner ikke til klasse D forsterkere, men det jeg skjønner er at
    dette er en utrolig gjennomført konstruksjon til en rimelig penge.


    Du bør tenke deg om før du med "navn" utleverer meninger fra private meldinger.

    Denne forsterkeren vil fint klare seg mot en dan d'agostino forsterker til en halv mill. Sånn bortsett fra den lille prisforskjellen er den letter å plassere og håndtere den ser penere ut og som bonus spiller minst like bra - det må jo være et bra kjøp
    Ikke noe problem med Carisma, vi kjenner hverandre godt.
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Lovende omtale i Stereo+ ja [emoji2]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil gjerne fortelle leserne her litt om Armand,
    som har konstruert alt rundt denne kl D modulen.

    Jeg har holdt på med «highend» i snart 50 år.
    På min vei har jeg møtt mange kjente «profiler»
    innen hobbyen vår.

    De fleste norske konstruktører av hifi er mine nære venner.
    Armand er siste bekjentskap i denne sammenheng.
    Har vel kjent Armand nærmere 5 år nå.
    Han lever for elektronikk,og tenker nesten like mye
    på dette som sin familie.🙄
    Han har et forsknings ståsted til alt han driver med.
    I min verden er det vanskelig å rangere folk ifbm. deres
    kompetanse til elektronikk.
    Professor Olav Nordli fra universitet i Uppsala,nå pensjonert.
    Han har byggd opp skandinavias grommeste elektronikk lab. I Stockholm.
    Etter Olav Nordli setter jeg Armand som den mest kompetente innen elektronikk
    jeg noensinne har vært så heldig å bli kjent med.

    Arbeid som Armand har gjort for meg,ligger helt i «verdensklasse» for hva som
    er mulig og få til idag.

    Vera Audio er et fullt ut et gjennomprofesjonelt produkt for sitt segment.
    På et slikt høyverdig produkt kan det likevel komme «begynnerfeil» som
    med andre merker.
    Hvis så skulle skje,vet jeg at Armand vil finne ut av det og rette dette.😄

    Dette er et veldig spennende produkt,som jeg anbefaler flere av dere og prøve ut.

    Mvh
    puristen
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Såå... har den endelige versjonen 27- og 30 dB gain, eller 28- og 31 dB? Ingen stor sak, men ser at det er to forskjellige versjoner.

    gain30.png

    P400 rear from side (Medium).jpg
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    261
    Torget vurderinger
    1
    Her er en måling med 10 ohm på negativ fase og vi ser dette gir bedre resultat. Her ender vi opp på 92dB ved 1kHz og 82dB ved 20kHz
    Vis vedlegget 564219

    Vi ser også at venstre kanal er mye bedre ved lave frekvenser på denne forsterkeren. Avvik i matching av motstander i differensialtrinnet er nok årsaken.
    .
    At det er så stor skilnad på babord og styrbord kanal tyder på at differensialforsterkaren i inngangstrinnet eb bygd med berre ein operasjonsforsterkar i kvar kanal, med fire motstandar. Stemmer det?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det er haleluja-stemning i stereo+ i dag over denne her. "beste jeg noensinne har hørt uansett prisklasse" er vel en oppbrukt floskel siden den gang Lyd&bilde kun kunne kjøpes i kiosken, men det er jo en indikator på at den er usedvanlig bra.
    Overhodet ikke en indikasjon på noen ting. Hva slags grunnlag har stereo+ til å si dette for et produkt som koster bare ca 3K dollars. (setter pris i større perspektiv)
    Jeg har hatt forsterkere til over 35K norske kroner som er ranket beste produkt i prisklassen what hi-fi?og bla.bla bla, men jeg får bedre lyd med en kina forsterker til halve prisen.
    Hvordan i all verden skal vi som kunder "vite" hvordan man får Vera Audio forsterkeren til å virke optimalt med "mine" høyttalere uten tap i signalveien? Hvilken pre amp dac platespillerforsterker, cd spiller er beste match? Hvordan skal man impedansematche dette?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

lydogakustikk
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.247
Link til alle artikler
47
lydogakustikk sine annonser
Bransjenyheter
Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

  • 152
Ønsker å presentere høyttaleren Vera Audio Coherence 12 og dele tanker bak designet. Høyttaleren nærmer seg ferdigutviklet og målet er å lansere den innen sommer/høst. Et bilde under av...
Fortsett
Bransjenyheter
Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

  • 30
Som det ble nevnt i en annen nyhet, så vil flere av produktene fra RPG ikke bli tilgjengelig lenger for private snart. Link...
Fortsett
Bransjenyheter
Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

  • 0
Det skjer endringer med RPG som gjør at mange av produktene fremover vil kun selges i høyt antall og prisene vil også stige. Man vil rette seg mot pro-markedet. Har du hatt planer om å bestille...
Fortsett
Bransjenyheter
Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

  • 1
Har en kunde i Oslo som vurderer å bestille en del RPG produkter og vil i den forbindelse undersøke om flere i området vil være med på denne bestillingen. Pallefraktkostnaden fordeles da på flere...
Fortsett
Bransjenyheter
RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

  • 3
Vi selger en del produkter nå med meget god rabatt. I utgangspunktet produkter som må hentes i Bergen, da frakt blir fort kostbart med disse størrelsene. Med tanke på at man vanligvis betaler...
Fortsett
Bransjenyheter
Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

  • 34
Vi har laget et dokument med en del info om designet og tekniske løsninger av Vera Audio P400/1000 effektforsterkeren. Kun på engelsk vel og merke. Dokumentet kan sees eller lastes ned her...
Fortsett
Topp Bunn