Men jeg har registrert en del issues med den sorte lakken til Tesla. Tidligere fikk man ikke bilen i sort metallic, men det er tilgjengelig nå. For øvrig er det neppe noe spesielt til eller fra med selve lakken som brukes, det regner jeg med er rimelig standardvare uten at jeg er noen lakkekspert.
Siden vi er inne på lakk: Jeg har en ripe jeg ønsker fikset, noen som vet om noen i Oslo-området som er flinke på spot-repair?
Både grunningen og klarlakken er pulverlakkert, så vidt jeg vet. Det er nokså spesielt. Jeg fikk Drammen Karosseri til å fikse ripene på min (både den jeg selv lagde på støtfangeren og resultatet av at bilen ble påsyklet av en kamikaze-mosjonist i en rundkjøring). No issues.
Apropos John_Haralds liste over garantipunkter: Bremseskiver og klosser ble byttet rund baut på min to år gamle P85 ved årlig service i september. Det var en oppgradering til en nordisk spec som ikke eksisterte da jeg kjøpte bilen og som ble gjort uten at jeg hadde forlangt det. Bevisbyrde? "But certainly, Sir." Kostnad for min del? 0 kr, som alle andre punkter på den servicelisten. Nå biter bremsene på P85 like godt som på P85D, og et fullt sett Brembo-bremser er nok ikke gratis for Tesla. Det er ting man kan kritisere Tesla for, men dårlig oppfølging av garantiansvar er
ikke en av de tingene.