Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ellers, Revolution. Lyst til å prøve, men redd det er køddent å jobbe med på første forsøk som hjulbygger.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.937
    Torget vurderinger
    23

Det nærmer seg......

Glad påsk til sykkelentusiaster her inne- jeg har funnet frem Klein'en og tråkker litt rundt i påsken,
    planlegger motsatsen av disse radmagre racebikes greiene, en skikkelig FAT Bike, egen tråd kommer.

Tour De Sluk.jpg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Kjøpte en 29er til fruen i September 2013. De ble plassert i garasjen og tatt ut ubrukt på Vårparten 2014. Tror den har blitt brukt maks 10 mil og har alltid stått i garasje på vinteren og har kun gått på asfalt. Hun er ingen tungvekter heller.
    Likevel skjer slikt:

P3221157.jpg

Dette er vel et tretthetsbrudd?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Har ikke peiling nok til å gjette en gang. Men en prat med forhandler eller importør?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.004
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bruddet går langs sveiselarven. Verd å påstå at dette må være en produksjonsfeil.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Har ikke peiling nok til å gjette en gang. Men en prat med forhandler eller importør?
    Bilder og kopi av kvittering er sendt til hovedkontoret til butikkjeden.
    Butikken vi kjøpte den hos er lagt ned.

Satser på en løsning, men holder ikke pusten mens jeg venter..

Z

Zomby_Woof

Gjest
    OK. Kjenner ikke til folka der. Antar at de skjønner tingene, at de tar en skikkelig vurdering og ikke skaper seg hvis det er en feilproduksjon. Mitt inntrykk er at de store gjør ordentlig arbeid. For egen del har jeg veldig godt inntrykk av Spinn og DBS, som jeg har reklamert til.

Som Valentino sier så ser det ut som bruddet går i sveiseskjøten. Kan se for meg at det er et sted hvor det er rom for feil, men samtidig et sted hvor brudd kan oppstå uansett hvor godt arbeid som er gjort.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Har allerede fått svar fra kjeden jeg kjøpte den hos. De har sendt saken videre til leverandør.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Hvor får man tak i 2016 modeller av motivasjon. Finner ikke noe uansett hvor jeg leter. Begynne med bowling kanskje :p

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hvor får man tak i 2016 modeller av motivasjon. Finner ikke noe uansett hvor jeg leter. Begynne med bowling kanskje :p
    Det kommer an på hvilken 2016 modell av motivasjon du ønsker? Forklar gjerne nærmere, da er det lettere å motivere deg i riktig retning..
    Hvis du ikke finner det der du leter, leter du helt klart på feil steder! Selv er jeg supermotivert, så kanskje du finner svaret hos meg :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Sykle på bakhjulet? Teknikktrening opp og ned bratte skråninger? Kjøpe nye deler?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Prøve seg på en joggetur? Det skal ikke mange meter til før jeg lengter etter sykkelen.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.401
    Torget vurderinger
    4
    Mye inspirasjon i rett valg av treningskamerater.

2309749892_5352b76636_o.jpg

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    I dag ble motivasjonen tatt til et nytt nivå. Starter påska og klubbens ute sesong med brukket tå. Blir definitivt bowling i 2016 :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Brukket tå høres ut som noe man får mens man gjør sine første famlende forsøk i bowling....

God bedring! :D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Takk. Er forbannet, men ved dårlig mot :) Så da går det sikkert greit :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Brukket tå høres ut som noe man får mens man gjør sine første famlende forsøk i bowling....

God bedring! :D
    Når skaden allerede er skjedd er det vel bare å bowle løs. I det minste ikke mer som kan gå galt.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Kanskje noen av dere her inne kan komme med noen gode råd? Jeg har en Bianchi bybrid\cyclocross med racerdekk og rett styre. Nå har jeg lyst på landeveisstyre. Er dette vanskelig å konvertere om selv, eller er dette grei skuring?

Vet at jeg må bytte bremse\girhendler, men jeg har XT-Bremser på sykkelen, og lurer på om man MÅ ha landeveisbremser, eller om man kan bruke Shimano 105 gir\bremsehendler på XT-bremser?

