royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Grattis - Accuphase er helt der oppe i både design og lyd etter min smak!

    Har du noe erfaring med Niagara eller andre strømfiltere på ujordet kurs?
    Nei, jeg har kun hatt jordet dedikert kurs til stereoanlegget mitt i snart 20 år. Begynte ikke med strømrens-produkter før jeg flyttet hit til Østlandet for over 17 år siden.

    Roy
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.018
    Antall liker
    7.456
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    7
    Nei, jeg har kun hatt jordet dedikert kurs til stereoanlegget mitt i snart 20 år. Begynte ikke med strømrens-produkter før jeg flyttet hit til Østlandet for over 17 år siden.

    Roy
    Samme her, men har flyttet til annet rom og vurderer om jeg skal gidde å legge opp enda en dedikert kurs. Har null hørbar støy på ujordet kurs nå, så det spørs om det er verdt å vekke trollet :) Vil nødig legge ny kurs og oppdage at jord ikke er optimal i huset, og har heller ikke lyst til å måtte strekke jordkabel til jordspyd på yttervegg over to etasjer. Det siste var litt lettere da anlegget sto på bakkeplan og mot yttervegg.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Samme her, men har flyttet til annet rom og vurderer om jeg skal gidde å legge opp enda en dedikert kurs. Har null hørbar støy på ujordet kurs nå, så det spørs om det er verdt å vekke trollet :) Vil nødig legge ny kurs og oppdage at jord ikke er optimal i huset, og har heller ikke lyst til å måtte strekke jordkabel til jordspyd på yttervegg over to etasjer. Det siste var litt lettere da anlegget sto på bakkeplan og mot yttervegg.
    Hvis det er støyfritt, og hifi-nevrosen din kan leve med at du ikke vet om det kunne blitt litt bedre med strømrens og jordet dedikert kurs, så er det bare å la det være som det er.

    Roy
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    2.018
    Antall liker
    7.456
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    7
    Hvis det er støyfritt, og hifi-nevrosen din kan leve med at du ikke vet om det kunne blitt litt bedre med strømrens og jordet dedikert kurs, så er det bare å la det være som det er.

    Roy
    Det er jo nå (igjen), som i mine Fidelitydager, nevrosene som driver galskapen videre o_O
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.663
    Antall liker
    10.058
    Torget vurderinger
    2
    For knapt ett år siden gikk du fra A-36 til A-48 og nå A-75 ..... hvor skal dette ende? artig å følge med her gitt...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    For knapt ett år siden gikk du fra A-36 til A-48 og nå A-75 ..... hvor skal dette ende? artig å følge med her gitt...
    På effektforsterker-siden håper jeg at det blir en stund til neste oppgradering.

    Jeg begynte forresten med A-30 😉

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Innimellom går det ikke så lang tid fra tanke til gjennomføring. Etter at jeg dro fram høyttalerkablene mine forleden, og de var fulle av støv, tenkte jeg at det sikkert ville vært praktisk å få løftet dem litt opp fra gulvet. Om det gir noen lydmessig forbedring har jeg ingen illusjoner om, men noen mener at det kan ha en effekt dersom man har gulv med varmekabler. Det har jeg, men det er altså ikke først og fremst lyden som er grunnen til at jeg ville ha dem.

    Siden Tellurium Q-kablene mine ikke er runde, så kunne det kanskje vært en idé med en kabelholder som hadde en avlang åpning. Jeg tegnet derfor en skisse og sendte over til en kompis som har både kompetanse og gjennomføringskraft, og mindre enn to dager senere var kabelløfterne ferdige.

    Det geniale er at kabelløfterne er lave nok til at jeg eventuelt kan skyve dem innunder benken, men foreløpig synes jeg de er så fine at kablene og kabelløfterne får vise seg fram.

    Nå gjenstår det bare å finne et kult navn på kabel-løfterne. Noen som er i det kreative hjørnet og vil hjelpe til i en felles idemyldring?


    Roy


    kabel.gif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.660
    Antall liker
    107.077
    Torget vurderinger
    23
    Neineinei..... plastikk skaper statisk elektrisitet som induserer spenning (støy) på kablene!! :unsure: 🤭 😆 😆 😆
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.660
    Antall liker
    107.077
    Torget vurderinger
    23
    Men de ble fine i all sin geniale enkelhet. Døper de RugRatRelocators.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Men de ble fine i all sin geniale enkelhet. Døper de RugRatRelocators.
    De ble seende ut akkurat som tenkt, da jeg skisserte dem. 16 x 8 cm med et midthull på 10x3 cm. Når den brettes på midten, vil hver side være på 8 x 8 cm med et hull på 5 x 3 cm. Siden kablene er ca. 4 cm høye, s passer de fint nedi krybbene sine.

    Roy
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.133
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det der er jo en Sparkztøtting :) (sparkz, som i gnist fra statisk elektrisitet i akrylen - got it?)
    Kan selges for 10 000,- DKK...
    Hehe... ja lurt å legge seg på et slikt "fornuftig" prisnivå så det er rom for dobling av pris for Cryo-utgaven ;)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.678
    Antall liker
    3.754
    Torget vurderinger
    1
    Nå gjenstår det bare å finne et kult navn på kabel-løfterne. Noen som er i det kreative hjørnet og vil hjelpe til i en felles idemyldring?
    Quantum-et-eller-annet. Hvis det skal være tidsmessig altså.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.457
    Antall liker
    26.474
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med lekker Accuphase! Superflott!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Gratulerer med lekker Accuphase! Superflott!
    Veldig fornøyd med den, selv om rent estetisk så synes jeg VU-metere som på A-48 er enda lekrere enn en lysrekke og tall med tre desimaler som det er på A-75.

    Roy
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.213
    Antall liker
    15.233
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fine :)
    Knekk med hakk i
    Kneckmedhacki

    Edit:
    eller siden Nordost har laget Qk1, så hva med Kløft1?



    mvh
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.536
    Antall liker
    13.485
    JØSS, bursdag nå igjen ;)
    Gratulerer med dagen Roy 🥳
    Vi sees kanskje over et par nubber med flybensin om noen dager?
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    7.330
    Sted
    Under stjernene
    Gratulerer med dagen så mye🌷

    Spennende å følge med på hva som erstatter Bergman, Tambaqui og RIIA:)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    Gratulerer med dagen så mye🌷

    Spennende å følge med på hva som erstatter Bergman, Tambaqui og RIIA:)
    Takker og bukker.

    Tambaqui og Pro-Ject er blitt erstattet av Accuphase DP-750. Jeg bruker den innebygde DACen der når jeg streamer fra Lumin-streameren min.

    Når det gjelder Bergmann, så er jeg veldig usikker på om jeg skal selge i det hele tatt. Den er ekstremt bra, så godt mulig jeg beholder den om det ikke kommer en fyr og slenger veldig mange penger på bordet før jeg rekker å ombestemme meg for salg.

    Blir nok muligens å nedgradere litt prismessig i tilfellet.

    Skal jeg bytte, vil jeg ha noe som ser bra ut også, ikke bare spiller bra. Bling-bling-spillere som ser ut som borerigger er ikke helt min greie, men jeg synes jo den nye Reed Muse 1C-spilleren ser flott ut. Det samme med Brinkmann Bardo og Taurus. Jeg likte også veldig godt lyden fra Rega RP10 (som jo er A-rated i Stereophile), og det samme med Kuzma Stabi R med 4Point-arm.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn