Lekkert! Fortell, fortell!
Takk
Ja den ser virkelig lekker ut med det vertikale loddet. Jeg byttet om fra Sumiko headshellet til shellet som fulgte med. Det er Isokinetik sølvkabler i shellet, som var ganske tykke. Hele armen er Silver Melody sølvkabel i. Jeg tok meg ikke råd til å kjøpe en Silver Melody phono-kabel i sølv, men kjøpte Jelco sin røde kabel. Så ut som en god kvalitetskabel det også,
Jeg hadde egentlig ikke så mye forventninger til at det skulle bli noe særlig bedre, men jeg ønsket uansett en bedre arm mtp fremtidige PUer. Og var den ikke bedre lydmessig, så skulle plasebo-effekten få hvile
Jeg har nå også fått IsoKinetik TechniBoots, hvor Isonoe-føttene settes oppi. Så nå er det nok ingen påvirkning fra underlaget heller. Testplata mi er Tracy Chapman sin Crossroads (orginal-utgivelsen). Det skal sies at det er ingen spesielle ting som stikker seg ut som lydmessig wow ift KAB-armen. Men det ønsket jeg heller ikke. Men det er forbedringer på alle nivå, som til sammen gjør armen merkbart bedre. Diskanten er mye mer oppløst og luftig. Cymbaler kliinger vesentlig lengre, og jeg hører klarere strenger på gitaren.
Mellomtonen er så klar den kan bli, og mellomtonen på DL-103R er ganske så magisk. Det er jo Denon sin sterke side. Bassen er ørlitegrann dypere og like tight og kjapp. Men totalopplevelsen gjør at dette sammen gjør det mye bedre enn jeg turte å håpe på
Det er akkurat som om jeg nå kan spille høyere uten at jeg blir sliten i øra. Mer nøytralt og korrekt er det jeg kommer på, men da er nøytralt ikke det samme som flatt og kjedelig. Nøytralt som i melodiøst og riktig dimensjon på alt. Stemmene slipper seg mer løs og lydbildet er større og med masse dynamikk!
Så må jeg ha i bakhodet at de nye kablene er helt speller nye og jeg har kun spilt 2 plater så langt. Så må jeg legge til at den som rakker litt ned på Denon DL-103R, har ikke hørt den i en passende arm. Nå har jeg også limet på en Isokinetik Cartridge Stabilizer på denne (som på din 103 ragwo) og det gjør forbedringer i resonansene i det orginale huset. Denne PUen gir utrolig mye for pengene, og jeg tror man skal temmelig høyt opp i pris for å matche den.
Jeg har akkurat nå tatt av plastdekselet som sitter like under tallerkenen. Denne gir som lokket, resonanser. Alle små tweaks gir små forbedringer som gir et godt sluttresultat
Neste år blir jeg nok å sette krona på verket med å bytte ut hele tallerkenen (og selge Oyaide MJ-12) og kjøpe en Mike New ETP Platter. Den er dyr, men da skal denne spilleren matche det aller beste som finnes, innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Så drømmer jeg om arvtageren til Denon DL-103R....en London Decca Super Gold