Ellers er det Shimano 105 gir, 9-delt 12-27.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    XT bremser kan være så mangt?

Om du har V-bremser, så trekker de mer vaier enn det hendelen din klarer å gi, så det fungerer dårlig.

Denne saken gjør at du kan bruke landeveishendler med dine eksisterende bremser: Problem Solvers

Akkurat! Takker for svar. Er det noen som kan bekrefte helt sikkert at det ikke vil fungere noe særlig med XT v-bremser?

Mvh. Ole

EDIT: Ser du har endret litt på svaret ditt. Skal sjekke ut den linken din.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    XT bremser kan være så mangt?

Om du har V-bremser, så trekker de mer vaier enn det hendelen din klarer å gi, så det fungerer dårlig.

Denne saken gjør at du kan bruke landeveishendler med dine eksisterende bremser: Problem Solvers

Akkurat! Takker for svar. Er det noen som kan bekrefte helt sikkert at det ikke vil fungere noe særlig med XT v-bremser?

Mvh. Ole

EDIT: Ser du har endret litt på svaret ditt. Skal sjekke ut den linken din.
    Jeg har prøvd V-brems på landeveishendler, men da korte varianter som egentlig er for BMX. Disse passer sånn noenlunde/akkurat på håret med Shimano. Det blir masse bremsekraft, men litt svampete følelse i hendlene, og lite klaring mellom felg og kloss. Det siste er litt irriterende om sykler mye i sølevær. Lange V-bremser som er laget for terrengsykler får enda mindre klaring og enda mer svampete følelse i hendlene, og er derfor helt uegnet.

Det beste er nok vanlige 'gammeldagse' cantilevere for kross.

Sist redigert av en moderator:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.004
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    "Midt i vegen" betyr vanligvis en meter uti kjørebanen. At det finnes en kjørebane til hvor forbikjøringer skal foretas er for vanskelig å forstå for den uvitende hop.

--

Fra Gent-Wevelgem. Flanders Classics aper etter Ladies Tour of Norway:

20160327-144931kopie.jpg

Stilige podiedamer til gutta og stilige podiegutter til damene tiltaler meg. Dette overfølsomme fisefeministiske "nå må det bli slutt på denne bruken av pene piker på podiet" er til å bli ganske så oppgitt over.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har kjørt alt for langt på samme kjede på landeveissykkelen og skal bytte. Jeg bytter kassett samtidig og lurer på om jeg skal ta krankdrevene samtidig. Kan jeg på bikeshop bestille hva som helst av drev med rett antall tenner?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Du må ha riktig boltsirkel også, BCD kalles det for sykkel.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Men det er ingen forskjeller i hvor skruehull er plassert?

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det er forskjeller på hvor skruehullene er plassert i forhold til krankarmen. Jeg tror FSA-kranken din er 'standard', som Shimano og de fleste andre.

Men ikke lett å ha oversikten i dag. Shimano har hatt sine varianter av 'hule' drev i en evighet, og nå er de over på fire armer, som forøvrig FSA også er. Og så har man forskjellig bredde på tennene til 10- og 11-delt... Men 10-delt, 5 hull, rett boltsirkeldiameter, og jeg tror det meste passer.

Jeg ville tatt en telefon til Bikeshop og spurt for sikkerhets skyld.

Ligg bare unna Campa, eller ting laget for å passe med Campa. Der dyrkes annerledesheten som en syntese av kunst og idrett (en av skruene festet i krankarmen fra baksiden).

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Tror bare jeg svinger innom Unaas på veg inn i Maridalen i ettermiddag for å bytte kjede og kassett, resten får tas senere. når jeg trekker i kjeden på kassetten så får jeg en glippe på, tja, 4-5 mm?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg stemmer for at du skal ta med deg en sånn med det samme:

PT_CC32-2.jpg

Og om jeg kjenner deg rett, så trenger du nye krankdrev snart......

Sist redigert av en moderator:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.004
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dette kommer vi ikke til å se ofte. De regjerende verdensmestrene i landeveissykling fellesstart vinner Ronde van Vlanderen.

20165437_307702_670.jpg

Herrerittet var en rysare i går. Damerittet må jeg se i reprise.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn