Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.473
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg stemmer for at du skal ta med deg en sånn med det samme:

Vis vedlegget 373497

Og om jeg kjenner deg rett, så trenger du nye krankdrev snart......
    Problemet mitt med giret som jeg forklarte for deg zomby var att girøret var litt skjeivt så forhandler skulle bruke dette verktøyet du snakket om og rette opp.
    Målte min kjede og han mente det var dags for bytte eller ev inom max 50-100mil til, oppskatter ca 400mil nå.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.473
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kanske vi skulle kjøpt inn noen nødvendige verktøy som du mener hade vart fint og ha selv! spleiselag. Henter ett nytt hjulsett Fredag, trenger jeg hjelp og legge over kassetten?
    Trenger ivf kassett avtager:rolleyes:

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tror det blir vanskelig med en felles verktøykasse. Det er mange enkeltverktøy, og det blir bare rot om det en trenger til enhver tid befinner seg hos den som trengte det sist. Beste er nok om alle har helt basic hverdagsverktøy, og tar turen til veksted når det blir mer avansert. Jeg ser at jeg har stadig mer, og en telefon før man begynner å pådra seg dyre verkstedtimer blir en bedre idé for hver dag som går.

Men som jeg sa, et reserve girøre er fint å ha liggende.

Se om du finner ut av det her: Bianchi Derailleur Hangers

Eventuelt få hjelp hos Sykkelexperten. Det kan fort bli en plagsomt tidkrevende greie å skaffe nytt, siden det er hundrevis av varianter i markedet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Aprilsnarr, litt forsinket?

Uten navnaeyt.jpg

Men sånn bortsett fra det, så synes jeg bakhjulet er på tok for stort...

pennyfarthing.jpg

Sånn! :D

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.921
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det andre som også har laget en big bird tidligere:)

image.jpeg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg savner en knapp for å indikere at man liker at voksne menn savner en knapp for å indikere at man liker at voksne menn liker hverandres skolissekjøp.

Tenker du på bytte ut Hummer'n snart? Litt sånn nyrik russer-stuk over den. Kanskje en linjelekker og sporty italiensk sak i friske pastellfarger i stedet? :D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hummern er nyvasket og med nytt kjede og kassett og klar for nye eventyr. Pakkes nå i kofferten sin for å reise til Murcia med 0605-flyet i morgen. Dessuten har den den peneste fargen av dem alle: matt sort.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.020
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Like Lizzies sko de der vel?

Slang meg med på rullekjøringstrening i dag. Pissregn, to plussgrader og gjørmesprut. Kan ikke huske at jeg noengang har måttet spyle av både landeveissykkelen og meg selv før vi inntok vaskerommet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hummern er nyvasket og med nytt kjede og kassett og klar for nye eventyr. Pakkes nå i kofferten sin for å reise til Murcia med 0605-flyet i morgen. Dessuten har den den peneste fargen av dem alle: matt sort.
    Svart er ingen farge, hvitt er alle farger på en gang. :D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg hører hva du sier, jeg tar det inn, men jeg er ikke enig.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Og god tur, kjør forsiktig! Jeg skal til Dublin på mandag, uten sykkel ettersom jeg ikke finner støttehjul som passer sykkelen og det planlagte ølkonsumet.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    De britiske øyene må være et fint område å sykle i, med og uten promille. Selv har jeg utelukkende positive erfaringer med fyllesykling.

Angående Murcia: Om man står opp 03:30 kan man komme seg til flybuss -> Gardermoen ->3:40 flyvning til Alicante -> Buss til Murcia -> taxi til hotellet -> pakke ut og montere sykkel -> ut til sightseeing og lunch -> handle nødvendigheter -> tilbake til hotellet for skifting til sykkeltur innen kl 16:00! Problemet er at man da er så trøtt at man tar en lur og våkner tidsnok til middag. Vi får kalle det opplading. #aktivlivsstil

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg trenger antageligvis styrepils for å komme meg over på riktig/feil side av veien. Men ikke fullt så mange som jeg planlegger, da kommer jeg nok til å sykle på begge sidene. :D

Norcane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    35
    Jeg har jo ofte vært innom denne tråden men har ikke vært noe mer aktiv en det. Kjører vanligvis fulldemper men har nettopp kjøpt meg ny landeveisrøver så jeg tenkte ett skrytebilde var på sin plass.
    Bor i Østfold så i førstegang så blir det å pendle mye til jobb(Kvadraturen Oslo). Går noen ritt rundt i området her også(Tomter) så får vi se hvor dette bærer. Kjører ganske mange terreng ritt i løpet av året så det blir spennende å se hvilken grad landevei syklingen vil påvirke resultatene der:cool:

DI2.jpg

Litt dårlig bilde kanskje men bilde ble tatt der jeg monterte den:)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.020
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skulle til å poste det der. Alle disse skillz- og Redbull-videoene er ingenting i forhold til Sagans prestasjon her. Ingenting.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Tror mange i landeveisavdelingen hadde hatt godt av å leke litt mer og ikke bare se på puls og watt.

Er overbevist om at dette for Sagan sin del stammer fra MTB.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.020
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Enig i det, freddie. Men det slo meg nok en gang da vi var ute og rekognosterte Gylne Gutuer for både 2016 og 2017 i går, at nordmenn er jo totalt avstumpet idet de tror at man må ha 2.2-dekk midt på flate grusveien.
    Forresten blir Gylne Gutuer 2017 langt mer teknisk enn 2015 og 2016-utgavene. Ubercool. De første tre seksjonene er så godt som sammenhengende, 4,3 km fra inngang til utgang, og kilometeren før Søndre Elton-seksjonen er superrask. Fra utgang av Karl Johan-seksjonen er det 3,8 km til mål. Noe for de temposterke:

GG17trase.png

Gylne Gutuer 2017 på Strava

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.105
    Torget vurderinger
    0
    Er det rart det er krig i verden???

Nitimen-programleder f?r refs etter syklistutspill - kultur - Dagbladet.no

fulgt av denne:

Raser etter NRK-profils syklistutspill: - Ikke bedre ?humor? enn om man skulle oppfordre folk til ? voldta Thoresens medprogramleder - kultur - Dagbladet.no

Det er da vel INGEN som tar dette tullet alvorlig? Å "ta" en syklist med døra??? For det første er det vanskelig for man må åpne høyredøra og det er ikke enkelt mens man kjører, men det er bare bagateller i mot hvor ødelagt bilen blir! Det er faktisk jævlig dyrt å få rettet og lakkert plateskader. Så tar man dette alvorlig og ikke er i stand til å se det som den DÅRLIGE spøken det faktisk er mangler man en sperre eller to i hodet!

Det som derimot ER et problem og en JÆVLIG USKIKK er de som justerer vindudspyleren slik at man spyler på syklister man kjører forbi. Det er IKKE morro, farlig og burde straffes med inndragning av førerkort på livstid for med overlegg å sette andre trafikanter i fare!

Men å "ta syklister med døra"? Nei det er bare dårlig humor!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.020
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Goddagmannøkseskaft Thoresen er en kommentatorfelttulling som dessverre klarte å skaffe seg jobb i Krinken.

Jeg har følgende oppfordring å komme med: Det er russetid og alle muligheter til å få seg dritfull og billig fitte. Kjør på og voldta i vei.
    Har du døtre, Spirre?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.105
    Torget vurderinger
    0
    Goddagmannøkseskaft Thoresen er en kommentatorfelttulling som dessverre klarte å skaffe seg jobb i Krinken.

Enig!!

Jeg har følgende oppfordring å komme med: Det er russetid og alle muligheter til å få seg dritfull og billig fitte. Kjør på og voldta i vei.
    Har du døtre, Spirre?

Jada, har jeg! Men jeg tror ikke der lurt å prøve å voldta henne........... Hun har sett venninner drikke seg fulle ute på byen så det har hun forstått er dumt! Og hvis hun ikke er sørpe full vil hun være et feilgrep for en voldtektsmann!:cool:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.020
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror nok at det må skjold til om skiver skal bli aktuelt i fellesstartritt igjen. Egentlig er det ganske rart at man tillot skiver som ikke er rundet av på kanten i denne testsesongen.
    Men man tenkte jo at Spinergy Rev-X-hjulene var ufarlige helt til Michele Bartoli nesten fikk skåret av seg en kneskål av en lagkamerats hjul i en situasjon med lav fart og mye kraft.

@Spirre. Fysisk kanskje skade seg selv-humor kan være riktig morsom, ref. en del av det Team Antonsen serverte. Men humor omkring skading av tredjepart får jeg ikke til, og jeg sidestiller Thoresens vits med en (eventuell) vits om russejentevoldtekt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Åh. Han der.

Det er jævlig naivt å avvise kritikken med at det er urealistisk at noen skulle finne på å gjøre det.

Jeg har selv hatt noen opplevelser med bilister som bevisst legger seg inn så tett de klarer foran meg i håp om at jeg skal gå i grøfta. Jeg har kjent sidespeil subbe albuen, jeg har fått spylervæske i øya (tro meg når jeg sier at det er farlig i tillegg til ubehagelig), jeg har fått en full kaffekopp i ryggen mens jeg lå i sykkelfeltet (tro om den ble kastet fra passasjersetet?). Veien til en passasjerdør i trynet er mye kortere enn man tror. Vanlig blir det nok aldri, men det holder med en enkelt hendelse før det går fra en dårlig vits til noe verre.

Sist redigert av en moderator:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.105
    Torget vurderinger
    0
    @Spirre. Fysisk kanskje skade seg selv-humor kan være riktig morsom, ref. en del av det Team Antonsen serverte. Men humor omkring skading av tredjepart får jeg ikke til, og jeg sidestiller Thoresens vits med en (eventuell) vits om russejentevoldtekt.
    Håper du ikke misforsto. Jeg også synes det var dårlig humor, men å gå "helt over stag" på grunn av den synes jeg er "litt" overreaksjon!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.020
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Siden jeg sykler noen tusen kilometer i året iført spandex, og vel passer godt inn i MAMIL-kategorien selv om jeg mangler magen, og er lidenskapelig opptatt av det, er jeg nok noe tynnhudet.
    Skjønner reaksjonene jeg. Jeg kjenner nok syklende som har blitt skadet i trafikken. Det er medtrafikkanters helse og livskvalitet det spøkes med, akkurat som i min hypotetiske om russejentevoldtekt.

Thoresen fortjener jævla mye tyn.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.105
    Torget vurderinger
    0
    Åh. Han der.

Det er jævlig naivt å avvise kritikken med at det er urealistisk at noen skulle finne på å gjøre det.

Jeg har selv hatt noen opplevelser med bilister som bevisst legger seg inn så tett de klarer foran meg i håp om at jeg skal gå i grøfta. Jeg har kjent sidespeil subbe albuen, jeg har fått spylervæske i øya (tro meg når jeg sier at det er farlig i tillegg til ubehagelig), jeg har fått en full kaffekopp i ryggen mens jeg så i sykkelfeltet (tro om den ble kastet fra passasjersetet?). Veien til en passasjerdør i trynet er mye kortere enn man tror. Vanlig blir det nok aldri, men det holder med en enkelt hendelse før det går fra en dårlig vits til noe verre.

Helt ærlig så er jeg smått sjokkert over at noen kan være så teite!!

Kirenoj

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Startet sykkel sesongen idag sammen med 120 andre på Telemark Enduro, 6 fartsetapper i Fritidsparken i Skien. Strålende gjennomført arrangemant av en lokal stisyklist +noen hjelpere. Helt fritt for spylervæske... stisykling er fantastisk:) IF IN DOUBT - FLAT OUT

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    I fortvilelse over en stygg forkjølelse har jeg endelig fått byttet styre til et med klassisk form. Satt på Rotundu og det passer godt til hendene mine med tanke på giring og bremsing i bukken.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn