Hvilken versjon av SqueezeCenter bruker du?hifiguru skrev:HÆÆ?
Slo av alt av data i går grunnet tordenvær og når jeg fyrer alt opp igjen så finner jeg ikke "Musikkmappe" på duet'n!?
Hvilken versjon av SqueezeCenter bruker du?hifiguru skrev:HÆÆ?
Slo av alt av data i går grunnet tordenvær og når jeg fyrer alt opp igjen så finner jeg ikke "Musikkmappe" på duet'n!?
Sikker på at du ikke er koblet til Squeezenetwork i stedet for squeezecenter?hifiguru skrev:7.3.3, funker på den classic'en men ikke duet'en, skal sjekke en gang til her men "noe" har skjedd føler jeg
Hva med nettverkstesten på Controlleren?hifiguru skrev:7.3.3, funker på den classic'en men ikke duet'en, skal sjekke en gang til her men "noe" har skjedd føler jeg
Ikke rart i det hele tatt, med mindre du har en konto på Squeezenetwork som holder på dine innstillinger. SqueezeBox-avspilleren har ingen lokale innstillinger, annet enn hvilken server man normalt kobler seg til. Alle innstillinger relatert til avspillerboksen ligger på serveren og nås ikke dersom man ikke er tilknyttet den.TTmania skrev:Takker. Har nå klart å få det til når jeg bruker Squeezecenter som kilde, men når jeg bruker Squeezenetwork som kilde er kun standard feedsene med. Merkelig.
Jeg er fortsatt lykkelig kjører av SS 6.5.4 "If it ain't broke, don't fix it".marsboer skrev:Haha, folk får de mest fantastiske problemer ;D
Åpne filen, slett innholdet, og lagre. Da er du ihvertfall sikker på at SC finner en loggfil der som den kan skrive til. (Usikker på om den oppretter ny automatisk eller feiler dersom du fjerner loggfilen.)pstraums skrev:Jeg får ikke til å scanne hele "biblioteket" .. Jeg har en jævli svær logfile og har inntrykk av at SC tror jeg har flere album enn jeg faktisk har.. Jeg prøver å rescanne / slette+rescanne, men den slutter på ~85% ca..
jeg har 50 gig logfile ?
Jeg har oppgradert til siste (offisielle) versjon. må jeg deinstallere og reinstallere, eller er det best å bare drite i det, og bare fortsette å bruke den med mappeview, og akseptere at man ikke ALTID kan få både i pose og i sekk
Jeg kunne forøvrig GODT tenkt meg å bli kvitt den loggfila kan den bare slettes ?
Sjekk hva som står i loggfila som gjør at den blir så stor. Du har jo helt tydelig et eller annet problempstraums skrev:Jeg får ikke til å scanne hele "biblioteket" .. Jeg har en jævli svær logfile og har inntrykk av at SC tror jeg har flere album enn jeg faktisk har.. Jeg prøver å rescanne / slette+rescanne, men den slutter på ~85% ca..
jeg har 50 gig logfile ?
Jeg har oppgradert til siste (offisielle) versjon. må jeg deinstallere og reinstallere, eller er det best å bare drite i det, og bare fortsette å bruke den med mappeview, og akseptere at man ikke ALTID kan få både i pose og i sekk
Jeg kunne forøvrig GODT tenkt meg å bli kvitt den loggfila kan den bare slettes ?
marsboer skrev:Sjekk hva som står i loggfila som gjør at den blir så stor. Du har jo helt tydelig et eller annet problempstraums skrev:Jeg får ikke til å scanne hele "biblioteket" .. Jeg har en jævli svær logfile og har inntrykk av at SC tror jeg har flere album enn jeg faktisk har.. Jeg prøver å rescanne / slette+rescanne, men den slutter på ~85% ca..
jeg har 50 gig logfile ?
janghell skrev:Jeg har fått en gigantisk loggfil tidligere når jeg har dratt strømmen ut av squeezeboxen min.
pstraums skrev:Det er faktisk en god mulighet for at disse problemene startet "rundt" et strømbrudd for ikke så lenge siden? hvis ikke hukommelsen kødder med meg :
janghell skrev:Jeg har fått en gigantisk loggfil tidligere når jeg har dratt strømmen ut av squeezeboxen min.
Jøss, da var mappen på plass igjen, kjørte en factory-reset fra SC som gjaldt kun duet'n, da dukket "Musikkmappe" opp igjen.....puh, så jo hvor grisete tag'ene var når jeg bla meg inn gjennom Album eller Artist-menyene :-Xhifiguru skrev:HÆÆ?
Slo av alt av data i går grunnet tordenvær og når jeg fyrer alt opp igjen så finner jeg ikke "Musikkmappe" på duet'n!? Alt annet er der, bla i artister, album etc men ikke selve mappen jeg liker å bla i. Går inn på hovedmeny for å definere hva som jeg ønsker å se i menyen men den er ikke der som et alternativ i det hele tatt......
Supert! Det hjalp mye! (Første gang jeg bruker IPod Touch...) Får opp 2 av 3 spillere i den listen som jeg kan velge mellom. Skal opp og sjekke om Duet'en er oppe og går vha controlleren, bare den som mangler nå.mteinum skrev:Her står det litt om multiplayer:
http://penguinlovesmusic.de/ipeng-t.../how-to-use-the-ipeng-application/nowplaying/
Nei, jeg finner den under "Mine nettverksteder"/media på NAS ...osv. Hvordan får jeg lagt NASen som en stasjonsbokstav?marsboer skrev:Jeg ripper direkte til min filserver med EAC så det er ingeting i veien med EAC i hvertfall.
Regner med at du har NASen mappet opp som en nettverkdsdisk med stasjonsbokstav når du gjør det?
Hvilket operativsystem bruker du? Hos meg (engelsk XP xx) så åpner jeg en filleser/"explorer" og velger "Tools" i øverste menylinje, deretter "Mapp Network Drive.." Legger så inn \\ip-adresse (eller navn på NAS dersom du ikke har fast ip-adresse) \share (filområde du ønsker skal mappes opp)panfam skrev:Nei, jeg finner den under "Mine nettverksteder"/media på NAS ...osv. Hvordan får jeg lagt NASen som en stasjonsbokstav?marsboer skrev:Jeg ripper direkte til min filserver med EAC så det er ingeting i veien med EAC i hvertfall.
Regner med at du har NASen mappet opp som en nettverkdsdisk med stasjonsbokstav når du gjør det?
Trond
Hmm...jeg får de samme feilmeldingene som før (selv om jeg har fått opprettet en mappe Z: og fått den tilgjengelig i eksploreren (utforsker)...??....Det er merkelig at jeg kan legge inn alle andre filer på NASen, men ikke skrive fra EAC (jeg bruker norsk XP (både pro og vanlig avhengig av maskin).Terka skrev:Hvilket operativsystem bruker du? Hos meg (engelsk XP xx) så åpner jeg en filleser/"explorer" og velger "Tools" i øverste menylinje, deretter "Mapp Network Drive.." Legger så inn \\ip-adresse (eller navn på NAS dersom du ikke har fast ip-adresse) \share (filområde du ønsker skal mappes opp)panfam skrev:Nei, jeg finner den under "Mine nettverksteder"/media på NAS ...osv. Hvordan får jeg lagt NASen som en stasjonsbokstav?marsboer skrev:Jeg ripper direkte til min filserver med EAC så det er ingeting i veien med EAC i hvertfall.
Trond
Dersom du har bruker & passord for adgang til området hvor musikken ligger må dette legges til. Bruk også "reconnect at logon" slik at disk/mappe kommer opp neste gang du logger deg på pc'en. (Dette er default valgt.)
Kan det være at du ikke har pekt korrekt på FLAC-encoderen da?panfam skrev:Hmm...jeg får de samme feilmeldingene som før (selv om jeg har fått opprettet en mappe Z: og fått den tilgjengelig i eksploreren (utforsker)...??....Det er merkelig at jeg kan legge inn alle andre filer på NASen, men ikke skrive fra EAC (jeg bruker norsk XP (både pro og vanlig avhengig av maskin).Terka skrev:Hvilket operativsystem bruker du? Hos meg (engelsk XP xx) så åpner jeg en filleser/"explorer" og velger "Tools" i øverste menylinje, deretter "Mapp Network Drive.." Legger så inn \\ip-adresse (eller navn på NAS dersom du ikke har fast ip-adresse) \share (filområde du ønsker skal mappes opp)panfam skrev:Nei, jeg finner den under "Mine nettverksteder"/media på NAS ...osv. Hvordan får jeg lagt NASen som en stasjonsbokstav?marsboer skrev:Jeg ripper direkte til min filserver med EAC så det er ingeting i veien med EAC i hvertfall.
Trond
Dersom du har bruker & passord for adgang til området hvor musikken ligger må dette legges til. Bruk også "reconnect at logon" slik at disk/mappe kommer opp neste gang du logger deg på pc'en. (Dette er default valgt.)
Filene legger seg som wav format, de komprimeres etter hvert (med unntak av spor 1 som jeg får feilmelding på (lesefeil)).
Trond
Noen som har kjøpt/testet denne?Veggen skrev:Forsterker med integrert squeezebox reciever :
http://www.connectedacoustic.com/product.php?xProd=2
Kan være kjekk til et kompakt nr. 2 anlegg.
Tenker du på "komprimeringsinnstillingene" (F11)? Her ligger stien C:\Programfiler\Exact Audio Copy\FLAC\FLAC.EXE Uansett så funker jo komprimeringen når jeg ripper til intern eller ekstern hardisk. Det er bare til nettverkshardisken at jeg får disse feilmeldingene.marsboer skrev:Kan det være at du ikke har pekt korrekt på FLAC-encoderen da?panfam skrev:Hmm...jeg får de samme feilmeldingene som før (selv om jeg har fått opprettet en mappe Z: og fått den tilgjengelig i eksploreren (utforsker)...??....Det er merkelig at jeg kan legge inn alle andre filer på NASen, men ikke skrive fra EAC (jeg bruker norsk XP (både pro og vanlig avhengig av maskin).Terka skrev:Hvilket operativsystem bruker du? Hos meg (engelsk XP xx) så åpner jeg en filleser/"explorer" og velger "Tools" i øverste menylinje, deretter "Mapp Network Drive.." Legger så inn \\ip-adresse (eller navn på NAS dersom du ikke har fast ip-adresse) \share (filområde du ønsker skal mappes opp)panfam skrev:Nei, jeg finner den under "Mine nettverksteder"/media på NAS ...osv. Hvordan får jeg lagt NASen som en stasjonsbokstav?marsboer skrev:Jeg ripper direkte til min filserver med EAC så det er ingeting i veien med EAC i hvertfall.
Trond
Filene legger seg som wav format, de komprimeres etter hvert (med unntak av spor 1 som jeg får feilmelding på (lesefeil)).
Trond
Flageborg skrev:Er det noen flere her som har prøvd ut separat strømforskyning til Squeezeboxen?
Har du sjekka hva det er som fylle opp loggfilene? Der har du sikkert løsningen din også...Terka skrev:Har hatt litt problemer med squeezecenter, igjen. Den henger seg opp og vil ikke spille.. Antagelig noe som er feil i installasjonen gitt problemet med at den skrev store log-filer tidligere. (Sletter nå jevnlig). Har i dag versjon 7.3.2, bør jeg gå for 7.3.3 som er den "offisielle" eller er siste build av versjon 7.4 såpass bra/bedre at jeg bør gå for denne? Hvordan fungerer den med IPod/Ipeng applikasjonen? (om noen har prøvd.)
Er takknemlig for alle tilbakemeldinger!
//Terka
Nope! Dvs ser det er en eller annen sync feil som fyller opp fila. Har ikke fulgt opp feilen videre. (16 mnd gammel gutt og gravid kone med bekkenløsning/nå 1 uke gammel jente + kone med bekkenløsning krever sin prioritering. )marsboer skrev:Har du sjekka hva det er som fylle opp loggfilene? Der har du sikkert løsningen din også...Terka skrev:Har hatt litt problemer med squeezecenter, igjen. Den henger seg opp og vil ikke spille.. Antagelig noe som er feil i installasjonen gitt problemet med at den skrev store log-filer tidligere. (Sletter nå jevnlig). Har i dag versjon 7.3.2, bør jeg gå for 7.3.3 som er den "offisielle" eller er siste build av versjon 7.4 såpass bra/bedre at jeg bør gå for denne? Hvordan fungerer den med IPod/Ipeng applikasjonen? (om noen har prøvd.)
Er takknemlig for alle tilbakemeldinger!
//Terka
Kjørte 7.3.3 som funka greit, oppgraderte til 7.4 og fikk problemer med Controllerens funksjonalitet versus Centeret, gikk tilbake til den "offisielle" versjonen - og DET funker.......Terka skrev:Har i dag versjon 7.3.2, bør jeg gå for 7.3.3 som er den "offisielle" eller er siste build av versjon 7.4 såpass bra/bedre at jeg bør gå for denne?
Kjøpte en 16 GB og 32 GB versjon for litt over en uke siden. Disse har mer eller mindre blitt brukt som surfebrett og fjernkontroll til SC siden kjøpet. Har ladet dem 1 gang hver siden de ble kjøpt. wi-fi står på hele tiden, men jeg har satt den opp slikt at den slår seg av/får sort skjerm etter 1 min med inaktivitet. Det tar "null" tid å slå den på igjen og aktivere/bruke iPeng. Det ser ut til at iPeng har cashet oversikten over musikkbiblioteket og all oversikt ligger "klar".HH skrev:Duet kontrolleren min må lades 2-3 ganger daglig og er dermed nærmest ubrukelig. Kan sikkert sette i gang å klage, men vurderer å kjøpe meg en Ipod Touch istedet. Til dere som allerede har tatt dette skrittet; hvor lenge varer batteriet i en slik (8Gb versjonen) med wi-fi slått på kontinuerlig?
Høres jo fantastisk ut Terka. Ser ut til at det blir en slik da Antar at jeg finner iPeng på app store til ipod'en?Terka skrev:Kjøpte en 16 GB og 32 GB versjon for litt over en uke siden. Disse har mer eller mindre blitt brukt som surfebrett og fjernkontroll til SC siden kjøpet. Har ladet dem 1 gang hver siden de ble kjøpt. wi-fi står på hele tiden, men jeg har satt den opp slikt at den slår seg av/får sort skjerm etter 1 min med inaktivitet. Det tar "null" tid å slå den på igjen og aktivere/bruke iPeng. Det ser ut til at iPeng har cashet oversikten over musikkbiblioteket og all oversikt ligger "klar".HH skrev:Duet kontrolleren min må lades 2-3 ganger daglig og er dermed nærmest ubrukelig. Kan sikkert sette i gang å klage, men vurderer å kjøpe meg en Ipod Touch istedet. Til dere som allerede har tatt dette skrittet; hvor lenge varer batteriet i en slik (8Gb versjonen) med wi-fi slått på kontinuerlig?