- Ble medlem
- 13.05.2006
- Antall liker
- 2.010
Syns du det er rart?
|
Det er solgt noe over 1000 Model S i Danmark (1.4% av totale salg). I Norge er det solgt i underkant av 9000. Danmark har enda høyere avgifgter på "vanlige" biler (det er mva på elbiler i Danmark). Danskene er flere enn oss og landet er paddeflatt og man kan vel stort sett kjøre hvorsomhelst i landet på en lading. Sånn sett litt interssant at det er så stor forskjell på salg her og i Danmark. Mulignes er danskene mer ivrige på å dra på Autobahn?...ble gretten han Musk...
Musk fortviler over dansk forlik - Spetalen jubler - Tesla Motors - Bil - E24
Som den lykkelige eier av en Range Rover som også er bygget i aluminium kan jeg forsikre deg om at den ikke ruster! Det gjør den ikke!Det er vel spesifikt den sorte lakken som har vært dårlig (som i for tynn). Metallic-lakkene er ok så vidt jeg har skjønt.
Ellers tar det nok sin tid før aluminium gjennomruster....
Et fungerende ladenettverk som dekker hele Europa kanskje...?
Range of 286 miles, 356 hk.
Youxia Ranger X 0-100 kilometers per hour (0-62 mph) in 5.6 seconds.
Ser like bra ut som en Tesla og koster kun $32,000
Hvorfor betale mye mer for en Tesla Model S?
Med den rekkevidden holder til vanlig bruk i Norge. Hvor mye er det verdt å betale for et ladenettverk i Europa?Et fungerende ladenettverk som dekker hele Europa kanskje...?
Range of 286 miles, 356 hk.
Youxia Ranger X 0-100 kilometers per hour (0-62 mph) in 5.6 seconds.
Ser like bra ut som en Tesla og koster kun $32,000
Hvorfor betale mye mer for en Tesla Model S?
DERFOR kjøper man ikke kinesisk bil!"Hello all!
My Brother, Bryan, had been on a quest to purchase a Tesla Model S since the car had been unveiled.
About 4 months ago, his efforts paid off and he drove home his Tesla Model S 70D. Last week he was driving to south on Power line Rd in pompano beach Fl when a women driving a Red RAM2500 (an 8000 lb+ truck) crossed in front of him striking the car in the right drivers' side and causing him to careen off the road into the grass and hit a tree head on. As you can see from the photos the car was totally destroyed. He "walked away" with a concussion, no memory of the crash but alive and on the road to recovery."
Volvo er da ikke produsert i Kina?Volvo...![]()
Den er et svært godt kjøp og så slipper man feilhjulsdrift/framhjulstrekk som de BMW har begynt med 2-serie Active Tourer..Det eneste positive er vel prisen. En kinesisk bil er ikke noe jeg ville kollidert med eller hatt på verksted.
Mer interessant med BMW 2-serie som kommer med en nedskalert i8 drivlinje og 4wd til 350 000 kroner.
Har selv importert varer fra Kina i tidligere mitt eget firma for salg til svært bra kvalitet. Noen ganger er også kvaliteten vesentlig bedre enn originalen, f.eks tannhjul produsert i stål kontra plastikk originalt.. Verden er ikke svart/hvittDet var snakk om kinesisk bil. Volvo er en kinesiske bil. Audi er vel en tysk bil selv om mange av modellene deres produseres i Ungarn og Finland. Og Honda er vel japansk, selv om de produserer bilene for det europeiske markedet i England?
Hovedgrunnene til at folk kjøper Tesla er blant annet:En ting er kvaliteten på denne kinesere. Men nå vet vi jo alle at hovedgrunnen, for ikke å si den eneste, til at folk kjøper Tesla/El biler er miljøaspektet. Og hvis man får noe som er tilnærmet det samme til halv pris så kan man jo bruke de resterende pengene på miljøtiltak hjemme i huset eller andre plasser, slik at de miljøbevisste bidrar til et enda bedre miljø for de samme pengene. Kan det bli bedre?
Som privatperson er det fullt lovlig å importere kopierte designvarer beskyttet av varemerker til Norge, som firma er det ikke lov. Fornøyd med svaret?Er det noen som i fullt alvor tror at en slik bil kan selges i et noenlunde sivilisert land med beskyttelse av varmerker osv?
Nå er ikke denne videoen som du linket til representativ for alle kvalitetsprodukter som er laget i Kina:
Så du mener seriøst at et svært kostbart produkt man selger i et fattig land med en milliard innbyggere, skulle vært vanskelig å få typegodkjent i lille Norge. Jeg vil tro de satser på eksport og da er blant annet EU og EØS et viktig markedNå må du ikke forvirre John Harald med uvesentligheter. Enhver anledning til å bashe Tesla og kundene gripes med begge hender. Antall solgte i Norge av den bilen vil bli ganske nøyaktig null eksemplarer.
Sikkert enkelt å få forsikret uten typegodkjenning også.
Du har helt sikkert mye i din garasje fra Kina. Tipper også at deleprisene blir hyggelige..Jeg hadde hvertfall ikke turt å sette den på lading i min garasje. En annen ting er, hvor har du tenkt å sette den bilen på service?
Nei! Liker ikke originalen, så en kopi er like uinteressant. Men jeg har som sagt importert kvalitetsvarer fra Kina tidligere og mer enn dere aner blir produsert der.Du kan jo samtidig prøve å importere den kinesiske X5 kopien, den er også billig i forhold til originalen.
Jada, alle vet at det meste produseres i Kina. Alle, eller hvertfal nesten alle vet også at det produseres vanvittig mye ræl i kina, og spesielt av typen piratkopier(selvom noe helt sikkert er ok)Nei! Liker ikke originalen, så en kopi er like uinteressant. Men jeg har som sagt importert kvalitetsvarer fra Kina tidligere og mer enn dere aner blir produsert der.Du kan jo samtidig prøve å importere den kinesiske X5 kopien, den er også billig i forhold til originalen.
Snakker ikke kun om komplette produkter, men også masse av komponentene inni tingene vi omgis av.
Hvor blir iPhone produsert? Selv kan jeg ikke fordra iPhone etter å ha opplevd telefonen i flere år..